Ik zit nu al een tijd met deze vraag. Hier op GoT zie ik vaak een zelfde soort vraag voorbij komen, maar er is nog nooit een (imho) fatsoenlijke oplossing gegeven.
Situatie:
intern netwerk (LAN) <-> Thomson Speedtouch 510i <-> (WAN) internet
Als ik vanaf mijn LAN in een browser mijn WAN IP intik, dan krijg ik een 404/pagina niet gevonden, en dat terwijl ik een webservertje draai op poort 80 - deze werkt 100% goed!.
Stel ik in mijn browser de proxy van mijn ISP in (Planet), en tik dan in mijn browser mijn WAN IP in, dan krijg ik wel connectie met mijn webserver. Dit lijkt overigens alleen voor poort 80 te werken, want op deze manier kom ik niet op mijn FTP server (die intern wel prima werkt).
Workarounds die hier op GoT vaak gegeven worden zijn:
• surfen via proxy - maar dat lijkt dus alleen voor poort 80 te werken
• een entry toevoegen aan je HOSTS file, maar dat gaat alleen op als je op naam je WAN kant probeert te bereiken + dit moet je op elke pc doen.
• een eigen DNS server draaien - maar dat was ik toch niet van plan
Vroegah had ik een Sitecom DC-202 icm Zeelandnet. Daar had ik dat probleem niet. Ik kon dus gewoon in mijn browser mijn WAN IP intikken en dan kreeg ik connectie.
Dus dan lijkt het me dat het probleem puur bij de Thomson ligt. Ik heb het vermoeden dat er iets opgelost kan worden door een entry toe te voegen bij de IP Address- And Routing Tables pagina in de Speedtouch. Maar daar heb ik hulp bij nodig want ik heb daar geen ervaring mee.
Kortom:
• kan iemand mij uitleggen waarom dit niet werkt?
• kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos?
Als je meer info wilt vraag het even, vind dit wat moeilijk om uit te leggen.
Situatie:
intern netwerk (LAN) <-> Thomson Speedtouch 510i <-> (WAN) internet
Als ik vanaf mijn LAN in een browser mijn WAN IP intik, dan krijg ik een 404/pagina niet gevonden, en dat terwijl ik een webservertje draai op poort 80 - deze werkt 100% goed!.
Stel ik in mijn browser de proxy van mijn ISP in (Planet), en tik dan in mijn browser mijn WAN IP in, dan krijg ik wel connectie met mijn webserver. Dit lijkt overigens alleen voor poort 80 te werken, want op deze manier kom ik niet op mijn FTP server (die intern wel prima werkt).
Workarounds die hier op GoT vaak gegeven worden zijn:
• surfen via proxy - maar dat lijkt dus alleen voor poort 80 te werken
• een entry toevoegen aan je HOSTS file, maar dat gaat alleen op als je op naam je WAN kant probeert te bereiken + dit moet je op elke pc doen.
• een eigen DNS server draaien - maar dat was ik toch niet van plan
Vroegah had ik een Sitecom DC-202 icm Zeelandnet. Daar had ik dat probleem niet. Ik kon dus gewoon in mijn browser mijn WAN IP intikken en dan kreeg ik connectie.
Dus dan lijkt het me dat het probleem puur bij de Thomson ligt. Ik heb het vermoeden dat er iets opgelost kan worden door een entry toe te voegen bij de IP Address- And Routing Tables pagina in de Speedtouch. Maar daar heb ik hulp bij nodig want ik heb daar geen ervaring mee.
Kortom:
• kan iemand mij uitleggen waarom dit niet werkt?
• kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos?
Als je meer info wilt vraag het even, vind dit wat moeilijk om uit te leggen.