Toon posts:

Sitecom dc-202 router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik zit met een probleempje :(
Sinds een tijdje heb ik Planet adsl comfort.
Ik heb daar een nieuw modem bij gekregen namelijk de Alcatel SpeedTouch 510(i) v4 at-a-glance.
Tussen mijn pc en me modem heb ik een Sitecom dc-202 router zitten.
Als ik dus naar me router ga (192.168.0.1) krijg ik dit scherm te zien: Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/sitecom_4s_firstscreen.gif
Bij me IP Adress: krijg ik het ip adres van me modem zien te staan. 10.0.0.150 dus.
Nu kan ik dus niet remote desktoppen. Daar moet me echte ip staan die ik van me provider krijg en niet het ip van me modem.
Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan aanpassen.
Hartelijk dank :) :*)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als het goed is is er een DHCP_Spoof.ini in de maak voor de nieuwe Alcatel serie dan kan je je Alcatel daarmee Flashen/Instellen en je Router op PPPoE instellen zeg maar ;)

Hmm.......... hopelijk kan iemand anders het wat beter uitleggen, maar ik hoop dat je weet waar ik het over heb ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb het zelfde router, maar een kabel modem... ik zie wel het 'echte' IP in dat veld staan.

Máár wat je kan proberen is het volgende;

Als je met remote desktop gewoon connect naar je externe IP (dus van je provider) dan zou het goed kunnen dat je router dat automatisch opvangt, en probeert door te porten naar een machine in je LAN. Het enige wat je dan nog zou moeten doen is onder 'advanced' en dan *denkt* 'advanced internet' je DMZ laten verwijzen naar de juiste machine in je LAN.

Je kan ook nog proberen dat PPTP gebeuren te omzeilen door gewoon handmatig in te stellen dat je van een dynamisch IP gebruik wilt maken (DHCP dus) Zo staat het athans bij mij ingesteld.

Suc6 ... ook als je hier niks aan hebt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:43:
Ik heb het zelfde router, maar een kabel modem... ik zie wel het 'echte' IP in dat veld staan.

Máár wat je kan proberen is het volgende;

Als je met remote desktop gewoon connect naar je externe IP (dus van je provider) dan zou het goed kunnen dat je router dat automatisch opvangt, en probeert door te porten naar een machine in je LAN. Het enige wat je dan nog zou moeten doen is onder 'advanced' en dan *denkt* 'advanced internet' je DMZ laten verwijzen naar de juiste machine in je LAN.

Je kan ook nog proberen dat PPTP gebeuren te omzeilen door gewoon handmatig in te stellen dat je van een dynamisch IP gebruik wilt maken (DHCP dus) Zo staat het athans bij mij ingesteld.

Suc6 ... ook als je hier niks aan hebt ;)
Had ik al geprobeerd.
Dat werkt helaas niet :(
Ik moet echt ff dat modem ip eruit krijgen dan kan ik tenmiste remote desktoppen :Y)