Toon posts:

Oude systeem te warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik mijn oude computer (P1-166@233 + Voodoo2 + 4 MB Video + 32 MB + 50x + SBLive + 2 HD's) wordt het duidelijk behoorlijk te heet.

Vaak loopt hij na wat gamen vast, rare foutmeldingen etc etc.

De processor is goed gekoeld, daar ligt het niet aan. Denk eerder dat het chipset van het moederboard te warm wordt, en/of het geheugen, de 2 schijven kunnen ook de oorzaak zijn.

Ik ga er zoiezo een zwaardere voeding inzetten (300 watt moet genoeg zijn), en ik wil hem wat gaan afkoelen. Zelfs met kap open maakt het niet veel uit, en ik kan me vingers niet langer op de chipset houden als een seconde of 5 (Dus echt niet goed)

De hd's zijn ook brandbaar heet

Dit is mijn idee :

2 grote fans in de kast bouwen, heatsinkjes op de chipset, heatsinkjes op de videokaarten, en een kleine fan op de videokaart.

Waar kan ik dit spul kopen? Mijn hardware heeft geen (lees, geen) clipjes voor eventuele koelers, dus zal met hittegeleidende plakband ofzo moeten.

Weet iemand een leuk cool-setje voor een redelijke prijs of waar ik dit spul kan kopen, en wat het eventueel gaat kosten?

B.v.d

Johny

Verwijderd

Topicstarter
dus dit is duidelijk te warm?

De symptonen lijken er wel op... is het schadelijk om hem zo te laten draaien?? of moet er ècht wat aan gedaan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Okay.. Is zo'n chipset cooler setje van Ned-cool genoeg denk je?

Dan gebruik ik de 2 heatsinks voor de chipset, (2 chips van Intel 430 VX), en het fannetje zet ik op de videokaart..

is dat genoeg?

Verwijderd

Voor zoon systeem zou ik echt niet veel uitgeven... Straks heb je voor meer geld coolers ed dan dat alles waard is :D

Verwijderd

Topicstarter
24,95 voor een p1-233 + voodoo2 vindt ik niks teveel

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ook een idee hoe ik de airflow in die kast beter kan krijgen? Overal in de kast lopen flatcables en powercables

en ik neem aan, hoe minder er in de weg zit, hoe meer lucht erdoorheen gaat = hoe koeler alles wordt

Iemand?

Johny

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er tof uit

Okay, dan neem ik dat chipset setje van Ned-cool, en dat ding.. kost dan totaal zo'n 100 piek

zou dat genoeg moeten zijn om het hitteprobleem op te lossen denk je?

Johny

Verwijderd

ik zou alle kabels bij elkaar binden met een tyrippie (hoe schrijf je dat eigenlijk?) en voorin en achterin een 8cm fan hangen.
verder miscchien nog een grotere fan op je cpu en dan moet het toch wel gaan denk ik :P
Pagina: 1