Na ongeveer 2,5 uur lezen in zowel deel en en deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 15:55
Hi all,

Na me helemaal scheel gelezen te hebben door alle threads heen heb ik toch nog steeds een vraagje. Ik zie allerlei fantastische cijfertjes voorbij schieten van allerlei modems, maar ik kan nog steeds niet bepalen of mijn modem (Alcatel Home 2,5jaar oud) goed genoeg is en met een tweak op 1mbit down te krijgen is, of moet ik een andere kopen en wat is de beste dan.

Even voor jullie info ik ben gebeld door mijn provider met de vraag of ik in de pilot-upgrade van bbned mee wil draaien. Dit betekent dat ik 1 van de eerste bij mijn provider(20 man maximaal geloof ik) upgrade naar de nieuwe snelheid. Ik zag dat bij meerdere providers het weer afgeblazen is. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.

<Knip>
Ooh shit deze had in BBned, 1 mbit upload - Deel II gemoeten ooooh help wi kan hem hier ff naar toe gooien???
<Knip>

[ Voor 9% gewijzigd door Boy_One op 06-02-2004 15:13 ]

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

1mbit down haal je met gemak met die ouwe Alcatel Speedtuoch Home. Ik zit momenteel op een 2 mbit lijn (2mbit down, 360 kbit up) (nog steeds KPN). BBNED heeft echter een ander netwerk, ik weet niet welke provider je bedoelt. Een uitgebreide startpost & dito topic title zou fijn zijn geweest!

[edit]bij SeM kun je zoiets aanvragen...

[ Voor 16% gewijzigd door jules op 06-02-2004 15:17 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Boy_One schreef op 06 februari 2004 @ 15:07:
<Knip>
Ooh shit deze had in BBned, 1 mbit upload - Deel II gemoeten ooooh help wi kan hem hier ff naar toe gooien???
<Knip>
Moet ff op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif-icoontje klikken, dan kan je een modje verzoeken tot een move ( Ch!pY-J: SeM is voor urgente zaken ;)). Niet dat het veel zin heeft, volgens mij haal je de snelheid van je modem (die snel zat is, ik trek 2Mbit over zo'n ding) en die van je provider doorelkaar. Voor het geval het nog niet duidelijk is: de downloadsnelheid van je provider kan je nooit ff omhooghacken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 06-02-2004 15:19 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

:(

[ Voor 100% gewijzigd door Rataplan op 06-02-2004 15:19 . Reden: dubbelpost ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
Rataplan schreef op 06 februari 2004 @ 15:18:
[...]
Moet ff op het [afbeelding]-icoontje klikken, dan kan je een modje verzoeken tot een move ( Ch!pY-J: SeM is voor urgente zaken ;)). Niet dat het veel zin heeft, volgens mij haal je de snelheid van je modem (die snel zat is, ik trek 2Mbit over zo'n ding) en die van je provider doorelkaar. Voor het geval het nog niet duidelijk is: de downloadsnelheid van je provider kan je nooit ff omhooghacken :P
Ooh sorry denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, maar bedoel dus de upload snelheid. Ik ga dus naar 248/1024 via bbned en de vraag is of ik de 1024 up zal halen. Sorry voor onduidelijkheid. 8)7 8)7

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
1024 up haal je d'r niet mee, hooguit de 864. Maar dat is met veel modems zo, het is echt goed zoeken naar een ADSL modem dat wel 1024 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Thunder schreef op 06 februari 2004 @ 15:29:
1024 up haal je d'r niet mee, hooguit de 864. Maar dat is met veel modems zo, het is echt goed zoeken naar een ADSL modem dat wel 1024 doet.
Hetgeen je zowel via www.alcatel.com als via www.speedtouchdsl.com had kunnen vinden. Alleen op GoT zoeken is vaak niet al te produktief :P google is your friend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
Rataplan schreef op 06 februari 2004 @ 15:31:
[...]

Hetgeen je zowel via www.alcatel.com als via www.speedtouchdsl.com had kunnen vinden. Alleen op GoT zoeken is vaak niet al te produktief :P google is your friend!
Vriend(Jawel iedereen bij tweakers is mijn vriendje) dat had ik ook gedaan, en daar worden getallen genoemd die in sommige gevallen op tweakers niet overeen komen, zie BBned, 1 mbit upload - Deel I/II. ;)
Dus mijn vraag is nu kan het wel of niet (hacking) of moet ik een andere modem. Zo ja welke dan??? ik zie staan dat een modem een bepaalde chipset moet hebben maar na deze ingevoerd te hebben op google (En ja zeker dat is mijn vriendje) kom ik dus op 3 returns terecht en 1 daarvan is in een taal die ik helaas niet op school heb gehad, en de andere verwijzen weer naar JAWEL tweakers.

Dus mijn vraag blijft welke modem is het beste.

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

* jules heeft het idee dat de TS het ADSL verhaal niet helemaal begrijpt :|

Kwa snelheid haal je het ruim zat met die modem! Je bedoelt zeker een 1024/512 abootje, want 246/1024 lijkt me een beetje vreemde verhouding.

Met ADSL is het meestal zo dat je meer download dan upload, het eerste getal in die vergelijkingen is de download, en het tweede de upload.

Mijn download is (2mbit) = 2048 met een upload van 360 kbit, dus 2048/360. En ja, ik haal met die modem nagenoeg die max snelheid van 210 kb/s met downloaden, met uploaden helaas maar 32 kb/s.

Alleen, ik vind je verhaal niet echt duidelijk, weet ik niet ofdat je de upload snelheid bedoelt. Dat schijnt wel een probleem te zijn met veel modems.

Als je er niet uitkomt, bel gewoon die helpdesk medewerker op van BBNED of die provider waar je dat abo gaat afnemen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ch!pY-J schreef op 06 februari 2004 @ 15:53:
Als je er niet uitkomt, bel gewoon die helpdesk medewerker op van BBNED of die provider waar je dat abo gaat afnemen.
Volgens mij is 'ie iig een nulletje vergeten :) 2048/1024, zal wel bedoeld worden. Maar als je zo'n abo afneemt kan je leverancier je vertellen wat je nodig hebt. Dus idd: BBned bellen. Laat even weten wat ze zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy_One
Ch!pY-J schreef op 06 februari 2004 @ 15:53:
* Boy_One heeft het idee dat de TS het ADSL verhaal niet helemaal begrijpt :|

Kwa snelheid haal je het ruim zat met die modem! Je bedoelt zeker een 1024/512 abootje, want 246/1024 lijkt me een beetje vreemde verhouding.

Met ADSL is het meestal zo dat je meer download dan upload, het eerste getal in die vergelijkingen is de download, en het tweede de upload.

Mijn download is (2mbit) = 2048 met een upload van 360 kbit, dus 2048/360. En ja, ik haal met die modem nagenoeg die max snelheid van 210 kb/s met downloaden, met uploaden helaas maar 32 kb/s.

Alleen, ik vind je verhaal niet echt duidelijk, weet ik niet ofdat je de upload snelheid bedoelt. Dat schijnt wel een probleem te zijn met veel modems.

Ik nee de snelheid klopt 2048/1024 BBNED heeft dus een grotere upload dan kpn, en daar gaat het dus juist om die 1024 upload. Maar bedankt voor je info

Greetz Boy_One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Met die "Tweak" bouw je je Home om tot Pro, omdat ze dezelfde hardware hebben
En een Pro haalt wel 1 Mbps UPLOAD dus straks kan jij gewoon met 1 Mbit Uploaden met enige verlies uiteraard ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Post 'm zelf maar even opnieuw in het bbned-topic ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.