PCTV Pro en DSCaler

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Van de week heb ik een Pinnacle PCTV Pro gekocht. Pinnacle levert hierbij PCTV Vision. Ik krijg bij dit programma bij ned1,2,3 en belg 1,2 goed beeld alleen bij andere zenders helaas niet.

Ik heb al in verschillende topics gelezen dat DScaler over het algemeen een betere beeldkwaliteit geeft dan de bijgeleverde software van pinnacle. Mijn vragen:

1) Geeft DScaler nu echt een beter beeld als PCTV Vision of moet ik een ander programma gebruiken?

2) Bij DScaler is mijn tvtuner niet goed ingesteld en ik kan er ook met geen mogelijkheid achter komen welke tvtuner ik moet instellen. Ook niet bij de specs van mijn kaart op www.pinnaclesys.com

3) Bij DScaler moet je de tvfrequenties instellen in programms.tvt in de volgende format:3476 Bij mijn kabelexploitant(essent) is dit: kanaal: 12- of 224.00 Hoe kan ik achter de juiste instellingen komen?

4) En het geluid werkt niet bij DScaler maar dit schijnt een bekend probleem te zijn. Ligt het misschien aan de onjuiste instellingen van de tuner?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> AV

• pietjepo
Iemand?

Verwijderd

Als je bij de bijgeleverde tool al geen fatsoenlijk beeld krijgt, krijg je dat bij DScaler hoogstwaarschijnlijk ook niet, aangezien deze laatste enkel wat filtertjes heeft die het beeld wat optimaliseren.

Ik gebruik zelf overigens BorgTV, en daar stel ik de frequenties xxx.xx in, zoals ik die vind op www.upc.nl, daar staan ze per kanaal.

Als het geluid het niet goed doet ligt dit inderdaad aan de onjuiste instellingen, maar eerder die van DScaler .

Probeer BorgTV (www.borgtech.org) eens zou ik zeggen. Ook helpt 't misschien om ff de search te gebruiken, want ik heb wel vaker in een PCTV Pro topic gereageerd.

Het probleem van geen ontvangst, zul je denk ik in de richting van kabels moet zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:22 ]

• mt-cube
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 19:09
Ik heb zelf een Hauppauge wintv radio en deze kaart heeft de zelfde chip als de PCTV pro. Dscaler gebruikt niet je standaard drivers maar spreekt de kaart direct aan (zie site Dscaler voor meer info) Met Dscaler is mijn beeldkwaliteit inderdaad erg goed! Momenteel gebruik ik K!TV (http://www.kastortv.com/) dit programma is gebaseerd op de drivers van Dscaler en werkt erg prettig. Ik gebruik nu veel dit programma het omdat het ietsminder cpu gebruikt en een nét iets handigere teletext interface heeft tov Dscaler.

tip: na de inslallatie van K!TV kan je kiezen voor een engelse interafce, is wat handiger dan frans :)

TV kaarten zijn erg gevoelig voor storing, dus goede bekabeling en connectors zijn erg belangrijk. Ook de automatische search laat het bij tv kaarten nog wel eens afweten, dus moet je meestal handmatig instellen

[ Voor 16% gewijzigd door mt-cube op 17-04-2003 22:45 ]

• sh4d0wman
  • Laatst online: 03:57

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

doe je wel de uitgebreide scanfunctie als je kanalen gaat zoeken?
de snelle werkt bij mij ook niet, de uitgebreide (langzame) vind alles

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:40

sko

volgens c't (04-2003) heeft hij een conexant 878 chip en een microtune tuner (vroeger Temic), de actuele tuner schijnt een microtune MT2023 te zijn.

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 10:52
sh4d0wman schreef op 17 April 2003 @ 22:43:
doe je wel de uitgebreide scanfunctie als je kanalen gaat zoeken?
de snelle werkt bij mij ook niet, de uitgebreide (langzame) vind alles
ja of kijk gewoon bij je kabelmaatschappij wat de frequenties zijn en zoek ze handmatig op
ik heb het ook op deze manier gedaan om zo alle kanalen er op te krijgen (dus ook canal+ ongecodeerd en hier dan weer een ander programmatje overheen gegooid om sport en natuurfilms te kunnen kijken)

• pietjepo
- Ik heb inmiddels versie 4.0.1. van DScaler gedownload, daarbij doet het geluid het wel. Alleen werkt de tvtuner nog steeds niet. Als ik zenders probeer in te stellen sluit het programma zich af.

-Ik heb ook al geprobeerd om borgtv te installeren. Na het starten van het programma wordt er een password gevraagd. En als ik gewoon op ok druk loopt het programma vast en start xp opnieuw op.

-Mijn frans is niet zo goed, waar op die site kan ik K!TV downloaden?

-Ik heb de (langzame) scanfunctie in PCTV Vision al geprobeerd. Hij kan dan maar een beperkt aantal zenders vinden waarvan de kwaliteit goed is, op een paar zenders na.

-Ik heb inmiddels ook al op de tvkaart zelf gekeken om te kijken welke tvtuner erop zit. Ik heb wel een chip van Philips gevonden maar ik weet niet zeker of dit de tuner is.(PHILIPHS TDA 1308)

Verwijderd

pietjepo schreef op 17 April 2003 @ 22:54:
-Mijn frans is niet zo goed, waar op die site kan ik K!TV downloaden?
telechargement = het downloaden

Verwijderd

ik heb nu de BETA software van Pinnacle 2.65 staat er bij het opstarten en de beeld kwaliteit is nu zeer goed bij mij :)

• pietjepo
waar is deze versie te downloaden?

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 15:39
Download hier versie 4.1.6 van dscaler en je bent waarschijnlijk van al je problemen af. Deze versie herkent je kaart automatisch als het goed is.
Ik gebruik hem zelf ook met een PCTV PRO en het werkt perfect :)

Verwijderd

Hoe lang is je kabel dan die er tussen zit? Als die lang is, gooi er een versterkertje tussen

Verwijderd

pietjepo schreef op 17 April 2003 @ 23:36:
waar is deze versie te downloaden?
pinnacle site, www.pinnaclesys.com

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dscaler installeert zelf geen drivers
je zou http://btwincap.sf.net eens kunnen proberen.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• pietjepo
Ok ik heb versie 4.1.6 van dscaler geinstalleerd. Na het starten krijg ik de volgende foutmelding:

ERROR: Can't load hardware driver, possibly caused by corrupt installation. Reboot and try again. File C:\Source\deinterlace\DScalerBuild416\DScaler\providers.cpp Line 356

Ik heb inmiddels xp opnieuw gestart en het probleem blijft bestaan. En volgens mij zijn de drivers van de tvkaart goed geinstalleerd want pctv pro doet het gewoon en ook in configuratiescherm->hardware->apparaatbeheer staan geen foutmeldingen.

• Dioot
Ik zou proberen alle pinnacle software eraf te gooien. Die leek bij mij te conflicteren met dscaler op de ene of andere manier. Dan ook de drivers voor je tvkaart deinstalleren, rebooten, en dan alleen de drivers van pinnacle installeren (dus geen tv-kijk-software).
Als dat ook niet helpt kun je nog proberen de kaart in een ander pci slot te stoppen.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
dscaler is the best there is, borg tv is wel ok, maar niet zo stabiel in mijn geval. Met dscaler kun je ook nog eens opnemen en heb je goede teletekst en VBI informatie. Alleen even een kwestie van instellen, maar dat hoef je maar een keer te doen.

het zou toch raar zijn als dscaler het met de pctvpro niet deed? probeer versie 3 van dscaler gewoon die 4e is beta

• pietjepo
Ok, ik heb alle software en drivers van pinnacle eraf gegooid. En daarna alleen de drivers(versie 1.0.2.7) opnieuw geinstalleerd.

Helaas, DScaler 3.01 werkt nog steeds niet. Het programma geeft het volgende aan: ERROR: Tuner Device: Error Writing (1)

Ik heb in DScaler bij setup hardware ingesteld:

Card: Pinnacle PCTV Studio Pro
Tuner: MT2032 universal(ik heb alle tuners al geprobeerd!)

Iemand?

Verwijderd

Met dscaler kun je ook nog eens opnemen
De laatste keer dat ik met Dscaler (eerste versie 4.0.0) iets wou opnemen was het beeld rechthoekig in plaats van mooi netjes 4 op 3
1/2 height even lines
1/2 height odd lines
1/2 height even and odd averaged
Full height staat bij mij op (not yet implemented)
Please zeg me dat het nu wel kan :P

• Dioot
Card: Pinnacle PCTV Studio Pro
Tuner: MT2032 universal(ik heb alle tuners al geprobeerd!)
Dat moet goed zijn, zo staat het bij mij ook.

Heb je ook dscaler 4.1.6 geprobeerd? Versie 3.01 werkte bij mij helemaal niet en 4.1.6 gaf veel beter beeld dan de andere 4.x versies.

Anders misschien toch nog een ander pci slot proberen. Dat heeft bij mij ook een keer geholpen om zo'n vaag probleem op te lossen

[ Voor 19% gewijzigd door Dioot op 18-04-2003 16:34 ]

• pietjepo
Eindelijk.

Hij werkt met DScaler 4.1.6.

Bedankt voor jullie reacties

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 14:42:
[...]

De laatste keer dat ik met Dscaler (eerste versie 4.0.0) iets wou opnemen was het beeld rechthoekig in plaats van mooi netjes 4 op 3
1/2 height even lines
1/2 height odd lines
1/2 height even and odd averaged
Full height staat bij mij op (not yet implemented)
Please zeg me dat het nu wel kan :P
nee fullheight wil niet, maar dat hoeft toch ook niet?

ik heb wel eens een week gekeken naar TV op 388x288ofzoiets en dat viel me niet eens op, het stoort iig niet.

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Sorry dat ik reageer in een (redelijk) oud topic maar wat heb je nu uiteindelijk gedaan pietjepo om het aan de gang te krijgen met dscaler? Want ik heb exact hetzelfde probleem, kaart detecteerd dscaler heel mooi maar welke tuner ik ook aangeef hij blijft op Yorin staan. En om daar nou de hele dag naar te gaan kijken. Ik krijg ook diezelfde error

ERROR: Tuner Device : Error Writing (1)

En als ik de hardeware info opvraag van de kaart in DScaler zegt ie dat er geen tuner device is gevonden op de I2C bus

Hymns of indigestible suppuration

Verwijderd

Ik heb gebruik het zelfde programma alleen met me xbox op de tv-in geeft af en toe storingen en met dvd heel erg.. vooral als er onder titelling komt..

Het andere pci slote geprobeert en drivers er opnieuw opgezet.. dit probleem heb ik pas na het installeren van me nieuwe geluidskaart maar zelf nu zonder die geluidskaart drivers geeft die problemen :S.. (radeloos). En het is mega iritant.. dus knippert zwart en oranje tussen de games of dvd... dvd wordt hierdoor onkijkbaar.. ja dvd op de tv in omdat me TV zelf stuk is :(

• r0nz0r
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

r0nz0r

I ate it!

Ja, maar als je dscaler gebruikt heeft het ten eerste al geen zin om je probleem bij de drivers te gaan leggen aangezien dit programma die NIET gebruikt.

Maar doet je kaart dit met alle programma's / driver combinaties?

En topicstarter hoe heb je jou probleem uiteindelijk opgelost? Als je dit even zou willen posten zijn er denk ik wel een paar mensen weer mee geholpen. Anders heeft die search ook zo weinig zin. Bij voorbaat dank.

Hymns of indigestible suppuration

Pagina: 1