Domein naam intern netwerk werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een eigen domein, namelijk www.godjira.net. Mijn mailserver werkt perfect en alle aliassen werken daarop goed. Ook mijn webserver kan bereikt worden vanaf het Internet. Nu heb ik een probleem, namelijk dat ik, wanneer ik in mijn Internet netwerk met IE naar www.godjira.nl of een andere variant ervan, zoals bijvoorbeeld forum.godjira.net, dan krijg ik een login scherm van mijn router. Nu heb ik mijn router zo ingesteld dat hij vanaf het Internet niet te bereiken is, dus dat kan het niet zijn. Het probleem lijkt te liggen in een link binnen in mijn netwerk dat zorgt dat wanneer ik mijn IP of domeinnaam intik hij automatisch naar 192.168.1.1 gaat (mijn ADSL router dus).

Ik heb als ADSL router een SMC7401BRA met de laatste firmware versie. Helaas heb ik na veel zoeken in de configuratie mogelijkheden niet de optie kunnen vinden om die link in mijn interne netwerk op te lossen. Heeft iemand enig idee waar dit kan zitten?

Profile

• knijnsel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 10:41

knijnsel

dus...

proxy instellen?

<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site

Verwijderd

www.godjira.net staat (als het goed is) gekoppeld aan je externe IP-adres.
Dit kun je nooit benaderen vanuit je interne netwerk! Dat is waarschijnlijk het probleem.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Sommige routers doen dat, echte oplossing kan ik er niet voor geven, behalve het gebruik van //server. Of bijv. je hostfile aanpassen en die rechtstreeks laten doorsturen naar het ip adres van je server.

Komt waarschijnlijk doordat je achter nat zit, mijn router kan er goed mee over weg, andere routers minder goed :(

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik ongeveer dezelfde vraag had een tijd geleden.

WAN IP niet te bereiken vanaf LAN (Speedtouch 510)

Verwijderd

Dit had ik ook 8)7

Oplossing:
Proxy instellen!

Bij IE menu item: Extra -> Internet-opties -> Verbindingen ->
Lan-instellingen -> vink aan proxy gebruiken (gebruik als IP de proxy van je provider, of een andere proxy service)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 22:50 ]

Verwijderd

Ik heb het hier met getweakte speedtouch ( nog wel!) op deze manier opgelost:

Mijn dns server = 10.0.0.138 (speedtouch)

in dns speedtouch alle relevante entries naar <domein>.nl naar de relevante server....

dus
www.<domein>.nl = webserver.ip.in.lan
mail.<domein>.nl = mailserver.ip.in.lan
<domein>.nl = webserver.ip.in.lan
...
...

Noot
Dit gaat binnenkort veranderen... Dan verhuist mail en webserver naar solarisbak, welke ook interne dns/proxy/mail is. Tweak gaat van modem af, omdat us robotics wirelessrouter er tussen komt. Maar dat kan op elk moment veranderen, je blijft natuurlijk tweaker.... >:)
Pagina: 1