Toon posts:

Probleem bij geheugen plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt, ik heb hier nu ff een Pentium II staan, Shitec Royal II ATX 100, 400 MHZ, 64 Mbram.. hierop moest ik Winxp zetten voor een paar programma's..

Win xp draait dus niet onder 64mbram en heb daarom gister een SDRAM 256Mb PC133 er bij gekocht..

Nou heb ik m net naast de 64mbram erin gezet.. maar als ik dan mn pc aanzet krijg ik alleen maar gepiep en geen beeld.. vervolgens alleen geprobeerd met de 256.. zelfde gepiep.. geprobeerd zonder kaart.. zelfs dan nog gepiep..

Ik vraag me dan ook af of ik echt goed verkeerd zit of dat het helemaal niet mogelijk is om die kaart te plaatsen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:59

Remy

I usually get 100% accuracy

Die 256 mb module zal wel high-density zijn als in: veel chips op de module. En sommige moederborden/chipsets kunnen dat niet aan. Check je handleiding en/of de site van je moederbordfabrikant, maar volgens mij is je probleem gewoon dat er teveel chips op de 256 mb module zitten om in je mobo te kunnen werken.

Meer info: wat kan mijn mobo aan maximum ram aan? over dat high-density / dual sided verhaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Remy op 03-02-2004 16:17 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik denk dat je moderbord niet de (waarschijnlijk dual sided) sd-ram module aankan, misschien dat een bios update helpt, maar vaak is het mobo te oud om zo'n grote hoeveelheid in een keer te zien.

Damn, te laat :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begrijp t :P .. heb nu alleen de 64 kaart dr weer in zitten.. zet de pc weer aan.. en nog steeds alleen maar gepiep.. vraag me dan ook af of t wel aan de extra kaart ligt? of dat er iets anders verkeerd is?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b recycleert een sluitpost van eedere vandaag:
PMG Beleid

en

PMG FAQ

Dubbelzijdigheid an sich zegt weinig, chipdichtheden en datalijnen veel meer (gok: het is een DIMM met 16 chips van 16Mx4 32Mx4 en je oude PC heeft een Intel chipset - nota bene electrisch een single sided DIMM :o ). Let ook op hoofdlettergebruik (b=bit, B=Byte. 1B=8b)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.