radiator - aansluitingen boven of onder voor meeste effect?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 22:54

pro_6or

amateur_60r

Topicstarter
Hallo,

Ik ga binnenkort een waterkoelings set in mijn nieuw te bouwen systeem inbouwen (Asetek Waterchill K12 L30 met dual 12cm radiator) nu vroeg ik me af, moeten de instroom/uitsroom aansluiting aan de bovenkant zitten of aan de onderkant van de radiator? Ik was zelf vanplan ze gewoon onder te houden maar ik zag in de computer totaal een foto en zij hadden deze juist andersom, dus boven, geplaatst! Wat zou het meest efficient zijn? Ik kan me voorstellen dat het meeste water zo de radiator weer uitstroomt als ik de aansluiting onder hou, waardoor deze dus (misschien wel) veel minder effect heeft? Of is hier een beveiliging (schot in het midden van de radiator of zo?) voor? Ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen etc.

Greetz Wouter

een treffende spreuk

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Dit is een vraag die je het beste kan stellen hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/863138
De waterchill heeft een aardig sterke pomp, dus die krijgt het water wel omhoog hoor. Zelf heb ik een oudere versie van de waterchill set, en ik heb de aansluiting onder zitten. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met hoe de temp zou zijn als de aansluiting boven zou zitten, maar ik denk dat het heeeel weinig/niet uitmaakt.

System Specs

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.