[ps2] Eén scartaansluiting, twee nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ik heb een playstation 2 en ik heb een videorecorder. Ik heb een wat oudere televisie (jaar of 6) van Philips, met 1 scart-aansluiting en geen aansluiting voor die tulpstekkertjes van de ps2 zelf. Dus moet ik eigenlijk een verloopstekker hebben voor 2 scartkabels.

Mijn vraag is nu of deze dingen bestaan (vast wel) en wat de ervaringen ermee zijn (of dat er nog een andere mogelijkheid bestaat). Ik heb al gezocht en vond een klein topic over hetzelfde onderwerp, maar daarin stond eigenlijk dat het een oplossing was die voor redelijk wat kwaliteitsverlies zorgde. Dus, iemand tips of suggesties?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Hier heb je -volgens mij- twee dingen nodig:

1) Een SCART-splitter; persoonlijk geen ervaringen mee, maar een aantal kennissen gebruiken dit naar tevredenheid.
2) Een converter Tulp-SCART; persoonlijk goede ervaringen mee, geen kwaliteitsverlies.

Suc6 ermee!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:02
Die dingen bestaan wel, maar dan kan je de apparaten niet gelijkijdig laten werken. Je zult elke keer een schakelaartje moeten omzetten voor het apparaat dat je wilt gebruiken....
Je kunt dus eigenlijk net zo goed de kabeltjes wisselen....

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Hoeveel scart aansluitingen op je Video recorder?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik heb zelf een scart switchbox bij een lokale winkel gehaald. Deze heeft drie scart ingangen (waar tussen geswitched kan worden) en 1 scart uitgang naar bijvoorbeeld de tv.

Werkt ideaal, heb er zelf een xbox, dvd speler en pc op aangesloten en de kwaliteit is zeker niet achteruit gegaan (switchbox ondersteund ook RGB signalen). De switchbox heeft me geloof ik rond de 30 euro gekost.

Afbeeldingslocatie: http://www.erikdevries.nl/got/scartswitch.jpg

Bovenstaande gebruik ik (net even een foto van gemaakt).

Overigens kunnen alle apparaten te gelijk aanstaan. Door de switch mogelijkheid storen deze elkaar niet (wat wel erg handig is)

[ Voor 28% gewijzigd door Erikdevries op 01-02-2004 13:26 ]

Verwijderd

Painxiom schreef op 01 februari 2004 @ 13:07:
Die dingen bestaan wel, maar dan kan je de apparaten niet gelijkijdig laten werken. Je zult elke keer een schakelaartje moeten omzetten voor het apparaat dat je wilt gebruiken....
Je kunt dus eigenlijk net zo goed de kabeltjes wisselen....
Niet gelijktijdig klopt! Schakelaartje is onzin. Er zijn splitters waar je geen schakelaar om hoeft te zetten (meestal hebben die 4 SCART ingangen en 1 uitgang; die naar je TV gaat)!

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 13:11:
Hoeveel scart aansluitingen op je Video recorder?
Eentje maar, het is al een oud beestje. Ik heb het volgende geprobeerd, maar dat werkte niet :

COAX-kabel (van de kabelmaatschappij) naar videorecorder
Videorecorder --> coax naar televisie
PS2 scart --> televisie

Dit werkte op zich wel, maar ik kreeg alleen geen beeld van de video, wel geluid (overigens niet op het videokanaal zelf, want daar zat de ps2 op, maar op een of andere dubieuze frequentie)

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Ik had pas bij iemand anders hetzelfde probleem, met gamecube en video.

Toen hebben we een scartsplitter gekocht. Dus van 1 ingang op de tv -> 2 ingangen. Je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Dan krijg je een beetje een raar beeld (weet niet meer precies hoe het eruit zag, soort van door elkaar heen).
Voor de rest werkt het prima. Je hoeft ook geen schakelaars om te zetten. Gewoon de video uit laten als je de console wilt gebruiken en andersom.

Voor tulp -> scart heb je verloopstekkertjes (zie plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://www.bogert.demon.nl/got/tulpnaarscart.jpg

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
smallboy schreef op 01 februari 2004 @ 13:18:
Ik had pas bij iemand anders hetzelfde probleem, met gamecube en video.

Toen hebben we een scartsplitter gekocht. Dus van 1 ingang op de tv -> 2 ingangen. Je kunt ze niet tegelijk gebruiken. Dan krijg je een beetje een raar beeld (weet niet meer precies hoe het eruit zag, soort van door elkaar heen).
Voor de rest werkt het prima. Je hoeft ook geen schakelaars om te zetten. Gewoon de video uit laten als je de console wilt gebruiken en andersom.

Voor tulp -> scart heb je verloopstekkertjes (zie plaatje)
[afbeelding]
Die verloopstekker zit standaard bij de PS2, dus die had ik (inderdaad, ik had dat moeten vermelden B) ). Maar bedoel je met de video uit op standby of echt helemaal de stroom eraf?

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 12:10

smallboy

N/A

Jojk schreef op 01 februari 2004 @ 13:19:
[...]

Die verloopstekker zit standaard bij de PS2, dus die had ik (inderdaad, ik had dat moeten vermelden B) ). Maar bedoel je met de video uit op standby of echt helemaal de stroom eraf?
:D

Op standby gewoon is goed... Als ie maar geen beeld zendt op het videokanaal.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-01 01:28

Hazuki

On my Suzuki

Ik kan je zowieso een echte SCART kabel aanraden, geeft een scherper beeld en mooiere kleuren. Composite is nix...

Koekie?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Ik denk zelf dat zo'n stekker niet erg handig is, stel je wil iets opnemen met je videorecorder dan is het gedurende die tijd niet mogelijk om je ps2/gamecube/xbox te gebruiken.

Denk dat je voor iets meer geld beter zo'n scart switch kan kopen als ik een paar posts hierboven heb neergezet.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:38
Wat je nodig hebt is gewoon een scart switchbox met een paar ingangen zoals hierboven al gepost is. Een simpel model is al te koop voor een euro of 10 ofzo, geen bedrag waar je nachten van wakker ligt. Dan kun je zelf switchen tussen de aangesloten apparaten zonder dat je iets aan of uit hoeft te zetten. Je kunt er later nog een extra apparaat op aansluiten ook, mocht het nodig zijn (en er meerdere ingangen op zitten, afhankelijk van welke je koopt dus).

Je kunt ook best zo'n scart splitter halen, zal iets goedkoper zijn, maar dan kun je dus niet 2 dingen tegelijk gebruiken. Het is aan jezelf of je dat makkelijk vindt werken ;)

Eventuele laatste optie is als je een scart ingang hebt op je videorecorder (dus ingang naast uitgang), dan sluit je daar de ps2 op aan en ze je de videorecorder op het av kanaal. Maar dan kun je wederom de video niet gebruiken of laten opnemen wanneer je de ps2 wilt gebruiken. Ik zou dus gewoon voor een simpele switchbox gaan.
Hazuki schreef op 01 februari 2004 @ 13:23:
Ik kan je zowieso een echte SCART kabel aanraden, geeft een scherper beeld en mooiere kleuren. Composite is nix...
Dat is afhankelijk van welk signaal je door de scart stuurt, als dat ook composite is maakt het niks uit qua scherpte of kleur. (scart is geen vorm van video verzenden, enkel een soort kabelaansluiting, waar dus ook composite doorheen gaat, maar kan ook svideo, rgb, whatever)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1