CSL aanbiedingen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.950 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:42:
Wat vinden jullie van de nieuwe Micromaxx pc (in de aanbieding bij AH) 999,- ?

AMD 64 3000, 1024 Mb, MSI K8T800, FX5700 256mb, 160Gb seagate, sony dvd rom, dvd rw 8x pioneer, tv kaart afstandsbediening, card reader enz.
2 jaar onsite
Het ziet er uit als een prima systeempje.
De videokaart kan beter, de procesor kan beter (3200 heeft nu voorkeur bij mij), maar voor deze prijs....
Heb je toch in één keer een compleet up to date systeem lijkt mij.
Zit er toch flink over te denken om deze aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 18:44:
lijkt me een goede pc die van ah.. en zeker voor 999,-
kvraag me alleen af of de surroundset oook wat voorsteld?? en het beeldscherm is dat iets?
Die BenQ is een goede monitor, hij is nu extra voordelig omdat het nieuwe model nu uit is.

Ik denk dat je er wel snel bij moet zijn voor de pc. Er zijn er gewoon een tig aantal centraal ingekocht. Filialen moeten zelf bestellen (dus niet zoveel per filiaal). Is de voorraad op het distributie centrum op vis je naast het net.
De meeste filialen hebben er NU (maandagavond) een stelletje staan.
(verkijk je niet op de lege dozen in de winkel dit zijn "dummy" dozen. Zij vertegenwoordigen dus geen voorraad).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:58
GuardianAngel schreef op 09 mei 2004 @ 18:41:
In Duitsland komen deze week weer wat PC aanbiedingen. Naar verwachting zullen dezelfde modellen over enige tijd ook ongewijzigd enige minuten in de Nederlandse LIDL filialen staan.

Het betreft een High-End AMD XP64 3200+ met de volgende specificaties voor een prijs(je) van Euro 1099,=.

Terwijl voor Euro 599,= een Targa Visionary AMD Athlon XP 2500+ te koop zal zijn met o.a. een DVD-/CD-Brander DVD+RW/+R en CD-R/RW, 256 MB DDR-RAM Geheugen en een 80 GB harde schijf.
Ik vind een ATi 9600XT niet echt High End :)

Dit is trouwens de AH pc site: http://www.ah.nl/multimed...8&trg=multimedia/index.pc

Jammer van die GeForce 5700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pssst, die AH pc is gewoon een medion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:30:
Pssst, die AH pc is gewoon een medion ;)
Weet ik, MicroMaxx = Medion :)

Kruidvat had laatst ook een MircoMaxx PC: Sir_Killalot in "Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanb..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Sir_Killalot schreef op 10 mei 2004 @ 22:01:
[...]
Ik vind een ATi 9600XT niet echt High End :)
Ik ook niet maar de tekst was een vertaalde copy/paste.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 10 mei 2004 @ 22:01:
[...]
Dit is trouwens de AH pc site: http://www.ah.nl/multimed...8&trg=multimedia/index.pc

Jammer van die GeForce 5700 :)
Dat is precies waarom ik zo zit te twijfelen of ik 'm nu zal gaan halen of niet. Verder lijkt ie prima. M'n broer heeft die Medion PC van een tijdje terug, prima ding, mooie graphics card, hij loopt lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop. Ik wacht daarom al geruime tijd op een goede nieuwe aanbieding van Aldi of Lidl, aangezien die (zoals ik hier vaak lees) veel bieden voor relatief weinig geld. Heeft iemand enig idee wanneer er weer aanbiedingen komen?

Ik heb ook de aanbieding van de AH gezien maar die is volgens mij niet echt geweldig.

Ik wil de laptop gaan gebruiken voor school maar ook om spellen te spelen en dvd's te bekijken. Ik wil de volgende specs:
- min. 60 gb hd liefst 5400 of 7200 rpm
- 15" tft min. sxga
- min. 64 mb videokaart
Ik denk de laptop meestal te gebruiken op plaatsen waar ik m kan aansluiten op een stopcontact. Prestaties zijn dus belangrijker dan accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennuh... mn budget is ongeveer €1500,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heeft iemand deze week ook een laptop bij de AH gehaald? Die micromaxx.. Hoe is die tv tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Vanaf 26 MEI is er weer een aanbieding bij de Aldi. Deze aanbieding bevat het volgende computer systeem: Wireless Multimedia Entertainment Notebook

Jaja, wat moeten we hier nu weer van denken... Het wordt steeds completer en krachtiger. Hieronder nog een aantal specificaties.

http://members.lycos.nl/miztral1/COMP1.jpg

• 3.06 Ghz
• MULTI-Standaard DVD/CD-Brander voor het beschrijven van DVD+R/+RW/DVD-R/-RW CD-R/CD-RW en het lezen van alle gangbare CD's/DVD's
• Color Display 15" TFT XGA
• WIRELESS LAN*
• 54Mbit/s de extreem snelle draadloze internettoegang zowel voor zakelijke als vrijetijdstoepassingen draadloze netwerktoegang* b.v. in internet-cafés, op Luchthavens of van thuis uit (op voorwaarde dat men ter plaatse beschikt over en WLAN/Access Point)
• Superieure grafische mogelijkheden
• 80GB harddisk
• Werkgeheugen DDR RAM ultra snel PC333 512MB max. 1024 MB Dual Channel Memory
• 64 MB USB-MEMORY-STICK digitaal datageheugen klein-handig-compact kan tot 1.000.000 maal worden beschreven
• 4 x USB 2.0
• 7 in 2 kaartenlezer leest en beschrijft SD / MMC / MEMORY STICK / MEMORY STICK PRO/ COMPACT FLASH I + II / MICRODRIVE KAARTJES (niet bijgeleverd)
• 6-Kanaals Audio voor de digitale thuisbioscoopervaring Dolby Certified PowerDVD included (S/P-DIF optisch ondersteuning)
• 10/100Mbit Fast-Ethernet LAN
•Intern 56k modem (V.90)
• FireWire IEEE 1394: Uw directe aansluiting op de digitale toekomst
• Aansluitingen: 4 x USB 2.0, 1 x PS/2, 1 x VGA out, 1 x TV out, 1 x FireWire IEEE1394, 1 x LAN (RJ45), 1 x modem (RJ11), 1 x microfoon/bass*, 1 x Line-In/luidspreker back*, 1 x Line-Out/ S/P-DIF out*, 1 x PCMCIA type II, 1 x serieel*

In dit topic graag de bevindingen van de mensen die er een gaan kopen, of er over na denken er een te gaan kopen.

Als de berichten positief gestemd zijn, zal ik er zelfs over na gaan denken om van mijn opzij gezette studiefinanciering zo'n toch misschien wel aantrekkelijke Laptop te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 24-08-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, als ikhet geld toch eens had :9~
de concurrentie doet het ze in ieder geval niet na (als je al die opties hebben wilt dus he).

maar waarom heb je die card reader doorgestreept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 13:37:
mensen, als ikhet geld toch eens had :9~
de concurrentie doet het ze in ieder geval niet na (als je al die opties hebben wilt dus he).

maar waarom heb je die card reader doorgestreept?
Ja foutje van mij zelf..... het is namelijk zo dat de kaartjes er niet bij zitten... 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door MiZtraL op 23-05-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiZtraL schreef op 23 mei 2004 @ 13:46:
[...]

Nou die card reader staat heel mooi in het rijtje van accesoires maar wat zie je in de kleine lettertjes in het plaatje (niet bijgeleverd)..... 8)7 dus eigenlijk krijg je die niet bij de aankoop....
Heren zou dit niet slaan op de memory cards !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er zelf heel hard over te denken om deze laptop te gaan kopen.
Een kollega van me heeft de vorige aanbieding van de aldi gekocht en is best te spreken over de accu tijd (al blijft dat behelpen natuurlijk !!).

Iemand nog tips of andere aanbiedingen die ik in de gaten moet houden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuLse_BE
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05-2017
Je moet er wel mee rekening houden dat die tv-kaart niet is ingebouwd! Je moet hem steeds wisselen met je DVD-writer. Handig is anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 15:04:
[...]

Heren zou dit niet slaan op de memory cards !!!!!!!
Ik wilde net zeggen.. is iedereen nou zo "dom". Advertentie zegt dat de kaartjes er niet bij zitten, het apparaat natuurlijk wel. Net zolas je vaak (niet meegeleverd) ziet staan achter een opmerking over batterijen.

Verder wel leuk dingetje, alleen net zoals altijd bij de medioa pc's te veel dingen erop die je nooit gebruikt (zoals 6 kanaals audio op een notebook)/ wel je systeem belasten.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 00:18
Ik ben er zelf ook over na aan het denken of ik 'm zou halen.
Heb 'm in eerste instantie nodig voor het volgen van mijn vapro-b studie zodat ik mooi alle lessen op de laptop kan maken en ook bewaren voor als ik het later nodig heb. Na de studie komt dan die tv-kaart wel van pas :) En natuurlijk moet ie wel een paar spelletjes aankunnen maar dat lijkt me niet echt een probleem want flight simulator 2004 wordt ook meegeleverd. Een accutijd van rond de 3 uur vind ik ook wel acceptabel als je kijkt wat er allemaal op zit.
Eigenlijk weet ik dus nu wel zeker dat ik woensdag op tijd op moet om ruim voor de openingstijd bij de aldi te staan.

Ik zou graag van mensen horen die de bijna soortgelijke laptop in februari bij de aldi gekocht hebben en hoe die over hun laptop te spreken zijn nu ?
Ook wil ik wel horen van mensen die deze laptop zeker niet gaan kopen en de reden waarom ? Misschien zijn er nog punten waar ik zelf niet aan gedacht heb.
Oh ja, dit wordt mijn eerste laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelm schreef op 23 mei 2004 @ 17:56:
Ik zou graag van mensen horen die de bijna soortgelijke laptop in februari bij de aldi gekocht hebben en hoe die over hun laptop te spreken zijn nu ?
Ook wil ik wel horen van mensen die deze laptop zeker niet gaan kopen en de reden waarom ? Misschien zijn er nog punten waar ik zelf niet aan gedacht heb.
ik heb er van de zomer 1 gekocht.
eigenlijk maar 1 heel groot nadeel: mijn cardreader was defect, dus ikke de helpdesk paar keer mailen: tot op de dag van vandaag geen reactie gehad...

maargoed, je kunt bij aldi zonder vragen je geld terug krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hefet iemand ervaring met de Micromaxx(/Medion) PC van Albert Heijn (AMD64 3000+) van mei 2004. Ik heb hem net gekocht incl de Benq TFT monitor FP731 en ben an sich prima tevreden.

Alleen de (Medion) TV tuner krijg ik niet echt goed aan de praat: op enkele kanalen heb ik een haarscherp beeld, op de meeste heb ik een zeer matig beeld.

Er is een auto-tune functie die de kanalen opzoekt en die heb ik geprobeerd op zowel 'kabel' als 'antenne' setting (ik heb kabel). Wat het verschil zou moeten zijn weet ik niet, in beeldkwaliteit maakt het niet veel uit.

Verder:
lijkt me vooralsnog een prima systeem en is snel zat voor mij. Met Sisoft SANDRA geeft-ie in de benchmarks resultaten die gelijk zijn aan de AMD64 3000 systemen die sisoft als referentie geeft, hetgeen voor mij betekent dat de rest van het systeem ook redelijk goed moet zijn??

De harddisk had wel wat sneller gekund: een Seagate zonder SATA en met 2MB cache ipv de inmiddels 'normale' 8MB.

Er zit wel een restore bij van powerquest maar zonder de generieke software: je kunt alleen de aankoop toestand herstellen via de restore op drive E.

iemand suggesties mbt de tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel een restore bij van powerquest maar zonder de generieke software: je kunt alleen de aankoop toestand herstellen via de restore op drive E.
weet je dat zeker?

op alle medion/micromaxx pc's die ik gezien heb staan op de data-partitie ook gewoon de losse installers, en krijg je ze ook gewoon op cdrom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over powerquest op het micromaxx-systeem (AH)

yep..
ik zie powerquest niet op de D: schijf staan en ik heb toch een heel tijdje gezocht op alle schijven.
Het enige dat er van powerquest op de harddisks staat is de license agreement.

Ik moet alleen nog wel de CDROM bekijken waarmee je alles kunt terugzetten. Daar moet natuurlijk een powerquest programma opstaan - of een gestripte versie die alleen het systeem herstelt.

mvg
PP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

heeft er nog iemand zo'n gevaarte aangeschaft?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
michaelm schreef op 23 mei 2004 @ 17:56:
Ik zou een Acer of Asus oid nemen. Die medions zijn groot, zwaar en log en zoveel bieden ze ook weer niet tegen over die prijs.
Mijn Travelmate 800 heeft voor 1600 euro een centrino (dus lange accutijd en snel), bluetooth en 2 internationale garantie.
Mijn goed dit was mijn keus en iemand anders kan best andere beweegredenen hebben. Maar let gewoon goed op wat je wilt en loop niet achter de massa aan.

Vooral die gewone pc's willen na 1 jaar nog wel eens koelings/voedings problemen maar ja wat wil je ook voor dat geld ;)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
het is toch geen mobile deze proc van de nieuwe aldi aanbieding?

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

delyver schreef op 26 mei 2004 @ 21:40:
het is toch geen mobile deze proc van de nieuwe aldi aanbieding?
check
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/rvoogd/COMP1mobile.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
dat heb ik wel gezien
alleen dat logo wat er boven staat is niet het P4M logo..
dus daarom wat verwarring...

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelm
  • Laatst online: 29-07 00:18
Ik heb me gisteren zo'n laptop bij de aldi gehaald en ik vind het best een mooi dingetje :) Kan er natuurlijk pas meer over zeggen als ik 'm al een tijdje heb en eventuele tekortkomingen ofzo ontdekt heb.

Over dat P4 mobile logo, oftewel Centrino.
Zoals ik het begrepen heb mag een notebook pas de naam Centrino meekrijgen als ie ook een intel chipset heeft en ik meen dat men daar ook mee bedoelde een intel chipset als grafiekkaart. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

michaelm schreef op 27 mei 2004 @ 15:56:
Ik heb me gisteren zo'n laptop bij de aldi gehaald en ik vind het best een mooi dingetje :) Kan er natuurlijk pas meer over zeggen als ik 'm al een tijdje heb en eventuele tekortkomingen ofzo ontdekt heb.

Over dat P4 mobile logo, oftewel Centrino.
Zoals ik het begrepen heb mag een notebook pas de naam Centrino meekrijgen als ie ook een intel chipset heeft en ik meen dat men daar ook mee bedoelde een intel chipset als grafiekkaart. Correct me if I'm wrong :)
Dat eerst is geloof ik correct, maar dat gedeelte over de grafische kaart is niet juist. Heb hier een Acer Travelmate 803lcib staan en daar zit een Centrino 1.6 ghz in en een ATI grafische kaart!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mieschien die latop van de aldi gaan halen maar ik heb dus een vraagje ik wil er counter-strike2 op spelen (half-life2) dus maar kan dat wel op deze laptop ?

en zit er ook een infrarood poort op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een leuk linkje die ik vinden tijdens het googlen
http://www.hardware.info/reviews.php?id=452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op 27 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Dat eerst is geloof ik correct, maar dat gedeelte over de grafische kaart is niet juist. Heb hier een Acer Travelmate 803lcib staan en daar zit een Centrino 1.6 ghz in en een ATI grafische kaart!! :)
er moet een intel 855GM of 855PM in zitten. de GM heeft een integrated graphics, de PM heeft een externe AGP-interface :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Voor die mensen die laptop van de aldi willen aanschaffen voor 1500 euro, bekijk eerst een op je gemak de alternatieven!!
En klein voorbeeldje van de-laptopper.nl:

Acer TravelMate 8002LCi: Normaal € 1.375,- alleen vandaag slechts € 1.275,- ( € 1.517,25 incl. btw)

o Intel Centrino 1.5Ghz
o 60GB Harddisk
o 512MB DDR SDRAM
o DVD/CDRW Combo Drive
o 4-in-1 card reader
o ATI 9700 64MB DDR VGA
o 15"SXGA+ TFT (1400 x 1050)
o W-LAN 54Mbps/ Interne Bluetooth
o Windows XP Professional (NL/UK/FR)

Dit is verreweg al een stuk meer, voor bijna evenveel geld :)
(Of je moet voor een geweldige TV tuner met afstandsbediening gaan)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil er graag counterstrike2, half-life2 op doen kan dat ?
in mooie kwaliteit dan he de rest maakt me niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN
heb je ook nog een link naar die laptop ik kan alleen deze vinden op de site
http://de-laptopper.nl/in...]=94&configuration[10]=92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

KnOeFz

no comment...

DeMoN schreef op 27 mei 2004 @ 22:27:
Voor die mensen die laptop van de aldi willen aanschaffen voor 1500 euro, bekijk eerst een op je gemak de alternatieven!!
En klein voorbeeldje van de-laptopper.nl:

Acer TravelMate 8002LCi: Normaal € 1.375,- alleen vandaag slechts € 1.275,- ( € 1.517,25 incl. btw)

o Intel Centrino 1.5Ghz
o 60GB Harddisk
o 512MB DDR SDRAM
o DVD/CDRW Combo Drive
o 4-in-1 card reader
o ATI 9700 64MB DDR VGA
o 15"SXGA+ TFT (1400 x 1050)
o W-LAN 54Mbps/ Interne Bluetooth
o Windows XP Professional (NL/UK/FR)

Dit is verreweg al een stuk meer, voor bijna evenveel geld :)
(Of je moet voor een geweldige TV tuner met afstandsbediening gaan)
Waarom vind je dit zoveel meer? Kun je dat wat toelichten?

De Acer heeft een kleinere disk, volgens mij is een 1.5 centrino langzamer dan een 3.06 p4 (kan niet echt dit vergelijk vinden maar een P4 2.8 presteerd ongeveer zoals een centrino 1.7 dacht ik), minder cardreaders (geen cf bijvoorbeeld), geen hyper threading (geheugenslots van de acer zijn er 2 van gevuld (zie zo snel niet of er nog leeg zijn), geen tv kaart met fantastische afstandsbediening ;) geen tas erbij, geen muis erbij, geen usb stick erbij....

Software zal ik ff buiten schot laten.

Hoe de grafische kaarten zich verhouden heb ik zo snel geen info over.

Hij heeft wel een hogere resolutie (groot plus punt) gigabit lan tegen 100 mb van de Alsi machine en bluetooth, maar is inc. btw ook 148 euro duurder (de door jou genoemde prijs zie ik niet staan op de site).

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
KnOeFz schreef op 28 mei 2004 @ 08:14:
[...]

Waarom vind je dit zoveel meer? Kun je dat wat toelichten?

De Acer heeft een kleinere disk, volgens mij is een 1.5 centrino langzamer dan een 3.06 p4 (kan niet echt dit vergelijk vinden maar een P4 2.8 presteerd ongeveer zoals een centrino 1.7 dacht ik), minder cardreaders (geen cf bijvoorbeeld), geen hyper threading (geheugenslots van de acer zijn er 2 van gevuld (zie zo snel niet of er nog leeg zijn), geen tv kaart met fantastische afstandsbediening ;) geen tas erbij, geen muis erbij, geen usb stick erbij....

Software zal ik ff buiten schot laten.

Hoe de grafische kaarten zich verhouden heb ik zo snel geen info over.

Hij heeft wel een hogere resolutie (groot plus punt) gigabit lan tegen 100 mb van de Alsi machine en bluetooth, maar is inc. btw ook 148 euro duurder (de door jou genoemde prijs zie ik niet staan op de site).
Voordeel van Acer:

+ Door de Centrino kan hij heel lang volhouden op de accu
+ Stil
+ Licht en Klein
+ Bluetooth onboard

De snelheid valt mee, wat moet een gemiddeld iemand met een 3ghz processor op een laptop die daardoor groot, zwaar en rumoerig wordt. Koop dan een desktop.
En een tv kaart op een laptop??? 9 van de 10 locaties waar je zit met een laptop hebben geen tv aansluiting. Wat heb je er dan aan?

[ Voor 6% gewijzigd door HekkeySE op 28-05-2004 09:22 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Ik denk dat die centrino 1.5 ghz sneller is als die 3.06ghz van de aldi. En ik vind 1500euro toch niet zo'n super prijs voor die configuratie. Dat alternatief wat gegeven is vind ik een stuk beter ogen, vooral qua videokaart. Dus ik zou persoonlijk niet naar de aldi stormen voor die laptop.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Nu online

KnOeFz

no comment...

Hoer sttat een uitgebreide review van de vorige Aldi laptop, met een kleinere schijf, verder identiek.

[ Voor 3% gewijzigd door KnOeFz op 29-05-2004 08:16 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op 29 mei 2004 @ 08:15:
Hoer sttat een uitgebreide review van de vorige Aldi laptop, met een kleinere schijf, verder identiek.
hmmz, even doorgelezen:

ze vinden het gewoon standaard medion meuk, is allemaal wel redelijk. lipje om dvd en tuner te verwisselen is wel fragiel. geheugenbandbreedte is slecht, maar in de reacties zie je dat niet iedereen daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op 29 mei 2004 @ 08:15:
ja die heb ik ook al gepost dus bedankt voor het rippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Nu online

KnOeFz

no comment...

oops :X overheen gelezen.
nahja, was een leuke link in elk geval :) ik heb de laptop gekocht O-)

Hier nog wat links met benchmarks (sommige ook al eerder gepost)
Grafische kaart: http://www.pcwelt.de/test.../pc_notebook/37991/5.html
Totale machine: http://www.supermarktcomputer.de/tests/41300/index.html

[ Voor 64% gewijzigd door KnOeFz op 30-05-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen een
ATI 9700 64MB DDR VGA
en een
ATI 9700 128MB DDR VGA

maakt dat veel uit voor een spel als half-life 2
en draait half-life 2 goed met deze video kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 13:53:
wat is het verschil tussen een
ATI 9700 64MB DDR VGA
en een
ATI 9700 128MB DDR VGA

maakt dat veel uit voor een spel als half-life 2
en draait half-life 2 goed met deze video kaart ?
Ik denk dat het 64 mb geheugen scheelt.... :X

Verder zal het spel wel draaien, maar ik denk niet dat je op een laptop, welke dan ook, fatsoenlijk en met alles op "very high" Half life 2, Farcry o.i.d. kunt spelen... Dan moet je toch echt een Desktop kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelste laptop van het moment, met een Ati Radeon 9700 mobile videokaart met 128mb ram, haalt tussen de 9.000 en 10.000 punten in 3dMark 2001SE.
Terwijl je met een goeie 2 jaar oude desktop (zoals de mijne) makkelijk 12.000 punten scoort met een Geforce4 TI 4200 64mb.
Laptops zijn gewoon niet gemaakt om te gamen.
Het klinkt allemaal heel snel, Radeon 9700 enzo, zelfs met een AthlonXP 3000+ mobile cpu, maar uiteindelijk is de game performance zeer zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info

ik zit dus te twijfelen tussen een
Acer Aspire 2010
en een
Acer Aspire 2020

de Acer Aspire 2010 heeft een ATI 9700 64MB DDR VGA Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.5GHz

en de Acer Aspire 2020 heeft een ATI 9700 128MB DDR VGA ntel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.6Hz

zou dat dan veel verschil maken in bijv het aantal fps ?
want de het prijsverschil is dus 300euro exclusief btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bron: => Lidl <=

Lidl komt vanaf donderdag 3 juni met de volgende aanbieding voor 1149 euro:

Targa Visionary AMD Athlon 64 3200+, 512 KB L2 Cache

ASUS K8V-F Mainboard (OEM "Targa-Edition"):
- 5x PCI
- 1x AGP
- 2x DIMM
- 3x vrije PCI-slots
- Uitbreidbaar tot 2 GB DDR-RAM

Infineon 512 MB DDR-RAM, DDR 400 Technologie

Maxtor 250 GB Harde schijf:
- Supersnelle 7200 RPM
- 8 MB Cache

ATI All-In-Wonder 9600 XT Highspeed Edition:
- 128 MB DDR-RAM
- AGP 8x
- DirectX9
- 525 MHz Processor-snelheid
- 325 MHz opslag-snelheid
- 128 Bit opslaginterface
- geïntegreerde TV- en Radio-Tuner

LG Electronics DVD-Multinorm- en CD-Brander, ondersteunt DVD+R/RW EN DVD-R/RW standaard:
- 8x DVD+R / 8xDVD-R
- 4x DVD+RW / 4x DVD-RW
- 24x CD-R / 16x CD-RW
- 32x CD-ROM / 12x DVD-ROM
- 3 x DVD-RAM

ASUS Wireless LAN Card:
- 802.11g, 54 Mbit/sec, met antenne, draadloze netwerktoegang (Indien aangesloten op een wireless LAN Access Point)

8 in 1 Geheugenkaartlezer:
- Incl. Smart-Card Reader functie
- Powered by SCM PC-Card GmbH

Samsung DVD-ROM
- 16x DVD-ROM
- 48x CD-ROM

LITEON Draadloos toetsenbord en draadloze muis

Multifunctionele afstandsbediening (voor TV kaart)

Well 56k Softmodem
- V1456, incl. 5 meter modemkabel

6 Kanaals thuisbioscoopgeluid:
- Dolby Digital
- Incl. audio-digital in-/uitgang en 6x audio-analoge-uitgangen
- Dolby-Digital 5.1 DVD-weergave

6x USB
2x FireWire

Targa Visionary:
- Actieve stereoluidsprekers
- Met geïintegreerde versterker van 120 Watt PMPO

Professionele aansluitingen:
- Het Multimedia-Center heeft alle aansluitmogelijkheden voor Home Entertainment, Internet, Multimedia en communicatie!

Aansluitingen voor:
- 8 in 1 Reader (geheugenkaartlezer)
- Composite IN (voor TV-/Videofunctie)
- S-Video In (voor TV-/Videofunctie)
- FireWire
- 2x USB 2.0 (voor bijv. printer, MP3-Player, USB Memorystick, Scanner, Webcam, etc.)
- Audio In
- Micro
- Audio Out

Aansluitingen achter:
- LAN RJ 45 voor netzwerk
- Audio-Digital Out (SPDIF-OUT)
- Audio-Digital In (SPDIF-IN)
- Wireless LAN
- RJ 11 voor modem
- FireWire
- 2x PS2
- Line In (omschakelbaar naar Rear Speaker)
- Line Out / Front Speaker
- Mikrofon (omschakelbaar naar Center en Subwoofer)
- S-Video Out
- TV-Antenne-aansluiting
- Parallel poort
- Seriel poort
- 4x USB 2.0
- VGA aansluiting
- FM Radio

Uitgebreid Software-pakket:
- Microsoft Windows XP Home Edition
- Microsoft® WorksSuite 2004: Word2002, Works 7.0,
- Encarta Encyclopedie 2004 Standard
- PictureIt!
- AutoRoute2004
- Norton® AntiVirus 2004
- Pinnacle® Studio 8
- Pinnacle® Hollywood FX Studio
- Pinnacle® T-Rex
- NERO 6
- DivX 5.05

3 Jaar garantie
------------------------------------------------------------
Ik zoek een PC voor multimedia toepassingen (beeldbewerking, TV-uitzendingen opnemen, DVD's opnemen, enz.).
Ben geen die-hard gamer, maar Unreal Tournament, Flight Simulator en race-spellen moeten wel vloeiend draaien.

Het alternatief is de laatste aanbieding van Albert Heyn, Micromaxx met AMD Athlon 64 3000+, 1024 MD DDR RAM, nVidia GeForce FX5700, 256 DDR-RAM, Seagate 160 GB harde schijf, verder vergelijkbaar, voor 1000 euro.

Welk systeem biedt het meeste waarde voor z'n geld? Ben benieuwd naar de meningen van de experts ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 18:46:
De snelste laptop van het moment, met een Ati Radeon 9700 mobile videokaart met 128mb ram, haalt tussen de 9.000 en 10.000 punten in 3dMark 2001SE.
Terwijl je met een goeie 2 jaar oude desktop (zoals de mijne) makkelijk 12.000 punten scoort met een Geforce4 TI 4200 64mb.
Laptops zijn gewoon niet gemaakt om te gamen.
Het klinkt allemaal heel snel, Radeon 9700 enzo, zelfs met een AthlonXP 3000+ mobile cpu, maar uiteindelijk is de game performance zeer zwak.
dat zal best maar in een review die ik net las haalde een 9700 3200 3dmark03's en dat doet je 4200 niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aldi PC3200+

Gaarne al jullie commentaar... Is dit een systeem wat zijn geld dubbel en dwars waard is?????? En dat voor 1149 Euro! _/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

;)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dit zeker een juweeltje...
desalniettemin moet je toch binnen anderhalf jaar een andere videokaart kopen voor al die grafische geweld wat eraan zit te komen..

Gelukkig heb ik in mijn oude beestje een 9700 non pro zitten
Helaas is deze equiped met een Zalman 80A-HP, sinds er geen goede airflow in deze kast zit... :( weet ik niet of ik deze computer wel wil aanschaffen :'(

Heeft iemand niet een linkje van iemand die deze kast gemod heeft tot iets waar je wel wat aan hebt met overclocken ?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorganger van de Targa van Lidl is in november 2003 gereviewd op => www.hardware.info <=.

Toen 1200 euro, nu 1150 euro.
Toen met een Athlon XP 3000+, nu met een Athlon 64 3200+.
Toen met een 200GB harde schijf, nu met een 250 GB harde schijf.
Toen met een 4x DVD-R brander, nu met 8x DVD+R / 8xDVD-R.
Toen met als grafische kaart een ASUS 9560/TD op basis van een nVidia GeForce FX 5600, nu met een ATI All-In-Wonder 9600 XT HighSpeed Edition 128 MB DDR-RAM.
Al met al een duidelijke, maar geen spectaculaire verbetering.

Ze hebben beide trouwens geen diskette-station (wel 2 plaatsen om in te bouwen), lijkt me toch wel erg handig.

Hardware.info was redelijk positief, al vonden ze de prestaties sterk achterblijven bij o.a. de Medion MD8080XL die ze toen als "grote overwinnaar van de supermarkt PC's" hebben uitgeroepen.

De Targa die Lidl nu aanbiedt is gereviewd door => www.chip.de <=:

"Dieses System erfüllt so ziemlich alle Wünsche. Die Festplatte ist groß, der Brenner hervorragend, und die Software reicht aus. Einzig die Grafikkarte enttäuscht die durch den Vorgänger geschürten Erwartungen und drückt die Leistungsbewertung deutlich nach unten. Die hervorragende TV-Integration der All-In-Wonder-Karte macht das nur bedingt wieder wett. Der Preis stimmt allerdings: Vergleichbare Angebote anderer Hersteller sind etwa 200 Euro teurer."

Ach, zo moeilijk is dat Duits nou ook weer niet. :P

Maar de keuze blijft wel moeilijk, zeker omdat we na de zomervakantie (een half jaar na de vorige aanbieding, dus september?) weer een Aldi-PC kunnen verwachten die zeker weer beter en goedkoper zal worden. En het uitpakken van een PC vind ik toch meer iets voor regenachtige herfstavonden.

Toch morgen maar ff kijken bij Lidl. Maar waarschijnlijk wacht ik een paar maandjes. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf 10 juni voor regio 1:

2500+
REGIONALE AANBIEDING - Dit artikel is alleen in de filialen verkrijgbaar welke liggen in: Regio 1

Targa Visionary AMD Athlon 64 2500+
AMD Athlon XP 2500+, toekomstzekere 64-bit Technologie
Eén van de snelste grafische kaarten ter wereld: ATI All-In-Wonder 9600 XT Highspeed-Edition
DVD-Multinorm- en CD-Brander:
256 MB DDR-RAM
80 GB Harde schijf

Dus iets minder dan die van 3 juni en ook een laptop:
Targa Visionary AMD Athlon 64 2800+

Toekomstzekere 64-bit Technologie
Supersnelle processor met HyperTransport en QuantiSpeed architectuur
1024 KB L2 Cache

DVD-/CD-Brander
Write: 4x DVD-/+R, 2x DVD-RW,
2,4x DVD+RW, 16x CD-R, 10x CD-RW
Read: 8x DVD, 4x DVD-/+R,
4x DVD-/+RW, 2X DVD-RAM, 24X CD
* incl. NERO Express 6 OEM Suite brandsoftware

512 MB DDR-RAM
* 333 Mhzz (PC 2700)
Mainboard Via k8t800

Aansluitingen:
PCMCIA 1x type II, 4 x USB, 1 x PS2, 1 x analoge monitoruitgang, 1 x VGA out, 1 x RJ 11 Modem, 1 x IEEE 1394 FireWire, 1 x Microfoon in, RJ45 ethernetaansluiting, 1 x TV-uitgang (SVHS-video), 1 x Infrarood

60 GB Harde Schijf

* 4200 RPM
7 in 2 Geheugenkaartenlezer

Grafische kaart
• DVD en video in bioscoopkwaliteit
• Aansluiting van VGA en /of TV Monitor
• Gedetaileerde weergave in optimale 3D-kwaliteit
• Grenzenloze grafische mogelijkheden met DirectX 9.0 Support
* Maximaal 128 MB DDR RAM on board shared memory Grafik o/b

Modem- en Netwerkaansluiting
Geïntegreerde 56K V.90 Analoge Modem
10/100 Mbit netwerkaansluiting, netwerk en DSL voorbereid

Muziek en audio:
Met DJ-audio-functie: eenvoudig afspelen van audio en MP3-CD’s met het bedieningsgemak van een CD-speler.
4x 1x

Uitgebreid Software-pakket
Microsoft Windows XP Home Edition
* Microsoft® WorksSuite 2004: Word2002, Works 7.0, Encarta Encyclopedie 2004 Standard, PictureIt! , AutoRoute2004
* Windows® XP Home Edition
* Norton® AntiVirus 2004
* Pinnacle® Studio 8
* Pinnacle® Hollywood FX Studio
* Pinnacle® T-Rex
* NERO 6
* DivX 5.05

Videobewerking op het hoogste niveau:
Pinnacle Studio 8:
De ultieme software voor digitale beeldbewerking op uw PC! Met talrijke effecten en adembenemende tools als in een professionele
studio kunt u uw homevideo's en bedrijfspresentaties veranderen in
meesterwerken. Talrijke tests tonen aan: de combinatie van een
groot aantal verschillende mogelijkheden en de eenvoudige bediening
is uniek. Het monteren van video's was nog nooit zo eenvoudig!
Pinnacle Hollywood FX Studio
Maak gebruik van 16 adembenemende 3D-effecten in uw 'studio'
video-bewerkingssoftware. Met deze voorgefabriceerde scène-overgangen en filmtitels doet u Hollywood concurrentie aan. Videomontage op het allerhoogste niveau: perfecte videomontage en video-CD-/ S-VCD-/ DVD-productie. Geniaal: de nieuwe versie van de
bekroonde Studio Software verenigt voor het eerst videomontage en CD/DVD-productie in een intuïtief te bedienen toepassing!
Pinnacle T-Rex
Het simpele en universele converteringsprogramma!
Zet willekeurige videoformaten om in willekeurige andere!

3 Jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 00:16:

Het alternatief is de laatste aanbieding van Albert Heyn, Micromaxx met AMD Athlon 64 3000+, 1024 MD DDR RAM, nVidia GeForce FX5700, 256 DDR-RAM, Seagate 160 GB harde schijf, verder vergelijkbaar, voor 1000 euro.

Welk systeem biedt het meeste waarde voor z'n geld? Ben benieuwd naar de meningen van de experts ;)
Ik krijg zelf zelden folders van de AH thuis, kan ik deze aanbiedingen ergen bijhouden? (Hebben zij regelematig pc's te koop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:06:
[...]
Ik krijg zelf zelden folders van de AH thuis, kan ik deze aanbiedingen ergens bijhouden? (Hebben zij regelmatig pc's te koop?)
AH aanbiedingen zijn te zien op http://www.ah.nl/aanbiedingen of http://www.ah.nl/multimedia. Volgens mij heeft AH net als Aldi maar eens per halfjaar zo'n actie dus de volgende zal nog wel een flinke tijd op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de AH pc gekocht, maar kan hem pas maandag ophalen, dus laten ze hem staan voor me :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net voor mijn vakantie nog even de AH pc gekocht, vandaar een wat late reaktie
Lekker snel systeem, in een moie compacte doos, maar ik vond het fannetje op de grafische kaart een irritant rotgeluid maken. Dit heb ik ondervangen het fannetje eraf te slopen en er een passieve Zalman koeler op te zetten. PC is nu superstil, (moederbord ondersteunt cool and quit) .
Nadeel is wel dat ik nu geen bereikbare PCI sloten meer heb. (al zou ik zo niet weten wat er nog bij moet, PC is vrij compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een 'persoonlijke' aanbieding van een winkel gekregen voor een game-pc (de standaard aanbieding voldeed niet helemaal aan mijn eisen.)

De standaard aanbieding was deze (voor 589 Euro):
AOpen QF50-C Zilver middletower met 2x USB aan de voorkant (300 Watt)
AMD Athlon XP2600+ BOXED processor
Abit NF7 S NForce2 moederbord met o.a. sound en Lan
2x 256MB DDR400 / PC3200 TwinMos CL2.5 geheugen
Maxtor 80GB 7200 rpm ATA133 8MB harde schijf
Zwart DVD-rom AOpen 16x48 retail Beige/Zil/Zw front
Zwart Samsung floppydrive 3,5" 1,44Mb
Club3D 9800SE videokaart 128MB DDR DVI & TV Out

Voor mij hebben ze er toen de volgende veranderingen in aangebracht (systeem voor 729 Euro):
Maxtor 120Gb Sata i.p.v Maxtor 80Gb (geen Sata).
Sapphire 9800 pro i.p.v Club3D 9800 se
Bijgevoegd:
Mx510 Logitech

Nu is mijn vraag of de 140 Euro die erbij komt de verbetering waard is. (ik wil liever niet overklocken voordat de garantie voorbij is).

Edit: het is bij Yorcom

[ Voor 10% gewijzigd door UltraR-pc op 20-06-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
is het niet weer eens tijd voor een Aldi-aanbieding? Het vakantiegeld is binnen bij de meesten, dus je zou zeggen..........de vorige was toch begin april?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een Mycom computer:
Mycom Intelligence 4U

Mycom H600M 350 watt behuizing (aopen zeker)
Intel pentium 4 530 HT met socket 755
Corsair 512 dual channel geheugen
Asus P5GD1
Western Digital 160 GB 7200 rpm
Asus ATi EAX300X/SE 128 MB pci-e
LG 16x48 DVD speler
LG 12x12 dvd-rewriter, double layer
Sony floppy
Microsoft multimedia desktop
WinXP home NL
1099 euro
Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk gewoon ff in de pricewatch wat die meuk los moet kosten, en kijk of je het prijsverschil de moeite waard vindt, of dat je hem liever zelf in elkaar zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ExTaxi schreef op 21 juni 2004 @ 15:19:
is het niet weer eens tijd voor een Aldi-aanbieding? Het vakantiegeld is binnen bij de meesten, dus je zou zeggen..........de vorige was toch begin april?
Er lijken er twee aan te komen.

De al eerdergenoemde AMD64 3200+ staat nu voor Euro 999 bij onze Oosterburen in de LIDL-schappen terwijl er een budgetexemplaar voor Euro 599 te koop is met aan boord een AMD XP2500+.

De ervaring leert dat het tussen de 2 en 4 weken duurt eer wij de overgebleven meuk kunnen begroeten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 11-09 21:48
volgende week bij AH weer pc's

edit: staat al op de ah site :)

PC Qmotion Black-Silver Tower
Type model Qmotion Black-Silver Tower
Type processor Intel® Celeron D330 (FSB: 533MHz, L2 Cache: 512KB, Speed 2,66 GHz)
Intern geheugen 512 MB DDR RAM (1 module)
Moederbord Gigabyte 8S661FXM-RZ, DDR dual channel, met 8x AGP, Lan, onboard.
Grafische kaart SIS 661FX met maximaal 64 MB shared geheugen
Harde schijf 80 GB 7200 rpm
DVD 16/48 DVD-ROM
DVD-RW DVD Writer (Write: 8 x DVD-R, 4 x DVD-RW, 8 x DVD+R, 4 x DVD+RW, 24 x CD-R, 16 x CD-RW BenQ)
Diskettestation 3,5 inch [1.44MB] Mitsumi
Fax-data modem 56K V90 PCI
Videogeheugen Max 64 MB (gedeeld)
Uitbreidingssloten 1 x AGP / 3 x PCI / 2 PCI sloten vrij
LAN Ja, on board [10/100 Mbit ethernet]

Aansluitingsmogelijkheden
- Voorzijde 1 x Microphone in, 1 x Headphone out, 2 x USB 2.0
- Achterzijde 2 x USB 2.0, 2 x PS/2 [toetsenbord, muis],
1 x Parallel, 1 x Com-serieel,
1 x LAN [RJ45], 1 x game poort,
1 x 6-channel audio: 1 x Line-In
1 x Line-Out
1 x Microphone-In

Geluid On-board [AC97, 6 channel audio]
Toetsenbord PS/2
Muis USB optical Wheel Mouse
Software MS Windows XP Home Edition [OEM versie] NL CD,
voorgeïnstalleerd Power DVD V5.x (OEM),
Ahead Nero Burning Rom 6.xxx (OEM)
Garantie 24 maanden, reparatie (hardware) aan huis + Helpdesk

Medion 17 CRT monitor
Type model Medion MD 1786PA
Kleur Zilver Grijs
Beeldscherm 0.26 mm shadow mask
Bruto beeldformaat 17 inch
Effectieve beeldmaat 40,7 cm

Resoluties
- Maximale resolutie 1280 x 1024 bij 75 Hz
- Aanbevolen resolutie 1024 x 768 bij 86 Hz

Electrische data
- Horizontale frequentie 30-86 kHz
- Verticale frequentie 50 - 120 Hz
- Pixel frequentie 148.5 Mhz

Signaal
- Signaal synchronisatie Separate H / V
- Signaal input connector 15 pin D-sup

Certificaten
- EMI TCO 99
- Veiligheid VDE
- Power Management GS

Garantie 2 jaar pick-up and return

en natuurlijk een plaatje van hoe het geheel eruit ziet :)
Afbeeldingslocatie: http://cmgtcontent.ahold.com/cmgtcontent/media/000274300/000/000274342_001_compuw28n.gif

copy/paste van AH site klik

[ Voor 97% gewijzigd door MewBie op 04-07-2004 14:50 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
Die computer lijkt me helemaal niks, celeron is nogal traag, kun je beter een cpu met meer cache en minder mhz nemen. Daarnaast shared memory voor je video is ook nix. Mijn advies: niet kopen. Enige positieve is de 2 jaar garantie :P er zijn veel betere pc's te koop voor dit geld.

[ Voor 10% gewijzigd door Eskimootje op 04-07-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik was op zoek naar een betaalbare laptop, en toen kwam ik deze tegen bij www.otto.nl (Otto???? Ja, Otto... :P):

Notebook, Fujitsu Siemens, Amilo M7400 FB 1003

Veelzijdige notebook-computer met 15-inch TFT XGA-scherm voor 1024x768 beeldresolutie. Voorzien supersnel DDR-RAM geheugen en alle moderne aansluitingen, 3-in-1 reader voor digitale geheugenkaarten van bijvoorbeeld uw digitale fotocamera of PDA. Inclusief uitgebreide software zoals MS-Word, Encarta en Autoroute.

Technische specificaties: Intel Pentium M 1,4 GHZ centrino processor • 40 Gb IDE vaste schijf • CDRW24*24*10 • geintegreerd max. 64 MB shared videokaart • 256 MB DDR intern geheugen • 8*DVd • 2 interne stereo speakers • 56kV92 modem • 3* USB 2.0 aansluitingen • 1* voor, 1* achter IEEE1394 Firewire • Intel Pro Wireless 2100 LAN • Infrarood, 3 in 1 cardreader, Svideo out aansluitingen • 2 jaar bring-in garantie • 2 jaar telefonisch helpdesk. 2 jaar garantie

Afbeeldingslocatie: http://www.otto.nl/ottonlbilder/mehrfachansicht/gross/v506556

Voor €799,-

Volgens mij is dit de goedkoopste laptop met een pentium M processor (verbeter me maar als ik geen gelijk heb)

:)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:26

netblade

Sunrise

Eskimootje schreef op 04 juli 2004 @ 14:55:
Die computer lijkt me helemaal niks, celeron is nogal traag, kun je beter een cpu met meer cache en minder mhz nemen. Daarnaast shared memory voor je video is ook nix. Mijn advies: niet kopen. Enige positieve is de 2 jaar garantie :P er zijn veel betere pc's te koop voor dit geld.
Celeron D! Die celleron raced mijn 2400 er met gemak uit hoor! Shared geheugen? Ik mik er gewoon een agp kaart in en schakel die onboad rommel uit! Iig het is wel een leuke server bak ;)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
netblade schreef op 05 juli 2004 @ 11:07:
[...]

Celeron D! Die celleron raced mijn 2400 er met gemak uit hoor! Shared geheugen? Ik mik er gewoon een agp kaart in en schakel die onboad rommel uit! Iig het is wel een leuke server bak ;)
Ik zie het 512 cache is niet verkeerd, waarom dat ding nog celeron noemen :P, maar jouw 2400 er met gemakt uitracen zal wel meevallen . Maar een pc kopen die je meteen moet upgraden lijkt me niet handig voor de mensen die bij de AH een pc kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 23:15

AJM

Ik kwam deze Microstar/Medion PC aanbieding tegen op internet:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/images/flyer_header_02.gifAfbeeldingslocatie: http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/images/flyer_header_03.jpg

link naar de site

folder (in pdf)

Lijkt mij wel een snelle bak, alleen die videokaart komt mij niet zo bekent voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Lijkt mij wel een snelle bak, alleen die videokaart komt mij niet zo bekent voor.
Die videokaart is weer zo'n zelfmade ding.... Net als de 9800 XL en XXL

Denk niet dat je er heel veel van moet verwachten... zit denk ik tussen een FX5700 (crap) en een FX5200 (hopeloos) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eigenlijk een ook een nieuwe PC zien te vinden
Ik moet iets hebben wat eigenlijk alles heeft (AMD64 3200+, 200gb, 512 ddr 3200, en een kut videokaart).

Heb nu namelijk een 9700 non pro met zalman & ramsinks die ik eigenlijk nog niet wil wegdoen of aan paps of mams doneren.

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?
Heb gezocht op internetsites maar dan heb je gewoon een ontzettend dure prijs voor het spul wat je krijgt..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:01:
Ik moet iets hebben wat eigenlijk alles heeft (AMD64 3200+, 200gb, 512 ddr 3200, en een kut videokaart).

Heb nu namelijk een 9700 non pro met zalman & ramsinks die ik eigenlijk nog niet wil wegdoen of aan paps of mams doneren.

Heb gezocht op internetsites maar dan heb je gewoon een ontzettend dure prijs voor het spul wat je krijgt..
Kweet niet of je een beetje handig bent... Anders bestel je gewoon de onderdelen die je erin wil (weet je meteen zeker dat je ook precies hebt wat je wil) en zet je 'm zelf in elkaar... Is echt niet zo moeilijk. Ben je ook een stuk goedkoper uit dan een kant en klare pc. :P
Maar je moet het maar leuk vinden om te doen... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 19:01:

Voor zo iets kan je heel goed naar de mediamarkt of een andere winkel met dat soort compus gaan. Daar zit meestal veel processor en geheugen ed in maar vaak een bale videokaart, dus precies geschikt voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Algemeen Dagblad van 07-07-2004 stonden ook nog een paar leuke aanbiedingen van notebooks (bij Correct), namelijk de volgende:

Sony VAIO K115M Notebook
CPU: Intel Pentium 4 2,8 GHz
Geheugen: 512 Mb intern
Harddisk: 40 Gb
Videokaart: ATI Radeon 9200 (64Mb)
Beeld: 15" TFT
Drives: CD-R(W), DVD
Van prijs: € 1599,- (excl BTW) (Let op, dit is NIET de adviesprijs)
Voor prijs: € 1259,- (excl BTW)

Sony VAIO FR415B Notebook
CPU: Celeron 2,8 GHz
Geheugen: 512 Mb intern
Harddisk: 40 Gb (d8 ik)
Videokaart: ATI Radeon 9200 (64Mb)
Beeld: 15" TFT
Drives: CD-R(W), DVD
Van prijs: € 1399,- (excl BTW)
Voor prijs: € 1099,- (excl BTW)

Garantie is bij allebei 1 jaar, voor meer specificaties zie www.sony.nl

Heb ik ook nog even mijn bijdrage geleverd, aangezien ik er zelf overweeg één de kopen. ;)

Ps iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 22:55 . Reden: vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kwam net een iets tegen op Lidl:

---------------
Notebook 2800+

Targa Visionary AMD Athlon 64 Mobile 2800+

Toekomstzekere 64-bit Technologie
Supersnelle processor met HyperTransport en QuantiSpeed architectuur 1024 KB L2 Cache

DVD-/CD-Brander
Write: 4x DVD-/+R, 2x DVD-RW, 2,4x DVD+RW, 16x CD-R, 10x CD-RW Read: 8x DVD, 4x DVD-/+R, 4x DVD-/+RW, 2X DVD-RAM, 24X CD

512 MB DDR-RAM
333 Mhzz (PC 2700)
Mainboard Via k8t800

Aansluitingen:
PCMCIA 1x type II, 4 x USB, 1 x PS2, 1 x analoge monitoruitgang, 1 x VGA out, 1 x RJ 11 Modem, 1 x IEEE 1394 FireWire, 1 x Microfoon in, RJ45 ethernetaansluiting, 1 x TV-uitgang (SVHS-video), 1 x Infrarood

60 GB Harde Schijf
* 4200 RPM
7 in 2 Geheugenkaartenlezer

Grafische kaart
• DVD en video in bioscoopkwaliteit
• Aansluiting van VGA en /of TV Monitor
• Gedetaileerde weergave in optimale 3D-kwaliteit
• Grenzenloze grafische mogelijkheden met DirectX 9.0 Support
• Maximaal 128 MB DDR RAM on board shared memory Grafik

Modem- en Netwerkaansluiting
Geïntegreerde 56K V.90 Analoge Modem
10/100 Mbit netwerkaansluiting, netwerk en DSL voorbereid

Muziek en audio:
Met DJ-audio-functie: eenvoudig afspelen van audio en MP3-CD’s met het bedieningsgemak van een CD-speler.
4x 1x

Uitgebreid Software-pakket
Microsoft Windows XP Home Edition
* Microsoft® WorksSuite 2004: Word2002, Works 7.0, Encarta Encyclopedie 2004 Standard, PictureIt! , AutoRoute2004
* Windows® XP Home Edition
* Norton® AntiVirus 2004
* Pinnacle® Studio 8
* Pinnacle® Hollywood FX Studio
* Pinnacle® T-Rex
* DivX 5.05

3 Jaar garantie

link:
http://www.lidl.nl/nl/ind....20040708.p.Notebook_2800
-----------------

Zelf zoek ik ook een snelle laptop.. geen state of the art zoals die Acer Ferrari. Maar gewoon een laptop die nog een paar jaar mee kan (ook voor uni). Dus mijn vraag is, of dit een goede koop is, of dat ik deze beter links kan laten liggen en gewoon eentje bestel op bijvoorbeeld de-laptopper.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruintjedebeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01-2023
Deze laptop (Medion 41300) heb ik al een tijdje in mijn bezit, en ben er vrij happy mee. Het viel me alleen op dat programma's nogal traag opstarten. Toen mp3tjes gingen stotteren bij het opstarten van willekeurig welk programma dacht ik dat er iets mis moest zijn met proc/mem/hd/chipset? Inmiddels blijkt dat de harddisk uiterst traag is. Sequential read/write doet ie max 2 MB/s! Iemand die dit ook heeft en wat eraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus schreef op 04 juli 2004 @ 20:40:
Ik was op zoek naar een betaalbare laptop, en toen kwam ik deze tegen bij www.otto.nl (Otto???? Ja, Otto... :P):

Notebook, Fujitsu Siemens, Amilo M7400 FB 1003

knip...

Voor €799,-

Volgens mij is dit de goedkoopste laptop met een pentium M processor (verbeter me maar als ik geen gelijk heb)

:)
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben maar ik kan m zelf niet vinden op Otto's site. Is ie alweer verdwenen? De andere laptops die ze aanbieden zijn vrij gaar moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
In mijn nieuwe mediamarktkrantje staat een fout:

Intel Pentium 530 Ghz (En das geen typo van mij :P)
En dat voor 999 piekies :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik zag bij xoldes het volgende staan http://hp.xoldes.nl/?prid=8355827

een hp, T580
specs zijn onder andere:
athlon 64 3200+
512mb ddr
200 gig hdd ultra DMA
dvd+- brander 8x
dvd speler
9 in 1 geheugen lezer
nvidia gforce FX 5500 256mb

Dit alles voor bijna 1100 euro inclusief verzendkosten, dit lijkt mij toch een aardig systeem vergeleken met de medion's. of weet iemand of medion binnenkort komt met een Athlon 64 proc in hun desktop systemen.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 15:03:
[...]

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben maar ik kan m zelf niet vinden op Otto's site. Is ie alweer verdwenen? De andere laptops die ze aanbieden zijn vrij gaar moet ik zeggen...
Ja, niet lang nadat ik hier gepost had was ie al weg. Ik heb geen idee hoe lang de aanbieding er stond, kwam er toevallig via een zoekopdracht naar laptops. Volgens mij wilden ze gewoon hun voorraad opmaken, hij was nl. afgeprijsd van €1499. Ik heb er gelijk één besteld, ik hoop maar dat ze niet al op zijn voor ze mij er ééntje sturen (al heb ik al een bevestiging van mijn bestelling gehad en een verzoek om een deel vooruit te betalen wat ik ook gelijk gedaan heb, dus volgens mij hebben ze een verplichting om te leveren).

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:17
Aanbieding bij Aldi Duitsland a.s. donderdag (22 juli):

-------------------------------------------------------------------
MULTIMEDIA HOME ENTERTAINMENT DESIGN CENTER

MEDION®
TITANIUM MD 8030

mit Intel® Celeron® D Prozessor 335
ECHTE 2.8 GHz, 533 MHz Front Side Bus
256 KB L2 Cache

ATI Radeon 9800 XL
128 MB DDR SDRAM, 256 Bit Memory Interface
PIONEER Multi-Standard DVD/CD-Brenner**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/
2,4x DVD+RW/16x CD-R/10x CD-RW
DVD-ROM 16x
SEAGATE 160 GB Festplatte
Ultra ATA 100 Interface. Superschnelle 7200 U/Min.
512 MB Speicher DDR 400 MHz
64 Bit dual channel memory (1 Bank frei zur Aufrüstung)
7 x USB 2.0, 3 x Front, 4 x Rückseite
2 x Firewire/IEEE 1394, 1 x Front, 1 x Rückseite
DOLBY DIGITAL Dolby certified PowerDVD included
6-Kanal Audio
für das digitale Heimkinoerlebnis mit optimalem Klang*
*Nur mit einem entsprechenden Lautsprechersystem
(nicht im Lieferumfang enthalten).
DSL & Network Ready!
Netzwerkcontroller on board
Fast Ethernet 10/100 MBit/s
56K V.9x PCI Daten-Fax-Softmodem
Inklusive Telefon-Anschlusskabel
PS/2 Tastatur + PS/2 Maus

12 in 1
MultiMedia Internet PC
DVD-Brenner**
CD-Brenner**
Office PC
High Performance Spiele Center
DVD Dolby Digital Home Cinema System
Multifunktions-Kopier-Center
Multifunktions-MP3-Maschine
Music Juke Box
Digitale Video-/ Bildbearbeitungsmaschine
Ausgezeichnetes Design
Digitales Fotoalbum

PC XL
BRENNEN XL
PIONEER MULTI-STANDARD DVD/CD-BRENNER**
4x DVD-R/2x DVD-RW/4x DVD+R/2,4x DVD+RW/
16x CD-R/10x CD-RW
Jetzt inklusive NERO Recode 2•SE
Das optimale Programm zum Kopieren von DVDs ohne Kopierschutz**
OEM Version (vorinstalliert und auf DVD)
CONNECT XL
Integrierter Flash-Karten-Leser liest und schreibt fast alle gängigen Flashkarten
Smart Media Card
Multi Media Card
SD Card
IBM Micro Drive
Memory Stick
Memory Stick Pro
Compact Flash Card
Anschlüsse Frontseite:
1 x Mikrofon
1 x Kopfhörer
3 x USB 2.0
1 x Firewire
1 x Audio-In
GRAFIK XL
ATI Radeon 9800XL
128 MB DDR SDRAM
256 Bit Memory Interface
8x AGP
DirectX 9 Für Grafik echter als die Realität!
AIR XL
Besonders leise durch das optimierte AIR XL Belüftungssystem.
Neueste Lüftertechnologie macht den MEDION® TITANIUM MD 8030 flüsterleise.

CONNECT XL
Spiele
PC-Spiele neu erleben. Einfaches Anschließen Ihrer Spiele-Hardware an der Frontseite dank des CONNECT XL-Moduls. Die Grafikkarte ermöglicht nahezu unbegrenzten Spielgenuss.
Musik
Schließen Sie Ihre Musikanlage an. Brennen Sie Ihre alten Lieblingslieder von der Schallplatte auf CD in allen gängigen Formaten (z.B. MP3). So können Sie auch im Auto Ihre alten Songs auf CD hören.
Cardreader
Für die Zukunft gerüstet! Mit dem Kartenlesegerät lesen und schreiben Sie Ihre Daten auf fast allen herkömmlichen Flashkarten. Einfach einschieben in das CONNECT XL Modul – fertig.
Firewire
Mit dem Firewireanschluss erreichen sie eine sehr schnelle Übertragung von großen Datenmengen zwischen Ihrem PC und anderen Multimedia Produkten wie z.B. digitaler Camcorder, etc.
Sound
Erleben Sie Heimkino von Ihrer DVD im Dolby Digital 5.1 Surroundsound.*
Erleben Sie Kinofeeling in Ihrem Wohnzimmer mit dem optionalen Surround Sound System.
*nur mit geeigneten Lautprechersystemen!
Eingabe
Komfortable Eingabe. Ergonomische Tastatur mit Multimedia Hotkeys und moderne 2-Tastenmaus mit Scrollrad.

SOFTWARE XL
Microsoft® Windows® XP Home Edition
OEM Version vorinstalliert und auf Recovery-CD
Microsoft® Windows® XP SP1 vorinstalliert
Microsoft® Works Suite 2004
OEM-Versionen vorinstalliert und auf DVD
Microsoft® Word
Microsoft Word ist eine der meistverwendeten Applikationen zum Erstellen und Gestalten von Dokumenten wie Berichten, Briefen, Broschüren oder Lebensläufen.
OEM-Version.
Microsoft® Works 7.0 Standard
Microsoft Works 7.0 ist das ideale Allround-Programm für Ihre privaten Anforderungen, wie zum Beispiel: Textverarbeitung, Tabellenkalkulation, Datenbank, Kalender, Adressbuch, E-Mails erstellen und versenden.
OEM-Version.
Microsoft® Picture It! Foto Premium
Mit Picture It! können Fotos bearbeitet und qualitativ verbessert werden. Foto-Projekte lassen sich per E-Mail versenden und ins Web stellen.
OEM-Version.
Microsoft® Encarta Enzyklopädie 2004
Microsoft Encarta Enzyklopädie Standard 2004 ist ein digitales, umfassendes geographisches Nachschlagewerk mit einer Kombination aus komplexen Informationen und up-to-date Multimedia- und 3D-Technologie.
OEM-Version.
Microsoft® AutoRoute 2004
AutoRoute 2004 ist die umfassende Komplettlösung für nahezu alle Belange rund ums Reisen. AutoRoute 2004 bietet präzise Straßenkarten, die interessantesten Sehenswürdigkeiten, zuverlässige Fahrtanweisungen.
OEM-Version.

MEDION Home Cinema:
OEM-Versionen vorinstalliert und auf DVD
Power Director 3.0 SE
Power Producer 2 Gold
Power DVD 5
MediaShow SE
Musicmatch

Nero Burning ROM 6**
Nero Recode 2•SE**
DivX De- und Encoding
eTrust Anti Virus
System Recovery powered by PowerQuest.

AOL 9.0
Mit AOL wird alles besser, schneller, sicherer, innovativer!
Vorinstalliert und auf CD-ROM
INKLUSIVE 365 TAGE HOTLINE
AUCH SONN- UND FEIERTAGS
VOR-ORT-SERVICE
36 MONATE GARANTIE
--------------------------------------------------------------------------

Kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van het kopen van deze pc in Duitsland?
Heb de search gebruikt maar kun weinig vinden over bijvoorbeeld de taal vd bijgeleverde programma's. Ik neem aan dat Windows in het Duits is maar kun je bij de (her-)instalatie van de andere bijgeleverde programma's niet kiezen uit de taal?

Sorry voor de dubbelpost, had hem ook al in het 8080xl verzameltopic geplaatst maar vind hem hier beter op zijn plaats.... (voor een 8030...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

In de folder van het kruidvat stond een pc voor 699:
klikken maar.

Specs:
# Specificaties DVD Rewriter
4xDVD+R/4xDVD+RW / 24xCD-R/10x CD-RW
# 16X DVD-ROM
# 80GB harde schijf
7200rpm Ultra ATA 100 Interface
# nVidia Geforce FX 5200
128MB DDR Grafische kaart met tv-out, DVI-I
# 512MB DDR-RAM
werkgeheugen
# Onboard Network-controller
Ethernet LAN 10/100 Mbit
# Data-Fax-Modem
incl telefoon aansluitkabel
# IEEE 1394 FireWire onboard
# 6 channel audio on board
# Aansluiting
7 USB 2.0 (3 front + 4 achterzijde)
1 serieel, 1 parallel, 2 PS/2, 1 LAN,
2 IEEE 1394 FireWire (1 front + 1 achterzijde)
# Audio
1 Line IN, 1 Mic IN,
1 front, 1 achter, 1 subwoofer/center out,
1 digital coaxiale ingang, 1 digital coaxiale uitgang
# 3,5" diskdrive
# PS/2 muis incl. muismat
# PS/2 toetsenbord met multimedia hotkeys

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

iRob schreef op 20 juli 2004 @ 09:17:
<snip>
Kan iemand mij vertellen wat de nadelen zijn van het kopen van deze pc in Duitsland?
Heb de search gebruikt maar kun weinig vinden over bijvoorbeeld de taal vd bijgeleverde programma's. Ik neem aan dat Windows in het Duits is maar kun je bij de (her-)instalatie van de andere bijgeleverde programma's niet kiezen uit de taal?

Sorry voor de dubbelpost, had hem ook al in het 8080xl verzameltopic geplaatst maar vind hem hier beter op zijn plaats.... (voor een 8030...)
nadelen .. sja, je kan ook bovenstaande kruidvat pc halen, wel handiger voor de garantie. Niet dat ze je daar kunnen helpen, maar je krijgt een telefoonnummer in .nl wat je kan bereiken :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Duits toetsenbord. Maar dat is niet zo'n groot nadeel, een normaal NL toetsenbord is vrij goedkoop, dus dat Duitse ding kun je wel vervangen dan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kruidvat heeft sinds vandaag, dinsdag 20 juli 2004, een nieuwe top-aanbieding.

Kan deze aanbieding zich meten met de Aldi/Lidl-aanbiedingen of is toch wel even wat minder?

Athlon XP 2800+
Seagate 80GB HDD (100 Ultra ATA, 7200 RPM)
512MB DDR Werkgeheugen
GeForce FX 5200 (128MB)
Alles compleet, behalve een monitor.
Voor een prachtig prijsje van €699.00

Dit lijkt mij een superaanbieding, ik was namelijk al op zoek naar een computer vanaf 2.8ghz of 2800 (Athlon-rating) met 512mb-geheugen en een leuke videokaart + minstens een 80gb hdd.

Als ik dit zoek, kan ik dan het beste in gaan op deze aanbieding? Of kan ik beter een paar weken wachten op de nieuwe Lidl en Aldi-aanbiedingen?

(Ik zie overigens dat deze PC al eerder is geplaatst. Maar ik wilde gewoon even antwoord op deze vragen.)
Mooie PC! Wat kost hij?

Al gevonden via Google. Hij kost €799,-
http://www.discountfan.de/artikel/200407/191.php

Nu heb ik nog een vraag. Ik wil heel goed games kunnen spelen. Kan ik beter voor de Kruidvat (Athlon XP 2800+, GeForce FX 5200) of de ALDI-pc (Celeron 2.8ghz, ATI Radeon 9800 XL)

De ATI Radeon 9800 XL is toch een *drewl*-videokaart?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:32

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hmm, 700 euro bij de kruidvat. Daar moeten we even onder zien te komen. Ben je nou Nederlander of niet. Ben je nou Tweaker of niet. :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  2x 256MB PC3200 DDR (No Name)                         76,-
  3,5" Floppy 1.44 MB                                   3,27    
  AMD Athlon XP 2800+ (2,08GHz, 512KB, Boxed)           118,-    
  AOpen H500A (Mid-tower, 300W)                         57,- 
  Asus A7V600, KT600 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid)      55,-
  Asus GeForce FX5200 128MB, V9520/TD                   61,- 
  Lite-On 16x48x, LTD-166S                              24,49    
  Logitech Premium Desktop Optical (PS/2)               14,-
  Maxtor 80GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm 8MB)          63,-
  NEC ND-2500 8x DVD fikker                             63,-
  Sweex 56K Ambient Intern PCI Hardware                 9,53    

Totaal                                                  544,29 Euro

Geen enkele winkel heeft al deze onderdelen, je zult dus bij meerdere winkels moeten bestellen. Verzendkosten enz. Maar er zijn ook voordelen:

-Solide kast, ik weet niet hoe stevig die kruidvat kast is. Een AOpen H500 is stevig. Tevens zit er een zeer goede/stille voeding in.
-Gb LAN
-S-ATA, eventueel in RAID1 of 0.
-Geen gekloot met garantie, gewoon onderdeel eruit en opsturen/claimen.

Nadelen zijn er eigenlijk niet, behalve dan dat je 'm zelf in elkaar moet zetten. :P

De videokaart is IMO bagger, ik heb het dan over de FX5200. De '9800XL' van de ALDI is een gewone 9800Pro. En deze presteert super.

[ Voor 6% gewijzigd door PD2JK op 20-07-2004 20:36 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Je mist alleen nog de stapel software die je erbij krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sir_Killalot schreef op 20 juli 2004 @ 20:40:
Je mist alleen nog de stapel software die je erbij krijgt ;)
Wat moet je nou met software op CD, die download je toch, of heb je op *.iso. :P

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hmja, sommige mensen willen graag een officiele windows op cd, en support, en garantie, en dan is die kruidvat pc natuurlijk helemaal niet zo'n slecht idee..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Prutz0r schreef op 20 juli 2004 @ 20:45:
[...]

Wat moet je nou met software op CD, die download je toch, of heb je op *.iso. :P
Jij en ik wel ja, maar Jan met de Pet niet en sommige mensen kunnen net een PC aanzetten, laat staan dingen downloaden en zelf installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou dat kan ik je wel vertellen. Ben inmiddels helpdesk voor een vage kennis van een kennis die er een in Duitsland heeft gekocht.

(Had hierover al iets opgemerkt in het 8030 topic)

Je krijgt er een Duits toetsenbord bij, dit werkt niet echt prettig.

Je krijgt een Duitse versie van XP en van de programma's (voor zover die niet standaard alleen in het Engels zijn).

De recovery CD is ook Duits en verwijst naar het imagebestand wat op de verborgen E-partitie staat. Mocht je ooit een restore naar de oorspronkelijke afleveringsconfiguratie willen doen, dan heb je als je XP-NL erop hebt gezet dikke problemen.

Je zoekt je bekans het habbiebabbie als je een NL-versie van XP erop wilt zetten naar de drivers waarvan de meesten (maar niet allemaal) op de D-partitie staan.

Beetje geduld hebben en wachten tot het ding hier in de schappen staat is aan te bevelen.

Overigens werken de PC's prima. Heb inmiddels al 4 van die PC's en 1 van het Kruidvat zonder problemen bij kennissen draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 20-07-2004 22:06 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:45
pjottum schreef op 20 juli 2004 @ 21:22:
hmja, sommige mensen willen graag ...support, en garantie, ...
En dan koop je een pc bij Kruidvat??? Die logica ontgaat me even, maar misschien dat het Kruidvat bij jou in de buurt een eigen technische dienst heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Garantie is veel beter dan in sommige gespecialiseerde PC-shops. Die komen meestal niet bij je aan huis terwijl een garantietermijn van 3 jaar ook niet al te vaak voorkomt. Er is een helpdesk die 7 dagen per week te bereiken is.

Voor het gemak, je hoeft niets in elkaar te zetten en er is voldoende software bij, is het een ideale PC om vrienden en kennissen blij mee te maken.

Lidl, ALDI en Kruidvat PC's zijn daarom om veel redenen ideaal om in je omgeving te hebben. Je kunt kletsen wat je wilt tenzij je zin hebt om telkens voor helpdesk te fungeren bij een 'kwalitatief betere' zelf bij elkaar gezochte en gebouwde PC.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weertenaar schreef op 21 juli 2004 @ 09:05:
[...]
En dan koop je een pc bij Kruidvat??? Die logica ontgaat me even, maar misschien dat het Kruidvat bij jou in de buurt een eigen technische dienst heeft ;)
Kruidvat resellt een PC van Cybercomm zoals Aldi een PC van Medion resellt. Support worden door Cybercomm geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voor de leek is het echt geen slecht systeempje voor office, internet een DVD's fikken. Maar als je beetje een tweaker bent, ben je goedkoper uit met losse onderdelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
Truus schreef op 13 juli 2004 @ 02:00:
[...]

Ja, niet lang nadat ik hier gepost had was ie al weg. Ik heb geen idee hoe lang de aanbieding er stond, kwam er toevallig via een zoekopdracht naar laptops. Volgens mij wilden ze gewoon hun voorraad opmaken, hij was nl. afgeprijsd van €1499. Ik heb er gelijk één besteld, ik hoop maar dat ze niet al op zijn voor ze mij er ééntje sturen (al heb ik al een bevestiging van mijn bestelling gehad en een verzoek om een deel vooruit te betalen wat ik ook gelijk gedaan heb, dus volgens mij hebben ze een verplichting om te leveren).
GRMBL *%^&#@$%!{>?% Eerst laten ze je een aanbetaling doen, dan laten ze je wachten, en als je dan zélf maar eens naar de klantenservice belt krijg je te horen dat de laptop uitverkocht is. Het ergste van alles is, dat ze pas gaan kijken of ze überhaupt wel kunnen leveren _NADAT_ je aanbetaling binnen is :( Lekkere volgorde zeg... Eens kijken of ik daar wat aan kan doen want dit is ronduit asociaal.

/me is op oorlogspad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:08:
[...]
Kruidvat resellt een PC van Cybercomm zoals Aldi een PC van Medion resellt. Support worden door Cybercomm geleverd.
Kruidvat verkoopt Cybermaxx PC's, die zijn ook van Medion ;)

Maar zoals GuardianAngel al zegt, de support is een stuk uitgebreider en goedkoper dan bij de meeste andere merken :)

hier staat de PDF folder van de Kruidvat PC: http://www.kruidvat.nl/do...lti-media_internet_pc.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Killalot op 22-07-2004 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Ik heb zelf een PC van de Aldi, de voorlaatste, dus 2,99 Ghz 160 Gb HDD en zonder scart.
Draait prima, maar er zijn soms wat problemen: soms zijn er van die typische goedkope-plastic problemen, en 1 keer is er blijkbaar een stickertje afgebrand (dacht dat de pc in de fik stond :) ).

En eigenlijk de eerste probleem van deze pc: de bediening! Muis en toetsenbord werkten eerst erg slecht (soms NIET). Maar zodra ik naar Medion belde, vroegen ze of ik ze terug wou sturen (da's pas service ;) ), maar toen bleek het om de ontvanger te gaan: hij stond tè dicht bij de luidsprekers :/ .
Maar hij werkt nu perfect. De design is ook erg mooi, het zijn geen lelijke plastic dingen, wat vroeger beweerd werd. Jammer dat de muis maar 3 knoppen heeft :| Het zijn het beide (muis & toetsenbord) stroomvreters! Minimaal 1x per maand moet ik naar de Duitse Aldi om batterijen te halen, kosten ze maar 1 euri voor een 4-pack :*)

Cd brander is wat langzaam (16x), maar brandt wel lekker stil :). De DVD brander gebruik ik nooit, maar blijkt heel goed te zijn (de review van www.hardware.info ) Hij brandt nooit de cd's kapot (zoals ik wel heb gehoord van enkele Pac-Bell bezitters).

De luidsprekers die erbij geleverd werden zijn erg lelijk, maar zeer goed van kwaliteit (als je WMP maar goed instelt), de lucht van de bassen komt zelfs uit de knopjes!

Je hoort de Medion nauwelijks lopen, in het begin van het opstarten lijkt het net een monster, dan zoeft ie alleen maar :)

Ff een link naar een fotow me pc: http://news.zol.com.cn/2003/1127/images/112672.jpg

Duszz: goede prestaties, goede klanterservice, mooi design. Zeker waard voor z'n geld!

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik zag bij de Aldi zaterdag een pc aanbieding voor 1050 euro, met 200 gb harddisk. Zal wel die 3.0 ghz pc zijn. Is dit een aanbieding in heel Nederland, ik zie namelijk niets op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik weet dat sommige winkels een lading PC's krijgt die ze nog over hadden, dus de ene winkel heeft ze wel de ander niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

arjandijk schreef op 09 augustus 2004 @ 22:18:
Ik zag bij de Aldi zaterdag een pc aanbieding voor 1050 euro, met 200 gb harddisk. Zal wel die 3.0 ghz pc zijn. Is dit een aanbieding in heel Nederland, ik zie namelijk niets op de site...
Als het in de folder staat, is de aanbieding geldig in het hele land (NL). De reden van het feit dat de aanbieding niet op de site staat kan zijn dat de webmasters daar wat langzaam zijn ;)
Ikzelf heb btw er niks over gezien in de folder :/

Offtopic:
Die van mij is allang niet meer verkrijgbaar, alleen de betere, met scart en bankpaslezer is te krijgen (nog..)
Sir_Killalot schreef op 09 augustus 2004 @ 22:26:
Ik weet dat sommige winkels een lading PC's krijgt die ze nog over hadden, dus de ene winkel heeft ze wel de ander niet :)
Dat klopt inderdaad. Je moet dus echt geluk hebben om er eentje te krijgen buiten de aanbiedings periode. Voor zover ik het weet kun je ze niet bij Medion nabestellen..

[ Voor 46% gewijzigd door ibr op 10-08-2004 14:26 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.