Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq deskpro gewone ATX kast?

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 16:37
Ik heb momenteel een compaq deskpro P2 400. Nu spreekt de kast me erg aan. Kan ik in deze kast ook eenvoudig een ander ATX moederbord zetten? Oftewel is dit een normale ATX kast?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

World Citizen

FreeReef.nl

ga even vergeleiken maar ik denk dat het niet alteid helemaal past, bedrijven als compaq dell toshiba hebben er vaak het handje van om een aparte indeling te maken.

FreeReef.nl

Verwijderd

Ik heb zelf geen moeite gehad om in eerste instantie een compaq mobo naar de knoppen te helpen :'( en daarna een nieuwe plank er in te doen. Alles is te doen B)

• Charlie932
Het wordt dus een flink gepruts begrijp ik? Het kan niet makkelijk een standaard ATX mobo in?........

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:48

talin

ES-MA

deze kast neem ik aan :
Afbeeldingslocatie: http://www.zicom.net/eire/Package_compaq_EN_p2_400.jpg

dat gaat niet passen , heb er net 1 opengetrokken , afstand van kaarten naar sloten ga je pas na veeeel dremelwerk passend krijgen , daarnaast past absoluut mobo er niet zonder ombouwwerk erin .

enige optie ( als ik het zou moeten doen ) is er een ATX backtray in bouwen .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Charlie932
Zo'n kast is het inderdaad.... wat versta jij onder een ATX backtray?

Verwijderd

Charlie schreef op 04 februari 2004 @ 17:34:
Zo'n kast is het inderdaad.... wat versta jij onder een ATX backtray?
Dat is zeg maar de achterkant van een ATX kast, Je hebt dan dus het stukje metaal waar de gaten in zitten voor de PCI/AGP kaarten en de aansluitingen zoals keyboard, mouse, usb, com, lpt en lan etc. Snappie? :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:39:
[...]

Dat is zeg maar de achterkant van een ATX kast, Je hebt dan dus het stukje metaal waar de gaten in zitten voor de PCI/AGP kaarten en de aansluitingen zoals keyboard, mouse, usb, com, lpt en lan etc. Snappie? :)
Euh... als ik 't dus goed begrijp is het een plaat onder je mobo, die ervoor zorgt dat het mobo toch past? Waardoor de gaten waar normaal je kaarten tegenaanzitten en op vastgeschroefd dieper wordt, waardoor je wel gewoon kan gebruiken?

Tip: 't ATX-plaatje zitten bij vele Compaq's vast, die zal je 'r mss wel uit moeten dremelen.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Met die kasten die je zowel als desktop en als tower kan gebruiken, kan er een ATX board in. Een vriend van me heeft dat ook zo draaien..

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Ik ken ook een vriend met zo'n soortgelijke kast, maar werken doet 't niet...

Let wel trouwens ffies op 't aantal watt van je voeding. Voedingen in Compaq-PCs zijn vaak maar max 250watt. In oude PCs zelfs 150watt

• AlterMann
  • Laatst online: 23-11 21:59
dreeke schreef op 04 februari 2004 @ 22:05:
Met die kasten die je zowel als desktop en als tower kan gebruiken, kan er een ATX board in. Een vriend van me heeft dat ook zo draaien..
Moet je alleen niet proberen er een AGP kaart in te duwen. Want dat gaat mooi niet passen :+
Iig niet bij mij :P

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
nog even een omgekeerd vraagje van mij: Passen die compaq mobos ook in een 19" server case?? ik kan namelijk aan een paar van die compaq dingen komen alleen wil je gaan inbouwen in server cases ( 19" 4U )

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Charlie932
Zal er eens snel mee gaan prutsen. Ik hoor namelijk een aantal tegenstrijdige verhalen hier. De een zegt het kans wel, de ander zegt dat een aantal onderdelen niet gaan passen.....
Maar het betreft inderdaad zo'n grote deskpro kast die zowel als tower en als desktop gebruikt kan worden. (EP serie, in mijn geval)

Verwijderd

De enige manier waarop je 100% je antwoord hebt is opmeten en passen. Het één en ander is afhankelijk hoeveel moeite jij wilt investeren in het ombouwen - en hoe de huidige cutouts gepositioneerd zijn. Ter voorbeeld: je kunt als je genoeg moeite wilt doen zelfs je Athlon inbouwen in een IBM PC 5151, NES of Commodore 64....

Daarnaast wil in een dergelijke Desktop kast nogal eens een zeer beperkte voeding gebruikt zijn, zodat je die beter ook kunt vervangen voor een steviger exemplaar (die meer stroom kan leveren op de 3,3/5/12V spanningslijnen). Of je die zomaar kunt vervangen ligt er maar aan hoe de maten van de voeding nu zijn, of dat het een lowprofile uitvoering betreft en of de voeding een belangrijke rol speelt in de koeling van het mobo/CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 06:45 ]

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-11 15:48

Spoooky

Core temp 37°C

Omgekeerd kan in ieder geval. Mijn Compaq mobo draait heerlijk in een gewone ATX kast. Het zou me verbazen dat het omgekeerde niet zou kunnen. Wat wel een nadeel is dat volgens mij de ledjes e.d. op een blok zitten ipv allemaal losse draden , maar het is voldens mij niet zoveel werk om het draaiend te krijgen.

Die voeding is gewoon te vervangen door standaard atx trouwens (op mijn werk gedaan).

[ Voor 13% gewijzigd door Spoooky op 05-02-2004 07:31 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Heb zelf ook een PC overgebouwd naar deze kast.

Je moet zeker een andere voeding plaatsen, de aansluitingen van de LED's en aan-knop hebben ook andere plugjes voor op het moederbord.

Maar de leukste klus was het uitzagen van de achterkant omdat de compaq geen onboard videokaart had. Waar het AGP slot op een atx moederbord is geplaatst zit in deze kast geen opening..

Zou wel een foto kunnen posten maar omdat ik het zo verschrikkelijk lelijk heb gedaan laat ik dat maar zitten, haha

Succes!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:37 ]

• Ruthless
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 01:10
De Compaq Deskpro EP serie is een gewone ATX kast, te gebruiken als desktop en tower.
Het kan alleen zijn dat er geen uitsparing in de achterkant is voor de AGP of 1e PCI slot.

De Compaq Deskpro EX serie is een gewone Micro ATX.

De kast op de foto van Talin, een Deskpro EN (d8 ik) is idd geen gewone ATX

En de oude Deskpro 2000 is helemaal een eigen ontwerp.

Be true to yourself and be honest to others,

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 21:15
Ow ja!
Misschien ook leuk om even te melden..die Deskpro's passen precies in een 19" rack :+

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/deskprotjuhs.jpg

^^ mine! ^^

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2004 14:00 ]

Verwijderd

Als je bezig gaat, moet je heel goed op de pinlayout van de atx-stekker van de voeding letten. Als ik me niet vergis kan het zijn dat sommige draden net wat anders zitten dan op een gewoon moederbord/ atxstekker combinatie.

Dit zou het einde van je nieuwe moederbord kunnen betekenen.
Dus let daar HEEL goed op en loop de stekker even langs met een goed schema in de hand Je zou eventueel de draden kunnen omwisselen om er op die manier een goede stekker van te maken.

Suc6 ermee.

• Charlie932
Hmm die opmerking over die voedingsdraden is een goeie. Zouden ze bij Compaq soms afwijken van de algemende voedingsstandaard?
Bedankt voor je tip. Ik zal zeer binnenkort eens kijken of ik een nieuwe P4 mobo in mijn deskpro kan bouwen.

Verwijderd

Zouden ze bij Compaq soms afwijken van de algemende voedingsstandaard?
Soms wel. Kwestie van nameten ;)
handige voedingsnaslag
Pagina: 1