Toon posts:

levensduur overgeklokte proc ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb op Ebay een asus a7n8x deluxe,rev 2 mobo en een athlon XP 3200 gekocht.
Althans...dat dacht ik.

Mijn athlon 3200 blijkt een overgeklokte 2500 te zijn en dit stond inderdaad netjes "weggewerkt" ergens onder in zijn bladzijde lange verhaal. De proc was door de verkoper zelfs getest op 3400 mhz. Hij garandeert de werking op 3200.

Oke, mijn vragen
1 Leuk dat de verkoper de werking getest en gegarandeert heeft op 3200 maar dat heeft hij natuurlijk niet uren of dagen lang gedaan.
Kun je zo'n proc dag en nacht laten werken als ik bijvoorbeeld Kazaa aan laat staan? Wordt zon ding op een gegeven moment toch niet te heet omdat ie als het ware toch "overtoeren" maakt? (ja, er zit een koeler op)

2 Denken jullie dat een 2500 proc die op 3200 draait wel een paar jaar mee zal gaan?

3 En dan de hamvraag (slik): kat in de zak of niet?

Ik weet het iig niet. Ik koop normaal nooit van dit soort overgeklokte procs. Ik weet ook niet of ik blij moet zijn met deze combo. Ik weet iig dat de losse verkoop prijs in Nederland rond de 190 euro ligt en ik heb er omgerekend 250 euro voor betaald (omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat het om een nieuwe 3200 ging. Grrr)

Verwijderd

Het is geen enkel probleem voor een XP2500+ om op XP3200+ te lopen, en dit zal de levensduur niet noemenswaardig inkorten. Er zijn genoeg mensen die hem sneller laten lopen en er is er nog geen een dood gegaan denk ik zo.

Verwijderd

[mierenneukmodus]
3200MHz gegarandeerd? Dan weet je toch meteen dat het onzin is? En @3400MHz getest :?
[/mierenneukmodus]

Ik denk niet dat ie echt korter meegaat, ik zou me eigenlijk wel aardig bedrogen voelen.

Of ie 24/7 kan draaien ligt aan de stabiliteit. Als hij echt rockstable is, dan moet het in principe geen probleem zijn. En als je echt bang bent voor onstabiliteit zit er niets anders op dan terug te klokken @2500+, al denk ik niet dat dat nodig is. :)

Verwijderd

op 3400mhz? Op 3400+ zeker :)

Mijn 2500+ draait altijd op een 3200+ Zorg er gewoon voor dat je een beetje deftelijke goede koeler hebt.

Een CPU gaat misschien +/- 30jaar mee, een overkloktte +/- 20jaar. En binnen 20jaar heb je al een andere veronderstel ik :)

edit: vergeet dan ook niet je Vcore beetje omhoog te doen (voltage voor CPU)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks
Ik voel me wel wat beter hierdoor.
Zal maar moeten slikken dat ik 50 a 60 euro teveel betaald heb. Leergeld dus

Verwijderd

ik zou echt ZEKER weten teruggaan man, dit kan toch niet, als hij nou goedkoper was ok....maar hij is nog net zo duur als een 3200+ ook...hallo waarom denk je dat AMD zijn cpu's aan het locken is, dat komt door dit soort praktijken!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Ik zou het er toch niet bij laten. Je hoort de CPU te krijgen die je koopt en niet een slomere versie die overclockt is, ookal zijn ze ongeveer even snel. En een XP3200+ heeft trouwens standaard een FSB van 400 Mhz, terwijl dat bij de XP2500+ 'maar' 333 Mhz is. Hij zal het wel aan kunnen, maar nu kan je zelf ook niet meer, of iig een stuk minder overclocken.

Zelf zou ik geld terugeisen (het verschil tussen de XP2500+ en de XP3200+) of gewoon een normale XP3200+ vragen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 10:33:
ik zou echt ZEKER weten teruggaan man, dit kan toch niet, als hij nou goedkoper was ok....maar hij is nog net zo duur als een 3200+ ook...hallo waarom denk je dat AMD zijn cpu's aan het locken is, dat komt door dit soort praktijken!
Zoals de TS zei, er stond dat het een OC'de 2500+ was, alleen was dit 'weggewerkt onderaan de bladzijde'. Maw, de verkoper heeft gewoon vermeld dat het een 2500+ is en heeft dus in principe 'niets misdaan'.

Het is natuurlijk harstikke lullig dat ie dat zo gedaan heeft en ik zou er ook boos om zijn, maar je hebt in principe geen poot om op te staan. :'(

Verwijderd

Topicstarter
klopt

Verwijderd

Ik neem aan dat je de proc daar hebt liggen? Is het een gemodde proc? Wat ik me afvraag is of het een 2500+ is die op 3200+ KAN lopen...of dat het een 2500+ is die naar 3200+ gemod is. Bij het laatste is er gekloot met de bruggen op de proc en dat kun je dus gewoon zien. Als je wil kun je het weghalen en heb je weer een 2500+.

Verder zal het de levensduur niet echt aantasten. Niet merkbaar iig. Wat wel kan is dat hij lichtelijk instabiel is op 3200+ snelheid en dat zul je dus zelf moeten fixen door een goede koeler en/of een tikkie meer Vcore. 99% van de 2500+en doet wel 3200+ iig.

Verwijderd

een amd 2500+ op 3400 mhz is onmogelijk!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

het probleem hier is dat die man waarvan hij alles heeft gekocht in het stukje text eerlijk heeft gezegd dat hij de cpu heeft ge oc't dus je kan er neit mee terug gaan omdat alles eerlijk is gelopen..
voor de rest kan die oc neit veel kwaad als het goed is zit die net boven standaard voltage op de socket

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig alleen overgeklokt en niet gemod.

• diontjuh

diontjuh

for president

als je nu wil dan kun je je cpu terug zetten op 2500+ verschil zal niet denderend groot zijn hoor.. dan is de levensduur van je cpu gewoon normaal

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als ik jou was zou ik het lekker zo laten, die 2500+ op 3200+ is totaal geen probleem voor de cpu. Zeker niet als het op standaard voltage is (wat ik aanneem). Daardoor zal je 2500+ @ 3200+ ook niet warmer worden dan een standaard 3200+ (immers zelfde voltage).

Die processor heeft een economische waarde van laten we zeggen 5-6 jaar, daarna is ie zo oud dat het eigenlijk niet zo erg meer zou zijn als ie het zou begeven (wat ik betwijfel, ik denk dat ie gewoon 20 jaar mee gaat).

Volgende keer wat beter lezen, maar ik zou het geld toch niet helemaal voor niets uitgeven en die cpu lekker op 11x200 laten draaien. (3200+ dus). :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:15:
een amd 2500+ op 3400 mhz is onmogelijk!
BULLSHIT!
Lees dan ook eerst wat er gezegd word.... een 2500+ op 3400+.

Argh.. mensen die niet lezen |:(

Deze advertentieplaats is te huur!

• diontjuh

diontjuh

for president

RammY schreef op 08 februari 2004 @ 11:24:
[...]

BULLSHIT!

volgens mij heb je niet verder gelezen dan die reactie

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RammY schreef op 08 februari 2004 @ 11:24:
[...]

BULLSHIT!

Dit staat toch echt in de startpost:
De proc was door de verkoper zelfs getest op 3400 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Reactie
Volgende keer wat beter lezen, maar ik zou het geld toch niet helemaal voor niets uitgeven en die cpu lekker op 11x200 laten draaien. (3200+ dus).

Antwoord
Helemaal gelijk.
Toch hou ik een klein beetje dat zeurend gevoel van de 60 euro. Had ik net zo goed zelf een 2500 kunnen kopen en op 3200 laten lopen.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 11:33:
Reactie
Volgende keer wat beter lezen, maar ik zou het geld toch niet helemaal voor niets uitgeven en die cpu lekker op 11x200 laten draaien. (3200+ dus).

Antwoord
Helemaal gelijk.
Toch hou ik een klein beetje dat zeurend gevoel van de 60 euro. Had ik net zo goed zelf een 2500 kunnen kopen en op 3200 laten lopen.
heb je gelijk in ja.. zonde van die 60 euro. Maar niet te lang meer over denken, lekker mee gaan gamen oid en er gewoon van leren :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:01
Je bent idd redelijk bedrogen, maar aangezien het toch in de advertentie stond is het 'eerlijk' en heb je dus geen poot om op te staan. Jammer maar helaas, maar als'ie het gewoon fatsoendelijk doet op 3200+ snelheid dan kan je d'r in ieder geval lekker mee gamen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Pagina: 1