Toon posts:

CPU usage van 80% ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb met memturbo en Statbar (http://bartk.lico.nl/vhost/BartK/loading.htm) mijn CPU usage gemeten. Echter deze is continu rond de 80%, terwijl ik alles uitgezet hebt (inclusief screensaver etc.). Dit kan toch niet :? Of ligt dit aan Windhoos ME?

Ik draai dan op dat moment alleen dat kleine progje om CPU usage te meten. Een vriend van me had met datzelfde progje maar 34% als hij verder niks had draaien op dat moment.

Mijn systeem: PIII-733, Asus cusl2-c, 2x128 MB 133 Mhz cas3@2-3-2, Asus Geforce 2 MX, maxtor 40+ 20,4 gig 7200. En Windhoos ME.

Verwijderd

Kijk eens met Ctrl-Alt-Del of er een proggie blijft 'hangen'. Beeindig dan stuk voor stuk alle vreemde taken die je niet in gebruik hebt. Zo wil er bij mij wel eens findfast tussen staan die de boel op houd..

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Aangezien je Windows ME draait, zal het wel weer de sytem restore function zijn.

Dat onderwerp is al zo vaak langs geweest dat het niet te moeilijk moet zijn om met de search je vraag beantwoordt te krijgen.

Suc6

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

hoeveel icoontjes heb je in je rechteronderbalk staan.??
die vreten ook veel

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 09:01 schreef bekkel het volgende:
hoeveel icoontjes heb je in je rechteronderbalk staan.??
die vreten ook veel
Dat zal wel niet... ik heb daar meer dan 10 in staan en in rust heb ik 3-5% CPU belasting op mijn P-3 733

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op woensdag 13 december 2000 09:08 schreef LOD het volgende:

[..]
Dat zal wel niet... ik heb daar meer dan 10 in staan en in rust heb ik 3-5% CPU belasting op mijn P-3 733
Uhm, virusscanner, firewalls etc kunnen BEST veel zuipen :) Hoewel natuurlijk noooit zoveel ;).

Heb je misschien zo'n vaag multimedia toetsenbord?

• bekkel
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

had eerst, na alles opnieuw geinstalleerd te hebben, er een stuk of 12 staan..
cpu was 66%
zooite weg gehaald nu staan er nog 5.
gelijk naar 93% scheelt dus wel degelijk..:)
10 vindt ik erg veel

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Die van mij komt echt bijna nooit hoger dan 3 in rust en 10 tijdens het draaien van wat applicaties (oracle, photoshop, winamp, icq en nog wat troep)

Verwijderd

Heb je misschien een koetje draaien? }:O

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb gemerkt dat WinME vreemde dingen doet met die CPU usage... kan ik helaas (nog) nix aan doen :(

(BTW, als je naar m'n site verwijst (wat ik natuurlijk niet erg vind :)), neem dan svp de index.htm of gewoon www.globesoftware.org; de loading.htm haalt die Namezero balk niet weg ;))

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
www.globesoftware.com geeft slechts een donker rode pagina met Namezero balk. De bovenstaande link met index.html doet 't wel goed (dit alles onder Linux en Netscape 6).

En nog een quote voor je collectie:

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
Caspar> bedankt voor je tip :Y) Nadat ik system restore uit had gezet en ge-reboot, daalde CPU belasting van 80 naar 50%. Maar dit is nog steeds te hoog, omdat ik op dat moment echt NIKS had draaien, behalve die StatBar waarmee ik dus de CPU usage meet. En daar kan het ook niet aan liggen want andere CPU meet proggies (memturbo II) geven ook 50% aan.

Nogmaals voor de duidelijkheid: ik heb 0 icoontjes in me taskbar, geen firewall, screensaver, viruskiller. Alles staat uit. Dit zijn de processen die er draaien:

DDHELP.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
EXPLORER.EXE C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
KERNEL32.DLL C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
MMTASK C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
MPREXE.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
MSGSRV32 C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
STATBAR.EXE C:\UTILITIES\STATBAR\STATBAR.EXE
SYSTRAY.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
WMIEXE.EXE C:\WINDOWS\SYSTEM\WMIEXE.EXE

Arghhh dit is frustrerend:( Iemand een verklaring waarom m'n pc zo gestressed is :?

Verwijderd

Topicstarter
hellup ;(

Verwijderd

Heb je misschien een koetje draaien?
Nee, dan zou de CPU load 100% zijn :)

Verwijderd

Dat had ik ook ja met WinME.
Ik draai nu sinds een dag of wat met veel genoegen Whistler Beta 1.
Die laat tenminste 170 MB van mijn 256 MB vrij; ME gebruikte gewoon alles op sommige tijdstippen, maximaal was er zo'n 60 MB van vrij!
Ik denk dat dit ligt aan de enorme brakkigheid van ME :r
Ik kan je in ieder geval Whistler beta 1 aanraden, er zitten nog wel wat onvolmaaktheden aan, maar het blijft beta natuurlijk :)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Stoute jongen, je processor moet niet constant belast zijn met 80%, maar met 100%.
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Oke vooruit dan maar:
Alle processen uitschakelen op explorer en systray na.
En probeer het dan nog eens...

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• dhm00
  • Laatst online: 21-08 21:37
Is het niet 80% vrij:?

80% is errrg veel

Verwijderd

Heb je al een biosupdatje geprobeerd? De Abit BP6 had dit probleem ook onder Win2K (zie http://www.abit.nl/english/download/bios%20update/bios-bp6.htm)

Suc6 iedergeval
Pagina: 1