[TV-out] Zwart/Wit beeld (ASUS 9600SE)

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ok, dit is werkelijk diep triest maar ik wordt echt gek nu...

Waar ik gister nog helemaal blij was met de instellingen waarop ik m'n DivX eindelijk tevoorschijn kreeg, zit ik nu opeens meet zwart/wit beeld.

Ik heb vanmiddag de laatste drivers van ati.com gehaald en geinstalleerd om te proberen om meer punten in aquamax te halen, lukte niet echt, pech gehad...

Wilde een divx kijken, zwrat/wit beeld. Ik: SHIT! Alle instellingen na gegaan... niets lukt... hele videokaart uit systeembeheer gehaald, driver uninstellen... en alles opnieuw gedaan, net als gister.

Maar ik krijg gewoon geen KLEUR op me TV. Zie ik nou iets heel DOMS over het hoofd!?

Specs:

(ASUS A7N8X, 512 DDR, AMD 2600+)
ASUS 9600SE/TD
Composite kabel
Scart adapter op tv
PAL B ingesteld

Dan zou ik toch kleur moeten krijgen?

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Zie ik nou iets heel DOMS over het hoofd!?
Je ziet in ieder geval de search knop niet :)

Dit is een bekend probleem, je moet je S-video kabel ff aanpassen...
ff zoeken op tweakers en je komt er wel uit. Staat ook in de FAQ

De grote tv-out FAQ |:(

[ Voor 51% gewijzigd door quazar op 06-02-2004 16:27 ]

• Victorio
Hoezo? Gister werkte alles perfect. Zelfde kabel, zelfde videokaart, zelfde TV.

Ik weet dat dit erg dom klinkt en dat ben ik misschien ook wel als erachter kom wat ik nu over het hoofd zie...

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Aha, je hebt dus al kleuren op je TV gehad?
Tja, dan wordt het vaag. Misschien een beetje aan de kabels pielen. Zou het kunnen dat er een pootje is afgebroken in een van de plugjes?

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 18:31

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Dan zou ik nog eens door de instellingen van m'n TV lopen. Bij mij bleek d'r een optie nog ergens verstopt te zitten waarmee je kon kiezen tussen S-VHS en composite.
Na het kiezen van de input stond deze automatisch op S-VHS en de volgende dag stiekum weer op composite...

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Victorio
Stekkers zijn goed, priegelen helpt niet.

Nee, het is een oude TV met 1 scart ingang... scart adapter erin, composite kebel erin... en klaar

Daar heb ik ook niets meer gedaan verder...

Het stomme is dat ik gister dus m'n nieuwe asus 9600se videokaart heb geinstalleerd en bij het geklooi met divx dat ik toen had had ik ook even zwart/wit beeld... maar als ik het me goed herinner was dat probleem na een restart weg...

Nu blijft het! :(

• Victorio
Om het nog even wat vager te maken:

Als ik alle ATI software verwijder via config scherm en m'n asus 9600 uninstall in systeembeheer en dan opstart krijg ik een leuke kleurige clone op m'n TV!!!! :?

Joepie!!! Maar zodra ik een display driver install en dan de TV enable is het zwart/wit...

Wat te doen!?

• Victorio
Ok, in de hoop dat iemand er later iets aan heeft:

Ik weet niet waarom de zaak gister wél werkte, maar ik heb nu de ATi Catalyst 3.10 driver en die werkt!

Contrast en saturation op max, sharpness ook, super beeld!
Zet de overlay functie aan en je divx in mediaplayer worden direct fullscreen op tv tv getoverd.

Hopen dat deze het blijft doen! :)
Pagina: 1