Toon posts:

DMA maar toch PIO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het bij enkele pc's. Ze hebben allemaal het PC100 moederbord en Windows XP gemeen en bij geen één kan ik U-DMA van zowel harde schijf als cd-rom en cd-writers aan zetten, blijft PIO. NU heb ik hier enkele oplossingen gevonden, die werkten allemaal gewoon niet. Drivers voor PC100 moederborden zijn er niet echt! Zal vast met XP te maken hebben. Nog tips?!?!

Grt
Johan

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
"Drivers voor PC100 moederborden zijn er niet echt"
imho gelul. Er zijn wel degelijk drivers, ligt met name aan de chipset. Vooral voor VIA/SiS zijn er drivers te vinden.
Intel mobo's (440BX met name) hebben de laatste drivers wel in Windows XP ingebakken.

Moet je even kijken op de frontpage.

Wat je oa ook kan doen is de drivers van de primary/secondary IDE channel weggooien en dan rebooten. Windows XP maakt ze dan automagisch weer aan en is er grote kans dat ze op UDMA komen te staan (al een aantal keer voorgekomen, zie search ed).

Zou wel handig zijn als we weten welk mobo je heb misschien? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vinnie op 02-02-2004 13:41 ]

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

NU heb ik hier enkele oplossingen gevonden, die werkten allemaal gewoon niet
Welke waren dit dan? Dit ter voorkoming dat iedereen hier weer diezelfde oplossingen gaat aandragen ..

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48

Wildfire

Joy to the world!

En wat is "het PC100 moederbord"?

Geef eens wat duidelijke systeeminfo aub, dat maakt het toch flink wat handiger voor ons.

Welkom op GoT trouwens. Handig om te weten voor de toekomst, lees de FAQ's eens. Dan had je o.a. dit zien staan, met de tip die Rival24 gaf.

[ Voor 63% gewijzigd door Wildfire op 02-02-2004 15:53 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

Rival24

I'll Be Back

Waarschijnlijk de bekende "bug" in windows XP. Verwijder je IDE controller eens bij apparaatbeheer en herstart je systeem dan eens.