HET GROTE ARISTOS' TRAINING-EFFECTIVITEITS ONDERZOEK
Ik ben even aan het rekenen geslagen om te onderzoeken welke training het meeste oplevert. Let op:
Ik heb geenszins de bedoeling gehad een waterdichte bereking te maken, deze berekeing is puur als indicatie bedoeld.
Uitgangspunten:
-Aantal trainees per week | Aantal weken per levelstijging
Playmaking: 6+2 | 7
Winger: 4+2 | 5
Scoring: 6 | 6,5
Keeper: 2 | 5
Defending: 10 | 8
-Je begint met 17 jarigen die solid zijn.
-De prijzen die gebruikt zijn, zijn van HAM TPE is. Deze prijzen worden veronderstelt correct te zijn.
-Er is gekeken naar de training na 40 weken. Dit lijkt relevant voor 3 seizoenen.
-In het geval van winger en keeper zijn er geen prijzen voor titanic spelers in de TPE. Ik heb de gemiddelde hoogte van de laatste 4 respectivelijk 3 stijgingen per level (dus brilliant > magn > wc > supern) gebruikt.
Limitations
-In hoeverre zijn de prijzen van HAM TPE correct? (Vooral het verschil in prijs tussen een magn en wc scorer is erg groot (2 million))
-In hoeverre begint iedereen met 17 jarige?
-In hoeverre gebruikt met 40 weken training?
-In hoeverre gebruikt men de 50% trainingsplaatsen bij pm en winger?
-Ik ben ervanuit gegaan dat de spelers 17 jaar blijven tijdens de 40 weken, dit klopt natuurlijk niet met de werkelijkheid.
Maar nu de
RESULTATEN:
(De resultaten zijn in millioenen euro's WINST. De bovenstaande limitations en aannames in oog nemend.)
Playmaking: 25.5 million 81%
Winger: 29.4 million 94%
Scoring: 31.3 million 100%
Keeper: 13.8 million 44%
Defending: 29.3 million 94%
Kortom scoring is volgens deze berekening op het moment de beste training, kort gevolgt door defending en winger. Keeper-training is daarentegen absoluut niet rendabel.
[
Voor 15% gewijzigd door
Aristos op 24-02-2004 20:54
]