Ik heb 2 weken terug een alpha 3000 laptop als centrino versie:
1.5ghz (1mb)
intel pro wireless 2200BG
768mb intern (256mb pc2100, 512mb pc2700)
shared video
40gb 5400rpm hdd
15" XGA
4 cell-33Wh Lithium batterij
windows XP
Nu is het zo dat mijn batterij ongeveer maar 2 uur meegaat (gewoon msn-en en surfen op het net, met wireless disabled (dus gewoon via netwerk kabel)... ik had echt gedacht dat ik nu wel makkelijk 3 uur zou moeten kunnen doen met mn laptop
Ik heb hierover gesproken met de fabrikant, en wat andere mensen die die laptops verkopen, en nu hoor ik verschillende dingen. De een zegt dat het komt omdat het een Jewel laptop is... de ander zegt dat het door mn 4 cell-33Wh Lithium batterij komt, en dat ik voor wat bijbetaling mn batterij kan omruilen voor een 8 cell-65Wh.
Mijn vraag is nu of dit echt komt door bovengenoemde beweringen, of dat ik nu ook gewoon makkelijk 3 uur met mn laptop zou moeten kunnen doen, en dat er dus iets aan mankeert.
Ook heb ik bij anderen gezien dat hun energiemeters in de taakbalk aangeven hoelang de batterij nog meegaat. Ik zie alleen het aantal procent. Ik zou ook graag willen zien hoe lang hij nog mee gaat ipv alleen het aantal procent, is dat mogelijk, of is dat alleen bij bepaalde types/merken?
Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven op mijn 2 vragen (vooral de eerste vraag), zodat ik niet onnodig extra geld ga uitgeven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 06-05-2005 20:07
]