Toon posts:

dvd+rw leeg na branden data

Pagina: 1
Acties:

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 19:56
Ik heb nu het volgende probleem.
2 weken terug heb ik een nec 2500a dvd brander gekocht.
Hij is meer bedoelt voor data opslag. Backups enz. Vorige week ging ik me hd ff formatteren, maar voordat ik dat deed heb ik nog een aantal betanden op een dvd+rw (philips) gebrand. Dat deed ik met het programma recordnow max.

Het branden zelf ging goed. Geen foutmeldingen.
Na het branden even getest en alles stond er gewoon op. Maar nu een weekje later stop ik hem er weer in en nu is hij ineens leeg. Er staat gewoon lege cd. Ik snap hier niks van. Het is net of ik er een nieuwe lege schijf in stop.
Ik kan ze helaas niet testen op mijn dvd-rom speler (pioneer dvd-500m) , want die pakt alleen de -.

Ik heb ook een aantal +r gebrand, maar daar staat nog wel alles op.

Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn?

• Anoniem: 71326
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je het programma waarmee je het hebt gebrand ook terug erop staan?
Kan wezen dat hij het in een ander formaat heeft gefikt zoals UDF welke sommige vroegere cd-roms niet kunnen pakken.

• mrVB
Anoniem: 71326 schreef op 03 februari 2004 @ 21:36:
Heb je het programma waarmee je het hebt gebrand ook terug erop staan?
Kan wezen dat hij het in een ander formaat heeft gefikt zoals UDF welke sommige vroegere cd-roms niet kunnen pakken.
Vroegere cd-roms hebben er nu niets mee te maken. De Brander zelf ziet hem als een lege cd.

• mrVB
Oh thx, heb ik ff over het hoofd gezien hehe.
Ik zal het later op de avond ff proberen. (broertje heeft pc nodig)

• mrVB
Geen van de 3 programma's in het lijstje heeft gewerkt. Laat maar zitten. Ik beschouw deze schijfjes wel als mislukt. :|

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 12:04
Beetje vaag probleem. Helaas kan ik je er niet mee helpen, maar ik wil je het volgende vragen:

Zou je me kunnen vertellen welke schijfjes je precies hebt gebruikt? Het is voor dit topic: [rml][ NEC ND-2500] media compatibiliteit[/rml]
Ook je ervaringen met die +R zouden interessant kunnen zijn voor dat topic. Mocht je wat informatie hebben, kun je dat dan daar posten? Alvast bedankt.

Zelf gebruik ik ook DVD+RW's van Philips (1-4x, mediacode RICOHJPNW11). Ik heb ze nog niet erg vaak gebruikt (heb de drive ook maar pas een week), maar ze zijn steeds goed gegaan. Mochten het nou dezelfde schijfjes zijn en mochten ze nou onbetrouwbaar blijken in combinatie met deze drive dan zou ik dat natuurlijk graag willen weten.

Anoniem: 82905

mrVB schreef op 04 februari 2004 @ 01:49:
Geen van de 3 programma's in het lijstje heeft gewerkt. Laat maar zitten. Ik beschouw deze schijfjes wel als mislukt. :|
Zoek op google naar UDF-Reader, download het, installeer het en *poef* je zal versteld staan ;)

(ps. het werkte bij mij wel)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee