Toon posts:

[WinXP] Steeds blauwe schermen *

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,
Ik heb een probleem waar ik niet weet wat ik er aan kan doen.
Ik heb pasgeleden mijn computer ge-upgrade en Windows helemaal opnieuw geinstalleerd. Ik heb nu een AMD 2800+ met een Asus V9560 fx5600 TD 128 mb en 512 MB Geheugen.
Nu mijn probleem.
Vaak, wanneer ik mijn computer opstart en in Windows kom, krijg ik plotseling een blauw scherm en de computer start meteen opnieuw op. Ik weet niet precies wat er in dat blauwe scherm wordt gemeld want het wordt maar heel even getoond. Nadat de Computer dan opnieuw is opgestart kan het een poosje goed gaan. Maar vervolgens krijg ik weer dat blauwe scherm en start de pc weer opnieuw op. Dit kan soms na 1 uur gebeuren maar ook na 2 tot 3 uren gebeuren. Ik heb echter geen idee waar het probleem ligt omdat ik na de tijd ook geen melding krijg dat er een fout is opgetreden. Het enige wat ik kon vinden was dat in mijn logboeken stond dat er een fout was opgetreden in het TrueVector bestand. Ik heb in Google gezocht wat daar op te vinden was en heb gezien dat dat te maken had met ZoneAlarm. Deze heb ik onlangs ge-deinstalleerd en sindsdien is die melding in mijn logboek niet meer terug gekomen. Maar het probleem blijft.
Wie kan mij helpen. Ik zou graag willen zoeken op dit forum naar de juiste oplossing, maar ik weet niet waarnaar ik moet gaan zoeken omdat ik niet weet welke melding ik krijg. Dit geldt dan ook voor het zoeken op het internet.

Ik hoop snel wat van jullie te horen.

Met vriendelijke groeten,

Douwe Hoogeveen

ps. J_H_K? Ik weet niet of dit onderwerp hier hoort, maar ik weet ook niet waar het wel thuishoort ivm het probleem van het achterhalen van de storing.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En in veilige modus gaat het wel goed? En welke versie van Windows heb je?
Test ook je geheugen even met Memtest86, zoals olof ook al zei hieronder. :)

offtopic:
Die moderator heet F_J_K trouwens. :P

[ Voor 31% gewijzigd door _the_crow_ op 06-02-2004 11:25 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 17:33
Begin eerst maar eens met testen van je geheugen en al die andere dingen.
Zorg er voor dat je computer niet meteen gaat rebooten na een BSOD (staat dacht ik wel in de faq hoe) en kijk de foutmelding eens goed door.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dingen die je kan proberen :

Howto's & Guides
Windows XP en 2000 BSOD guide

In de 2e link staat ook het een en ander om het blauwe scherm wat langer op je beeld te krijgen zodat je de melding kan lezen. Voor de meeste meldingen zijn er ook oplossingen gemeld in de 2e link.

Wat ook handig is, om de de forum regels eens door te nemen, dan zal je zien dat je openings post niet helemaal voldoet.
Forum regels
Verder is dit topic meer iets voor WOS (Daar zal ie ook wel naar verplaatst worden, als die niet op slot gaat)

[ Voor 31% gewijzigd door Luppie op 06-02-2004 11:31 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Sorry verkeerde knop |:(
Ik moest de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif hebben i.p.v. de quote Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif knop.

[ Voor 178% gewijzigd door Luppie op 06-02-2004 11:32 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Is je voeding nog wel goed genoeg voor alle nieuwe dingen die je erin hebt gezet?
Soms trekt dat zoveel meer stroom dat de voeding het niet meer trekt en ook aan een upgrade toe is.
Maar het kan ook iets anders zijn zoals slechte/missende drivers, oververhitting, slecht geheugen, verkeerde geheugen-timing-instellingen, slecht contact etc etc.

//off-topic
Lees ook eens de FAQ/GoT-regels door hoe je moet posten en duidelijke topic titels kan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 06-02-2004 11:40 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er een nieuwe kast bij gekocht met de vraag of die voeding goed genoeg was!! Dus mag aannemen van wel!!!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Euh... Wie / Wat / Waar is 'er' in 'Ik heb er een nieuwe kast gekocht...'?

Sorry, my mistake. Ik had de zin verkeerd gelezen (was het woordje 'bij' vergeten lezen O-) ).

[ Voor 58% gewijzigd door Brynnie op 06-02-2004 11:45 ]

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

bij Win2K denk du sook wel bij WinXP
Als je rechtermuis op "Deze computer" klikt
dan "Properties->Advanced->Start up and recovery->Automaticly reboot" uitvinkt

dan zouden de blauwe schermen moeten blijven staan.

kijk daar eens naar misschien dat het helpt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
In het nu gesloten Wie ow WIe helpt mij!!! staan nog wat tips over je hardware.

Tevens verplaats ik je vraag naar Windows Operated Systems omdat het in ieder geval over heel Windows gaat, al is de kans best groot dat het een hardwareprobleem is en we nog verder gaan ;)
Verder pas ik de topictitel fors aan - een titel heeft weinig zin als er niet wordt beschreven wat de vraag is ;) Windows XP heb jij toch? Dan zet ik dat er ook alvast bij vanwege WOS Policy.

Oeh en grappig dat iedereen meteen weet over wie het gaat als er drie letters met wat underscores worden getypt :D

Maar lees dus in ieder geval even de Windows XP en 2000 BSOD guide en Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en zorg ervoor dat die BSOD (blauw scherm) blijft staan, zie de BSOD FAQ. Als je weet welke BSOD het is, kan je daar weer veel info over opzoeken in die FAQ.
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 11:42:
Ik heb er een nieuwe kast bij gekocht met de vraag of die voeding goed genoeg was!! Dus mag aannemen van wel!!!
Afhankelijk van wat voor zaak het was en hoeveel kennis de verkoper zelf had, zou ik daar niet blind van uit gaan :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1