Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
FreeReef.nl
Verwijderd

dat gaat niet passen , heb er net 1 opengetrokken , afstand van kaarten naar sloten ga je pas na veeeel dremelwerk passend krijgen , daarnaast past absoluut mobo er niet zonder ombouwwerk erin .
enige optie ( als ik het zou moeten doen ) is er een ATX backtray in bouwen .
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Dat is zeg maar de achterkant van een ATX kast, Je hebt dan dus het stukje metaal waar de gaten in zitten voor de PCI/AGP kaarten en de aansluitingen zoals keyboard, mouse, usb, com, lpt en lan etc. Snappie?Charlie schreef op 04 februari 2004 @ 17:34:
Zo'n kast is het inderdaad.... wat versta jij onder een ATX backtray?
Euh... als ik 't dus goed begrijp is het een plaat onder je mobo, die ervoor zorgt dat het mobo toch past? Waardoor de gaten waar normaal je kaarten tegenaanzitten en op vastgeschroefd dieper wordt, waardoor je wel gewoon kan gebruiken?Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:39:
[...]
Dat is zeg maar de achterkant van een ATX kast, Je hebt dan dus het stukje metaal waar de gaten in zitten voor de PCI/AGP kaarten en de aansluitingen zoals keyboard, mouse, usb, com, lpt en lan etc. Snappie?
Tip: 't ATX-plaatje zitten bij vele Compaq's vast, die zal je 'r mss wel uit moeten dremelen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Let wel trouwens ffies op 't aantal watt van je voeding. Voedingen in Compaq-PCs zijn vaak maar max 250watt. In oude PCs zelfs 150watt
Moet je alleen niet proberen er een AGP kaart in te duwen. Want dat gaat mooi niet passendreeke schreef op 04 februari 2004 @ 22:05:
Met die kasten die je zowel als desktop en als tower kan gebruiken, kan er een ATX board in. Een vriend van me heeft dat ook zo draaien..
Iig niet bij mij
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Maar het betreft inderdaad zo'n grote deskpro kast die zowel als tower en als desktop gebruikt kan worden. (EP serie, in mijn geval)
Verwijderd
Daarnaast wil in een dergelijke Desktop kast nogal eens een zeer beperkte voeding gebruikt zijn, zodat je die beter ook kunt vervangen voor een steviger exemplaar (die meer stroom kan leveren op de 3,3/5/12V spanningslijnen). Of je die zomaar kunt vervangen ligt er maar aan hoe de maten van de voeding nu zijn, of dat het een lowprofile uitvoering betreft en of de voeding een belangrijke rol speelt in de koeling van het mobo/CPU.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 06:45 ]
Die voeding is gewoon te vervangen door standaard atx trouwens (op mijn werk gedaan).
[ Voor 13% gewijzigd door Spoooky op 05-02-2004 07:31 ]
Ik ben spuit 1011, aangenaam!
Verwijderd
Je moet zeker een andere voeding plaatsen, de aansluitingen van de LED's en aan-knop hebben ook andere plugjes voor op het moederbord.
Maar de leukste klus was het uitzagen van de achterkant omdat de compaq geen onboard videokaart had. Waar het AGP slot op een atx moederbord is geplaatst zit in deze kast geen opening..
Zou wel een foto kunnen posten maar omdat ik het zo verschrikkelijk lelijk heb gedaan laat ik dat maar zitten, haha
Succes!
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 16:37 ]
Het kan alleen zijn dat er geen uitsparing in de achterkant is voor de AGP of 1e PCI slot.
De Compaq Deskpro EX serie is een gewone Micro ATX.
De kast op de foto van Talin, een Deskpro EN (d8 ik) is idd geen gewone ATX
En de oude Deskpro 2000 is helemaal een eigen ontwerp.
Be true to yourself and be honest to others,
Verwijderd
Dit zou het einde van je nieuwe moederbord kunnen betekenen.
Dus let daar HEEL goed op en loop de stekker even langs met een goed schema in de hand Je zou eventueel de draden kunnen omwisselen om er op die manier een goede stekker van te maken.
Suc6 ermee.
Bedankt voor je tip. Ik zal zeer binnenkort eens kijken of ik een nieuwe P4 mobo in mijn deskpro kan bouwen.
Verwijderd
Soms wel. Kwestie van nametenZouden ze bij Compaq soms afwijken van de algemende voedingsstandaard?
handige voedingsnaslag