Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem m. instal. Logitech QuickCam Zoom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een 'Logitech QuickCam Zoom' webcam.
Tijdens het installeren krijg ik al vrij snel deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wilco5/cam-error.jpg

Deze foutmelding krijg ik eigenlijk al meteen als de installatie wizard start (d.w.z. nog voor ik daadwerkelijk iets installeer). De self extractor pakt alles uit etc en op het moment dat je dan echt wat wilt installeren onderbreekt hij.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, zoals:
- Nieuwste directx geinstalleerd.
- Complete windows update gedaan.
- Temp. map leegemaakt (zoals geadviseerd werd bij de support pagina van Logitech).
- Windows installer opnieuw erop gezet.
- De setup van zowel de meegeleverde cd, als de laatste versie van logitech.com, geprobeerd.

Ik blijf telkens exact dezelfde fout krijgen.
Ik heb het ook nog een keer geprobeerd op een andere pc met windows xp (met de meegeleverde cd) en die werkte zonder problemen.

Heeft iemand dit probleem zelf ook een keer gehad en/of waat waar het misschien aan kan liggen? Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet echt een expert ben op dit gebied, maar ik heb echt geen flauw idee waar het aan kan liggen... :/

BVD.

Systeem info:
- P3 450mhz (niet overgeclocked -mocht dat van belang zijn-);
- 384mb geheugen;
- Riva TNT2 model 64;
- Creative Soundblaster 128 pci;
- Realtek netwerk kaartje 10mbit
- Windows 98 SE (erg recente installatie, met alleen standard programma's als office en msn);
- USB printer is een HP fotoprinter;
- Muis en keyboard is standaard spul (ps2 aangesloten);
- Webcam is een Logitech QuickCam Zoom, software op de meegeleverde cd is "QuickCam 8.0".
...en dat is eigenlijk alles wel zo'n beetje. Ik weet niet welk moederbord erin zit, maar ik heb hier in het verleden nog nooit een probleem mee gehad en alles werkt verder uitstekend incl. de usb poort.

*PS: Ik heb de search al gebruikt en ik he bdaar niks nuttigs kunnen vinden. De meeste problemen die daar sowieso in staan gaan over winxp en problemen met moederbord drivers, bios updates en USB.
*PS2: Ik denk niet dat het een USB probleem is, want op dezelfde PC werkt een USB printer probleemloos. Bovendien ben ik in het installatie proces nog niet eens zover gekomen dat ik de camera kan/mag aansluiten. :)

Verwijderd

WLC, heb je hier al een oplossing voor gevonden? Een kennis van me heeft nml exact hetzelfde probleem en het enige dat ik nog kan verzinnen is formatteren en opnieuw installeren. Maar dat vind ik eigenlijk absurd om zo'n maffe webcam te laten functioneren!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 16:55
Volgens mij is de software al bij versie 8.2 dus misschien ff die downloaden?

http://www.logitech.com/i...794,contentid=6022,OSID=5

• Darkraver8
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-11 19:06

Darkraver8

Het komt allemaal goed!

Heb je de cam er eerst uitgehaald?

die moet je namelijk tijdens de installatie erin proppen :)

Verwijderd

Die kennis van me maakt wel gebruik van de nieuwste softwareversie en de installatie komt niet eens toe aan het punt van 'stop de camera in de usb-ingang'. Het is dus echt een installatiefout, maar is deze eenvoudig op te lossen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Damn................ net effe voor de LOL die 8.2 gedownload sinds ik toch al mijn WebCam nog moest installeren.......... wat afschuwelijk zeg :/

Kan niet eens kiezen om alleen de Driver te installeren maar gewoon al die rommel en niks anders.......... zit nu dus met overbodige programmas op mijn PC ........... fijn....... :|

Anyway heb dus een Zoom! WebCam en alles werkt :)

Download : http://www.logitech.com/i...,CRID=1794,contentid=6022

En ter bevestiging dit beestje : Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/868.gif

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1