Op woensdag 13 december 2000 00:54 schreef Snow-in-a-can het volgende:
Het lijkt mij zo zonde om als 17 jarige al fulltime te gaan werken, terwijl studeren (=lol en uitslapen,.. en leren) ipc erg leuk is.
Daarom wil ik ook een studie doen voor 1 dag per week of een avondstudie of iets dergelijks, maar zoals Elanaz al zegt: vaak leer je alleen dingen die je toch al weet. Ik heb nu geen zin meer om 4 jaar te horen hoe ik een site in elkaar moet zetten of hoe Photoshop werkt, dat weet ik al, dan is 4 jaar toch echt teveel (vooral als je daar nog aan moet beginnen, als ik op de helft van zoiets was had ik het ws. ook nog wel even afgemaakt). En ik heb altijd het gevoel totaal nutteloos bezig te zijn op school, dingen leren die je nooit nodig hebt enzovoorts.
Op woensdag 13 december 2000 00:54 schreef Snow-in-a-can het volgende:
Maar goed, ik heb veel plezier in de studie die ik doe, en, na enkele zomervakanties, viel de 40 urige - 8 tot 17 - elke dag het zelfde - werkweek vies tegen.
Ik heb nu wat weekjes daar gewerkt en heb nog nooit zoiets gehad van 'bah moet ik weer gaan werken'... verder leer ik er veel meer dan op school

Op woensdag 13 december 2000 01:40 schreef ELANAZ het volgende:
De reden dat ik ben gestopt is iig dat ze mij (verdomme!!) proberen uit te leggen waar een muis voor is,
Goh ik heb 2 weken terug geleerd hoe ik Windows 95 moest installeren

Op woensdag 13 december 2000 09:24 schreef Marco het volgende:Mijn tip is dat je je niet moet doodstaren op een hoog aanvangssalaris. Ga opleidingen volgen. 1 dag in de week of in de avond uren, maakt niet uit. Ik weet echt niet meer door dat diploma (integendeel) maar je wordt wel voor voller aangezien.
Was ik ook van plan, toch nog wat papiertjes halen voor op mijn CV erbij te zetten voor later. En ik leer stukken makkelijker door gewoon lekker zelf bezig te zijn, toen ik daar begon wist ik nog niets van ASP, en dat lukt nu al aardig (vrij basic natuurlijk, maar stap voor stap ben ik bezig steeds uitgebreidere dingen te maken).
Op woensdag 13 december 2000 10:41 schreef Kertje het volgende:3000 piek 3500 piek dit is echt TEVEEL voor iemand van 17, hoe goed hij ook is. Als je freelance werkt is het een ander verhaal maar in vaste dienst mag je als 17 jarige blij zijn dat je 10 a 15 piek per uur krijgt, wat voor werk je ook doet.
Hmm ik heb tijdens mijn stage daar bewezen wat ik kan, en hoe ik mijn werk uitvoer enz. Natuurlijk is het loon afhankelijk van je leeftijd, lijkt me logisch, maar als ik daar evenveel ga verdienen dan als ik vakken ga vullen dan zoek ik wel een ander bedrijf(je) die wel naar je kennis en kwaliteit kijkt.
Ik wee niet hoe goed je bent in die (script c.q. opmaak)talen die je noemde, maar, html, photoshop is tegenwoordig niet meer zo spectaculair.
Dus een bedrijf kijkt niet of iemand grafisch een beetje creatief is? Hetzelfde met een TV, je mag aannemen dan een Philips tv toch wat beter is afgewerkt dan zo'n brak chinees TVtje, maar ze zijn beiden van plastic/kunststof gemaakt... als je met Photoshop kunt werken wil dat niet zeggen dat je er mooie dingen in maakt die grafisch verantwoord zijn. (weet niet hoe ik dit kort kan uitleggen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
maar ga niet zeiken over je uurloon want de meeste 17 jarige brengen de krant rond of werken als vakkenvuller voor 6 piek per uur.
De vergelijking vakkenvuller en webdesigner is mij nog niet helemaal duidelijk?
Op woensdag 13 december 2000 12:08 schreef RM-rf het volgende:Conceptontwikkeling en Consultancy zijn veel veelzeggender taken, maar daarvoor zal je wel de nodige inhoud in je karakter moeten hebben en het overwicht tov de klanten. een zeventien jarige daar opzetten, zou ik niet zo maar aandurven, tenzij hij zelf aantoond dat aan te kunnen.
Dat is ook niet wat ik ga doen, zou het wel willen maar dan wel langzaam daarin groeien.
Op woensdag 13 december 2000 12:21 schreef Defspace het volgende:
Je bent goed. Je hebt al je eigen bedrijfje ?
waarom ga je daar niet verder mee ?
3000-3500 is echt te weinig voor iemand met jouw talenten.
Als ik in loondienst werk:
- <li> Ben ik om 5/6 uur klaar met werken en kan ik naar huis (OK, misschien een keer overwerken maar dat is een uitzondering).
<li> Weet ik vooraf wat er op mijn loonstrookje staat.
<li> Minder verantwoordelijkheid, alleen zorgen dat je werk op tijd af is. Met een eigen bedrijfje is het veel meer stressen als een klant moeilijk doet of als iets volgens hem niet aan de voorwaarden voldoet.
<li> Met een eigen bedrijfje ben je veel meer bezig met dingen op papier zetten en klanten te woord staan dan het echte designen.
En de mogelijkheid om verder te gaan met een eigen bedrijfje bestaat altijd nog, ik wil liever nu daar ervaring opdoen...
Op woensdag 13 december 2000 12:52 schreef AHL het volgende:
alleen het gaat sommige bedrijven om hun eigen naam...wat zouden andere wel niet denken als een bedrijf gewoon uit ongeschoolde mensen bestaat.. dat kan ook niet..
Gelukkig vinden ze, waar ik ga werken, praktijkervaring veel belangrijker als dat er iemand rondloopt 'met een papiertje'. Maar ze geven mij ook groot gelijk dat ik nog wat papierwerk wil gaan halen ondertussen.
Op woensdag 13 december 2000 12:54 schreef AHL het volgende:
webdesign bedrijven WILLEN GEEN MENSEN DIE ALLES DOEN
DE ENE doet vormgeven
DE ANDERE doet scripten
Grote bedrijven ja, maar kleine bedrijven niet. Ze willen naast mij nog iemand aannemen, ik blijf grotendeels ontwerpen, en daarnaast wat programmeren. Maar binnen het bedrijf is programmeren ook ontzettend belangrijk, eerst deden ze dat zelf, maar ze zijn nu teveel tijd kwijt aan klanten en andere zaken die erbij komen kijken als je bedrijfje groter aan het worden is.
Daarom zijn ze nog op zoek naar een programmeur, die samen met mij gaat werken. Ik 70% ontwerp, 30% ASP/VB. Die andere 70% programmeren en eventueel wat HTML/ontwerp. Dus wel zo dat als ik een keer vakantie heb die ander wat knopjes in Photoshop kan maken of wat kan HTMLen, maar ook dat als hij ziek is ik wat dingen in ASP kan aanpassen.
Op woensdag 13 december 2000 13:28 schreef Mikedigi het volgende:
die bazen van je zullen goed aan je verdienen.
Je moest es weten hoeveel ze verdient hebben aan mij tijdens mijn stage, dat leverde ze volgens mij nog geld op als ik niets zou doen
<hr>
Ik heb best veel getypt en niet alles overgelezen (doe dat normaal wel altijd) dus niet zeuren als er typefouten instaan