[Ervaringen] FX5900XT videokaart - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.380 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:20

Hu9o

Schokkend

Hu9o schreef op 13 februari 2004 @ 12:00:
Ik heb nogsteeds het probleem dat het beeld bij 3dmark2003 bij proxycon schokt. De frame rate is ruim voldoende om het beeld vloeiend weer te geven (ongeveer 30), maar steeds om de 0.5 seconde staat het beeld even 0.1 seconde stil. Hierdoor gaat het gemiddelde (onder in beeld) met 10 frames naar beneden.

Kaart is niet overgeklokt. Waar kan dit aan liggen? Nieuwste Via4in1 drivers en DirectX9.0 en Forcewar 53.03 geinstalleerd :?

P.s. het is in alle testen behalve de eerste (WW2 vliegtuigen)
Ik heb het probleem nog steeds, snap er geen ruk van :? :? :? Iemand die me kan helpen?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien dat het eigelijk 2,2ns mem is maar 2,8ns gelabeld..
was een tijdje trug ook met sommige 9800n/p waarbij er 3,3ns op mem stond terwijl het eigelijk 2,8ns was... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
zou kunnen ik kan me bedenken dat er zo geld gespaart word bij de constructie door de kaarten met 2.2 en 2.8 gewoon op dezelfde band te maken en gewoon de XTs anders te labelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:10

nFo

Deathchant schreef op 13 februari 2004 @ 15:30:
[...]

dat vind ik vreemd, ik had gehoord dat FX kaarten voorzien waren van een ingebouwde temperatuursensor. ik heb gewoon een extra tabblad met "Temperature Settings".

Jij hebt dat 2D/3D configje gewoon bij de 53.03 drivers standaard in coolbits.reg zitten?

Anders kun je me een linkje geven waar jij jouw coolbits hebt gedownload of me coolbits zelf ff kan sturen?

Als ik die 2d/3d opties heb, kan ik mijn videokaart tenminste op 2d laten draaien als ik in de desktop zit.
www.guru3d.com
En dan kijken links of recht bij Top 10 downloads. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb de club 3d...groene versie.
maar nu heb ik een raar probleem....ik kan geen hoge resolutie's draaien
hij schakeld dan mijn monitor uit.
had dat probleem niet met m'n pov ti 4200.
nu ben ik al bezig geweest met verschillende drivers
en m'n monitor op plug and play,standaard monitor en de originele monitor gezet(medion 19 inch)

overclocken wil die ook niet al te best...410/'730 en dan houd het ook op.
ben bang dat m'n kaart niet helemaal lekker is...temp. is trouwens ronde de 40a45 graden.
ga hem denk ik terug brengen...en hem ruilen voor een sparkle...nu gaan de geruchten dat dit bijna dezelfde kaart is als de pov....wie weet hier wat meer over.
en wie weet wat dat probleem is met m'n monitor?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Raziel schreef op 13 februari 2004 @ 14:22:
[...]

Omdat dat op de site staat? En als je het geheugen bekijkt, dat er ook 2,8 op staat?

[afbeelding]
ik wil niet veel zeggen maar als je dit topic een beetje doorgelezen had zeggen de meesten dat de PoV 2,2ns geheugen heeft
als je de cooler er afhaalt (iemand had dat gedaan) kan je zien dat er hynix 2,2ns geheugen opzit.

over dat plaatje..... dat is wel erg selectief kiezen, ik neem aan dat je die van de Sparkle reviews hebt ? De ene heeft 2,2ns geheugen de andere 2,8ns geheugen
Tuurlijk valt er te overklokken.... maar 2,8ns geheugen haalt never nooit 950 en bij de meeste PoV's zelf nog hoger :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
hoop dat de POV volgende maand als ik hem bestel nog steeds snel geheugen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
P.K. schreef op 13 februari 2004 @ 17:43:
[...]

ik wil niet veel zeggen maar als je dit topic een beetje doorgelezen had zeggen de meesten dat de PoV 2,2ns geheugen heeft
als je de cooler er afhaalt (iemand had dat gedaan) kan je zien dat er hynix 2,2ns geheugen opzit.

over dat plaatje..... dat is wel erg selectief kiezen, ik neem aan dat je die van de Sparkle reviews hebt ? De ene heeft 2,2ns geheugen de andere 2,8ns geheugen
Tuurlijk valt er te overklokken.... maar 2,8ns geheugen haalt never nooit 950 en bij de meeste PoV's zelf nog hoger :z
Als je de review site hebt gezien (heb ik ergens eerder al gepost) waar deze sparkle pic vandaan komt (zelfde kaart als de PoV overigens) dan had je gezien dat dit Hynix 2,8 ns geheugen is, wat die gast op 950 mHz heeft lopen. De samsung variant komt niet hoger dan 800 mHz.

Het zal wel als 2,8ns gelabeled 2,2ns geheugen zijn. PoV verkoopt die dingen ook als 2,8ns. Mocht je dus een PoV hebben die niet tot 950 over te clocken is (wat je als je heel strak de sommetjes naleeft met 2,2 ns geheugen ook niet zou redden), dan moet je niet heel verontwaardigd zijn. Het geluk kan een keer op zijn (of in ons geval, het snelle geheugen :P).

[ Voor 20% gewijzigd door Raziel op 13-02-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Zo te lezen is PoV het meest populairst.

Ff alles bij elkaar, ik twijfel tussen Point of View, Sparkle en Club3D.

Point of View en Sparkle hebben bijde een memory clock van 680MHz, terwijl Club3D maar 350MHz heeft. Dan heb je ook nog ns. Ik kan alleen de ns waarden vinden van Point of View. (2.8ns)

Welke raden jullie mij aan?

Bedankt alvast :)

Edit: Leadtek is maar 2 euro duurder (incl. verzendkosten). Dus dan twijfel ik nu ook of ik misschien deze wil kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door IntelForce op 13-02-2004 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook welke het best is over te clocken??
met zo min mogelijk extra fan's enzo

want ik zit te twijfelen tussen club 3d en die point of view

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ik heb *nog* geen ervaringen met de 5900XT, maar ben benieuwd of er mensen zijn die de scrollbug hebben? Las hierover op 3dchip.de. Wanneer je met de muis scrollt maakt je kaart een krassend geluid en het beeld knippert dan ook een beetje. Niet meer van toepassing op de XT versie of een veel voorkomend probleem?

http://www.3dchip.de/artikel/G-Bug/Einleitung.htm#debut

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hynix geheugen kan hard gaan hoor :)
Ik had op mijn Radeon8500Le 4ns hynix geheugen zitten wat op 312mhz kon draaien :)
En dit was zonder modjes :)
damm wat mis ik die kaart toch :|
Dus het zal best kunnen zijn dat de PoV gewoon 2,8Ns hynix is :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2004 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op 13 februari 2004 @ 20:08:
Ik heb *nog* geen ervaringen met de 5900XT, maar ben benieuwd of er mensen zijn die de scrollbug hebben? Las hierover op 3dchip.de. Wanneer je met de muis scrollt maakt je kaart een krassend geluid en het beeld knippert dan ook een beetje. Niet meer van toepassing op de XT versie of een veel voorkomend probleem?

http://www.3dchip.de/artikel/G-Bug/Einleitung.htm#debut
In mijn Club3D FX5900XT heb ik dat probleem inderdaad ook, van het krassend geluid dan. Vrij storend ook al hoor je het maar heel lichtjes.

Nog meer slachtoffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.funprice.nl is ook een 5900xt tekoop weet alleen niet welk merk et is.
zie foto van een nvidia kaart, ma nvidia maakt deze kaart zelf toch niet of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:21:
op www.funprice.nl is ook een 5900xt tekoop weet alleen niet welk merk et is.
zie foto van een nvidia kaart, ma nvidia maakt deze kaart zelf toch niet of wel??
die op de foto is een evga, als het ook egt de "evga" is... zou je er waarschijnlijk CoD bij krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee iemand die al een poosje draait met de point of view kaart en hoe bevalt hij ?
Heb je met deze kaart ook last van dat krakende geluid ?
En wat denken jullie is hij een stuk sneller als me gf4 ti4600 ??
Oftewel is het de aanschaf waard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 20:43:
Okee iemand die al een poosje draait met de point of view kaart en hoe bevalt hij ?
Heb je met deze kaart ook last van dat krakende geluid ?
En wat denken jullie is hij een stuk sneller als me gf4 ti4600 ??
Oftewel is het de aanschaf waard ?
nee, voorlopig kan je best nog wel vooruit met jouw ti-4600. maargoed, da's vanuit mijn kijk. je kunt nu nog de meeste spellen goed draaien en misschien is het beter om nog een generatie te wachten... iig op de NV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf op mijn PoV gekeken naar wat voor geheugen er op zit en dat zijn HY....nog wat AF-28 chippies...dus 2.8 ns geheugen, maar ik kan wel zonder probleem de 875 Mhz halen zonder artifacts dus deze 2.8 chippies gaan wel bijzonder hard voor 2.8 ns geheugen wat in theorie max. de 714 Mhz kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik heb ook een PoV, geen last van raar beeld of krakende geluiden. (Vind het maar een wazig verhaal overigens). Loopt stabiel op 490/950. Probeerde 3Dmark03 nog te draaien op 500/999 maar daar liep m'n machine op vast bij Proxycon :)

@Smok:

ik zou zeker niet voor de Club3D gaan, die gaan alleen maar hard na een biosflash, en dat is altijd meer gepiel dan een out-of-the-box makkelijk overclockbare PoV. Maar volgens mij is de sparkle identiek aan de PoV en die hebben ze voor weinig bij Yorcom.

[ Voor 38% gewijzigd door Raziel op 14-02-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raziel schreef op 14 februari 2004 @ 13:09:
ik zou zeker niet voor de Club3D gaan, die gaan alleen maar hard na een biosflash, en dat is altijd meer gepiel dan een out-of-the-box makkelijk overclockbare PoV. Maar volgens mij is de sparkle identiek aan de PoV en die hebben ze voor weinig bij Yorcom.
Hoe hard zou een PoV dan wel niet kunnen gaan na een flash? Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
flashen heeft geen zin kheb al met verschillende bios'en geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vandaag van een vriend een koelblok gekregen (was geloof ik van een pentium 2...)

afmetingen van het ding waren iets van 7 bij 7 bij 4 cm...

heb deze nu dus op me 5900xt gedaan (met veel moeite )
en er onder een fan gepleurd...

kga nu testen hoe heet 't ding wordt tijdens gamen enzo...
hoop dat ie het beter doet dan de standaart koeler

(ps zodra ik een camera ter beschikking krijg post ik hier wel wat pics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
IntelForce schreef op 13 februari 2004 @ 19:45:
Zo te lezen is PoV het meest populairst.

Ff alles bij elkaar, ik twijfel tussen Point of View, Sparkle en Club3D.

Point of View en Sparkle hebben bijde een memory clock van 680MHz, terwijl Club3D maar 350MHz heeft. Dan heb je ook nog ns. Ik kan alleen de ns waarden vinden van Point of View. (2.8ns)

Welke raden jullie mij aan?

Bedankt alvast :)

Edit: Leadtek is maar 2 euro duurder (incl. verzendkosten). Dus dan twijfel ik nu ook of ik misschien deze wil kopen.
De club3d heeft 700 Mhz geheugen ( 2x 350) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 18:43:
heb vandaag van een vriend een koelblok gekregen (was geloof ik van een pentium 2...)

afmetingen van het ding waren iets van 7 bij 7 bij 4 cm...

heb deze nu dus op me 5900xt gedaan (met veel moeite )
en er onder een fan gepleurd...

kga nu testen hoe heet 't ding wordt tijdens gamen enzo...
hoop dat ie het beter doet dan de standaart koeler

(ps zodra ik een camera ter beschikking krijg post ik hier wel wat pics)
ik heb hier ook nog wel zon oud koelblok liggen...... als het werkt ga ik dat ook wel een keer proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb een Cooler master pentium 4 alu koelblok met fan aan mn club3d geforce 5900 xt hangen. Fan op 7 volt en je bent van dat tering geluid van die originele fan af. Heb hem met 4 tiewraps er aan gehangen.

Temps met origineel:
40c idle 55c/60c stressed

Temps met P4 koeler @ 7 volt:
31c idle en 35c/38c stressed

Maar het ging mij vooral om stilte en dat is zeker gelukt. Aanrader voor de mensen die nog een cpu blok met fan hebben liggen en genoeg hebben van die herrie-fan die er standaard op zit. Het kost je alleen wel 2/3 pci sloten

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wat foto's genomen van me 5900xt met me nieuwe koelblok erop...

allereerst mijn excuses voor de slechte kwaliteit... (moet egt is een betere camera kopen)
maar jah, 't is beter als nix...

ik heb dus een slotplaatje zodanig gebogen en er dan een gaatje ingeboord...
hierdoor een schroefje en zo zit de fan vast aan het gebogen slot plaatje onder het koelblok en blaast koude lucht langs onderen naar het koelblok + ramsinks van mem...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160Aa4a1CuB.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/616037d4ERM8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/6160uAJzQpKT.JPG

khoop dat het een beetje duidelijk overkomt, hij is gemiddelt 10 graden koeler dan me vorige koeler... hij wordt hier stressed 52 en bij me vorige werd dat wel is 63graden...

dit met me core @ 475mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Ook een kleine update van mijn kant :
Ik heb maar even wat stresstesten met mijn POV FX 5900XT gedaan en daar kwam het volgende uit :

Default : Core 390 / Mem 680
Overclocked :Core 475 / Mem 900
Zo stabiel als maar kan ...

Ik draai geen benchies maar wat ik wel belangrijk vindt is hoe soepel alles loopt.
Heb net BF 1942 aangezet op 1024 x 768 op 32 bit met alles op full.
Geen happering te bekennen terwijl dat met mij GF4 TI4800 wel degelijk voorkwam en vaak ook.

Need For Speed underground aangezet op 1024 x 768 met alles op full en Motion Blur uit (Erg irritant met racen als dat aan staat).
Ook niks geen happeringen en mooi detail op schaduwen en dergelijken.

Voor mij weer de upgrade van het jaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:42
theekopje kun je mij vertellen hoe je dat koelblok aan de kaart hebt vastgemaakt, ik wil dit namelijk ook gaan doen want ik heb nog een oud coolermaster blokkie met koeler liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op 15 februari 2004 @ 12:18:
theekopje kun je mij vertellen hoe je dat koelblok aan de kaart hebt vastgemaakt, ik wil dit namelijk ook gaan doen want ik heb nog een oud coolermaster blokkie met koeler liggen
ik heb aan de hoekjes een paar van die "uitsteeksels" eraf gezaagd...
op die plekken een klein gaatje geboord... ( de gaatjes even ver uitmekaar als de gaatjes op de kaart)...

toen had ik gewoon die druk pinnetjes erop geplaatst... en op me kaart gedaan...
het koelblok is niet egt zwaar ofzo dus dat gaat wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Hu9o schreef op 13 februari 2004 @ 12:00:
Ik heb nogsteeds het probleem dat het beeld bij 3dmark2003 bij proxycon schokt. De frame rate is ruim voldoende om het beeld vloeiend weer te geven (ongeveer 30), maar steeds om de 0.5 seconde staat het beeld even 0.1 seconde stil. Hierdoor gaat het gemiddelde (onder in beeld) met 10 frames naar beneden.

Kaart is niet overgeklokt. Waar kan dit aan liggen? Nieuwste Via4in1 drivers en DirectX9.0 en Forcewar 53.03 geinstalleerd :?

P.s. het is in alle testen behalve de eerste (WW2 vliegtuigen)
Waarom leest iedereen over mijn posts heen en gaat de discussie steeds over 2.2 of 2.8!!!

Iemand die antwoord op mijn gequote vraag heeft?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je genoeg geheugen? Heb je andere 'belastende' programma's draaien? Is er bij de 'schok' hdd activiteit?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Voor de mensen die eens willen proberen flashen met een Creative rom , hier is de rom van mijn Creative GeForceFX5900 ultra

http://users.pandora.be/KillerInstinct/bios/original.rom

Ik heb deze heel vroeg gekocht toen ze pas te verkrijgen waren in NL (begin juni 2003), weken voor de Asus kaartjes te verkrijgen waren.
Volgens mij is het gewoon een kaart van Nvidia zelf, want nergens op die kaart is enige referentie te vinden naar Creative. Er staat gewoon het logo van Nvidia in , en ook de omschrijving van de bios doet vermoeden dat het een Nvidia bordje is.
Zelfs op de Creative site ( die een echte ramp is om info te vinden over mijn gekochte Creative kaart ) kent men deze kaart niet meer , enkel in de Knowledge Base staat ze er tussen :( .

De rom die ik hier post is Bios Versie 4.35.20.21.

Ps : als iemand een link weet naar een bios van Msi/Nvidia/Creative van de fx5950 , gelieve deze hier eens achter te laten daar ik ook eens aan het flashen wil gaan :+

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag met een PoV 5900XT gespeeld van een vriend gespeeld en moet zeggen heerlijke kaartjes zeg :P >:)
Heb de kaart stabiel op 500mhz core en 1000mhz geheugen >:)
Met standaard koeling is dit behaald wel een paar case fans er bij geplaats.
bij de 505mhz core liep alles op ten duur vast :)
hier zijn mijn compare url's >:)

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7561582 3dmark 2001
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2070268 3dmark 2003

Niet slecht he voor zo'n XT >:)
Morgen ook maar ff zo'n kaartje score

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Prutz0r schreef op 15 februari 2004 @ 12:39:
Heb je genoeg geheugen? Heb je andere 'belastende' programma's draaien? Is er bij de 'schok' hdd activiteit?
Nee ik heb geen extra programma's draaien. En er is ook geen schijf activiteit bij de 'pauze', er is bijna helemaal een hdd activiteit tijdens de demo. Het is steeds met continue intervallen frames is 30 en dan ff stil staan en frames is 20, daarna meteen weer op 30, enz. Ik heb overigens 512 mb geheugen, moet toch genoeg zijn zodat het iig niet steeds hoeft te lopen stoppen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hu9o op 15-02-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
Heeft er hier iemand ervaring met een MSI 5900XT of die van Aopen?
Ik kan het makkelijkst aan een MSI club3d of aopen kaart kopen. Ik lees hier eigenlijk hoofdzakelijk over POV kaarten. Iemand enig idee hoe die andere kaarten zijn. Ik ga em niet gelijk overclocken maar in de toekomst is het wel de bedoeling dat als ie wat langzaam word er wat mhz's erbij worden gemaakt :).

Welke van de 3 is hier het meest geschikt voor? Als ik de foto's zie lijkt de MSI mij de beste koeling hebben (lijkt koperen koeling te zijn met mooie grote waaier). Ik hoef em niet te modden naar een 5900 ULTRA of 5950 ik ga namelijk niet flashen (dus zal dat geheugen ook niet zo gek veel uitmaken).
Iemand ervaring met 1 v.d. door mij genoemde kaarten?

(ik neem aan dat ik met deze kaart nog wel de komende 3 jaar spelletjes kan spelen, toch? wel niet 3 jaar op hoog detail maar het gaat er toch wel allemaal op lopen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Hu9o schreef op 15 februari 2004 @ 12:28:
[...]

Waarom leest iedereen over mijn posts heen en gaat de discussie steeds over 2.2 of 2.8!!!

En je CPU is ook niet overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Bosmonster schreef op 16 februari 2004 @ 10:53:
[...]

En je CPU is ook niet overgeklokt?
Nee, alles gewoon standaard snelheid. Zal het hierdoor iets met drivers oid temaken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu9o schreef op 16 februari 2004 @ 11:25:
[...]

Nee, alles gewoon standaard snelheid. Zal het hierdoor iets met drivers oid temaken hebben?
Waarom probeer je het eens niet? Installeer eens andere driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik doelde eigelijk meer op een instelling bij de drivers. Maar welke driver adviseer jij mij dan ipv 53.03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MSI verbind ik met kwaliteit maar weet niks over hun XT.
en over de club3d kun je een hoop hier in dit topic vinden.
hij si de goedkoopste maar overclocken valt mee dus niet zover als de POV meestal.

de keus is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiwan Kanobi
  • Laatst online: 28-07 15:27
Is er nou helemaal niemand die het al gelukt is de Club3d TX te flashen met een andere bios zonder problemen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er al mensen die de nieuwe drivers ( 56.55) geprobeert hebben??
ben em nu aant downloaden... khoop dat me performance beter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
56.55 zijn wel beter drivers, preformance is iets beter (haast niet merkbaar)
3dmark wordt iets hoger (75punten ofzow)
pixelshader 2 was dacht ik behoorlijk verbeterd en er was support voor opengl2.0

en je kan per games filteringen instellen enzo
goede drivers _/-\o_
nu maar hopen dat ze de performance weer wat omhoog weten te krikken (Forceware 2.0 O-) :P )

ik zie haast geen verschil met 53.03 (zowel kwa kwaliteit als performance niet) er zijn dingen gefixed (zoals dat soms somige faces doorzichtbaar werden) verder niks bijzonders

[ Voor 20% gewijzigd door P.K. op 16-02-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 15:08:
zijn er al mensen die de nieuwe drivers ( 56.55) geprobeert hebben??
ben em nu aant downloaden... khoop dat me performance beter wordt
Waar download jij die die wil ik ook wel,Trouwens nvidia doet er wel heel lang over met hun nieuwe drivers. (Ati heeft al 2 nieuwe drivers uitgebracht namelijk: catalyst 4.1 en 4.2.)
Ik hoop dat dit lange wachten het wel waard is. :/

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

P.K. schreef op 16 februari 2004 @ 15:35:
56.55 zijn wel beter drivers, preformance is iets beter (haast niet merkbaar)
3dmark wordt iets hoger (75punten ofzow)
pixelshader 2 was dacht ik behoorlijk verbeterd en er was support voor opengl2.0

en je kan per games filteringen instellen enzo
goede drivers _/-\o_
nu maar hopen dat ze de performance weer wat omhoog weten te krikken (Forceware 2.0 O-) :P )

ik zie haast geen verschil met 53.03 (zowel kwa kwaliteit als performance niet) er zijn dingen gefixed (zoals dat soms somige faces doorzichtbaar werden) verder niks bijzonders
56.55?? bedoel je niet 53.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola,

Heeft iemadn deze melding al is gehad? (of ietmand met een oplossing) Beetje crappie, zit met een standaard voeding te werken... geloof 300 of 350 watt. Denk dat het tijd word om zn Q-tec 550 watt aan te schaffen. Of denken jullie dat het wat anders is?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fmvenema/daskut.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check guru3d.com en daar staan ze... de 56.55

@ gamor, check is of je wel zo'n molex stekkertje in je 3dkaart gepleurd heb ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

quote: gam0r
plaatje
hehe : heb je die stroomkabel aan de achterkant aangesloten ?
Anders krijg je die melding !

[ Voor 16% gewijzigd door Talon op 16-02-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talon schreef op 16 februari 2004 @ 16:24:
[...]
hehe : heb je die stroomkabel aan de achterkant aangesloten ?
Anders krijg je die melding !
Ja natuurlijk, zo dom ben ik nou ook weer niet he 8)7

--
Edit

-Het is trouwens meestal als ik hevig zit te gamen: oa ut2k3, uiterste instellingen, dan geeft hij bijv 500 van die meldingen.
-Ik heb 2 fannetjes en een uv ccfl op de voeding aangesloten, dat zou hij toch wel moeten trekken?
-En als je op "probleem oplossen" klikt, in de melding, dan staat er iets over dat je moet kunnen controleren of hij genoeg stroom krijgt.. staat ook dat je voeding voldoende moet zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die message ook gehad, toen ik ff keek zag ik met grote schrik :o dat de koeler niet draaide ( en mijn kaart stond al oc naar 968/485 ) de kaart was natuurlijk tering heet.
Ik weet nietwaardor dat komt . kan zijn dat de powerconn er uit is gevallen maar dat lijkt me sterk.
Ik heb een 400 watt voeding dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:32:
Ik heb die message ook gehad, toen ik ff keek zag ik met grote schrik :o dat de koeler niet draaide ( en mijn kaart stond al oc naar 968/485 ) de kaart was natuurlijk tering heet.
Ik weet nietwaardor dat komt . kan zijn dat de powerconn er uit is gevallen maar dat lijkt me sterk.
Ik denk controleer mijn fan maar ff, die draait ook niet :S

--
Edit
-Ik heb de "omweg" maar ff weggehaalt hij zat eerst zo: fan fan ccft vidkaart, maar nu zo fan vidkaat, en de fan van de kaart draait nog ook ;). Alleen als ik mijn pc aan zet, dan het ff voor dat de fan gaat draaien, (ong als de bios piepjes komen) is dat normaal/ heeft iedereen dat?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:23:
Ola,

Heeft iemadn deze melding al is gehad? (of ietmand met een oplossing) Beetje crappie, zit met een standaard voeding te werken... geloof 300 of 350 watt. Denk dat het tijd word om zn Q-tec 550 watt aan te schaffen. Of denken jullie dat het wat anders is?

[afbeelding]
Dat kreeg ik ook in het begin terwijl ik de extra voedingsmolex toch aangesloten had. De oplossing bij mij was om de voeding er direct op aan te sluiten dus niet met het verlengstukje dat in de doos zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:45:
[...]

Dat kreeg ik ook in het begin terwijl ik de extra voedingsmolex toch aangesloten had. De oplossing bij mij was om de voeding er direct op aan te sluiten dus niet met het verlengstukje dat in de doos zat.
_/-\o_ Works 4 me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 16:23:
Ola,

[afbeelding]
Deze melding heb ik ook. Hetzelfde als bij mijn GF4MX440, die heeft niet eens zo'n molex aansluiting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Net die 55.65 geinstalleerd, maar nu zijn al m'n letters in UT2k4 of ET ontzettend wazig en de beeldkwaliteit op het aller laagst lijkt het wel. Welke instelling moet ik hier voor veranderen? Ik heb triliniar al aangezet maar dat helpt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hu9o op 16-02-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
AOpen FX5900XT-DV128 209,--
Club3d Club3D FX5900XT/TD 189,--
MSI FX5900XT-VTD128 229,--
Sparkle SP8835XT-DT 189,--
Ik heb even een lijstje gemaakt van de 5900XT kaarten waar ik uit kan kiezen met prijs erbij. Er zitten verschillen van 40 euro in. Welke zou de beste keuze zijn. Ik ben van plan om gebruik te maken van de auto overclock feature die in de nieuwste driver zit :P. Iemand een goed advies. De ervaringen in dit topic gaan hoofdzakelijk over club3d en POV en niet echt over de anderen. Ik zou graag willen weten welke de beste keuze is.
Verder zou ik ook willen weten of ik op 1 v/d kaarten eventueel een thermaltake giant II VGA koeler kan bevestigen (weet niet of ik het ga doen maar als het echt nodig word wil ik wel de mogelijkheid hebben). Ik weet overigens ook niet goed of deze koeling wel goedgenoeg is voor de kaart (en of het geheugen wel gekoeld word etc.) De zalman koeling set gaat te veel kosten daar ik dan daar ook nog eens appart die dure fan bij moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Volgens mij had je al een Club3D Geforce FX 5900 XTof was dat Dexter ?? :?

[ Voor 20% gewijzigd door nFo op 16-02-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat houdt die "auto overclock" feature precies in, bij die nieuwe drivers eigelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Cyber Killer schreef op 16 februari 2004 @ 17:58:
Volgens mij had je al een Club3D Geforce FX 5900 XTof was dat Dexter ?? :?
Dat was ik ;)
Iemand al goeie/slechte ervaringen met de nieuwe beta-drivers?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ok, ff weer polshoogte nemen, is er al weer een betere BIOS beschikbaar dan die van XFX?

Wat ik heb is dat mijn score naar mate dat ik hoger OC op een gegeven moment terugloopt. Ik heb hierover iets gelezen in GoT maar kan het niet meer vinden met de search, weet iemand wat dit ook al weer veroorzaakte?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
als je de MSI gaat halen misschien bevalt deze prijs je beter.
ik zit namelijk voor mijn XT ook in duitsland rond te kijken en de MSI is daar 40 euro goedkoper.

http://www.norskit.de

ikzelf heb geen ervaring met NorskIt.
maar ik denk dat de transport kosten misschien het prijsverschil misschien goed maken want bij NorskIt kost hij 187 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik ben maar weer terug gegaan naar 53.03, die 56.55 drivers zorgden ervoor dat ik heel wazig beeld kreeg in spellen. Wel raar trouwens, want image quality stond op high en mipmapping op tripple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06
Mycom heeft zijn prijs verlaagt, Aopen gf FX 189, incl. CoD, denk dat ik morgen even langs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

Geen 56.55 dus voor mij :(

Alles ging goed, ik installeer Coolbits.....
Ga naar de instellingen (wow veel nieuwe echt vet relaxt!) het probleem was alleen dat zodra ik mijn core van 390 naar 475 wilde zetten (daar draait ie nu ook weer op :)) mn beeldscherm allemaal vage pixels gaat geven, beeld constant zwart wordt en dan weer beeld geeft, alsof hij de instellingen niet kan vinden. Verder leek het mij alsof hij heel erg warm werd....

Anyway ik ben weer terug bij de 53.03 WHQL laat iemand anders hem maar ff proberen >:)

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 11-09 09:42
hmm ik heb 56.55 geinstallt geen problemen :)
iemand al geprobeerd bios te flashen met de 56.55 drivers?
misschien dat ze ut dan wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntelForce
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-12-2022
Daxter schreef op 16 februari 2004 @ 17:52:
AOpen FX5900XT-DV128 209,--
Club3d Club3D FX5900XT/TD 189,--
MSI FX5900XT-VTD128 229,--
Sparkle SP8835XT-DT 189,--
Ik heb even een lijstje gemaakt van de 5900XT kaarten waar ik uit kan kiezen met prijs erbij. Er zitten verschillen van 40 euro in. Welke zou de beste keuze zijn. Ik ben van plan om gebruik te maken van de auto overclock feature die in de nieuwste driver zit :P. Iemand een goed advies. De ervaringen in dit topic gaan hoofdzakelijk over club3d en POV en niet echt over de anderen. Ik zou graag willen weten welke de beste keuze is.
En welke wordt het? Ik sta ook op het punt om er één te bestellen :). Ik denk dat ik voor de PoV ga. Ik wacht nog ff tot dat iemand een goeie reactie hierop geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
ik heb nog niet besloten. Nog niet echt reacties gehad hier. Ze lijken me alle vier toch goede kaarten. maar ik kan hier in regio rotterdam-zuid ridderkerk dordrecht niet echt makkelijk aan een PoV komen. Ik wil liever niet per post bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
de sparkle lijkt toch veel op de POV?
ik weet alleen niet hoe hetmet overclocken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hallo mensen,

Hier mijn ervaringen met de club 3d fx 5900 xt (blauwe pcb).

Ik heb deze kaart enige weken geleden gekocht en de eerste OC's vielen tegen.
Ik had een Qtec 400 W voeding, kon niet ver overclocken en als ik er extra koeling bij zette dan werden de benchmarks alleen maar slechter, voltages vielen terug e.d.

Nu heb ik vorige week een Antec True blue 480 W voeding gekocht en ben verder gaan overclocken.
Met de standaard Club 3d bios kwam ik niet echt ver (430 gpu - 800 mem.).

Ik heb vervolgens de XFX bios flash gedaan en vervolgens kom ik (met coolbits) tot
461 MHz GPU en 912 MHz memory. Dit is zonder artefacts, maar ik kan vervolgens ook niet hoger clocken met Coolbits.

Ik heb er verder een Zalman VGA heatpipe (ZM80C) + cooler opgezet, waardoor de temp onbelast 38 graden gpu en 27 graden omgeving is belast (met oc) is dit gpu 58 en omgeving 34 graden.

Ik vind het persoonlijk een erg goede kaart zeker voor de prijs die je er voor betaald.
Het enige vreemde aan deze kaart vind ik dat lagere temperaturen voor zowel de gpu als de omgeving niet altijd wil zeggen dat hij betere scores neer zet of beter is te overclocken.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Ik las in dit forum ook dat er mensen zijn die hopen op een bios van een club 3d 5900 utra of 5950. Voorzover ik weet heeft club 3d deze kaarten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Memory+ komt de PoV kaart met Call of Duty (vanaf woensdag). Ik hoop dat dit nog steeds die versie is met het superoverclockbare geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hu9o schreef op 15 februari 2004 @ 12:28:
[...]

Is gewoon een bug in 3DMark03 naar mijn weten.
Deed ie hier ook wel eens. Is op een of andere mysterieuse reden vanuit het niets weer opgehouden :P

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
kijk eens naar de snelheden van die kaart bij memory+

volgens mij staan daar nu andere snelheden namelijk een mem speed van 690mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Bigbot schreef op 16 februari 2004 @ 23:03:
kijk eens naar de snelheden van die kaart bij memory+

volgens mij staan daar nu andere snelheden namelijk een mem speed van 690mhz
Nee dat hebben alle POV's hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ach iik hoop dat hij goedblijft clocken want hun zullen ook wel weten dat hij daarom zo goed verkoopt

[ Voor 76% gewijzigd door Deadsy op 16-02-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
bestaan er proggies om je voltage mee in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doen de interferentie-instellingen precies die ik bij deze kaart kan instellen? Ik heb de pov 5900xt gekocht... heb de Anisotropisch filteren op 8x staan. Maar wat houdt dit allemaal in? Wat zijn de juiste instellingen voor deze kaart zodat ik Generals/Zero Hour nog lekker op 1024*768 kan spelen?

Ik heb de nv35 drivers geinstalleerd die je bij microsoft update download... maar bij 53.03 drivers is kwa opties hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 23:39:
Wat doen de interferentie-instellingen precies die ik bij deze kaart kan instellen? Ik heb de pov 5900xt gekocht... heb de Anisotropisch filteren op 8x staan. Maar wat houdt dit allemaal in? Wat zijn de juiste instellingen voor deze kaart zodat ik Generals/Zero Hour nog lekker op 1024*768 kan spelen?

Ik heb de nv35 drivers geinstalleerd die je bij microsoft update download... maar bij 53.03 drivers is kwa opties hetzelfde....
Aniso heeft te maken met de kwaliteit van de textures, normaal is het dat hoe verder de texture is ( bijvoorbeeld een lang pad in Unreal Tournament ) hoe slechter de kwaliteit aangezien je daar toch niet naar zomaar naar kijkt. En dat gebeurt omdat vroeger de kaarten langzamer waren/niet zoveel aankonden.

Daartegen kun je zeggen "ja maar ik wil wel dat het allemaal er goed uit ziet" , tegenwoordig met de kaarten kun je dus aniso aanzetten, en nog hoog ook, het verschil. Inplaats van "3 meter en texture wordt slechter" wordt dat vele meters naar achteren geschoven.

Dit gaat natuurlijk wel ten koste van performance/snelheid

Wat de perfect instelling is voor jou situatie... daar moet je gewoon voor expirementeren.

Aniso of Anti Aliasing gaat altijd ten koste van de performance MAAR het ziet er mooier uit ... het oog wil ook wat!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 23:39:

Dit zou een tweaker toch moeten weten hoor, het staat trouwens allemaal in FAQ FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04)

Terminologie: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
Drivers: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
Tripwire999 schreef op 16 februari 2004 @ 23:18:
bestaan er proggies om je voltage mee in de gaten te houden?
Ook wel een erg basic vraagje. Ooit Google al gebruikt? Kijk anders hier even: http://mbm.livewiredev.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Welke 5900XT heeft nou de beste tv-out? Zit te denken aan een MSI of een Leadtek. Heb de FAQ al door gelezen, maar je moet wel weten welke chip op welke videokaart zit.

[ Voor 38% gewijzigd door BvK P4 op 17-02-2004 11:08 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
BvK P4 schreef op 17 februari 2004 @ 10:41:
Welke 5900XT heeft nou de beste tv-out? Zit te denken aan een MSI of een Leadtek. Heb de FAQ al door gelezen, maar je moet wel weten welke chip op welke videokaart zit.
Alle tv-outs (MV chip geloof ik) zijn K U T (lees vaag etc) van de geforce FX serie...dus daarvoor moet je er zeker geen halen, die van mijn geforce 2 mx overtreft hem 100% nog !

Maar even terug te komen op andere zaken, waar ik in ALLE topics niks lees is GAME ervaring, waarom werke sommige spelle niet, waarom die 10 seconde freeze en dat soort fratse, daar zit ik mee, wat boeit al die fucking overclock shit als die dinge niet correct werke :(........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb zelf even gezocht, en volgens mij kan ik het beste een 5900XT nemen met een tv-out van Conexant, namelijk de CX25871. Dat heb ik gevonden in een link van de tv-out FAQ. Maar nu zou ik graag willen weten welke merken deze chip hebben... Heb wel interesse in die van MSI en Leadtek. Alleen zal die van MSI wel afvallen omdat die 2.8ns geheugen heeft en omdat die video-in heeft. Als je een video-in hebt zit je waarschijnlijk met de philips chips. Iemand die mij kan vertellen op welke kaart de Conexant CX25871 chip zit?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
nijntje82 schreef op 17 februari 2004 @ 13:57:
[...]

Maar even terug te komen op andere zaken, waar ik in ALLE topics niks lees is GAME ervaring, waarom werke sommige spelle niet, waarom die 10 seconde freeze en dat soort fratse, daar zit ik mee, wat boeit al die fucking overclock shit als die dinge niet correct werke :(........
één woord: voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
P.K. schreef op 17 februari 2004 @ 15:01:
[...]

één woord: voeding ;)
Mijn voeding is ok, 300 watt aopen uit die bigtower en ik heb amper wat in mijn pc hange ( geluidkaart/hdd/cdwriter ) dus ik weet het niet, iedereen gooit hier maar alles op de voeding maar ik betwijfel het en ben ook niet van plan om een nieuwe voeding aan te schaffen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
BvK P4 schreef op 17 februari 2004 @ 14:24:
Heb zelf even gezocht, en volgens mij kan ik het beste een 5900XT nemen met een tv-out van Conexant, namelijk de CX25871. Dat heb ik gevonden in een link van de tv-out FAQ. Maar nu zou ik graag willen weten welke merken deze chip hebben... Heb wel interesse in die van MSI en Leadtek. Alleen zal die van MSI wel afvallen omdat die 2.8ns geheugen heeft en omdat die video-in heeft. Als je een video-in hebt zit je waarschijnlijk met de philips chips. Iemand die mij kan vertellen op welke kaart de Conexant CX25871 chip zit?
Zover ik weet, zoals ik al zei, zit er een MV chip op alle geforce fx's en die conexant is zkr een toppertje maar die zit op mijn geforce 2 mx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Gisteren mijn 2e 5900XT gehad

Ik had een 5900Xt van club3d. Nu heb ik een extra POV.

De POV klokt achterlijk veel verder over. 1ghz/500 is geen probleem.

Wat me opviel:

Pov heeft een VEEL betere koeling
Pov is _heel_ wat stiller op zowel silent als load mode
Pov heeft geen last van de scroll bug .. die ik duidelijk wel had met de club3d (beide 53.03)
Pov heeft aan de zijkant een metalen verstevigings balkje voor extra zware koelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Trouwens.. heeft er iemand zn 5900Xt al succesvol geflashed naar eeen 5950 ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 09:30:
[...]

Dit zou een tweaker toch moeten weten hoor, het staat trouwens allemaal in FAQ FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04)

Terminologie: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
Drivers: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[...]

Ook wel een erg basic vraagje. Ooit Google al gebruikt? Kijk anders hier even: http://mbm.livewiredev.com/
Dit kun je wel zeggen.... MAAR... waar staat hier ergens uitleg over interferentie instellingen uitgelegd? Anisotropisch ok... maar DAT was mijn vraag niet!!!

ik tel tot 10.... thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:24

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik wou juist mijn bios gaan flashen met de XFX5900.rom bios, maar die bios is blijkbaar verdwenen uit de openingspost... zou iemand die ff online willen zetten, of naar mij willen doormailen aub (mail staat in men profiel)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Niet online

dxta

Moo!

jellabie schreef op 17 februari 2004 @ 16:39:
ik wou juist mijn bios gaan flashen met de XFX5900.rom bios, maar die bios is blijkbaar verdwenen uit de openingspost... zou iemand die ff online willen zetten, of naar mij willen doormailen aub (mail staat in men profiel)
Hij zit in deze zip, samen met de orginele Club3D bios en een opstart flop die automatisch flasht.

http://home.wanadoo.nl/parimask/download/flashonboot.zip

[ Voor 51% gewijzigd door dxta op 17-02-2004 16:50 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
nijntje82 schreef op 17 februari 2004 @ 15:42:
[...]

Mijn voeding is ok, 300 watt aopen uit die bigtower en ik heb amper wat in mijn pc hange ( geluidkaart/hdd/cdwriter ) dus ik weet het niet, iedereen gooit hier maar alles op de voeding maar ik betwijfel het en ben ook niet van plan om een nieuwe voeding aan te schaffen :/
dus niet ;)
350W is al minimaal volgens de doos en dat is als je een kaal systeem hebt zoals jou en aopen is ook niet een supermerk voor voedingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

P.K. schreef op 17 februari 2004 @ 17:17:
[...]

dus niet ;)
350W is al minimaal volgens de doos en dat is als je een kaal systeem hebt zoals jou en aopen is ook niet een supermerk voor voedingen :P
Aopen is een redelijk goed merk.. maar inderdaad 300W wordt wat krapjes... enermax is aan te raden.. 400 W, kun je altijd nog wat uitbreiden!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Laatst online: 19-12-2024
noname 350W voeding, geen problemen, ook niet met overclocken videokaart. Systeem is voor geen Mhz over te clocken trouwens, maar ja... Zal wel wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ja je kunt met no-name ook geluk hebben maar dat is eerder de uitzondering dan de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John117
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 23:59
Nog 3 dagen en dan ben ik ook de tevreden (hoop ik :) ) eigenaar van een Aopen FX5900 XT.
In in iedergeval een verbetering van mijn huidige kaart (niks mis mee trouwens die TI4200 serie).
Ik vroeg me alleen af of iemand hier die 56.55 drivers al had geprobeerd ik hoor er gemengde berichten over maar veelal zeer positief.

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Had een Vraagje aan alle mensen die een Point of View 5900 XT hebben.
Ik zie nergens die tempperatuur staan van de videokaart. :X
Hebben julllie dat ook ? Of ben ik de enigste.
Met nvHardpage van guru3d had ik het aan gevinkt.
Ik gebruik driver versie: 53.03

Of moet de kaart een temp sensor hebben ofzo ? :?

[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 17-02-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Heeft geen temp sensor :'( .
Enigste nadeel van de kaart, ach jah wat je een nadeel noemt :) .
Boeit me niet zo want ik vertrouw er wel op heb altijd nog garantie he >:).

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
John117 schreef op 17 februari 2004 @ 17:57:
Nog 3 dagen en dan ben ik ook de tevreden (hoop ik :) ) eigenaar van een Aopen FX5900 XT.
In in iedergeval een verbetering van mijn huidige kaart (niks mis mee trouwens die TI4200 serie).
Ik vroeg me alleen af of iemand hier die 56.55 drivers al had geprobeerd ik hoor er gemengde berichten over maar veelal zeer positief.
Ik heb de 56.55 driver ook. en ik ben echt super tevreden. werkt super.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

heb jij niet dat het beeld helemaal vaag is geworden?? Dat is bij mij namelijk het geval met die driver, in 53.03 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
k heb 56.55 ook werkt perfect :)
maar heeft iemand al geprobeert om nu een bios te flashen met 56.55 drivers???
want het is toch een software probleem dat die biossen ut niet doen!
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.