Toon posts:

MS-6330 Mobo en wil via ide bus master drivers niet installe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een MSI K7t Turbo mobo (MS-6330) met een via chipset. Er zit een amd athlon 1200 in. 512 mb ram. Nu heb ik gisteren windows XP opnieuw geinstalleerd op mijn brand new WD2000 200 GB hdd. Alles verlipe vlekkeloos, totdat ik de chipset moest gaan installeren. Nou ja gewoon de 4 in 1 drivers gedownload bij www.viaarena.com en geinstalleerd. Maar tot op de dag van vandaag wil hij de VIA IDE BUS MASTER DRIVERS niet installeren. Ik heb echt heel internet afgezocht (met het beste van mij kennis, niet al te veel) maar kon niets vinden. Heeft een van jullie master tweakers misschien een oplossing? Heb btw ook al de search hier geprobeerd, kon niets vinden :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke foutmelding krijg je ? Dit is heel handig om te weten. Ook alle Windows updates binnen ? Iets in je event-log ? bios update misschien ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niets meer van. Heb de pc opnieuw opgestart (al veel vaker gedaan) en de bios defaults geladen, en gewoon zo windows gestart, en nu herkend ie em wel gewoon. Maar mijn 200 gb hdd wordt nog steeds wel herkend als zijnde maar een 127 gb

Verwijderd

En die 128GB limiet dan?
Tot de invoering van de ATA133 standaard was 128GB de limiet voor de harddisk-grootte. Dit heeft te maken met de adressering van de harddisks. Om een harddisk groter dan 128GB goed te kunnen gebruiken is er ook een ATA133 controller nodig, al dan niet voorzien van de meest recente BIOS update. De ATA133 schijven kleiner dan 128GB kun je wel gewoon op een ATA100/66 controller gebruiken

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Check hierover OM FAQ / Beleid :) Met name Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? ;)

Even [search=drive maar 127 GB] had je al wat meer info opgeleverd :) Kan werkelijk van alles zijn. Misschien eens kijken of je een bios-update kan vinden ? Of misschien is het wel de max die je moederbord aankan.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Gewoon ff bios updaten, Ff op www.msi-computer.nl en dan de bios voor je moederbord zoeken. Maar let op! kijk eerst naar de precieze versie van je moederbord en de review/versie (bv. MS-6330 rev. 1.01) Ik heb dr net even gekeken en er zit wel enkele support voor harde schijven, maar alleen tot 160 gb hdd. Afijn...zoek zelf maar even.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake, je hebt idd gelijk, maar deze post ging origineel niet over mijn hdd, maar over mijn ide bus master drivers. Maar bedankt allemaal ik ga ff een nieuwe bios downen, want daar ligt het idd aan.

Verwijderd

Moet eerlijk bekennen, heb hetzelfde moederbord en de laatste bios (3.6). En de 200 gig harde schijf van een kennis kreeg ik hier echt niet goed. Post je nog even mocht het lukken? :P
Pagina: 1