Pinnacle PCTV PRO erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
ik heb sinds kort een pinnacle PCTV Pro, ter vervanging van een Hauppauge WinTV kaart.

Nu vind ik het erg storend dat ik ongeveer 2 seconde moet wachten voordat ik naar de volgende zender zap. als ik op het +je klik, dan duurt het dus ongeveer 2 seconden voor dat het volgende kanaal op komt, in tegenstelling van de Hauppauge kaart, waarbij het meteen voor mn neus kwam.

is hier een oplossing voor, of hoort dit zo?

en dan nog niet te spreken over het geluid wat wegvalt als ik timeshift ga gebruiken.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:12

MaDLiVe

.-Observer-.

MarkyB schreef op 02 februari 2004 @ 19:58:
ik heb sinds kort een pinnacle PCTV Pro, ter vervanging van een Hauppauge WinTV kaart.

Nu vind ik het erg storend dat ik ongeveer 2 seconde moet wachten voordat ik naar de volgende zender zap. als ik op het +je klik, dan duurt het dus ongeveer 2 seconden voor dat het volgende kanaal op komt, in tegenstelling van de Hauppauge kaart, waarbij het meteen voor mn neus kwam.

is hier een oplossing voor, of hoort dit zo?

en dan nog niet te spreken over het geluid wat wegvalt als ik timeshift ga gebruiken.
Dat is hier ook zo. Ik heb hem al erg lang zelfs met de laatste drivers niet verholpen. DAt met het wegvallende geluid heb ik nog niet gehad.

Maargoed deze kaarten staan jammer genoeg bekend om de vele problemen. Gelukkig viel dat bij mij best mee.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
MaDLiVe schreef op 02 februari 2004 @ 21:04:
[...]

Dat is hier ook zo. Ik heb hem al erg lang zelfs met de laatste drivers niet verholpen. DAt met het wegvallende geluid heb ik nog niet gehad.

Maargoed deze kaarten staan jammer genoeg bekend om de vele problemen. Gelukkig viel dat bij mij best mee.
is dat bij alle pinnacle kaarten of alleen specifiek deze?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou breekt me klomp!

Ik heb sinds deze week exact hetzelfde probleem. Heb mijn pc omgebouwd van een ASUS P4TE, PIV 2.0Ghz, 1Gb RIMM naar een ASUS P4P800, PIV 2.8GhzHT en 1Gb DDR (PC3200). Dus ik ben er behoorlijk op vooruit gegaan, toch?

Nee dus. Een verse install van windows (inc. alle updates etc) en de laatste drivers (doe ik zowieso altijd als ik her-installeer) en nu is 't kreng niet meer voorruit te fikken! Het PCTV Vision progje is rete-traag en het beeld loopt achter op het geluid...

Ik ben benieuwd....

P.s. WinXP Pro en 5.50a drivers (patch)...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ook ik heb de PCTV Pro

Maar .... bij mij is het ook geen soepele koek.

Als ik fullscreen heb gekeken, en terug schakel naar Windowed view is mijn windows 5 minuten paars en kan ik niets.

En hij zapt traag.

Er zijn veel nieuwe drivers voor mijn kaart, maar die kan ik niet installeren.. Hij blijft zeggen dat er een vorige versie aanwezig is. Terwijl ik ALLE verwijzingen uit het register heb gehaald, van de site van Pinnacle de removeall tools heb gehaald, en het mapje Pinnacle uit program files gegooit hebt.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik heb een 1700XP op kt266 chipset mainbord met Win 2k.

• JVaags
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Ook ik heb de PCTV PRO en het ook het probleem dat hij langzaam zapped. Ik heb de laaste drivers en het programma ChrisTV geprobeerd, mocht niet baten. Pinnacle maakt goede kaarten maar is niet echt snel met updates van software :(

Verder heb ik dat als ik TV kijk dat ik bij bepaalde kanalen een halve minuut lang wat ruis zie en wat gekraak hoor en dat het dan ineens voorbij is. Dit probleem heb ik niet als ik opneem via Pinnacle Studio... :?

Overigens ook nog getweakte drivers geprobeerd.. een tip: DOE DAT NIET! Windows XP vindt nu elke keer bij het opstarten een getweakte TV kaart die hij niet kan installeren.... Overigens toen de drivers werkte was de kwaliteit niet beter.

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
En ik denken dat ik de enige was. Als je alle reviews moet geloven dan is de PCTV Pro een geweldige kaart.
Bij mij is de kaart dus ook rete traag en het irriteert me mateloos. Dacht dat het aan het vision programma lag dus heb ik een ander programma geprobeert (Chris TV). Je raad het al. Geen verbetering.

Wat ik nog wil proberen is de tweaked bt878 WDM drivers van iulabs.com installeren. Heeft iemand hier ervaring mee?

<edit> Net te laat. JVaags, waren dat de drivers van iulabs die je geprobeerd hebt? Heb trouwens exact hetzelfde probleem van ruis bij Ned 2 en 3. Dit is na een halve minuut tot een minuut verdwenen.</edit>

[ Voor 25% gewijzigd door parcol op 02-02-2004 22:46 ]

• JVaags

JVaags

...
Wat ik nog wil proberen is de tweaked bt878 WDM drivers van iulabs.com installeren. Heeft iemand hier ervaring mee?

<edit> Net te laat. JVaags, waren dat de drivers van iulabs die je geprobeerd hebt? Heb trouwens exact hetzelfde probleem van ruis bij Ned 2 en 3. Dit is na een halve minuut tot een minuut verdwenen.</edit>
Of het van iulabs.com komt weet ik niet meer, ik heb de drivers ritueel van mijn harde schijf gewist toen ik erachter kwam dat het niet werkte ;)

Wat ik wel weet is dat windows elke keer bij het opstarten de bt878 tweaked philips wdm drivers wil installeren die er niet meer zijn :)

Verder heb ik ook nog geprobeerd om te capturen met DScaler maar dat wilde helemaal niet lukken :(

[ Voor 13% gewijzigd door JVaags op 02-02-2004 22:55 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
al met al dus een klotekaart :(

• gijoe666
  • Laatst online: 07-05 22:15
PCTV Pro en DSCaler

Je lost de snelheid van het zappen er niet echt mee op, maar het beeld wordt stukken beter icm Btinstaller.exe
Effe zoeken op google en dat vind je het wel.

:)

• gijoe666
  • Laatst online: 07-05 22:15
MarkyB schreef op 02 februari 2004 @ 22:58:
Valt wel mee, het is alleen een hoop tweakwerk :)

• JVaags

JVaags

MarkyB schreef op 02 februari 2004 @ 22:58:
Heb hiervoor een Leadtek Winfast TV2000 gehad die is niet veel beter hoor. Beeldkwaliteit maar zéker het geluid is bij de Pinnacle beter. De Leadtek was 1 en al doffe elende qua geluid. Net of ie enkel op 22Khz afspeelde.

Maar... het zappen ging bij de Leadtek wel ietsje sneller... :)

• parcol
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-08-2024
JVaags schreef op 02 februari 2004 @ 23:02:
[...]

Heb hiervoor een Leadtek Winfast TV2000 gehad die is niet veel beter hoor. Beeldkwaliteit maar zéker het geluid is bij de Pinnacle beter. De Leadtek was 1 en al doffe elende qua geluid. Net of ie enkel op 22Khz afspeelde.

Maar... het zappen ging bij de Leadtek wel ietsje sneller... :)
Grappig JVAAGS, ik heb hetzelfde pad als jij bewandeld zo te zien. Eerst kocht ik een Leadtek Winfast TV2000 en deze heb ik teruggebracht naar de winkel vanwege het brakke geluid. En ik kreeg de kaart met geen mogelijkheid stereo. En inderdaad, dat ding zapte snel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij ligt dat niet aan de kaart heb hier namelijk dezelfde kaart en dat ding werkt perfect en snel ook nog met zappen e.d.
probleem ligt bij de software, want ik had dit ook onder 2k en XP. onder Windows 98SE heb ik nergens problemen mee en werkt hij gewoon perfect :)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

parcol schreef op 02 februari 2004 @ 23:04:
[...]

Grappig JVAAGS, ik heb hetzelfde pad als jij bewandeld zo te zien. Eerst kocht ik een Leadtek Winfast TV2000 en deze heb ik teruggebracht naar de winkel vanwege het brakke geluid. En ik kreeg de kaart met geen mogelijkheid stereo. En inderdaad, dat ding zapte snel.
Bij die kaart is alleen het radio-gedeelte stereo, tv is gewoon mono. ;)

• JVaags

JVaags

gijoe6666 schreef op 02 februari 2004 @ 22:59:
PCTV Pro en DSCaler

Je lost de snelheid van het zappen er niet echt mee op, maar het beeld wordt stukken beter icm Btinstaller.exe
Effe zoeken op google en dat vind je het wel.

Ik krijg de kaart dus met geen mogelijkheid aan de gang met Dscaler. En al helemaal niet met de getweakte drivers. Hij blijft volhouden dat hij de tuner niet kan vinden. Terwijl ik toch de MT2023 (of ziets) kies...

• JVaags

JVaags

...
Ik krijg de kaart dus met geen mogelijkheid aan de gang met Dscaler. En al helemaal niet met de getweakte drivers. Hij blijft volhouden dat hij de tuner niet kan vinden. Terwijl ik toch de MT2023 (of ziets) kies...
Ben er nu net via Linux achtergekomen en door heel, heel, heel goed te kijken op de kaart dat ik een MSP3410 tuner heb. Zegt iemand dit wat? Ik kan hem iig in Dscaler niet vinden...

Overigens werkt de kaart met xawtv niet maar dat ligt volgens mij aan het programma :)

[ Voor 3% gewijzigd door JVaags op 03-02-2004 21:24 ]

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
dscaler zou de oplossing zijn, aangezien die geen drivers nodig heeft. Ik heb ook XP en bij mij staat er mooi een vraagtekentje in de hardware lijst :)

dat de tuner van de pctvpro er niet in zit???

Verwijderd

Ik heb al enkele jaren een PCTV Rave en had veel problemen met de software tot regelmatig vastlopen van de pc. Na wat zoeken vond ik dit programma wat ik nu toch al lang gebruik en erg tevreden over ben, het heeft wel niet al te veel mogelijkheden en is enkel TV & TT.

http://www.fh-wilhelmshaven.de/~schoonbe/tv.html (bron)
http://www.fh-oow.de/~schoonbe/tv/MoreTV.353.zip (download)

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 22:10

Christiano007

Ich bin der champion

Dat heeft te maken met het geluid dat je niet zo snel kunt zappen.

Stel maar eens mono in en dan , als het goed is, kun je zo snel zappen dat je niets te zeuren hebt ;)

Of doe maar eens mute dan merk je het ook gelijk.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Pagina: 1