MSN meldt steeds af

Pagina: 1
Acties:

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
mensen,

ik heb het volgende probleem. ik heb nu sinds een paar weken adsl. hiervoor zat ik op de kabel. sinds dat ik gebruik maak van mijn adsl verbinding meld msn messager zich om de haverklap gewoon af en weer aan.

nu ben ik al aan het zoeken gewest naar een oplossing. en toen vond ik de volgende topic:
msn kickt me de hele tijd offline
alleen de "oplossingen" die hier worden gegeven zijn niet voor mij van toepassing.

ik zal even de situatie schetsen.
vanuit de telefoonlijn is de adsl modem verbinden. (een thompson 501).
de modem is via utp verbonden met de 1e netwerk kaart van een win2003 server.
deze server deeld de internet verbinding door middel van ms internet delen via de 2de netwerk kaart.
deze 2de netwerk kaart is verbonden met het netwerk.
ik heb op de server geen poort verwijzingen ingesteld.
op de modem heb ik de ftp server en de 2064 poort (rc5) naar de server door verwezen.

het afmelden van msn is op alle pc's binnen het netwerk. ook gast laptops hebben er last van.

ik wordt momenteel krankejorem van het an en afmelden van msn dus als iemand een voor mij werkende oplossing heeft bvd.
ow ja. kom niet afzetten met oplossingen dat ik een ander programma moet gebruiken om internet te delen. ik heb namelijk 1.5 jaar intenet van de kabel gedeeld met 'ms internet delen' en dat heeft tot nog toe geen problemen gegeven.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:58

DaRoot

Some say...

Die Thomson 510 heeft al een router ingebouwd, die zou ik dus gewoon bij in je hub hangen. Nu heb je router achter router, kan me voorstellen dat dat niet altijd ff goed gaat.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb Precies dezelfde modem Speedtouch 510 Ethernet. Ik had eerst ook een extra Router in het netwerk zitte. Maar dat geeft helaas problemen. Router achter een Router. Zelfs Spraak Communicatie was nie mogelijk. Heb nu al een tijdje een Switch en alles werkt nu zo goed als prima.

Vr.Gr Kevin

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ja klopt,

die modem heeft de opties van een router.
ik zal vanmiddag eens proberen om het helegebeuren anders aan te sluiten.

bijvoorbaat dank

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Grammaticafout uit titel gesloopt :Y) :X

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ok mensen. na het verwijderen van de server tussen het netwerk en de modem en het instellen van de dhcp server op de modem was het msn probleem verholpen.

iedereen bedankt.

ow ja. als er typfouten in het bericht staan dan komt dat omdat het lastig is als blind kunt typen en je dan in eens moet werken met een azerty toetsenbord omdat je ergens in belgie op bezoek bent :D

Pagina: 1