Toon posts:

[WINXP] HD problemen ! !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem :

gisteren was ik vrolijk met overnet aan het downloaden en besluit te gaan slapen , wordt vervolgens wakker en kom tot de ontdekking dat alles vast hing ( wat raar is want heb over het algemeen een stabiel systeempje lopen ) Ik doe hem dus restarten en denk dat daarmee alles is verholpen , niets is minder waar :(
winxp begint met laden en vervolgens zie ik in een flits een blauw scherm langsflitsen en hij start weer overnieuw . ik kreeg de pc met geen mogelijkheid aan eht opstarten ( ook niet veilig modus ect ) en er zat voor mij dus ook niets anders op dan hem te moeten formateren en alles opnieuw te instaleren .
Ik dit dus doen door middel van winxp cd-rom en eenmaal bij ntsf partitie aanmaken aangekomen krijg ik de melding dat mijn hd waarschijnlijk is beschadigt ! ! en hij geen partitie kan aan maken ! dit bericht krijg ik als hij volgens het balkje ( 100% gedoe ) klaar is . ik dit nog een paar keer proberen op verschillende manieren maar er verandert niets ( snel aanmaken en gewoon) .. vervolgens d8 ik het ff te proberen via win95 opstart discette en hem daarmee te formateren en een partitie aan te maken ( FAT32 ) omdat ik d8 dat door winxp messchien neit alles was verwijdert van de HD . Maar het bleek al gauw dat ik hetzelfde probleem kreeg zo gauw als ik een NTSF partitie wilde aanmaken en kreeg weer het inmiddels irritante bericht dat mijn hd waarschijnlijk was beschadigt .
IK dus met mijn pa erover gepraat en hij had wel nog een nieuwe HD van 80 GB voor me liggen , ik dus die oude ( 40 gb ) eruit halen en de nieuwe erin . Comp gestart en het zag er allemaal rooskleurig uit ( hij zag de nieuwe HD ect ) ik dus weer winxp cd-rom erin en nieuwe partitie aanmaken ect ect . KRIJG IK WEER DeZELFDE MELDING dat mijn hd waarschijnlijk was beschadigt en dat met een geheel nieuwe HD .
Ik ben me dan nu ook ten einde raad en vraag dan ook aan jullie of jullie messchien een oplossing weten . Via de search vindik namelijk niets wat op mijn geval lijkt...

Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is de precies exacte foutmelding die je krijgt ? Kan ook zijn dat je IDE-controller brak is, of je geheugen. Zeg het maar. Je hdd zal het zoals je al zegt ws. niet zijn.

Al eens memtest een tijdje laten draaien ? Of eens een diagnostisch tooltje van de moederbordfabrikant geprobeerd ?

Misschien SATA disks ? Dan moetje tijdens install wel f6 drukken om de driver vanaf diskette te laden.

De jumpers en bios al eens nagelopen ?

Kijk ook even in OM FAQ / Beleid, met name bij Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?.

Lees ook even Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. ook nog even door :)

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 01-02-2004 19:06 . Reden: typos&kleine add ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 01 februari 2004 @ 19:05:
Wat is de precies exacte foutmelding die je krijgt ? Kan ook zijn dat je IDE-controller brak is, of je geheugen. Zeg het maar. Je hdd zal het zoals je al zegt ws. niet zijn.

Al eens memtest een tijdje laten draaien ? Of eens een diagnostisch tooltje van de moederbordfabrikant geprobeerd ?

Misschien SATA disks ? Dan moetje tijdens install wel f6 drukken om de driver vanaf diskette te laden.

De jumpers en bios al eens nagelopen ?

Kijk ook even in OM FAQ / Beleid, met name bij Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?.

Lees ook even Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. ook nog even door :)
SATA disks zijn het niet , die oude HD heeft zeker 3 jaar zonder probs gelopen dus lijkt me stug.. jumpers en de bios kloppen ( 1ste HD de nieuwe dus is primary master en 2de hd eveneens 80 GB secondary master )

De exaxte foutmelding die ik krijg is niets anders dan de melding dat mijn HD waarschijnlijk beschadigt is en dat ik moet nalopen of alles goed is aangesloten ( wat ik heb gedaan) en deze medling krijg ik nadat ik de hd NTFS wil maken .

Hoe kan ik verder een memtest doen .. heb namelijk alleen maar een bios lopen nou en voor de rest niets.. dat ide brak is lijkt me niet kan tenslotte wel zonder problemen een FAT32 partitie aanmaken. en mijn bios heeft volgens mij geendiagnotische tooltje

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het messchien kunnen komen door een virus... nou is het me niet bekend dat ik er had ( ik update/scan regelmatig alles ) maar ik las net op dit forum dat er virussen zijn die voorkomen dat je winxp kan instaleren .. maar kan dit virus nog steeds actief zijn nadat ik een geheel nieuwe hd erin heb gedaan en alle oude partities heb verwijdert.. messchien in de bios of eht geheugen maar zou bij god neit weten hoe ik daar kan uitstellen dat ik evt een virus heb zitten ( kwam vooral op dit idee omdat toevallig vandaag 1 feb MYdoom vrius zou worden geactiveerd )

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 20:06 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 19:16:
1ste HD de nieuwe dus is primary master en 2de hd eveneens 80 GB secondary master )
'cable select' en/of in de bios schijfdetectie op 'auto' zetten al geprobeerd ?
Hoe kan ik verder een memtest doen .. heb namelijk alleen maar een bios lopen nou en voor de rest niets.. dat ide brak is lijkt me niet kan tenslotte wel zonder problemen een FAT32 partitie aanmaken. en mijn bios heeft volgens mij geendiagnotische tooltje
Memtest is een programmatje wat zichzelf opstart vanaf een floppy en je geheugen test. Dit kan je bij Bootdisk.com op de 'Utilities' pagina downloaden.

PMG FAQ bevat misschien ook nog wel wat nuttige tips voor je :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters