Ati Nvidia Gebruikerservaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28
Goedemiddag medetweakers,

Ik wil graag een topic openen over de verschillende ervaringen die mensen hebben met kaarten van Ati en Nvidia.

In dit topic wil ik het dus niet hebben over 3dmark scores en cheats maar gewoon over je gevoel van een kaart

Zelf heb ik de volgende videokanonnen:

Nvidia GF2 mx-400 (weet niet)
Nvidia GF4 ti-4200 (point of view)
Nvidia FX-5200 (point of view)

Ati Rage Pro II (geen idee)
Ati Radeon 9600 Pro (madview)

Zelf heb ik geen voorkeur van merk ( niet echt tenminste), maar ik ben vooral op zoek naar de beste prijs/kwaliteit verhouding daarom heb ik 2 maanden gelden de madview 9600pro gekocht voor 149,- Euro.

Waarom dit topic?

Volgens velen was 2 maanden geleden Ati absolute top! Aangezien ik veel games speel heb ik dus een Ati gekocht. Bij deze 9600Pro heb ik best wel wat problemen gekend (ik heb ze nog steeds!)

NFSU kan ik alleen spelen met AA en AF volledig aan.
COD geeft soms rare strepen/vlekken
Overklokken van de kaart ging niet goed ( bij 1% verhoging al rare strepen?)

Dit soort problemen heb ik dus nog nooit gehad met Nvidia en die kaarten gebruik ik dus alweer 4 jaar om mee te gamen. De Rage Pro II had echter wel weer driver problemen.

Let wel! ik speel normaal gesproken alles op 1024*768 zonder mooie franjes ( zal wel aan mij liggen maar ik zie al dat mooie AA/AF verschil toch niet.

Ik zit er toch weer sterk naar te neigen om gewoon weer een Nvidia kaart te kopen omdat die drivers vaak goed zijn. Snelheid is zeker belangrijk, maar niet belangrijker als ondersteuning.

Tot nu toe ben ik echt ontzettend blij met mijn GF4 ti-4200 van Eur 220,- Juni 2002
Nog steeds een snelle kaart in directx8 en zelfs NFSU en COD zijn nog te spelen

Wat zijn nou jullie ervaringen op dit gebied, wat word de volgende videokaart voor jou? En waarom?'

Edit: Het heeft geen nut om te zeggen dat je voor een nieuwe chipset van merk x gaat omdat die zo vet gaat zijn. Als je nu een kaart moet kopen welk merk zou je nemen vanwege ervaringen van toen en nu. Dat is het onderwerp van het topic!

[ Voor 8% gewijzigd door twitt op 05-02-2004 16:21 ]

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eyz,

Ik heb zelf ook een GF 4 Ti-4200 en ik draai al 2 jaar lang games vloeiend. Vind dit echt een van mijn betere aankopen voor pc. Na GF 4 kwamen de FX versie's maar die zijn erg bout (zacht uitgedrukt).

Nou ben ik in afwachting van de nieuwe generatie grafische kaarten. Denk dat ik dit keer ga voor ATI. Die heeft nu toch een streepje voor. Ben het namelijk niet geheel eens met ondersteuning. De driver support van Nvidia laat te wensen over. Aantal keer is installatie zelfs met mislukt.

Wanneer ik game, vraag ik het uiterste van mijn game. Speel nu het spel Eve met alle toeters en bellen, op een resolutie van 1600x1200 tot 1900x1440. Met mijn Ti-4200 gaat dat nog super. Maar ik denk dat wanneer HL 2 uitkomt ergens in 2020 ofzo :o dat ik toch moet overschakelen naar een andere.

Mijn volgende Video kaart wordt waarschijnlijk de R420 van ATI. Want driver support van Nvidia SUCKS!!!! 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Hmmm, ik zal maar beginnen bij mijn TNT2 om het verhaal nog enigszinds normaal te houden (wat zo ongeveer bij een Tsenglabs ET4000 echt begint denk ik, tenminste, dat is de eerste "merkkaart" die interessant genoeg is geweest om de naam te onthouden. Heb ook nog met Hercules kaartjes gewerkt (en nee, niet de fabrikant) op onze eerste XT).

TNT2 (Viper 770)
GF2MX (MSI)
GF3Ti200 (Asus)
GF4Ti4200 (XFX)
Radeon 9700Pro (Gigabyte)

Werk ook regelmatig nog met een Radeon 7000, een Radeon 9100 en een Radeon 9200.

TNT 2 heb ik veel problemen mee gehad maar dat was te wijten aan een rotte chipset (Ali Alladin, die dus totaal niet kon omgaan met de kaart).
De GF'jes hebben allemaal nagenoeg probleemloos gelopen. Vooral de GF3Ti200 was een klapper, vanwege de DX8 compatibiliteit.
Maar ditzelfde geldt ook voor de Radeon 9700Pro (en andere Radeons waar ik mee werk). Totaal niets geen problemen mee gehad. Nooit. Nog nooit is de beeldkwaliteit zo mooi geweest en nog nooit heb ik zoveel snelheid mogen meemaken. Perfect !!!

Driversupport problemen heb ik nog nooit gehad. Zowel bij nVidia als bij Ati nooit noemenswaardige driverproblemen gehad, en ik heb toch wat beta troep op mijn pc'tje gehad zeg.
Mijn ervaring met driverproblemen is dat in een groot percentage van de gevallen het puur te wijten is aan de gebruiker.

Ik heb geen boodschap aan chipmakers en fabrikanten. Ik wil mooie dingen met mooie snelheden. En als de tijd daar is om weer te gaan upgraden heb ik daar best wat centjes voor over, of het nou nVidia, Ati of een hele andere chipbakker gaat worden...

Mijn antwoord op de vraag is dus heel simpel: wat mij op dit moment persoonlijk het beste lijkt, aan de hand van vooronderzoek uiteraard.

[ Voor 32% gewijzigd door KneoK op 05-02-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst een SIS 6326 8mb en die owned gewoon :D

en dat meen ik, 3jaar geleden gekocht, en een pc hier draait er nog altijd mee, en hij kan zelfs nog met gemak THPS2 aan enzo. Nooit probs meegehad, altijd super kaartje geweest

Ik heb een Radeon 9600PRO van sapphire, vindt ik wel goed gaan, drivers werktte altijd goed, control panel is goed, mooi beeld, zeeer goed overklokbaar die sapphire. Enja, dat is het zowat :) Nog nooit aan Nvidia kaart gehad O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twee jaar geleden een Leadtek gf4 ti400 gekocht voor een PC-prive project. Voorheen een Matrox G400. Beide kaarten waren echt fijn en ik vond beide ook nog eens erg robuust.

Voor de ti400 gebruikte ik drivers die het snelste op dat moment waren. Maar later heb ik omega drivers gevonden, die zijn gewoon super. Games draaide tot het moment van verkoop super, maar dat komt mede door de CPU. Op een gegeven moment was ik gewoon uitgekeken naar mijn GF4. Ik ging op zoek naar een andere videokaart. Ik koop meestal onderdelen voor de pret die ik eraan kan beleven.

Twee weken geleden heb ik zelf voor mijn verjaardag een 9800PRo gekocht. Keuze kwam ook omdat er een grote gat tussen de mid-range en high-end kaarten zat en ik geld had om er net tussen te zitten. Ik kon dus voor een 5900XT gaan van rond de 200euro of een 9800PRO gaan voor rond de 300euro. DOor een financiele meevaller heb ik voor het laatste gekozen, met het gedachten dat ik de kaart langer dan 2jaar kan behouden mits ik geen mods erop uitvoer.
Ik had helaas twee weken moeten wachten. Dan zou ik ruim 80euro bespaard hebben.

Een groot verschil wat ik merkte met ATI tov Nvidia, is de robuustheid van de kaarten zelf. Elke keer als ik de 9800 vastpak, dan kraakt de kaart. Alsof kleine vezels in het pcb aan het breken zijn. Dit heb ik nooit gehad met mijn GF4 of G400. Ook de core van ati lijkt mij veel fragiler dan die van nvidia. Qua prestaties is de 9800pro in bijna alles een kwart tot 2maal zo snel.

Orginele drivers gebruik ik allang niet meer. Ik heb ongeveer vanaf twee jaar geleden geen enkele originele drivers meer geinstalleerd. Deze waren allemaal gemod door Omega.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Mijn eerste "echte" videokaart was een Voodoo3 16 Mb, die draait op het moment nog in mijn moeder's pc, werkt nog perfect om een beetje mee te lannen (C&C Red Alert 2 en UT).

Mijn eigen pc is uitgerust met een GeForce 2 Ti (wat een luxe hè :P ), die loopt al twee jaarvlekkeloos maar heeft zijn beste tijd toch wel gehad. Toch draait ie nog redelijk goed NFSU, niet slecht voor een budget kaart van twee jaar geleden zou ik zeggen!!

Mijn volgende kaart wordt waarschijnlijk een Saphire Radeon 9800 Pro, omdat de prijs/kwaliteit verhouding van de 9800pro serie op dit moment zeer gunstig ligt (230 euro :) ).

Wat betreft mijn 'feeling': de vorige generaties van nVidia (GF2, GF3) zijn altijd als degelijk en goed op me overgekomen, ik zou hier nooit hebben getwijfeld bij een keuze tussen nVidia of iets anders. Teenwoordig heb ik toch het idee dat ATi de leiding hefet overgenomen, en ook ondanks de zeer goede prestaties van de FX5950 ga ik tóch voor de Radeon....just the feeling...

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Voodoo2 (Creative)
Geforce 2 GTS 64MB (Asus V7700 Pure) (toen hij net uit was)
Radeon 9700 Pro (Gigabyte) (toen hij net uit was)

Altijd een generatie of 3 overgeslagen, op die manier kan je altijd een goede kaart kopen die over 2 jaar nog goed werkt (ipv om het jaar een nieuw budget kaartje).
Nooit problemen gehad met mn kaarten. nooit driver problemen gehad (terwijl veel mensen dat wel hadden met een zelfde config :? 8)7 ).
Ik werk inmiddels ook met de Omega drivers op aanraden van een paar mensen.

Mn volgende kaart weet ik nog niet. Zoals het er nu uit ziet word het weer een Ati. Verlopig doet deze het nog prima dus dat duurt nog wel ff :) Maar als ik er nu 1 moest kopen werd het een Radeon 9800 XT AIW. De snelste kaart met de meeste functionaliteit :)

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 05-02-2004 17:47 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerst had ik een TNT2 M64 merk weet ik niet meer was 2 jaar terug
Toen speelde ik altijd unreal tournament wat een beeld was dat toen!!
Nooit problemen mee gehad.

Daarna een Geforce 2 MX400 64 MB (Point of view)
Ook een super kaartje destijds.

Een Geforce 4 MX440 van ABIT die kaart vond ik erg tegenvallen was in de tijd dat ie tegen de 180 Euro zat.Ook nooit problemen mee gehad.

Een Geforce 4 mx440 SE die was nog trager dan die ABIT maar ook nooit problemen mee gehad, vorige week laten vallen en een geheugen chippie flkikkerde erag dood dus.

Nu heb ik 2 Geforce 3 TI200 64MB

Dit zijn absoluut nog topkaarten alle games op high trekt ie gewoon volop zonder enige schok

ASUS Geforce 3 T2Deluxe matig over te clocken

Creative Geforce 3TI200 is echt een super kaartje.

Nooit problemen mee gehad.

Ow ja ik heb nog steeds een onboard sis650 videokaart die ongeveer net zo snel als men oude TNT2M64.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb:
GF4 TI4200 128 MB
Radeon 9100 64 MB
Geforce FX 5900XT
TNT2 M64 32 MB

De Geforce 4 TI4200 heb ik vanaf Augustus 2002 en draait nog perfect alles (met leuke config voor Augustus 2002 - Zie Family PC specs) Nog nooit iets raars tegengekomen in spellen.

De Radeon 9100 heb ik nu al bijna een jaar. Vrij snelle kaart in de bekendere games (NFSU uitgezonderd), maar in wat minder bekende games presteerd hij toch wel vrij slecht moet ik bekennen. Daarnaast ben ik al heel veel grafische bugs tegengekomen met deze kaart. Koeler was al gaar na een maand of 2, dus voor mij voorlopig geen ATI kaartje meer.

De Geforce FX5900XT heb ik 2 weken geleden gekocht. Erg fijne videokaart, en bovendien zeer snel met FSAA en AF aan. Jammer dat de rest van mijn systeem zich niet kan meten met die videokaart.

De TNT2 M64 32 MB heb ik in 2002 gekocht om in een P2 350 te zetten met 256 MB Ram. Misschien was het wel een snelle videokaart 4 jaar geleden maar met dit ding kun je nog heel weinig. Met een Athlon 2000+ kan hij nog wel GTA: VC draaien :P

Ik heb ook nog een Intel 740 8 MB videokaart gehad, in dezelfde P2. FIFA 2002 world cup draaide nog vrij best op het ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eerste kaart ooit in mijn "eigen" PC was een Trident van 1 MB :D

Leuk voor MS-DOS + Windows 95 op 640x480 maar dat moeten we niet hebben vooral omdat ik NFS2SE wou spelen vloeiend :P

Dus kocht ik een S3 Virge GX/DX PCI van 4 MB , YEAH...........NOT UT op draaien met daarnaast ook nog eens een 166 MHz Cyrix MXII ging niet echt :/

Dus weer na een tijdje naar een 500 MHz K6-2 gegaan en dat ging wel maar........... toen zag ik een TNT2 M64 32 MB YEAH..................voor een tijdje .....

Toen kocht ik een GF2 TI 64 MB YEAH.......... totdat ik Prince Of Persia Sands Of Time wou spelen ........

Dus kocht ik een maand geleden ongeveer ietsje minder een ATI Radeon 9600 Pro 128 MB ............ YEAH........... totdat we weer 2 jaar verder zijn en er weer iets niet draait :+

En wat betreft Drivers en dergelijke kan ik je vertellen dat elk spel dat een van de Videokaarten die ik had aan kon ook gewoon goed draaiden ;)

Verder wat betreft keuze ATI/nVidia/XGI (straks denk ik een potentitele markt speler) / S3 (straks Delta Chrome S8 ofzo.....) zou ik zeggen kijk gewoon eerst naar je budget, dan de kaart die het beste presteert binnen je budget (en als je budget 140 € is wat bij mij het geval zijn niet lullig doen over 9,50 € extra voor een TOP Kaart binnen dat budget ;) ) en koop die gewoon !!!

Uiteraard moet je ook kijken of de Drivers goed presteren/compatibel zijn, maar dat zit denk ik wel goed tegenwoordig, weet alleen niet hoe het zit met XGI en die nieuwe S3 straks :?

Overigens is mijn "respect" tegenover heel veel Tweakers hier gedaald nu ik heb gemerkt dat al die zogenaamde "problemen" die met ATI kaarten optreden i.c.m. bepaalde spellen bij mij helemaal niet voorkomen >:) :Y) *klopt af*

De integriteit van GoT daalt :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
Nou zie ik net iemand posten over een radeon 9100 en nu gaat er een lichtje branden! Mijn GF2 mx-400 heb ik vervangen door een Raeon 9100 en die is eigenlijk wel aan vervanging toe. Het is mijn 3e pc (1200 Mhz) waar alleen vrienden op spelen dus een zeer krachtig beeldkanon is niet nodig. :)

Ik begin te twijfelen of een keuze voor Nvidia wel terecht zou zijn als ik nu een lekker snelle videokaart van ong.200,- zou willen kopen. Maar aangezien ik niet zoveel wil uitgegeven denk ik gewoon aan een GF4 ti-4xxx. Zeker gezien mijn ervaringen met deze kaart en het evt. prijskaartje.

Wie heeft er voor mij een evt. 2e hands GF4 ti4xxx voor 40 Eur,-?

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 11-09 10:47
Je moet natuurlijk niet alleen gaan vergelijken tussen ATI en Nvidia, maar ook tussen de verschillende videokaartbakkers als Asus, Sapphire, Club3D etc.

Ik heb op dit moment een Point of View Geforce2 MX400 64MB in mijn nieuwe computer zitten en heb tot nu toe alleen nog maar ervaring met Nvidia chiptsets. De Geforece2 heeft zijn beste tijd inmiddels wel gehad en afgelopen weken ben ik gaan rond neuzen naar een kaart voor maximaal 150 Euro en welke in die prijs catagorie het beste presteerd. Mijn keus is gevallen voor een Clud3D Radeon 9600pro omdat die naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit en prestatie levert voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een

Voodoo 2
GF 2 Mx 400 32 mb
Connect3d 9500 pro

Connect3d is leuk als het werkt maar ik heb er nu alleen nog maar
problemen mee gehad. Nieuwe kaart gekregen en weer dezelfde
problemen :( .

De Gefroce is en blijft gewoon lkkr werken ondanks dat ik een keer
een elco er afgesloopt had (wel weer terug gesoldeerd).
Alleen de tvout deed af en toe raar nu niet meer met goede drivers.

De Voodoo heb ik nooit problemen mee gehad topkaartje
voor die tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

ben zelf van voodoo 2 naar gf 2 naar 9700 pro gegaan

mijn 1e pc kocht ik meteen met een voodoo 2 omdat ik zag hoe mooi games destijds waren bij een maat van me die ook zo'n kaart had
alleen veel gezeik gehad met spellen die er te vaak uit knalde, wat denk ik een software probleem was.
daarna een GF 2 GTS 64MB van hercules gekocht
ding kostte me 900 piek, maar werkt tot op de dag van vandaag nog helemaal goed.
heb nu sinds vorig jaar mei (ja eerder was ie niet echt te krijge) een 9700 Pro AIW.
heb 6 maanden lang zitten zoeken en kloten of de kaart al te krijgen was in nederland.
verder nooit echte problemen gekend met videokaarten gelukkig

[ Voor 83% gewijzigd door Paulus0013 op 05-02-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor mn huidige kaart heb ik de volgende vga kaarten gehad:
-wat Diamond Kaartjes met een S3 chipset erop
-Diamond Stealth S3 540 32mb DRAM
-Creative 3D Blaster Voodoo 2 8mb & 12mb
-Creative 3D Blaster Voodoo Geforce 2 MX 32Mb DDR (1ste gf2mx versie, totaal geen cooling erop, zelf oude cpu hsf erop gebouwd)

Heb op dit moment nog een Leadtek Gf4ti4200 128mb DDR icm een Zalman Heatpipe cooler + 80mm fan erop. Over deze kaart ben ik nog steeds erg tevreden, kan er nog best een aantal huidige spellen vloeiend mee spelen.

Ik ben van plan om een Radeon 9800pro 128mb te kopen, sinds die vet goedkoop aan het worden zijn. Daarnaast moet niet vergeten worden dat deze kaarten erg snel zijn. Ik heb ook nog overwogen om een 5900xt te kopen (ook erg goedkoop+snel)

Het merk ben ik nog niet over uit, wat ik wel weet is dat de standaardkoeling eraf gaat en er gelijk waterkoeling op komt, sinds ik een wc freak geworden ben (zie mn sig voor piccies).

[ Voor 27% gewijzigd door aramdin op 06-02-2004 01:19 . Reden: More xPerience ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
mijn allereerste videokaartje was een nvidia geForce mx200 32mb (zou niet weten welk merk).
Deze kaart zat in de pc van mn vader.. heb ik zon 5 weke plezier van gehad totdat ik er zo moe van werd als ik ff lekker need for speed 2 ofzo aan het spelen was dat mn ouders of broer er weer op moest.
Dus kocht ik een eigen pc met een gf mx200 64mb! erin :) zo wat was dit een verschil met die 32mb kaart :P
Ik heb het trouwens nog tot 2/3 maande terug met deze kaart kunne redden :) zelf nfsu en cod liepen er nog wel redelijk goed op..
En 2/3 maandjes terug heb ik een sapphire radeon 9600xt gekocht, was er toen nog wel blij mee omdat hij stabiel een core van 620 haalde en er een hl2 bon bij kreeg :D (wat velen niet erbij kregen..)
Maar nu ben ik dus teleurgesteld omdat je nu voor bijna hetzelfde geld een geforce 5900xt ken kope of zelfs voor nog iets meer een radeon 9800xt.. :(
Maarja, ik hoop dat mn 9600xt het nog eventje uithoud :), want mn kaartje heeft het al moeilijk met farcry en hl2..

[ Voor 4% gewijzigd door naps op 05-02-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16
Het begon allemaal heel mooi met een een s3 pci kaartje waarvan ik de naam niet eens meer weet. Toen kwam de voodoo 2 12mb eronder van diamond ( Wat een ontdekking was dat zeg _/-\o_ ).
Toen 4 jaar lang geen nieuwe pc meer ( geen geld ). Toen kwam het nieuwe systeempie athlon 1600+ met een geforce 2 mx 64 mb draait nog altijd top bij een vriend van me.
Daarna een asus gf 4 ti4400 wat een geweldige kaart was dat zeg en nog mooi ook, draait ook nog steeds goed bij een andere vriend.
Heb op dit moment een asus gf fx 5900 ultra die in combinatie met een athlon 2800+ erg vlot draait.
Heb tussentijds ook 2 keer een ati kaart geprobeerd waarvan de eerste dood uit de doos kwam radeon 7000 en de 9500 pro die wou geen enkel spel draaien....
Tja de feeling zegt me gewoon om het maar bij nvidia te houden nooit echte problemen gehad en maar 1 keer gehad dat een spel vaag deed ( max payne 1 leek max wel een soort rayman :P)
Tot nu toe nooit spijt van mijn aankopen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-08 11:40
Mijn huidige kaart is nog steeds mijn oude, trouwe Geforce 2 mx 200 (was geloof ik de allertraagste uitvoering die er toen te krijgen was). Gekocht op een vage compubeurs bij een nog vagere japanner. Kreeg hem mee in een plastic zakje met een uitgeprinte handleiding (maar betaalde 80 gulden ofsow, wat toen ver onder de normale verkoopprijs was). :+

Ik was een beetje wantrouwig, maar thuisgekomen gaf het mijn athlonnetje een nieuw leven. Oude kaart was een voodoo3 2000. Hij heeft het nu toch al een aantal jaartjes volgehouden, en nog steeds kan ik vrijwel alles (op lage settings) op mijn schermpje krijgen(nu nieuwere athlon als backup).

Pasgeleden vielen mijn framerates toch tegen, dus besloot ik voor het eerst om em over te klokken. Zit nu op 196 core en 196 mem snelheden ipv 175/166. _/-\o_ Gaf me weer een boostje voor 3 maanden. Nu overweeg ik toch om mijn trouwe beestje te gaan vervangen. Door mijn zeer goede ervaringen met Nvidia neig ik toch naar een FX5900 XT, maar misschien verander ik toch van gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb wel wat Nvidea kaarten gehad, 2MXjes en een GF2 GTS.
Die GF2 was echter belabberd kwa beeld kwaliteit, 800*600 was nog enigszins leesbaar, maar daarboven niet meer (op een 17" CRT).
toen ik daar later een ATI en een Matrox aanhing kon ik gewoon tot 1600*1200 gaan zonder problemen, Dit heb ik later met die MX kaart ook eens getest (had er inmiddels 1 verkocht) en merkte ook dat bij hoge resos het beeld belabberd was.

Heb op dit moment een Ati Radeon 8500 pro in mijn gamebak hangen en een Ati Fury Maxx 2 in mijn andere. Drivers voor laatstgenoemde kaart zijn voor 2K en XP onvindbaar, maar onder 98 een heel leuk kaartje,
Die Radeon heb ik al heel lang, maar is toch geweldig in alle opzichten (prestaties en kwaliteit).

Nu ligt de kwaliteit voor een groot deel aan de gebruikte filters, maar ik houd het zelf liever gewoon op ati, omdat ze gevoelsmatiger mooier beeld uitspugen.

* TERW_DAN zit nu schijnheilig achter een bak met een G400 erin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Ikzelf heb een aantal nvidia kaartjes gehad..
geforce2mx400 > 2Gts > 2 ti > en nu zit ik met een 4800se
en met geen van allen heb ik driver of andere probelemen mee gehad.
Al die kaarten heb ik in mijn huidige systeem gehad en sinds de geforce2 mx
geen reinstall van windows uitgevoerd :).
De kaarten heb ik over een periode van een jaar gebruikt. Elk ongeveer 3 maanden, en mijn huidige 4800se bevalt me zeer. Als ik op dit moment een
kaartje zou kopen zou ik niet voor ATI gaan, alleen vanwege het feit
dat er zoveel problemen zijn met drivers en spellen. Kijk hier eens op GoT
hoeveel mensen er probelemen hebben met ATI kaartjes. Niet dat ze slecht zijn
maar elke keer driver update of patch of andere instellingen toepassen zoi
ik gek van worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

LOL, cool dat dit geen ATi <-> nVidia topic lijkt te worden, BETER!!!!

Ik zelf ben van een onboard S3 Virge GX/DX met 2 MB naar een add-on Voodoo2 met 12MB gegaan. Kick-ass gaming voor die tijd. (drivers? in die tijd wist ik amper dat er nog andere drivers waren dan die thingy's op de cd-rom)
Next up, een 3D Blaster Banshee met 16MB, man wat een kaartje was dat.
vervolgens een kaartje dat de naam TNT2 droeg met 32MB DDR. die heb ik hier nu nog goed werkend liggen.
Toen in een nieuwe pc een Hercules Kyro2 met 32MB laten zetten, maar toen ik die zag presteren in Crimson Skies, heb ik die gauw vervangen voor een Asus GeForce2 GTS met 32MB, dat liep een stuk beter.
Toen RTCW uit kwam heb ik die een slinger gegeven en ben naar een Asus GeForce 4 Ti4400 gegaan waar 128MB op zat. (deze kaart bleek een Ti4600 chip te bevatten :D )
Van daaruit ben ik naar een Club 3D radeon gegaan, met de 9700np chip, now THAT'S a step in the right direction.

Toen ik die dacht geloopt te hebben, kocht ik (ivm m'n cash) een Connect3D 9600np, die loopt nu in de pc van m'n pa. (man wat wil die core een eind omhoog zeg!)

Nu draai ik sinds nov2003 op een 9800Pro van HIS. dit is voor voorlopig ook mijn laatste kaartje dat ik in deze setup gestoken heb. nu zijn eersty een betere WaterCooling, (met evt pelt's) een dvd-brandertje en een nieuwe kast aan de beurt.

Wat de drivers betreft heb ik nooit echte problemen ondervonden, maar ik loop helaas wel tegen de ATi-bug aan die in sommige flight-simulators tevoorschijn komt.

Support durf ik niks over te zeggen, nog nooit porblemen gehad die ik op de garantie heb kunnen schuiven. die 9700np loopt trouwens weer als een speer, ik had er een weerstandje afgestoten met het plaatsen van m'n WC, maar door het uiteindelijk te vervangen voor een gelijkwaardige weerstand heb ik hem gelukkig weer gereanimeerd.

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook begonnen met de hierboven beschreven Nanshee 16mb.....daar heb ik heel lang plezier van gehad aangezien ik ook pas een tijdje terug een geforce 4mmx 64mb heb gekregen.....Nadat ik erachter kwam dat dit toch eigenlijk te weinig was, heb ik een maand of drie geleden de ATI Radeon 9500 weten te kopen bij Loveno.be voor 97euro....Ik ben er uitermate te spreken over, en het was zelfs voor mij leek easy om de softmod uit te voeren...Neej, ATI is zwaar Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

ATi Radeon 256 64 MB ViVo: Destijds > Snelle kaart voor minder geld als de dure GeForce II GTS. De kaart beloofde pixel-shaders maar deze werkten niet. Over het algemeen een goede kaart.

GeForce 4 Ti 4600: Heb ik nog steeds, topkaart. Ik had wel een DOA in het begin. Er zijn wel driverproblemen, maar geen grote. Pixel shaders zijn te langzaam als ze intensief gebruikt moeten worden, zoals in 3DMark 2003 of Doom3.

[ Voor 15% gewijzigd door Tyrian op 06-02-2004 02:27 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik heb nu een rad9800 pro 128mb van medion (ja uit m'n vaders pctje "geleent") en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee, maar ik heb ook nog bijna geen games mee gespeelt dus weinig ervaringen wat dat betreft.
mijn vorige kaart (GF4 Ti 4200 128mb) had ik tenminste nooit problemen mee, was van 1 of ander vaag merk maar deed het perfect.
en de drivers van nvidia zijn ook perfect (de 4x.xx serie tenminste) dus daar ook geen problemen mee

ooit daarvoor wel een ati rage kaartje gehad maar dat was altijd gezeik, wilde constant niet werken en problemen geven.
verschrikkelijk ding en nog slechtere drivers

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
offtopic:
Dit begint langzamerhand meer een "Welke videokaarten heb je allemaal gehad?"-topic te worden maar goed...

Ik kan natuurlijk niet achterblijven :)

Mijn eerste echte "gamekaart" was een Voodoo1 8MB; heeft toch geruime tijd dienst gedaan als GTA1 en FIFA98 speelbaar maker.
Maar ja, er komen nieuwere spellen en dus ook nieuwere kaarten...
Volgende (twee) in het rijtje waren 2x Creative Voodoo2 (je blijft toch bij 3Dfx plakken hè :Y) ), met weliswaar de mogelijkheid Half-Life en UT op 1024x768 te draaien! (dankzij SLI).
Die kaarten heb ik heel lang gebruikt; zelfs nog op m'n AMD 1400 systeem :o
Maar op een gegeven moment wil je toch wel wat meer dan 25 fps en koop je een Aopen Aeolus GeForce4 Ti4200 128MB (€240) ...... totdat je daar een schroevendraaier doorheen boort...
Na enig traantje weg gepinkt te hebben toch maar besloten om een soortgelijke kaart nogmaals te kopen; dit mondde uit in een Albatron GeForce4 Ti4200 128MB; toen gedaalt tot €180 (met 500MHz geheugen ipv 444MHz op de Aopen).
Aan deze kaart heb ik veel plezier beleeft zonder ooit een enkel probleem (doet het nu nog prima in m'n 2e PC).
Totdat ik grote teleurstelling in nVidia begon te ontwikkelen en koos voor m'n eerste ATi kaart; de Club3D Radeon 9800SE.
Mede om de reden dat deze erg goed modbaar bleek te zijn, was dit een goede aanschaf.
Conclusie: (en dus ontopic :) )
Mijn volgende plank zal hoogstwaarschijnlijk wederom een ATi kaart zijn, aangezien ik erg tevreden ben over hen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 06-02-2004 02:39 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
bij mij begon het met zo'n onboardgeval van intel,zat iets van 16 Mb op.
daar heb ik lange tijd spellen als fifa 2000 en c & c tiberian sun op gespeeld.
't werkte allemaal wel. Daarna overgestapt naar een ASUS v8420 GeForce 4 Ti 4200,die ik nog steeds gebruik. Ik speel er moeiteloos games als CoD,NFSU,C & C Generals Aom en Fifa 2004 op.Verder heb ik in m'n laptop nog een Ati Mobility Radeon 9000 zitten,wat ook goed werkt.
met drivers heb ik nooit echt problemen ondervonden,behalve bij sommige leaked detonators,maar da's normaal. ik las hier ergens in dit topic over slechte driversupport van nvidia. vind ik kul,want ze leveren goede drivers.
voor m'n laptop gebruik ik momenteel omegadrivers en deze werken goed.
ik heb ook wel eens omega gebruikt voor de geforcekaart en dat werkte ook wel.
wat m'n volgende kaart zou zijn weet ik nog niet helemaal,maar ik denk een ati.misschien die nog uit te komen R420.

[ Voor 7% gewijzigd door In Search of Sunrise op 06-02-2004 02:58 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Mijn kaarten zijn:
Asus GF4 Ti 4200
Asus GF4 MX 460
Asus FX 5200
Elsa GF2 Quadro Pro
Matrox G450 Dualhead
Ati Mobile radeon 9000
Matrox G200

En ik kan zeggen dat ik over alle kaarten reuze tevreden ben. Zeker die Quadro is echt een monster. Loopt met alle gemak de FX 5200 voorbij.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Voordat ik m'n huidige kaarten had, gebruikte ik een:

- S3 Trio met 512 Kbyte geheugen O+
- Diamond Viper 32MB (met een S3 Savage 2000)
- nVidia GeForce2Pro 64MB
- ATi Radeon8500Pro
- ATi Radeon9700Pro

Die Viper was natuurlijk superbrak (kapotte T&L engine), maar kon wel UT met Metal spelen, en dat ziet er echt supermooi uit. Jammer dat Metal niet echt doorgebroken is. Maar ik was blij toen ik uiteindelijk m'n GeForce2Pro kreeg. Alles deed het meteen en een stuk soepeler ook. Heb nooit problemen gehad met dit kaartje en het was ook nog eens leuk te overklokken.

Toen ik overging van de GeForce2Pro naar de Radeon8500Pro ging er echter een nieuwe wereld voor me open. 2D was beter, alles was sneller en zag er wat 'mooier' uit. De drivers waren in het begin nog een beetje brak, en ik was bang dat ATi niets geleerd had van het verleden... maar dit werd snel hersteld. En zo werdt het kaartje dat eerst met moeite een GF3Ti500 kon bijbenen toch nog een kaartje die zich qua performance in een aantal gevallen nog met een GF4Ti4200 kan meten.

In Oktober 2002 ben ik daarna overgegaan op de Radeon9700Pro, en ook hier weinig problemen met de drivers en de performance is nu nog steeds niet beroerd voor een kaartje die al zo'n 1.5 jaar oud is (huidige performance is vergelijkbaar met die van een Radeon9800 en FX5900XT). En mede doordat de performance niet veel onderdoet voor de echte hi-end kaarten, heb ik nooit de behoefte gevoelt om te gaan upgraden... dat heb ik nu nog steeds niet eigenlijk. Dus wat dat betreft is deze kaart echt de beste koop die ik ooit heb gemaakt.

Wat de volgende kaart wordt weet ik nog niet. Als zowel nVidia als ATi een kaart uitbrengt met gelijke performance, dan gaat mijn voorkeur uit naar ATi, puur om alle heisa van afgelopen jaar, waardoor mijn vertrouwen in nVidia niet echt hoog is. Maar mocht NV40 zo'n 50% sneller blijken te zijn dan R420, dan is voor mij de keuze snel gemaakt en ga ik voor NV40. :7

[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 06-02-2004 03:28 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu sinds april vorig jaar een 9800pro met 256 ddr2, kaartje bevalt goed, drivers heb ik nooit last mee gehad, voorheen altijd nvidia kaartjes, maar op dat moment was de 9800pro gewoon wat beter. Ik heb liever een Nvidia kaartje, gewoon omdat voor mijn gevoel teveel ATI n00bs zijn >:) hopelijk wordt de volgende kaart een nv40 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
De kaarten die er toen doen die ik had/heb: Voodoo1/2/3, Gf4 Ti4200, Gf2 mx en Ati Rage Pro.
Voodoo 3 is mijn grootste miskoop ooit, omdat ik met een kaart zat die keihard achterliep toen ik 'm 1 jaartje pas had
Rage Pro was een leuke kaart, die ik toen al mooie graphics gaf ('98), niet zo uitgewassen kleuren als de Voodoo2. De meeste mensen die zeggen dat die tijd de tijd was waarin Ati een slechte naam opbouwde vanwege drivers.... ik heb er weinig van gemerkt, meeste spellen liepen foutloos.
Gf4 Ti 4200 was een goeie koop, maar hij heeft voor mij nu echt wel zijn tijd gehad, ik wil AA en AF in iedere game aan kunnen zetten, en niet alleen in FS2004, of 2 jaar oude games. Zodra de nieuwe generatie er is, kijk ik wat ik voor rond de 250€ het best kan nemen. Ik moet toegeven dat ik nu wel weer eens Ati wil hebben.
Over de drivers van Nvidia ben ik helemaal niet zo tevreden, de 40 drivers hadden enige revisies nodig om volwassen te worden, en met 50 is het weer hetzelfde liedje.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 06-02-2004 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb deze videokaarten gehad
- Intel 720 (oid) chipset [4MB] (1998), kon voor die tijd nog best wat dingen spelen zoals tomb raider III enzo :)
- TNT2 (Diamond Viper V770 Ultra) [32MB] (1999), dit vond ik echt een goede kaart, hij werkte echt goed... en de meeste spellen kon ik toendertijd goed spelen, echt gigantisch verschil met mn 4MB kaar :P.
- GeForce 3 Ti200 (ASUS GeForce 3Ti200 Deluxe met ViVo) [64MB] (2001) deze heb ik nog wel het langst gehad, en de meeste spellen werken er nog steeds op alleen de cooling die erop zat was een beetje naar de klote dus begon mn kaart een beetje warm te worden :P..., zelfs Deus Ex II werkte er nog op, omdat die virtueel pixelshaders kon aanmaken oid, wat een Geforce 4 MX nie kan :P
- ATI Radeon 9600XT (ASUS Radeon 9600 XT/TVD) [128MB] (2004) >:) deze heb ik nu en het verschil met mn GeForce 3 is echt enorm, maar de meeste dingen kon ik nog wel spelen met mn Geforce 3 :), deze kaart werkt echt super en sinds de Catalyst 4.1 werkt het nog beter :P

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gehad:

- een 1/2/4/? mb kaartje in de pentium 1.. draaide Quake ieder geval op ;)
- Voodoo 3 3000 .. wat een wereld ging er voor me open zeg op de Cellie 533 toen van ons *grrr klote processor*.. lekker veel UT gespeelt :)
- Toen kwam de P3 733.. met een TNT2 erin.. ging Shogo ff spelen , had ik net.. en UT..etc... maar hij viel me zwaar tegen (kreeg amper beter spul dan uit de Voodoo 3!) en dus ging ik voor de Gf2Mx400.. omfg... dat ging echt heerlijk :| tot op het momen dat ik deze pc verkocht heb *1 a 2 maanden geleden* draaide hij nog vet veel spellen goed.. oa ook CoD :D! Oc ging trouwens ook wel lekker!
-Toen kwam de nieuwe pc.. P4 2.66 Ghz.. een Gf4Ti4600 erin :) w00t!!! wat draait dat kreng alles lekker zeg ;)
-Ik heb tijdelijk zelf die p3 733 op me kamer gehad toen de P4 2.66 er kwam maar toen ik die 733 had verkocht.. kocht ik voormezelf een Amd 2200+ icm een Gf4Ti4400... omdat hij maar 100 euro kostte met Zalman koeling en gratis fancontroller :D... hij draait alles ook lekker... alleen laad hij soms dingen traag *de pc* maar ligt aan pc zelf.. moet ff de bug opsporen:( Overclocken gaat niet zo super lekker nog met deze omdat de Zalman het geheugen niet koelt *to do: geheugen koelen en stille fan op de zalman plaatsen*

zoals je ziet heb ik eigenlijk altijd Nvidia gehad .... maar ik ga denk de volgende keer overstappen op Ati om die eens te proberen.. ik wilde eigenlijk ook een Ati voor in me eigen pc alleen kon niet voor rond de 100 euro een leuke kaart tegen komen terwijl ik wel aan de 4400 kon komen die lekker speelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik ben jarenlang gebruiker geweest van NVidia en sinds november ATI. Ik heb toen een Radeon 9800XT aangeschaft omdat als ik een nieuwe component koop dat het nieuwste moet zijn met de beste prestaties en tevens de nieuwste technologie. Geld speelt bij mij geen rol eigenlijk.

De prestaties van de Radeon deden me glimlachen. Echter heb ik het gevoel dat NVidia stabieler is. Mischien is ATI sneller op dit moment, maar toch vindt ik NVidia kaarten stabieler. Mijn TNT2 Ultra, GF2 en TI4200 waren niet kapot te krijgen gewoon en ik had er ook nooit problemen mee.

Deze Radeon bv, als ik langdurig een spel speel, dan raakt Windows mijn bureaubladachtergrond kwijt, hij is er dan nog wel maar ik moet hem even opnieuw instellen. Dit lijkt niks met ATI te maken te hebben, echter gebeurt het pas sinds ik deze kaart heb. Ook het corrigeren van de refreshrates heeft me kopzorgen gegeven. Geen enkele tool wou het goed doen en ik was gedwongen om de Omega drivers te gebruiken. Deze doen het dus wel. Dit zijn allemaal kleine probleempjes, maar wel probleempjes waar ik me aan erger.

Ik vermoed overigens dat mijn volgende kaart gewoon weer een NVidia wordt, in dat geval kies ik stabiliteit boven prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

gebruik zelf rivatuner icm. een radeon 8500 en die doet het prima voor de refreshes.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

ok, daar gaan we ;)
Onboard 512 KB Videokaartje van m'n 486 DX/60
S3 Kaartje met 4 MB
S3 Kaartje met een 4 MB voodoo Graphics kaart, eerste keer dat ik 3Dfx zag, m'n mond viel open van verbazing... dat verschil tussen bijvoorbeeld carmageddon _/-\o_
Heel lang mee gedaan, maar op een gegeven moment toch echt overgestapt...
naar een voodoo 3 2000 AGP :P
Ding draaide gruwelijk weet ik nog, ook super mooie beelden.
alleen geen 32 Bit :(
vandaar dat ik daarna een Geforce 1 had gekocht, een V6600 van asus met 64 MB ram O+
M'n eerste geforce, oh wat was ik daar blij mee, alles draaide zo soepel (voor die tijd O-) )
Op een gegeven moment vind ik toch dat bepaalde dingen wat gaar draaide, en heb toen bij de computer boer een Geforce 2 Pro gekocht van Creative...
ook echt een monster kaart toen der tijd.
op een gegeven moment kwam toen GTA 3 uit, en dat draaide niet naar mijn zin met die kaart, en heb gelijk toen een Geforce 4 Ti4200 van Aopen gehaald (toen nog de versie met 500 Mhz geheugen)
tijd mee gedraaid (beelden waren trouwens een stuk beter dan al me andere kaarten tot dan toe)
Ook nog een tijdje met een geforce 4 MX440 DDR gedraaid, maar dat was echt dikke :r , zo traag, en wat een gare beelden (kan aan het merk gelegen hebben, maar voorbij 1024 was alles echt super wazig)
maar toen kreeg ik te horen dat m'n ma via d'r werk een PC Privé project mocht doen...
en ik mocht dan de nieuwe pc hebben, als ik m'n oude aan haar gaf _/-\o_
toen ben ik gelijk maar los gegaan, en voor een 9700 Pro van ATI gegaan...
Toen echt DE kaart van het moment...
met name omdat toen bleek dat de FX kaarten van Nvidia zeer slechter presteerde dan aanvankelijk werd gezegd...
dus ben ik voor de ati gegaan, en wat een goede keuze was dat :*)
ik draai er nog steeds alles mee, beeld is werkelijk fantastisch, evenals de tv-out...

maar goed, ati moet duswel erg brakke kaartjes nu gaan bakken wil ik weer naar een ander merk gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodje
  • Laatst online: 07-10-2021
Ik ben een zeer tevreden nvidia gebruiker. heb momenteel een club3d gf4 ti4200 128 mb die overgeclocked nog steeds prima presteert. Hiervoor heb ik een gf2 mx 400 gehad met 64 mb en die voldeed ook prima. Mijn eerste nvidia kaart was de viper 770 ultra. Dat was mijn eerste nvidia ervaring en die was perfekt. Zelf nog nooit gedoe gehad met de drivers.
Mijn volgende kaart ga ik pas kopen als er een spel op de markt komt dat niet meer te spelen is op mijn gf4. Verwacht dat dat doom3 of hl2 is.
Mijn volgende kaart wordt een nvidia prijs kwaliteit verhouding is goed ook de drivers zijn goed.
heb zelf nare ervaring met ati 9700 pro. geheugen controler verrot :'(

ahtlon 64 3500 met H2O 1024mb 6800 gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00n187 schreef op 06 februari 2004 @ 02:34:
offtopic:
Dit begint langzamerhand meer een "Welke videokaarten heb je allemaal gehad?"-topic te worden maar goed...
Yea.. jammergenoeg...

Mijn volgende aankoop is een Radeon 9800 Pro. Naar mijn idee zijn Ati Radeons 9500+ op dit moment de beste kaarten voor het spelen met Antialiasing en Anistotropic filtering. Daarom denk ik ook dat deze kaarten spellen als HL2 en DOOMIII speelbaarder zullen maken dan GeForce 4 FX kaarten. Alhoewel ik ook wel een beetje twijfel over DOOMIII, omdat deze (als het goed is) gebaseerd is op OpenGL en daar misschien highend GeForce 4 FX kaarten het beter kunnen doen door de rekenkracht. En als je toch niets merkt van die filters, dan koop je toch lekker een GeForce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in mijn oude p2 een ati 3d rage pro turbo 8mb gehad, voor zijn tijd (was toen 12 oid) vond ik hem aardig goed. Nu zit er een gf4mx 440 in (heb ik ook even in mijn comp gehad) en dat is een klote kaart. Nu heb ik een r9600xt 256mb. Tis een aardige kaart, weinig problemen mee en hij oced ook goed. Alleen ik merk nu al dat ie eigelijk net niet snel genoeg is om de toekomstige spellen. Zodra de r420 die te vergelijken is met de 9800pro van nu uitkomt ga ik die kopen (mits ie voor rond de 400 euro te krijgen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t/m de Geforce Ti serie heb ik altijd nvidia gehad. daarna radeon 9500 t/m 9800pro. ben nu weer overgestapt naar een MSI FX5900 en geflashed naar een FX5950ultra.

nu heb ik eigenlijk over geen enkele kaart klachten.... het enigste nadeel van de radeon zit hem bij mij in het overclocken...... met ati ben ik toch een aantal keren tegen instabiliteitsproblemen gelopen, terwijl ik die met nvidia nog nooit heb gehad..... verder hebben zowel Ati als Nvidia hele leuke producten op de markt die niet voor elkaar onderdoen.... misschien een paar puntjes hier en daar meer. Een Ati aanhanger zal zeggen dat ati beter en sneller is en een nvidia aanhanger vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 08-09 21:43
Waarom zit iedereen al z'n videokaarten op te noemen? :? Het ging toch alleen maar om Ati en en Nvidia?

Ik ben trouwens tevreden met beide merken :)
Heb de volgende nvidia kaarten gehad:
- Geforce 1 DDR (creative): ranzig snel voor z'n tijd. was net uit toen ik 'm kocht. Vele malen sneller dan de Sis6326 8mb die ik daarvoor had.
- Geforce2 Ti 64mb (merk ben ik ff kwijt): Schoot ook wel lekker op. Was alleen niet echt tevreden over de 2d kwaliteit.
- Geforce4 ti 4200 128mb vivo (MSI): Geweldige kaart, goeie koeling, goeie beeldkwaliteit en lekker snel! Tot 2 weken geleden in m'n bezit geweest.

Heb nu m'n eerste Ati kaart (Sapphire 9600XT 256mb) en die bevalt tot nu toe ook erg goed icm catalyst 4.1 :) M'n 3dmark score ging meer dan 2 keer omhoog en hij draait tot nu toe stabiel met overdrive enabled. Overklokken komt nog wel >:)

Tis eigenlijk m'n 2e Ati kaart trouwens, maar ik zal m'n Ati EGA wonder maar niet meetellen die nog in een oude 286 hangt ;)
specs voor de geïnteresseerden: http://th99.pley.org/v/A-B/50025.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Zelf heb ik altijd een Nvidia kaart gehad bevalde goed prijzen wel duur ma ja goede kwaliteit en snelheid

Geforce 2 TI 64 MB zeer tevreden over maar toen Morrowind uitkwam vondt ik het water aan verbetering toe.

Geforce 4 TI PoV 128mb Turbo of zo iedergeval een verdomd goed uitvoering 240 euro betaald. Zeer tevreden mee draaide perfect totdat ik 3dmark2003 ging draaien en zag wat een afschuwelijk langzaam alles ging.

Ik na deze zeer goed presterende geforce 4 TI ( mafia draaide ook niet erg soepel vandaar. )

Ben naar de HCC geweest en gekozen voor een ATI Radeon 9800SE zag er een demo van draaien met zo'n aap en was gelijk verkocht. ( kwijfelde tussen deze kaart en die van nvidia 5700.

Na deze in me pc te hebben gestoken zag ik dat alles weer een 2 keer zo snel was geworden ( games ).

Zeer tevreden tot nu 2 maanden later ik kwam erachter dat niet al mijn games perfect liepen en bij iemand anders een pro wel perfect terwijl mijn systeem hoger was.

Ik research gedaan en kwam tot de conclusie mijne draait maar op 4 pipelines ik balen als een stekker want wou de 8 hebben ( dom dom dom ).

Kwam op tweakers en kwam op topic tegen over 9800SE softmod naar PRO ik gelijk geprobeerd maar helaas artifacts ik balen want de snelheid was wel om over te spreken weer 2 keer zo snel.

Bij sommige spellen wel en sommige spellen niet.

Nu nadat mijn ATI Radeon 9800SE is overleden heb ik toch maar weer een 9800SE gehaald waarom geen pro van 230 omdat ik gehoordt had van een volgende generatie en dan die pro dan ook niet echt meer high end is dus.

Mijn volgende kaart wordt een ATI zeker weten van de volgende generatie.

De snelheid goed en de koeling is ook niet al te groot.

ATI lekker snel goed beeld maar die drivers die zijn echt gaar ( zelf nooit last gehad maar wat ik allemaal wel niet hoorde.)

Nvidia goede beeldkwaliteit super goede drivers ( in iedergeval tot de 45.03 versie na mijn mening) alleen is wat langzamer.

Dus ja het is wat je wilt ze staan ongeveer gelijk.

Hint koop nooit de duurste zonde van je geld 9800XT ook presteerd matig met TR : AoD.
Kun je beter een nvidia 5900xt kopen en modden of een 9800se/pro en modden naar pro/xt het is maar wat je wilt.

[ Voor 15% gewijzigd door Gatygun op 06-02-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 13:53:
[...]

Yea.. jammergenoeg...

Mijn volgende aankoop is een Radeon 9800 Pro. Naar mijn idee zijn Ati Radeons 9500+ op dit moment de beste kaarten voor het spelen met Antialiasing en Anistotropic filtering. Daarom denk ik ook dat deze kaarten spellen als HL2 en DOOMIII speelbaarder zullen maken dan GeForce 4 FX kaarten. Alhoewel ik ook wel een beetje twijfel over DOOMIII, omdat deze (als het goed is) gebaseerd is op OpenGL en daar misschien highend GeForce 4 FX kaarten het beter kunnen doen door de rekenkracht. En als je toch niets merkt van die filters, dan koop je toch lekker een GeForce?
Dat antialiasing en anistotropic filtering is eigenlijk niet te gebruiken op dit moment.

Heb zelf de 9800xt 256 van asus getest maar draait alles ook nog maar net aan op 1600x1200 dus daar is geen spraken van.

Je moet voor doom III goed te kunnen spelen ( ik heb de alpha ) zeker een 9800pro hebben heb zelf de 9800se daar loopt hij net 19 fps mee en als het druk wordt 10 de pro daarin tegen 30/40 dat is goed weet niet hoe het staat met de geforce kaarten maar mijn geforce 4 ti geeft geen eens beeld dus.

Verder half-life 2 alpha draait net met een 9800 pro vloeiend 1024x768 maar de SE al schokkerig ( de pro haalt dan ook 30/35 fps constant.

Als jij toekomstige spellen goed wil spelen op kwaliteit koop dan 9800pro van ati dat wil nog wel een toekomstig spelletje draaien.

Koop geen goed kwaliteit prijs verhouding daar speel je de toekomstige spellen echt niet goed mee af onder een 9800SE snelheid hoef je niet te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Laatst online: 02-08 11:40
Gatygun schreef op 06 februari 2004 @ 15:12:
[...]
Je moet voor doom III goed te kunnen spelen ( ik heb de alpha ) zeker een 9800pro hebben heb zelf de 9800se daar loopt hij net 19 fps mee en als het druk wordt 10 de pro daarin tegen 30/40 dat is goed weet niet hoe het staat met de geforce kaarten maar mijn geforce 4 ti geeft geen eens beeld dus.

Verder half-life 2 alpha draait net met een 9800 pro vloeiend 1024x768 maar de SE al schokkerig ( de pro haalt dan ook 30/35 fps constant.

Als jij toekomstige spellen goed wil spelen op kwaliteit koop dan 9800pro van ati dat wil nog wel een toekomstig spelletje draaien.
Sorry, ik kon het niet nalaten om hierop te reageren.
De laatste tijd zie ik steeds vaker mensen deze redenatie opvoeren over Doom III en Half Life 2.
Voorlopig is er nog steeds geen enkele manier om in te schatten wat de eisen zijn/worden voor deze games, aangezien ze er nog niet zijn. Een alpha is sowieso niet bedoelt om vloeiend te lopen.
De discussie gaat hier over ervaringen in het verleden, niet ervaringen met games die nog niet eens uit zijn. Kun je net zo goed zeggen dat je de beste ervaringen hebt met een videokaart die nog niet uit is. (8>
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[...]

Dat antialiasing en anistotropic filtering is eigenlijk niet te gebruiken op dit moment.

Heb zelf de 9800xt 256 van asus getest maar draait alles ook nog maar net aan op 1600x1200 dus daar is geen spraken van.

Koop geen goed kwaliteit prijs verhouding daar speel je de toekomstige spellen echt niet goed mee af onder een 9800SE snelheid hoef je niet te gaan kopen.
Het is al zo vaak van de daken geschreeuwd, en ik zal net nu nog eens doen:

Prestaties van de gelekte Doom III en HL2 betekenen bijna niets! Tussen de lek van Doom en de verwachte release zit .. erhh ... Right, wanneer komt Doom III uit ? En van HL2 verwacht men nu september 2004. Tijd zat om nog van alles overhoop te halen met texture details, detail settings, defaults, optimized codepaths enzovoorts. NU draait het lekker op zus-en-zo, yeah, SO WHAT ?

Als je je nieuwe videokaart wil kopen op Doom III en HL2 prestatie, dan wacht je tot nVidia en ATi met hun NV40 danwel R420 uitkomen.

back on-topic

Ik had eerst nVidia in mijn PC: TNT en GF2 MX. Op wat kinderziektes na (TNT heb ik uiteindelijk moeten ruilen, texture corruptie bij officiele drivers = niet goed) en de GF2MX moest terug omdat ik erhh ... geknoeid had met Arctic Silver :X
(Nee, AS geleidt niet, maar de condensator-werking is al genoeg om de kaart te verneuken.)

Vervolgens moest er een nieuwe kaart komen omdat, door de aanschaf van een TFT scherm, DVI nodig/gewenst werd. Er kwam er een 128 MB Club 3D Radeon 9700. Onderhuids bleek dit een Dell OEM Build By ATi bleek te zijn. Die kaart heeft het tot nu toe vlekkeloos gedaan.

Ik was wel zo slim om mijn 'migratie' van nVidia naar ATi samen te laten vallen met een volledige nieuwe verse re-install van windows zodat ik nooit last gehad heb van prestaties die onder de maat waren en/of driver conflicten.

De overstap deed ik puur op prijs/prestatie van de kaarten. Echter, voordat ATi bezig was met hun 1-driver-pakket-voor-alle-kaarten Catalyst pakket had ik de overstap misschien niet gemaakt omdat ATi in het Pre-Catalyst tijdperk niet echt de reputatie had van goede driver ontwikkeling en support.

Wat nu verder aan "politiek" meespeelt is de heisa met 3D Mark. Een bedrijf dat een product maakt dat uitblinkt in een populaire benchmark, maar vervolgens die synthetische voorsprong niet waar kan maken in real-life games belazert in mijn ogen de boel, en dat zijn zeker minpunten. Als ik nu ineens geld over zou hebben voor nieuwe hardware, dan zou ik bij ATi blijven.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Zijn zo te horen best wat overstappers naar ATi. De kaarten waar ik zelf het meest tevreden over ben zijn mijn V770 (TNT2) voor de geweldige kleuren en de Asus GF3Ti200 (deluxe) voor de brute klok die ik daarmee haalde. Ik draai nu op een Ti4400 maar die gaat er binnenkort uit voor een ATi kaart. Redenen zijn prijs/kwaliteit en de arrogantie die van nVidia afstraalt. Dat gehannes met 3D mark 2003, gedoe om de Omega drivers, etcetera. De hardware is niet slecht maar ik heb geen zin om zo'n bedrijf te sponsoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Daytona GF2MX (redelijke kaart, nooit problemen gehad).
Asus v7100 (Goede kaart, viel goed te tweaken).
Creative GF3 ti500 (Geweldige kaart, TV-out is slecht (als het al werkte)).
Sapphire ATi Radeon 9600PRO (Goede kaard, goede TV-out)

Met de Daytona heb ik vele spellen gespeeld zonder problemen, deze kaart heb ik uiteindelijk vervangen omdat deze kapot ging. De vervanger voor deze kaart werd de Asus v7100, deze kaart was duurder maar ook beter, zo kon ik deze nog opkietelen waardoor de snelheid beter was dan voorheen. Nadeeltje was wel dat deze kaart erg snel warm draaide dus extra koeling was noodzakelijk.

Toen kocht ik de Creative GF3 ti500, met deze kaart heb ik erg lang gedaan en ik kon er alles mee draaien op hoge resolutie en met veel details en deze kaart is de €450,- die ik er ooit voor heb neergeteld dik waard. Maarja, ik wilde meer en ging ook gebruik maken van de TV-out en dat werd een domper. De TV-out werkte niet zomaar, daar had je externe tools voor nodig en daar kleefde ook weer nadelen aan omdat je dan altijd afhankelijk bent van losse software. Toen kwam voor mij het besluit om een andere kaart te kopen.

Dit werd de ATI Radeon 9600PRO van Sapphire, deze is niet zoveel sneller dan de GF3, het scheelt wel veel maar niet zoveel maar ik heb deze kaart dan niet gekocht om 30000 punten te halen in 3dMark. Nee, nu staat de TV-out op de eerste plaats en die werkt super. Vanaf de boot zie ik alles meteen op mijn TV en dus kan ik nu ook mijn pc bedienen met mijn afstandbediening om een film te starten.

Merkvast ben ik niet, ik kijk naar de eigenschapppen van een bepaald merk en op basis daarvan maak ik een keuze. Nu is dat ATi maar als nVidia over een tijd met iets komt wat mij aantrekt dan koop ik dat. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Bene schreef op 06 februari 2004 @ 15:43:
Zijn zo te horen best wat overstappers naar ATi. [...]
No Shit Sherlock ! ;) :P No offense, maar je trapt een open deur in :)

Aandeel gehele grafische markt gewijzigd: ATi haalt nVidia in
Marktverdeling videochips onderzocht voor Q4 2003

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb nog ooit een gerforce 2 pro gehad.
redelijk goed aleen et coolertje is gaar.
gellukig had ik van mijn radeon die cooling net eraf aangezien ik er een zalman ding op had gedaan.
nu loopt ie redelijk. merk: pine
kheb alleen niet zo goede ervaringen met dit moederbord.
eerst een keer een driver die je computer craste. en nog steeds niet mogelijk om linux te draaien:(
ook de nvidia drivers voor geluid ondersteunen hier geen 5.1 geluid.
maar met die van de chipset heb ik nu wel 5.1:)

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 99 (geloof ik) had ik een nVidia Riva TNT 2 M64 gekocht, en was er niet helemaal blij mee. De prestaties vielen me best tegen, en ik kreeg sommige spellen (zelfs na installatie van de laatste drivers toen) alleen maar aan de praat in software modus (zoals Unreal). Ook de prestaties waren niet wat ik hoopte, maar daarvoor waren een paar redenen. Ten eerste het getalletje M64 erachter. Ik had toen nog niet echt door wat het betekende, later begreep ik pas dat het dus ging om een goedkopere uitvoering van de TNT 2 kaart. Ten tweede zat er al een redelijk goede videokaart in de computer (geen idee meer welke, ik geloof een voorloper van de TNT 1), en ten derde was de pc sowieso niet meer snel genoeg om de nieuwste games toen vloeiend te draaien (was een P2 300 mhz, 96 mb RAM).

Vervolgens in 2001 een pc gekocht met daarin een ATI Radeon (toen nog zonder allerlei typenummers erachter). Geen idee meer of dat een 32 of 64 mb kaart was. Over deze kaart was ik op zich wel tevreden, alle games liepen een tijd lang prima (PC was een P4 1.7 ghz, 128 mb RDRAM). Begin 2002 heb ik de pc moeten upgraden aangezien een aantal games (onder andere GTA3 en New World Order) verre van soepel liep. Toen heb ik weer een nVidia kaart gekocht: de MSI GeForce 4 Ti-4200 TD8X (en daarnaast nog 2x 128 mb RDRAM waardoor het totaal geheugen in de PC uitkwam op 384 mb). Over deze kaart ben ik erg tevreden. Alle games liepen weer soepel, en nog steeds kan ik vrij veel games spelen. Momenteel lopen echter een paar games al niet meer lekker. Ik heb het dan over onder andere Unreal 2 en de Far Cry demo. Met het oog op de toekomst ga ik volgende week een nieuwe PC kopen, maar aangezien ik als 18-jarige ook geen gruwelijk hoog budget heb steek ik voorlopig al mijn geld in een zeer goed systeem zonder videokaart, en stop ik daar mijn Geforce 4 in. Hopelijk zorgt de AMD Athlon 64 in combinatie met wat meer werkgeheugen (2x 256 mb DDR-Ram) er dan voor dat ik 2004 weer door kom, hoewel ik vrees dat mijn Geforce 4 een aardige bottleneck is hierbij. Ik kijk het echter eventjes aan, want ik vind het zonde mijn GF4 nu al weg te doen. Mocht het nodig worden om te upgraden, dan ga ik waarschijnlijk voor een ATI Radeon 9800 Pro.

De redenen hiervoor zijn vrij simpel. Ikzelf hou me niet zo bezig met de ontwikkelingen op het gebied van videokaarten, en ga een beetje mee met de stroom. Ik heb niets van lof gehoord over de 9800 pro, en veel kritiek op nVidia's Geforce FX, vandaar mijn keuze voor ATI. Wat dat betreft ben ik dus niet echt trouw aan één merk. De 9800 pro is tegen de tijd dat ik 'm koop (hoewel het nog niet eens zeker is óf ik hem ga kopen) ook niet meer de nieuwste, maar ik heb simpelweg geen 500 euro over voor een gloednieuwe videokaart. Dan blijf je wel steeds een beetje achter de feiten aanlopen, maar tot nu toe heb ik toch steeds alle spellen waarin ik geïnteresseerd ben kunnen spelen, zonder steeds voor enorm veel geld te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 12-09 15:53
Ikke nog even :*) .

- mijn allereerste geforce mx 200 Creative pci. (Vet goede kaart nog nooit problemen mee gehad :) )
-daarna voodoo 5500 :? , Weet niet meer waarom.
-Hercules ati radeon 7500 (ook een super kaart hek nog steeds)
-Geforce 4 mx440 (creative) Goede kaart alleen niet snel genoeg en missende directx 8.1 functies :'( .
-(Club 3d)Ati radeon 9100 (Tering kaart :( .)
-(Club 3d)Radeon 9200 (goede kaart alleen traag :) .
-Geforce fx 5600 xp (Point of view)
-Geforce fx 5900 xt (Point of view) Een bomgoede kaart :*) .

Jah de enigste slechte kaart die ik echt heb gehad is de 9100 van ati echt een tering kaart was dat :( . Altijt problemen overclocken kon niet hij had al artifacts,Driverproblemen :( . Bagge ding kort gezegt.

En de geforce fx 5900 XT geeft mij een machtig gevoel yeah man lekker snel stukkie pcb:*) _/-\o_ _/-\o_ .

[ Voor 8% gewijzigd door Dark Master op 06-02-2004 17:45 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb pas mijn eigen pc gehad toen ik 17 was, kep nooit geld gehad ervoor :d
Daar zat een standaard 16MB vga onboard op. Toen was ie nog goed, maar naderhand bij DivX-jes en bij tetris of pac-man bleef ie hangen O-)

ik ben vanaf toen alle hardware snufjes gaan volgen en had mijn pc eens open geschroeft....tot mijn verbazing zat er geen AGP slot in!!
Dus ik moest een alternatief vinden en kocht toen de GeForce 2MX PCI van Creative voor 320 Gulden.

Deze heb ik 3 jaar gehad en voordat ik deze monsterbak kocht (zie specs onderaan) heb ik deze behoorlijk overgeklokt: 180/190 -> 236/254 en deed perfect. En dat nog zonder koeling ook, er zat toen namelijk nog geen koeler op de PCI VGA kaarten.
De spelletjes die ik toen op maximaal 800x600 kon spelen met alle details op low waren GTA3 en Ghost Recon. Met de overklok merkte ik niet echt veel resultaten.
Was echt langzaam als de tering, nieuwe spellen kon ik niet spelen, zelfs niet op 640x480 en alles op low.

Vorig jaar heb ik gewerkt als een idioot en heb ik zeker 2000 pleuro uitgegeven aan mijn nieuwe pc en wilde ook een goeie videokaart.

De 5900Ultra was state-of-the-art, maar wel 609 EURO. Ik heb geluk gehad dat ik deze in die "dure" tijd voor 469 euro nieuw kon krijgen in Duitsland, via een jongen die de BTW eraf kon trekken.

Je kunt je voorstellen dat de overstap van GeForce 2MX PCI naar GeForce FX5900Ultra erg groot is en stond in het begin versteld van de resultaten.
Het merk is Asus en ben er zeer tevreden over. Deze heb ik ook al kunnen overklokken van 450/850 tot 510/910.

Ik ben wel ergens achter gekomen. je ziet het verschil tussen 4xFSAA en 8xAF op resolutie 1024x768 dan zonder FSAA en AF.
Maar als je op 1600x1200 speelt.........of je nou met of zonder FSAA en AF speelt: je ziet geen verschil.
Ik heb zowiezo standaard 1600x1200 op desktop, en ook in games en hoef FSAA en AF niet te gebruiken.

Alles loopt super vloeiend, maar dan ook echt alles. Zelfs Splintercell, want dat is grafisch ongeveer het zwaarste spel.

Eén ding wel: als je bij CoD 4xFSAA en 8xAF aan hebt staan, gaat het heel traag in het 2e level, oplossing: overstappen naar 1600x1200 zodat je AF en FSAA uit kunt zetten. Ziet net zo vloeiend uit als dat je zou hebben met FSAA en AF.

Need for speed Underground is helemaal super, vooral met motion blur aan. Alles is perfect vloeiend.
Ik heb alleen het probleem dat ie zo warm wordt.....65 graden zeker. ik heb gewoon de 53.03 drivers.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Dark Master schreef op 06 februari 2004 @ 17:43:
Ikke nog even :*) .

- mijn allereerste geforce mx 200 Creative pci. (Vet goede kaart nog nooit problemen mee gehad :) )
Heheh dat was ook mijn eerste kaart. Draait bij mij momenteel nog steeds op m'n 2e pc. (doe er niks met 3d op verder)
Daarna een GeForce4 Ti4200 128mb gehad, lekker kaartje. En nu heb ik een Radeon 9700Pro, ook dit is een supersnel kaartje. Zelf heb ik geen voorkeur voor ATI of Nvidia, ati vindt ik een mooier 2d beeld geven, en ook betere drivers hebben, maar had eerst wel een probleem met COD waarvoor wel een patch kwam, en ook met NFS-U, wat nu als het goed is ook opgelost is. Dat is natuurlijk wel een minpuntje, moet je steeds weer een nieuwe driver installeren en alles weer goed zetten. Bij Nvidia had ik dat niet maar daar waren er te weinig instellingen en je moest een appart proggie hebben om niet op 60Hz te gamen, zwaar irritant. En hoe verder de drivers kwamen, hoe minder proggies er werkten :P Bij de nieuwe drivers zit dit geloof ik wel ingebouwd. En je moet bij Nvidia drivers daarnaast ook een registery tweak doen om je vsync aan te kunnen zetten, maar dan kun je wel vanuit de drivers oc'en, en dat mist Ati weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke heb gehad :

*TNT2 16 Mb
*Geforce 4 Ti 4200 64 Mb (jahaa die bestaat ook nog :))
*Geforce 4 Ti 4600 128 Mb
*ATI Mobillity Radeon 9000 64 Mb
*ATI Radeon 9500 Pro
*ATI Radeon 9700 Pro

En heb nu een :

*Geforce FX 5950 Ultra

*TNT2 16 Mb
: Prima kaartje, maarre ehe was al erg traag :D zelfs toendertijd toen ik hem kocht.

*Geforce 4 Ti 4200 64 Mb (jahaa die bestaat ook nog :))
: Mega kaart nooit probs mee gehad, snel en vloeiend zelfs nu nog kheb hem nog steeds alleen in de bak van mijn ouders. Daar doet hij nu het kantoor werk en het msn, wat ook een hele zware grafische taak is natuurlijk :+ , of patience, daar heb je minimaal een Athlon 64 voor nodig en als het kan 1 Gb Ram :P .

k weer ff serieus

*Geforce 4 Ti 4600 128 Mb
Heel kort gehad omdat hij eigenlijk niet echt van mij was.
Ik heb em ong een maand gehad omdat ik hem geleend had, maar de beeldkwaliteit was prima en eeerg snel.
Zelfs voor nu is het geen verkeerde kaart.

*ATI Mobillity Radeon 9000 64 Mb
: Mijn notebook video kaart, ik heb hem nog steeds want ik heb mijn mobile Athlon XP 2000+ notebookje nog steeds werkt goed zolang ik er maar geen spellen op speel. Daar is een notebook ook niet voor bedoeld. 8), echter had hij destijds wel veel probs met Delta Force BHD, en ik heb nog steeds problemen met het vinden van goede vid drivers voor de mobillity Radeon.

*ATI Radeon 9500 Pro
: Redelijk snelle kaart, enige driver probs maar kon er mee door.

*ATI Radeon 9700 Pro
: Gekocht omdat ik sneller wilde gaan, hogere score etc etc, menig tweaker kent dit syndroom, (Benchmark score syndroom genaamd) grappig kaartje maar had alleen EXTREEM veel probs met flight sims oa IL2 Sturmovik, kwam er ook 8er via de site van het spel dat de Radeon kaarten niet goed geschikt waren voor het spel omdat de drivers problemen gaven met het spel. :(
Afijn, kaartje gaf wat probs ivm de fan bijna doorfik ervaring gehad.

NU

*Nvidia Geforce FX 5950 Ultra
: Gekocht omdat ik een btje gek werd van de driver bugs in IL2 Sturmovik, en ik moet zeggen dat de terugstap mij prima bevallen is.
Verder werken alle hedendaagse spellen er erg soepel op zoals Far Cry, super mooi. En zijn de drivers nog even uitstekend als in de tijd van de GF 4.
Daarom blijf ik voorlopig weer bij Nvidia, die maakt wat mij betreft toch net iets betere drivers dan ATI.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In den beginne:

Riva128 8MB, leverde eerst wat problemen op met Forsaken. Lag uiteindelijk aan de K6 500 cpu, de 3d-now patch was niet geinstalled :| Heb die kaart toen ingeruild voor een:
TNT2 M64 32MB, damn wat ging ik er toen op hard op vooruit voor een budget kaart, doet nog steeds goed z'n werk op m'n broers PC.
Geforce2 MX-200 32MB, was misschien iets sneller dan die TNT2, liep verder vlekkeloos.
Geforce4 MX-400 64MB, ook weer een stukje sneller maar geen dikke aanwinst ofzo.
Radeon9500 NP 128MB, nog een veel groter verschil dan die M64->TNT2 upgrade dan andere upgrades. Die 9500 loopt nog steeds goed en zonder problemen hier.

Met al deze videokaarten nooit een driver conflict/probleem gehad. Behalve dan de 3D-now patch voor die K6 :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 21:52
het is ooit begonnen met een 256KB EGA kaartje in mn 286, daarna een Oak technologies 512 KB VEGA in mn 486, op de voet gevolgd door een ATi Mach64 1 MB in mn P1,
waarna een Rendition Verite 2100 4MB begon met het eerste 3D-werk.
daarna ging het verder met een Intergrated Geforce2 MX, van mn Nforce1, en toen die stuk ging mijn huidige ATi Radeon 9800SE@PRO waar ik heel tevreden mee ben :)

met drivers begon ik pas te klooien vanaf de Rendition Verite 2100. en iedereen die zegt dat de ATi drivers slecht zijn/waren, dat was nog eens slechte driver-support
(support= :?) al kreeg ik em uiteindelijk nog wel tot 25 fps in quake3 @ 640*480 :)
met de Nforce IGP zat het met de drivers wel goed, maar ook over mn huidige Radeon heb ik niks te klagen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Puppetmaster op 07-02-2004 01:44 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoeveel mensen hebben nou een 9800 Pro of sneller? Eeh, dus volgens jou zijn ze spellen aan het ontwikkelen waarvan ze vooraf al weten dat weinig mensen het zullen kopen, omdat ze het toch niet kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk idd dat blazer gelijk heeft. ze ontwikkelen geen spellen
voor alleen maar mensen die een high stream kaartje hebben.

zouden ze zeer veel inkomsten mis hebben. Dit zijn nog maar alphas
en betas van die spellen dus er kan nog zeer veel veranderen zodat
de mensen met iets oudere kaarten ze ook kunnen draaien. :)

Maarre mensen back ontopic he :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024

Voor Doom III en een Nvidia kaart moet je de 30.XX detonator drivers gebruiken, de 40/50 drivers geven inderdaad geen beeld. Op mijn ti4400 was het nogal traag, vooral met shadows aan (10fps). Met shadows uit ging het al een stuk rapper, 20-30fps maar dat is natuurlijk niet echt speelbaar.

Half Life 2 daarentegen gaat een stuk rapper. Dat draait hier op mijn ti4400 zeker op 50fps. Het water ziet er ook zo mooi uit, eindelijk wordt er eens goed gebruik gemaakt van pixel shaders :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
Vooraleerst bedankt voor alle reaties.
Er word niet afgegeven op welke kaartenbakker dan ook en dat is ook de bedoeling.

Laat ik eens proberen een soort van opsomming te geven:

Na het voodoo tijdperk is er bijna niemand die niet met Nvidia heeft gespeeld.
De GF2, 3 en 4 waren heel populair en 99% van de mensen heeft hier geen problemen mee gekend. De ervaring waren positief!

Met de invoering van de Radeon 8500 werden de kaarten opnieuw geschud, en met de invoering van de fx-series en de radeon 9xxx series komen de vragen:

Nvidia FX-5200 / FX-5600 Deze kaarten waren bij uitkomen al niet de snelste en ook niet super gunstig geprijst. Ik heb echter weinig negatieve reacties gelezen.
Misschien komt dat wel omdat ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn. Lekker surfen, office dingentjes en af en toe een spelletje Mohaa of iets dergelijks.
Hiervoor voldoen ze prima, dus kan je zo'n kaartje goedkoop kopen (ruim onder de 100E dus) en dit is wat je wilt dan is het nog niet eens zo'n slechte keuze.

Ati Radeon 9000/9100 Deze kaarten net als bovenstaande zijn geen hoogvliegers.
Toch krijg ik hier meer negatieve reacties op, maar dat komt denk ik ook door de benaming. Ikzelf kocht mijn 9100 met het idee dat ie sneller zou zijn als een radeon 8500 of een GF4. Fout!!! Ik had eerst wel eens de specs mogen lezen.
Verders kan ik nog steeds lekker lannen met deze kaart. Mijn vrienden gebruiken de pc met deze radeon, en ik maar denken hoe het komt dat ik altijd win :)
Ikzelf raad deze kaarten af, koop evt. een GF4 en anders ff sparen

Nvidia 5700+

Nvidia begint met deze kaarten toch weer mee te doen, al zie ik weinig gebruikers tot de 5900. De ervaringen zijn positief. Vooral wat overklokken betreft. Daarentegen zijn de AA en AF functies wat minder ( wisten we al natuurlijk ) mmar blijkbaar vinden de Nvidia gebruikers dat minder belangrijk want echte klachten hierover kom ik nog niet tegen. Ikzelf krijg het idee dat de FX5900 voor veel mensen geen slechte keuze zou zijn.

Ati Radeon 9500+

Alle kaarten die Ati vanaf de Radeon 9500 heeft uitgebracht zijn gewoon goed. Altans dat haal ik uit de meningen van jullie. Het valt me op de de arvaringen uiteenlopen van heel erg positief tot positief met een "maar toch" .
Dit komt vooral omdat veel mensen met 1 of 2 toepassingen probleempjes hebben ( Niet iedereen btw ). Niet onoverkombaar, maar toch! Ik herken dit in mijn Madview 9600 pro die ook kleine kuurtjes heeft. De 9800Pro / XT dat is volgens jullie de snelste videokaart met de meeste toeters en bellen.

In het algemeen:

Tot 2 jaar geleden was Nvidia koning.
Sindsdien is Ati sneller maar zijn er toch wat hele kleine driver probleempjes
Nvidia is langzamer ( komt wel weer wat terug ) maar games lopen bijna altijd lekker ( ik heb het niet over de frames per sec.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 02:36:
ik denk idd dat blazer gelijk heeft. ze ontwikkelen geen spellen
voor alleen maar mensen die een high stream kaartje hebben.

zouden ze zeer veel inkomsten mis hebben. Dit zijn nog maar alphas
en betas van die spellen dus er kan nog zeer veel veranderen zodat
de mensen met iets oudere kaarten ze ook kunnen draaien. :)

Maarre mensen back ontopic he :o
Laten we het idd niet meer over spellen hebben die niet officiel op de markt zijn gezet. Dit geld tevens voor videokaarten die nog niet bestaan. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar mijn lade met nog uit tekomen spelletjes is echt leeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM, Bij mij niet hoor.

FAR Cry Panzer Commander 2 etc etc

EN Joint Operations Typhoon Rising

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Ik heb hier de geforece Ti4200 128mb,
En ben er niet echt blij mee, hij is wel snel enzo en geeft wel goed beeld,
Alleen als je een uurtje een zware game draait (Halo bijvoorbeeld op alle hoogste settings)
dan reboot de pc gewoon na een uur!
En het leuke is, als ik de ventilator van de douche (die normaal in het plaffond zit ja :9)
Voor de videokaart zet en dan een uur zo speel, is er niks aan de hand.
En ik heb de kaart helemaal niet aangepast of overgeclockt.
Dus ik word nu wel geforceerd een andere chipsetcooler ofzo te halen voor de kaart,
aangezien hij dus te warm word..

Maar dit is dan ook het enige minpuntje aan mijn kaart,
Verder heb ik er goede ervaringen mee dus :)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Mijn eerste echte 3d-kaart was een Voodoo Banshee, in combinatie met mijn p233mmx was dat een fijne game-pc, ook nooit problemen mee gehad en ik ben er momenteel zelfs mee aan het werken, want men tweede 3d-kaart, een GeForce 4 Ti4200 van Gainward, is plots kuren beginnen vertonen en crasht in 3d intensieve applicaties (euhm, games dus ;) ). Dus heb ik die G4 maar in men oude pc gestoken, waar hij de rest van z'n dagen in alle rust kan doorbrengen en nooit meer een 3d-game zal moeten draaien.
Nu heb ik op een buy&sell forum nog een Hercules 9500 Pro gevonden voor 140€, nog steeds een heel goede kaart. Waarom ATI? Gewoon voor de betere prestaties met Anisotropic Filtering en Anti Aliasing, functies die met men G4 meestal uit stonden omdat hij het gewoon niet aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even mijn ervaringen op een rijtje...

mijn 1e kaart was een ti4200... egt heel weinig problemen mee gehad kwa drivers/ondersteuning... maar de wat nieuwere spellen gingen toch iets minder soepel.. (dx9.0 spellen)... maar nog altijd redelijk..

maar mijn broer had een kutkaart en had mijn ti4200 overgekocht... ik wou toen een nieuwe kaart , een radeon...

maar 't kon nog wel ff duren voordat ik genoeg geld had om uiteindelijk me radeon te kopen...

in die tussentijd had ik nog een maandje een mx440 gehad... opzich weinig probs mee gehad... alleen spellen gingen niet zo soepel, lage 3dmark scores... maar ik wist dat ik van een mx440 niet zoveel moest verwachten...

toen ik eindelijk genoeg geld had om een nieuwe kaart te kopen, ben ik voor de 9800SE gegaan... en dat was eigelijk een hele slechte keuze van mij... de beruchte "softmod" deed het bij deze kaart niet, opzich spellen deden het redelijk... (wel beter dan mijn ti4200) maar toen begonnen de problemen (door de drivers waarschijnlijk).. ik had veel problemen zoals dat m'n beel een paar sec stil stond en dan weer gewoon normaal, vastlopers enz....

ook had ik problemen met mijn 9800se i.c.m. het proggie "powerstrip".... ik kreeg bij elk spel artifacts en rare dingen... dus moest ik powerstrip eraf doen wat ik opzich wel jammer vond vanwege z'n handige "hot key's" (voor gamma increasement e.d.) ... het programma deed het overigens wel goed bij m'n ti4200 die ik eerst had...

toen had ik mijn 9800se maar verkocht en heb nu een 5900xt gekocht...

en ben er zeer tevreden over... geen probs met drivers, games lopen soepel...
ook nieuwere games (CoD , Nfs:u enz.) ik kan powerstrip weer goed gebruiken zonder artifacts en hij is nog redelijk goed oc-baar ook

dus ik heb over het algemeen goeie ervaringen met nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik mijn pc kocht was het ATI 8500 vs GF3TI500, ik ben toen voor de nvidia kaart gegaan omdat me oom die aan raden, omdat ik er dan zeker van zou zijn dat ik geen gekloot met drivers zou krijgen. en die kreeg ik ook niet. de kaart heeft zeker 9 maande perfect met alle drivers gewerkt en met overclocken.
Toen ben ik overgestapt op Ati 9700np@pro. daar heb ik ook geen probs mee. ze hebben nu dus bijde perfecte driver support, uit eigen ervaring

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2004 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Iemand die Linux gebruikt icm met een Ati, en kan vertellen wat de ervaringen zijn? Naar wat ik hoorde was nVidia (wat ik nu heb) veel beter in Linux qua drivers. Gaat dit nog steeds op? Dat zou me wel tegen houden om Ati te gaan halen binnenkort.
Ik weet niet of deze vraag thuishoort in dit topic, ach waarom ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep, ATi is zwaar aankloten onder linux .....

mijn kaarten;

*ATi Mach64 + 3dfx Voodoo Graphics 4 mb
*Nvidia TNT + 3dfx Voodoo2 8mb
*Diamond Stealth3 + Voodoo2 12mb
*ATi Rage3d
*Nvidia Geforce2 pro 64mb
*Nvidia Geforce 4 ti4200 64mb
*Nvidia Geforce 4 ti4200 128mb
*ATi Radeon 9700pro
*Nvidia Geforce FX 5900 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Ik zal alleen de 3D kaarten noemen, rest is niet echt boeiend,

ATI rage II
ATI rage pro
Hercules Stingray 128/3D (voodoo rush)
Voodoo II
Diamond v770 (TNT2)
Creative 3D Blaster Annhihilator Pro (Geforce1)
Powercolor Geforce2 GTS
Sparkle Geforce4 ti4200
Hercules ATI 9800SE AIW
Point-of-View 5900XT

Die 1e 2 ati's waren behoorlijk bout. Driver support was ruk (met name openGL) en performance was ook slecht. 3dfx was altijd goed, alleen deed die stingray het OF in 2D OF in 3D goed, drivers waren beetje sucky. Alle nVidia producten waren goed, daarna toch weer een keer ATI geprobeerd. Na 2 maanden weer verkocht. Teveel vastlopers, teveel geklooi met drivers en dergelijke. Ze hebben weinig geleerd in 8 jaar tijd ... vandaag m'n 5900XT erin geprikt, alle problemen die ik had zijn van de wereld. Voor mij NOOIT meer ati, die paar frames die ze sneller zijn wegen niet op tegen de stabiliteit van nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 10-09 13:08
ben ooit eens begonen met een TNT 16MB maar ik zou het niet weten precies die moet nog ergens liggen.
zat toen in de PC die mijn ouders kochten (voor school natuurlijK)

die ging na een tijde toch tegen vallen dus kwam er een Voodoo4 in >:) wow wat een kracht al mijn vrienden hadden toennog 8MB kaartjes en dat gene wat die voodoo leverde :o .

met die voodoo heb ik een behoorlijke tijd gedraaid
moest er toen maar uit omdat ja het begon toch tegen te vallen en haalde een Geforce4 Ti 4200 en ik dacht dat mijn geforce kaartje super was maar dit was weer een stap naar voren.
met geen van deze 3 kaarten heb ik ooit problemen gehad de voodoo4 deed het zelf tot aan het einde perfect met de originele drivers.

nu toch wel een nieuw kaartje kopen wat nogal een raar verhaal is.

deze nieuwe kaart wou ik 4 of 5 maanden geleden al eens kopen.
wou toen een Radeon 9800non pro kopen.
uiteindelijk haalden een paar van mijn vrienden eentje en ik kon niet :|
had klein ongelukje en bijna het hele geld wat ik voor de kaart gespaard had was weg (verrek dat eigen risico is wel hoog) besloot toen maar het uit te stellen.
en heb er niet meer voor gespaard.
nu word het toch weer eens tijd en heb het geld bijna.

maar mijn gedachten zijn verandert ik denk dat ik nu voor of een goede 5900XT of een 5900non ultra ga (ja er zijn nog winkels die die hebben).
de reden waarom ik van reden verandert ben is simpel.
mijn vrienden die toen een 9800 kochten bleven erg lang met de 3.7 drivers vanwege driver problemen en hebben nu met bepaalde spelen problemen zoals COD en NFSU en anderen en omdat ik deze speel neem ik toch maar een geforce.

perfect zijn ze niet want de 9800 zal mooiere beelden geven.
maarja als ik speel dan vallen die ietsie leukere beelden mij toch niet op en die paar frames die de 9800 er meer uit pompt zie ik toch niet.
maar bij geforce weet ik wel dat de dingen die ik speel lekker gaan
\probeer de 5900 te overclocken om er toch een beetje extra uit te toveren
vind dat nvidia tegenover 5 maanden geleden er toch iets op vooruit gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Tja videokaarten, heb er nogal wat gehad............ van de tjenglabs ISA (8> met 2mB tot radion 9600PRO van Mad View. T ligt een beetje aan de toepassing denk ik. Qua AutoCad e.d. zweer ik toch bij Matrox _/-\o_ . Voor spelletjes vooral gespeeld door mijn zoon zou ik nu kiezen voor ATI welke ook een zeer goede 2D kwaliteit heeft, dit vond ik bij de GF4 & FX toch een zwak punt, gebruik PC ook voor Cad e.d. vandaar.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus mijn geschiedenis:
-Voodoo1 4mb (Kick-Ass NFS spelen in tijd)
-Voodoo2 12mb (ging al ietsje harder :P)
-TNT2 M64 32mb (loopt nog steeds goed in pc van pa)
-Radeon 9500@9700pro 128mb (The Beginning of The REAL SHIT)
-Radeon 9800pro 256mb (kaart in game bak)
-Geforce FX 5900XT :( (heeft al snel plaats gemaakt voor de 9800se AIW)
-Radeon 9800se AIW 128mb (kaart in men Shuttle SN45G)

Ik verkies tegenwoordig ATI boven Nvidea omdat de 2d performance in mijn ogen gewoon beter is, ook in 3d laten de meeste ATI's de Nvidea's ver achter zich. Alhoewel die 5900XT nog wel lekker te OC'en was. De drivers van ATI zijn tegenwoordig net zo goed of beter dan die van Nvidea, dus dat vind ik ook geen argument meer om de keuze van je kaart vanaf te laten hangen (de meeste mensen weten niet eens dat die dingen ook drivers nodig hebben |:( , geloof mij)

maar ieder zijn/haar eigen keus, ( :P zolang het maar ATI is :P )

@Raziel: welke drivers heb jij dan met name voor die 9800se AIW gebruikt? want ik heb nergens last van (ook hercules), is ondertussen wel ge-softmod >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 00:00 ]

Verwijderd

Was de reactie al eerder tegen gekomen maar : mod alert... volgens mij kan dit topic beter

"Gebruikerservaringen over alle videokaarten die je ooit in je pc(s) gehad hebt"

heten.

Toch ook voor mij een lijstje vanaf eerste pc (Amiga & ST tel ik gemakshalve maar niet mee....)

Hercules (type weet ik zo gauw ff niet)
Cirrus Logic CL5420
Cirrus Logic CL5428
ook nog een Tseng Labs (type weet ik zo gauw ff niet)
Matrox MGA-100 (zo uit me hoofd)

en toen eerste 3D kaart
Creative TNTII kaartje
Diamond Viper II (S3TC in UT was toen wel kicken...)
Asus Geforce 2 GTS De Luxe
Hercules Radeon 9000 128MB
en vanaf aankomend weekend wschl Asus Radeon 9600XT... of Sapphire 9800Pro... kan nog niet kiezen... misschien dat ik NOG een weekje wacht....

Elke kaart weleens problemen (drivers of anderszins) gehad, maar een upgrade en/of gezond verstand loste dat steeds maar tijdelijk op... :(

Vanaf Viper II en Geforce II GTS rustiger aan gedaan... Viper II, Geforce II GTS, en Radeon 9000 worden nog steeds actief in systemen (van mezelf of anderen) gebruikt.

Het probleem is gewoon, als je eenmaal met tweaken en upgraden begint, houdt je er niet (makkelijk) mee op... >:)

Verwijderd

Asus Geforce 2 MX
AOpen Geforce 4 MX 440

Nooit problemen gehad met beide kaarten. Het enige nadeel is dat ze vrij goedkoop zijn en dat merk je dan ook wel. De gf 4 MX 440 werkt prima alleen de fps zijn nogal laag (30 gemiddeld in RtcW:ET zonder tweak). Dat vind ik erg jammer aangezien een vergelijkbare ATI Radeon dr een hoop meer uithaalt naar wat ik gehoord heb. Ik vond dat NVidia goed bezig was met de geforce totdat ze met de fx kwamen en totdat ATI met de Radeon 9600 kwam.

Als ik nu een nieuwe zou gaan kopen word het zeker een ATI.

• Twarp
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

[b][message=19936908,noline]tankeriv schreef op 06 februari 2004 @ *ATI Mobillity Radeon 9000 64 Mb
: Mijn notebook video kaart, ik heb hem nog steeds want ik heb mijn mobile Athlon XP 2000+ notebookje nog steeds werkt goed zolang ik er maar geen spellen op speel. Daar is een notebook ook niet voor bedoeld. , echter had hij destijds wel veel probs met Delta Force BHD, en ik heb nog steeds problemen met het vinden van goede vid drivers voor de mobillity Radeon.
Je kan ook de gewone drivers voor de 9000 nemen, heb ik ook gedaan en loopt als een tiet

Meh ...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 23:55:
@Raziel: welke drivers heb jij dan met name voor die 9800se AIW gebruikt? want ik heb nergens last van (ook hercules), is ondertussen wel ge-softmod >:)
IK heb alles geprobeerd vanaf Catalyst's 3.7 tot de Omega's van 4.1 ;(
Zal wel aan m'n cheap-ass mobo liggen ofzo, maar met nVidia heb ik nergens last van. Uiteindelijk had ik em zover dat ik nog maar één pre-crash nodig had (ff aquamark starten, liep gelijk m'n PC vast) daarna resetten en daarna kon ik gewoon gamen en TV kijken. Heel bizar iig.

Verwijderd

Begon met een ati kaart, de ATI 3d rage IIc, dat was me een klote kaart, hij had maar 4mb geheugen, en kon een resolutie aan van 1024, maar hij kon dus echt geen 3d beelden weergeven (Alleen stilstaande, want je had 1 frame per minuut). Geen opengl support, een direct3d support, het stond voor mij vast, ATI zuigt.

Kocht een voodoo3 2000(agp) voor 330 gulden, en kon zowat alles goed spelen met hoge fps. Het was duidelijk 3dfx was da bomb. Ik had een lanparty georganiseerd Ik had een 300 mhz celeron met 32 mb ram, en had ping 3 bij quake2 met 60 fps, terwijl mijn vrienden met viper en tnt kaarten en 450 mhz pentium2 computers niet lager kwamen dan ping 20. Zelfs als zij een server starten en ik die joinde had ik lagere ping, ze hadden ook niet eens goeie fps en de kleuren vond ik gaar vergeleken met mijn voodoo. Het stond voor mij vast TNT2 kaarten en VIPER kaarten waren slecht, voor hun hogere prijs.

Toen had ik die voodoo 2000 tot ik mijn computer upgrade naar 1000 mhz celeron met 256 mb sd ram. Ik ben van quake2 overgestapt naar Warcraft 3 en kwam erachter dat je met een voodoo alleen op de laagste stand kon spelen. Ging naar de winkel en zag een geforce 4 TI 4200 (128). Kocht die, iets van 300 euro was het volgens mij. Kon meteen warcraft spelen op de hoogste stand. Het was duidelijk NVIDIA maakte goede kaarten.

Mijn computer nu is 1300 duron met 256 DDR, en ik kan zowat alle spellen nog draaien, zelfs directx9 spellen. Hoe? Er is een utility genaamt GLDIRECT van scitechsoft, daarmee kan je directx9 perfect emulaten.

Dus mijn ervaringen: ATI, TNT2 , VIPER zuigden (i740 van mijn broertje is goed in windows 98 maar zuigt vanaf milenium omdat die drivers ineens direct3d niet ondersteunen). 3dfx ownz maar helaas heeft nvidia 3dfx genaaid. NVIDIA is de logische stap na 3dfx.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21
Heb deze kaartjes laatste 2 jaar gehad (op de voodoo na)
voodoo 3 16(??)
GF3 ti200 (Club 3d)
GF4 mx440 (2x) 64 (MSI)
GF4 ti4400 128 (Asus)
GF4 ti4200 64 (Creative)
FX 5900 XT 128 (Club 3d)
Radeon 9600 pro 128 (Madview)

Werk nu vooral met de 5900 xt, dit vind ik een erg fijn kaartje, hij wordt alleen zo verschrikkelijk warm, dit probleem had ik ook bij de ti4200 (90mm papst erop en opgelost). :o

De voodoo vond ik altijd heel fijn, heeft het ook best lang uitgehouden.
Maar mijn favoriet uit me lijstje blijft toch de TI4400, die slikte echt alles!!
Die 9600 pro was een van me slechtste aankopen de tv-out was ruk, slecht en lastig in te stellen beeld...

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120

• SideSwipe
  • Laatst online: 11-09 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik heb deze gehad:

Voodoo2 (12mb)
Goed kaartje in die tijd..

Creative Geforce 1 256 (32mb)
De eerste in de range van de GeForce lijn.. Voor die tijd snel en kon alles goed draaien.

Creative Geforce 2 (64mb)
De opvolger van de Geforce 1, goed kaartje... Waar voor zijn geld en veel plezier aan gehad. Nog steeds werkend :)

Leadtek Geforce 4 Ti 4400 (128mb)
Goed kaartje, waar ik veel mee kon, 2 monitors enz.. Nooit problemen mee gehad en werkt nog steeds in oude pc.

Sapphire ATI Radeon 9800XT (256mb)
Die nieuweste die ik nu heb. Toch de overstap naar ATI gedaan vanwege de performance van de kaart. Werk perfect met alle spellen op 1152 x 864 en 6AA en 16AF.

De overstap van Nvidia naar ATI was ff wennen, maar ben nu tevreden met de nieuwe kaart, maar bij de oude pc's geniet ik nog steeds van de goeie kwaliteit van de Geforce kaartjes :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Ik ben niet merk gebonden, maar me voorkeur gaat uit naar Ati, omdat die altijd wat sneller waren dan Nvidia. Maar hoe dat nu zit weet ik niet, dus me volgende kaart kan van alles worden.

Waarom post iedereen nu zen hele history mbt videokaarten. :? :?
Je hebt er meer aan wat voor ervaring je op dit moment hebt, een videokaart van tig jaar oud boeit niet meer toch..

[ Voor 45% gewijzigd door Hoyden op 12-02-2004 13:23 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ik ben eigenlijk op het 3D gebeuren gestapt met als eerste kaartje de Riva128 van het merk Diamond.
Daarvoor alleen 2D kaarten gehad zoals de Matrox Millenium PCI en daarvoor een kaart met een TsengLabs chipsetje, weer van Diamond, voor in een VLB slot.
Eigenlijk dus ook het hele Voodoo gebeuren overgeslagen, had al redelijk wat vertrouwen in Nvidia's Riva128 chippie na vele reviews.
Daarna volgde een TNT2Ultra PCI kaartje, ook weer van Diamond.
Dat ik metertijd verving voor een AGP kaart, een GF2GTS met 32MB van Asus.
Daarna weer veel tijd besteed aan reviews en gebruikerservaringen. Waardoor ik uiteindelijk na veel twijfelen tussen ATI en Nvidia toch weer voor Nvidia ben gegaan.
En daarom draait er sinds kort een Leadtek A380 FX5950Ultra/256MB in m'n PC.
Over alle kaarten kan ik eigenlijk zeggen dat ze me goed zijn bevallen, zowel de hardware als de drivers. Alleen de fan's van de TNT2 en de GF2GTS maakten op den duur nogal wat kabaal, en die vd GeForce heb ik zelfs vervangen, niet dattie echt stuk wat, maar het geluid irriteerde me nogal :). Ben met m'n laatste kaart danook erg blij omdat die een grotere fan heeft en niet meer dat muggen geluid voortbrengt :).

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 12-02-2004 13:53 ]

Verwijderd

Nou mijn echte eerste 3d kaart was toch echt een Stealth S220 pro kaartje :P , en nog AGP ook!!! ;) Werkte heel leuk, je kon er aardig mee quaken.. vlak daarna de monster3d kaart aangeschaft, was leuk maar toch wat duur voor me. Niet lang daarna een Voodoo2GTS gekocht... Deze kaart heb ik het langst mee gedaan. Eigenlijk de enige kaart ooit geweest die zo'n lange levensduur had. Driver ondersteuning was in die tijd goed, zowel glide als d3d en opengl...
Tsja daarna een Geforce 4ti4800 gekocht, van point of view.. Leuk kaartje, lekker ver overclocken ook trouwens... maar toch instabiel etc..
Daarna radeon 8500, opgeblazen...
Toen radeon 9700 > pro. Leuke kaart, heb hem nu nog steeds...

Verwijderd

m'n eerste 3d kaart was een Voodoo 2, geweldig ding. Zeer snel kaartje in Glide / OpenGL (vroegah, toen had je geen fatsoenlijke direct3d -nu nog steeds niet).
Heb nu een GF2mx400 64mb ddr (agp4x), mwah, gaat wel, met de drivers is iig. niets mis (in de zin van: alles werkt gewoon zoals het moet). M'n broertje heeft eenGF4mx440 64mb ddr (agp8x lol), iets vlotter dan m'n gf2mx, verder geen driver problemen. Heb zelf nooit ati gehad en na ervaringen die ik bij anderen had met ati kaarten komt er hier ook nooit eentje door de deur.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 14:16 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Bij mij zo:

1ste nvidia was een GeForce256 64mb (SDR).

Niet slecht, begon er langzaam mee te overclocken.

Na 1 jaar ong. ging hij kapot. hij deed niets meer.

leverancier verwees me door naar Asus. Waar ik NOOIT iets van gehoord heb.

Ze reageerden niet op mails, belletjes, en zelfs niet op mijn brieven.

Is ook de laatste Asus kaart die ik gehad heb.

Toen een GeForceDDR na veel slijmen gekregen bij mn PC boer (ingeruild met de kapotte GeForceSDR)

Die was niet erg veel sneller, maar klokte wel als een tiet.

Werd toch oud, en ik kocht een GeForce2 Ti 64MB.

Niet erg slecht, maar had inmiddels ook nieuwe monitor (19" Flat CRT) en hield van grote resoluties. Het zag er erg brak uit op die grote resolutie, maar ik d8 dat dat zo moest.

Toen ik steeds vaker op internet zat werd ik er na een tijdje niet meer wijs uit dat er elke 3 dagen weer een nieuwe detonator uit kwam, dan weer leak, dan weer niet leak, dan weer whql, dan weer niet whql.

Ik zag door de bomen het bos niet meer.

Deze kaart ging na een half jaartje kapot, inneens deed hij niets meer.

Ik opgestuurd, kreeg na ong. 6 weken een nieuwe, die deed het ook niet :(

Toen kreeg ik na 4 weken een ander merk, die had erg brak geheugen, moest het ong. 90mhz terugclocken om een artifacts te krijgen.

Toen kreeg ik een GeForce3 Ti200. Deze had wel heeeel erg slechte 2d. Dus weer ingeruild, nieuw kaartje had WEER slechte 2D. Ik moest gewoon 800x600 runnen wilde ik iets zien.

Toen heb ik een ATi Radeon8500 gekocht, die kwam goed uit de benchmarks.

Leuk kaartje, goede fps, en amper problemen (iig niet bij de drivers).

Toen zette ik 1600x1200 aan, wat een verschil _o_ zag er gewoon superstrak uit.

Heb hier een jaar mee gedaan ongeveer, en toen geupgrade naar een Club3D Radeon 9700. Die erg goed clockte, (Core met gemakt 140mhz omhoog) Was er erg blij mee.

Deze heb ik nu na 11 maanden vervangen door een Hercules 9800 Pro :9 Ook weer heerlijk kaartje. Ik wil voorlopig geen ander merk chipset meer.

ATi _O_

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live &#039;till You Die

Ik heb nu al enkele dagen die Radeon 9500 Pro en maak gebruik van de laatste Omega Drivers, omdat deze een softmod bevat die me in staat stelt te overclocken. Tot hiertoe geen enkel probleem gehad met spellen. Ik moet zeggen ik vreesde er een beetje voor, maar dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ervaring met een geforce 2 mx nog wat en een geforce 4 mx 440

die geforce 2 zat bij me pc daar heb ik vanaf 2001 tot 2003 juli ongeveer mee gedaan. Ik kreeg met het spel vietcong toen een heel lelijk beeld. Dus heb ik maar een nieuw gekocht de geforce 4.schoot er wienig mee op
(beeld werd bij vietcong wel normaal). half jaar mee bezig geweest met een p3 1,0 ghz en ik maar heilig geloven dat het aan me proccecor lag. in januarie AMD 2500+ gekocht en nog steed was mijn pc sloom.

Dus ik maar afragen waarom mijn kennis met een geforce 3 Ti beter draaide :? .
Dit komt dus omdat MX de low end kaarten zijn van nvidia en Ti de high end kaarten. Ik met rivatuner mijn kaart overclocken naar core 400 mhz en memory 400 mhz (hij doet soms wel raar maarja kan teminste weer beetje leuk spele)

Na lang rond kijken ga ik binne kort Nvidia FX 5900 XT kope, waarom geen ATI gewoon omdat deze net buiten mijn budget zit. Ik ken veel mensen die met een ATI draaien. Die hebben er geen probleme het ligt er gewoon een beetje aan welke type kaart je wilt.

ATI heeft goede top kaarten hun midde kaart zijn meestal slechter dan Nvidia maar Nvidia heeft tegenover ATI slechte top kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Mijn video-kaarten:

--- Noname ISA 8-bit CGA kaart met 16Kb video geheugen.
>4 kleuren op m'n XT was voor die tijd normaal.

--- Noname ISA 8-bit VGA kaart met 512Kb video geheugen.
>Een wereld ging voor me open. Foto's weergeven op een computerscherm, wie had dat gedacht?!

--- Trident 9440 PCI VGA kaart met 2Mb geheugen.
>Een gloedjenieuwe Pentium 90Mhz, DOS en Windows for Workgroups 3.11 het werd toch allemaal mooi hoor.

--- S3 Trio64 V2 PCI VGA kaart met 2Mb geheugen.
> Deze kaart geruild tegen de Trident vanwege compatibiliteits-problemen in de gloednieuwe Windows95!!

--- Diamond 3dfx Voodoo 4Mb addon kaart.
> Toen brak de tijd van rendering, 3D en supergave spellen aan. Oa. TombRaider, Quake en Carmageddon zagen er blits uit met die nieuwe 3dfx-patch!!

--- Diamond Viper V770 (TNT2 chipset) met 32Mb.
>Een spiksplinter nieuwe AMD Athlon 500Mhz machine, de Athlon was diezelfde maand uitgekomen en wat heb ik er een plezier van gehad.

--- NVIDIA GeForce4 MX420 met 64Mb.
>Na 4 jaar trouwe dienst moest oa. de TNT2 eraan geloven, ook het verschil tussen TNT2 en GeForce4 was weer immens.

--- ATI Radeon 9800Pro met 256Mb geheugen.
>Tsja, in oktober 2003 een nieuwe computer gekocht, ik wilde het beste van het beste maar vond de Radeon 9800XT toch net iets te duur. Dus dan maar één stapje eronder.

Conclusie: Alle video-kaarten die ik heb gehad hebben goed gewerkt voor wat je er van mag verwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart© op 02-04-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 13:09
Mijn eerste PC die echt van mezelf was begon met een Viper V550 een TNT1 dus, ik kon alle spellen spelen op 1024x768 en als t meezat ook nog eens in 32bit, dat was in die tijd heel wat.

Ik was in die tijd nogal hardwarenoep dus, en ik dacht ik ga die bios flashen van die videokaart, had ik nog nooit gedaan, maar ik waagde de gok, en jahoor ik maakte de rom leeg van me videokaartbios, ik had m toen net 3 maanden ofzo, ik kon wel janken, afijn opgestuurde voor garantie naar Hastec.

ik kon de rage3d II pro van me broer lenen, maar god oh god wat zoog dat aars vergeleken met me tnt1, moest meeste spellen in 640x480 spelen en opengl support was er niet echt, maar 1 special beta driver die opengl ondersteunde, maar de snelheid :X.

Kort daarna op een Lanparty, verkocht iemand zijn voodoo2 door aan mij, \o/ joepie ik kon weer acceptabel spellen spelen, maar t was niet geheel de kwaliteit van me tnt1 geen 32bit en geen 1024x768, maar ik was wel tevreden.

Maar ik als gamefanaat, t begon me toch te kriebelen, en de games werden toch zwaarder merkte ik en zo mooi zag het er allemaal niet uit behalve glide games.
De TNT2 was net uit en ik had wat centjes bij elkaar gespaard, maar jeetje de pricewatch kende ik nog niet, en wat waren die kaarten duur bij de locale hardwareboeren (heel wat voor een 16jarige).

Ik stuitte toen op de Diamond Viper II 32mb, ik dacht dat ding is teh pwn en 50 gulden goedkoper ofzo, zo gezegd zo gedaan.
Maar helaas het geluk was weer van korte duur, wat had ik mezelf aangeschaft :S
het enige spel wat normaal kon draaien was Unreal Tournament, de rest crashde om de haverklap of allemaal grafische bugs. Ik moest duizenden fora's af naar support en had wel tig drivers nodig voor elk spel om te spelen. Ik werd echt superdesperate van die Viper II kwa support van S3.

Ik had die kaart toen maar snel doorverkocht en van t geld met weer wat zelf bijgelegd een TNT2 mach64 ervan gekocht, meer geld had ik niet meer op dat moment. Ik was weer tevreden, ik klokte het ding nog wat op en voila, ik had weer hetzelfde gevoel als bij me TNT1, goede support en goede kwaliteit.

Maar jahoor de 1e geforce 1 DDR kwam om de hoek kijken, en van de benchmarks liep de kwijl al uit me bek :9~ dus ik stad en land afgezocht voor een acceptabele prijs, maar ik dacht dat 700 gulden het goedkoopste was wat ik kon vinden, nouja ik had bij lange na niet het geld ervoor.

In de tussentijd kreeg ik een nieuwe Viper v550(tnt1) van hastec, na dik anderhalf jaar wachten, oftewel ik had niks meer aan die kaart |:(

Kortstondig nog een Geforce2 mx gehad, maar weer doorverkocht, lag kwa prestaties ongeveer op de Geforce 1 DDR.

Ik heb toen een zomer lang hard gewerkt en toen kon ik eindelijk een diehard videokaart kopen, de Geforce 2 pro 64 mb van Hercules, de kaart was blauw met blauwe heatsinks en ik voelde me echt de man 8) met deze kaart.
Nvidia drivers kwamen elke week wel uit, en ik kon alles spelen in hoge resoluties.

Ik was echt een man van het nvidia kamp wat dat betreft.
ik denk dat ik anderhalf jaar lang die kaart heb gebruikt.

Maar the story continues.
De Geforce 3 kwam om de hoek kijken, maar na lang twijfelen besloot ik die over te slaan.
En jahoor de ATI radeon 8500 64mb kwam uit, en na alle verhalen/benchmarks op internet gelezen te hebben, kocht ik deze. Dit ding pwnde de pan uit hij was anderhalf keer sneller dan me geforce2 pro, en ik kon alle spellen spelen, catalyst drivers bestonden toen nog niet dus kwa driversupport kon ati nog wel wat fixen.

Maar ik was voor t eerst dik tevreden over ATI.

ik heb denk ik anderhalf jaar met deze radeon 8500 gedaan en driversupport wat steeds beter, ook de 1e catalyst drivers kwamen uit en kwam zo op het niveau van nvidia.

op dat moment wist ik het ik ATI heeft mijn hart voor hun gewonnen O+

de 1e ATI radeon 9700 pro kwam uit, en me hart ging tekeer als ik de benchmarks zo zag en me 3dmark01 score vergeleek met soortgelijke systemen met een 9700.

Het ding was 3x sneller dan me 8500. ik haalde 8000 3dmarks en een 9700 15000 3dmarks.

Ik was besloten een 9700pro te gaan kopen dus, maar ik wachte toch nog 8 maanden nadat die uit was, de prijs zakte al flink en jahoor ik kocht er 1.

en idd woei 15000 3dmarks zelfs in 3dmark03 haalde ik 5000 punten, en alle spellen kon ik spelen in hoge resoluties met alles op high en anis. filt. aan en al die meuk.

en tot op de dag van vandaag heb ik die 9700 pro nog steeds nu 1 jaar in me bezit, en nog kan ik alles spelen op high quality.

Vandaag de dag kijk ik met een scheef oog naar nvidia na wat ze geflikt hebben, 3DFX overgenomen de nv30 waar iedereen op zat te wachten, als de goddelijke kaart die iedereen zou wegblazen, nouja we weten wat daarvan is gekomen.

Nu zal ik naar alle waarschijnlijkheid me kaart vervangen met een nextgen kaart, ik wacht met smart op de nv40 of de r420 degene met de meeste performance koop ik dan.

Driversupport is in beide gevallen wel goed, maar ATI heeft nu wel een streepje voor bij mij na alle rare capriolen en acties die nVidia het laatste anderhalf jaar heeft uitgevoerd. Terwijl ATI vanaf de 8500 keiharde kwaliteit en snelheid heeft imo, en nVidia behoorlijk de mist in ging met de nv30, ding was een halve stofzuiger, en echt veel goeds kwam er niet van nVidia vandaan vanaf dat moment, niks revolutionairs zoals bij ATI met de Radeon 9700 pro.

nouja de tijd zal t me wel weer leren.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 01-04-2004 19:45 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja , eerst het lijstje :9

tjenglabs 256kb !
en nog een paar, sis en co ..
Diamond Viper Video 2200 (geen probleme, driver klapte er alleen om de 2 mnd uit)
Matrox Millenium (topkaart)
Diamond Voodoo 1, later Voodoo II + sli (super-3D voor die tijd)
Matrox Millenium II (net iets beter dan I, maar eigenlijk een nutteloze upgrade)
Matrox G200 (Top, DirectX performance was oke, opengl ging later ook beter)
Matrox G400 (2D, net als de voorgangers, superieur aan alles wat Nvidia is(behalve de Quadra misschrien)
TNT 1 en TNT2 en de Vanta, zijn alledrie kortstondig in gebruik geweest, en snel weer doorverkocht/gegeven. (2D kan niet tippen aan Matrox, 3D had ik meer problemen mee dan ooit met een Matrox-kaart)
En nu een Radeon 8500, die helaas zo'n 3 weken geleden artifacts kreeg, maar met 2 nieuwe condensators doet ie het weel helemaal goed. Heb geen haast up te graden, maar word waarschijnlijk weer een Radeon.
Heel ff een GF3 ti200 en een GF 2 Mx gehad, maar nog steeds die magere 2D filters ..dus ook weg...

Vooral op een goede 17inch (of groter) zie je die verschillen snel, en ga je je er sneller aan ergeren vooral als je meer doet dan alleen gamen..

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Ik heb met Nvidia (gf2mx) alsmede de Ati 9100 en de Ati 9800pro goede ervaringen.

offtopic:
[quote]Gatygun schreef op 06 februari 2004 @ 15:12:
Verder half-life 2 alpha draait net met een 9800 pro vloeiend 1024x768 maar de SE al schokkerig ( de pro haalt dan ook 30/35 fps constant.[quote]

Ik haalde 60 stabiel in HL2. En mijn kaart is niet hoger geclocked.

[ Voor 35% gewijzigd door Gody op 01-04-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb deze kaarten gehad en zal ff mijn ervaringen erbij zetten:

SiS 8 MB kaartje:
Vaag ding, erg traag, toen ook al jah ;)

TNT2 PCI M64 32MB:
OMG dacht ik toen, voor een PCI kaart was dat ding rete snel! ;)

Voodoo II:
Die heb ik later aan die TNT2 gehangen, voor de wat oudere Glide spellen :)

Die Voodoo 2 begon me te vervelen en die TNT2 ook, dus had ik een Leadtek TNT2 Ultra gekocht, ik dacht toen weer OMG ;)

Later...
Ik kocht tegelijkertijd met mijn nieuwe PC een Geforce 2 MX400, toen nog best een goed kaartje, nog kort geleden zat die er bij mij nog in.

In mijn oude Pentium III 600EB Mhz zat toen nog die GF2 MX 400, maar die begon vast te lopen, toen heb ik mijn eerste ATi kaartje gekocht!
Herclues Prophet 7500 64MB DDR O-) , Dat is de enige ATi kaart waar ik over te spreken (was ;) ), was IMO een goede/snelle kaart :)

Later overgegaan naar een FX5200:
Had ik nooit moeten doen! :D
Ding was rete traag... helaas...

Toen 2de hands een R8500LE op de kop getikt:
:r Sorry hoor, maar over die kaart ben ik nog het minst te spreken.
Driver support wel goed iig :)

Nu een FX 5900XT :9~
Was laatst kapot, maar heb al een nieuwe gekregen van de winkel O+

Samengevat:
Ik ben en blijf (Denk ik) nVidia gebruiker, heb er zeer goede ervaringen mee, vindt de drivers niet 100% perfect, maar wel O.K.

offtopic:
Dit allemaal is niet als flame bedoeld naar ATi gebruikers, ATi maakt ook zeer snelle kaarten, maar ik ben vertrouwd met nVidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Laatst online: 20:33
Ben begonnen met een Mach64 van ATI (1 Mb) leuk dingetje. @ P. 133Mhz
Daarna een S3 Virge Dx/GX (2Mb) @ P.200 Mhz MMX

Later een Voodoo 3 2000 (16mb) gekocht.... MOOI!!!! :D

Indertijd een nieuwe comp gebouwd, AMD 1200 @ 1333, Voodoo daar ingeplant... voor het eerst Quake3 gespeelt... MACHTIG mooi gewoon :D
Daarna een GF2 MX 400 64MB van Siluro, goed dingetje. Haalde alleen niet sterk meer FPS dan mijn Voodoo 3 (in Q3 dan te verstaan). Maar Q3 was ook optimized voor Voodoo, ECHT jammer dat 3DFX weg is :'(. Had nog wat moois kunnen worden denk ik!!!

Momenteel heb ik een GF FX5600 Ultra 128 MB, zit alleen nog even te wachten op mijn nieuwe voeding, want me ouwe kon die kaart niet trekken helaas... 5 dagen nog :D

Ik zelf vindt Nvidia nog steeds prettiger dan ATI... vrienden van mij die ATI hebben, lopen altijd te klagen over problemen met games etc... echt jammer want ik wil best geloven dat ATI betere performance levert maarja..

Anyway even ontopic weer, ik zal de komende jaren denk ik nog lekker trouw bij Nvidia blijven, of er moet opeens een sterke 4de speler op de markt komen met even zo goede driver/support :)

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
*diamond stealth3d 2mb pci
*diamond dynamite 128 4mb pci
*diamond monster3d 4mb pci
*trust voodoo 2 12mb pci
*diamond stealth g460 8mb agp ( intel 740 )
*diamond stealth s540 16mb agp ( s3 savage )
*asus v6600 deluxe 32mb agp ( geforce 1 )
*club3d ati radeon vivo 32mb agp
*club3d ati radeon 8500 vivo 64mb agp
*gigabyte maya II radeon 9700 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Waar ben ik mee begonnen? een paar kb vid kaartje wat pas de geest heeft gegeven, het was een hercules ding (pc uit 78 :D , zoek nog een vervanger)

[ontoppic]

Ben begonnen met een 4mb ATI Rage, nadat deze kaart alleen maar in software mode wou werken onder half-life en voor 16 fps zorgde in fps in een leeg veld en ik zwoer nooit meer een ATI te kopen (drivers, wat is dat? :X) heb ik een 3DFX banshee 16mb pci gekocht, woei woei wat een kaartje, UT liep super @ 1024x768, ook halflife was te doen @ 640x480, totdat cs 1.0 uit kwam. Toen had ik avg 10 fps (speelde 4 maanden cs met avg 18 fps :D) en kon ik echt niet meer spelen.

Toen heb ik voor iemand anders een pc gebouwd met daarin een GF 2 mx, en heb ik tot cs 1.3 bij hem kunnen spelen

Omdat ik weer een familie lid een goedkope pc moest bouwen heb ik toen een Rage 128AGP gekocht, maar de cpu koeler zat niet in de doos, dus ik heb de vga kaart toen ff kunnen testen (pc was toch nog niet compleet)

En toen kwam ijn monster game systeem. Een Leadtek GF 4400 TI. Dit is de ergste kaart ooit. :X

Ik had geloof avg 4 bsods per dag.
Ik weet nog goed wat ik altijd moest doen: Zet de pc aan, load xp, wacht of 15 min in windows op een bsod, of ga 5 min CS spelen. Daarna kwam ik xp in en kon ik 5 uur onder xp werken of 2 uur gamen. Gevolgd door een BSOD. Ik heb bijna iedere driver van nvidia gehad. En wel wat crashes verholpen. Maar dit blijft de ergste kaart ooit.

Toen kwam mijn :9~ Club3d 9700np @ pro. Wat een heerlijke kaart. Clokt ook nog een goed over ook. (geen zin in een lang verhaal maar hij is gemod)

En pas voor mijn broertje een ATI 9600Pro.

Ik koop nooit meer nvidia denk ik. Ik blijf voortaan bij ATI, more bang for the buck en betere drivers. Op cs support na, met iedere catalyst vanaf 2.5 werken de pijltoetsen icm shift of crtl niet goed, en als ik dus bv duck via shift en ik wil lopen via de pijltoetsen sta ik opeens weer recht op. Maar dit probleem heb ik verholpen met de OMEGA DRIVERS _/-\o_ _/-\o_

offtopic:
Zullen wel spelvouten :+ in zitten maar ik heb haast

Btw: De omega drivers zorgen wel voor artifacts in xp met mijn muis, soms als ik in IE @ de back-knop druk krijg ik een klein zwart flitsje op de plaats van de cursor

edit:
helemaal getypt via: Quick reply 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 04-04-2004 19:10 ]

Pagina: 1