Toon posts:

inloggen met wachtwoord, profiel, geheim deel van website

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zou graag een inlog gedeelte op een site willen. Klanten kunnen hier inloggen met een wachtwoord en een geheim deel van de site zien. Ik denk dat hiervoor een soort database nodig is, maar heb geen id welke.

Klanten krijgen van ons een wachtwoord. Dit moeten zij meteen kunnen wijzigen in hun eigen ww en een eigen profiel kunnen aanleggen. Dit moeten ze ook op ieder moment kunnen wijzigen.

Bestaat er een concept voor dit idee of hoe is dit te realiseren?

Verwijderd

Ehhh, ja.... Newbie...

Waarin kan je proggen en wat is je platform? Database is 'een' mogelijkheid, maar unix heeft bijv. daar simpelere oplossingen voor.

Anyway, meer info!

=[modbreak]=
anders houden we het even vriendelijk? :/

[ Voor 27% gewijzigd door curry684 op 03-02-2004 13:42 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 19:32

Gerco

Professional Newbie

Dit kun je realiseren met een willekeurige database in een willekeurige scripttaal, voor een handiger antwoord is echt meer informatie nodig. En als je, zoals het lijkt, geen idee hebt waar je mee bezig bent, is het misschien beter om een bedrijf hiervoor in te schakelen. Zeker als het gaat om een website voor je klanten, die moet gewoon goed zijn en dat is niet geschikt als probeerproject.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Bestaat er een concept voor dit idee ...
Nou ben ik volgens mij wel eens sites tegengekomen waar je kon inloggen, en dat je dan je eigen gegevens te zien krijgt. Het concept bestaat dus denk ik wel..... ;)

Ontopic:
Maak een database aan met ID, login en password (en eventueel andere gegevens zoals e-mailadres, zodat je een mailing kunt sturen.) Controleer bij inloggen of de gebruiker het juiste wachtwoord heeft gegeven. Zo ja: "Hallo!!!" zo nee: "Jammer". Als iemand is ingelogd kan hij dan dus zijn wachtwoord veranderen. Je zou dit kunnen activeren door mails te sturen, maar dat gaat wel ver, gezien je kennisniveau.

Je hebt dus eigenlijk alleen een standaard user-databaseje nodig, met een beetje kennis om het in een site te bakken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 03-02-2004 13:15 ]

My personal website

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En natuurlijk kun je ook gewoon windows Authentificatie gebruiken als je op een IIS bak draait...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 14:10
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 13:11:
Ehhh, ja.... Newbie...

Waarin kan je proggen en wat is je platform? Database is 'een' mogelijkheid, maar unix heeft bijv. daar simpelere oplossingen voor.

Anyway, meer info!
Windows ook hoor ;)

Je kan gewoon via je windows gebruikersnaam/wachtwoord je users laten indentificeren op de site middels NTFS, de gebruiker heeft dan een gebruikersnaam en wachtwoord nodig wat op de server is aangemaakt, of bijvoorbeeld in Active Directory.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 16:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

in VB zit hier zelfs al een standaard module voor gebouwd dus ik denk niet dat je extreem ver hoeft et zoeken, maar wat wil je gaan doen?? website?? dat ze op je systeem inloggen? welke taal? asp? php?, ga eerst een brain stormen daarna zal het zeer gemakkelijk te zijn, eventjes g00gelen en je bent er zo uit.
Maar dan is het wel noodzakelijk dat je weet wat je wilt

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 13:09:
Bestaat er een concept voor dit idee of hoe is dit te realiseren?
Uiteraard, maar dat mag je helemaal zelf uitzoeken. Gelukkig zijn er talloze tutorials over te vinden op het internet. Heb je bijvoorbeeld al een idee van wat voor webserver je gaat gebruiken? Je zoekwoord is hier "authentication". Veel succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hoi dekleinekarper,

Dit topic is een duidelijk geval 'klok horen luiden maar wij moeten voor jou uitvinden waar de klepel hangt'. En dat is niet de bedoeling van Programming & Webscripting, of GoT uberhaupt :)
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.
Dit mis ik volledig bij jou: je hebt gewoon geen idee wat je aan het doen bent en zoekt hier gratis consultancy. Lees eens wat boeken/tutorials, maak je een beetje thuis in de materie, en als je dan ergens niet uitkomt ben je hier van harte welkom. Maar op deze manier schiet het niet op :)

Lees ook even de stickies bovenin Programming & Webscripting voordat je de volgende keer een topic opent (en dan vooral het gedeelte P&W FAQ - De "quickstart")

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.