[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
FongWan schreef op 27 maart 2004 @ 23:18:
[...]

Als ik het goed heb onthouden was er een bedrijf die een mini-atx bord had gemaakt voor de P-M.

Ik zou zeggen neem eens een kijkje in het vorige topic in de nieuws post of anders op de frontpage zoeken op centrino, want het heeft volgens mij op de frontpage gestaan.
Dat klopt,

Ik heb ooit nog iemand zon mobo'tje aan geraden, ik zal ook even zoeken.

Werkt de search niet :X 8)7

Nja, als hij weer werkt moet je ff zoeken @ poster RS_003 met onderwerp: Zuinige server.

Was 1 van de 1e CSL topics

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 06-04-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Ook leuk:

Asus W1000N:

http://www.asus.com/produ...1000n/w1000n_overview.htm

Ingebouwde subwoofer!

Zie ook: Asus W1000n vs. M6000

[ Voor 22% gewijzigd door amphora op 25-04-2004 14:54 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zit met een probleem :(

Ik heb de acer 661 LMi nu ongeveer 6 maanden. Ik kon ongeveer 4 uur werken (internet/browsen/word) voor dat de baterij het opgaf... Om een of andere reden kom ik niet meer voorbij de 2 uur.

ik heb de laptop al een paar keer helemaal de baterij laten drainen en weer opladen maar dit heeft geen effect.. iemand een idee ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of er eigenlijk nog betaalbare 14" (xga/sxga) laptops te koop zijn naast al dat 15" en widescreen geweld van de laatste maanden. Ik ben opzoek naar een betaalbare centrino, maar wel een compact 14" model. 15" vind ik eigenlijk al net iets te groot, en 12" is weer veel te klein (en te duur).

Een 14" scherm in een behuizing die ook plaats bied voor een 15" scherm valt dus ook af voor de duidelijkheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heeft BenQ niet 14" centrino's? En Asus heeft volgens mij ook "echte" 14" centrino's. Kijk eens op www.de-laptopper.nl zou ik zeggen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 04-05-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Of Benq ze heeft weet ik niet, ik zoek ook meer iets in de richting van asus/acer/compaq/toshiba/ibm zeg maar :) Asus had wel centrino's in de vorm van de m2400n en m3700n, maar of die nog volop leverbaar zijn voor een normale prijs vraag ik me af. De m3700n vind ik in vergelijking met de m6000n, en bijvoorbeeld de acer 661 iets te duur. Ik zoek even verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppe
  • Laatst online: 23-08 20:23
De enige centrino met 14 inch scherm die ik zo even snel kan vinden is de Sony Vaio Z1 maar die krijg je niet voor onder de 2000 euro, dan heb je nog de Travelmate 252 met 14 inch scherm maar dit is geen centrino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg dus om binnen nu en 14 dagen een nieuwe Dell te halen.
Ik wil dan ipv mijn huidige Inspiron 8000 de overstap maken naar de

Dell Latitude D505

D505 with Intel® Pentium® M Processor 735 (1.70Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB) 15.0" SXGA+ TFT display (+290.00 EUR)

Is dit nog een Centrino of enkel een Mobile?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 19:16:
Ik overweeg dus om binnen nu en 14 dagen een nieuwe Dell te halen.
Ik wil dan ipv mijn huidige Inspiron 8000 de overstap maken naar de

Dell Latitude D505

D505 with Intel® Pentium® M Processor 735 (1.70Ghz, 2MB L2 cache, 400Mhz FSB) 15.0" SXGA+ TFT display (+290.00 EUR)

Is dit nog een Centrino of enkel een Mobile?
Van de site:

Standaard Dell TrueMobile 1350 WLAN (802,11b/g)

Optioneel Intel® PRO Wireless 2200 WLAN (802,11b)

Met die Intel-chip heb je een Centrino, anders is het "gewoon" een laptop met Pentium-M.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

huh?
Pentium M
735
1.70 Ghz
2 Mb cache
Deze 4 kenmerken geven weg dat je een Centrinodingetje krijgt. Tenminste, als er een intelWifi-chip in de PC zit, dan heet het een echte Centrino. Maar dat zal tegenwoordig wel.

Die Dothan is overigens een verdomd interessante chip aan het worden. Clock2clock ongeveer evensnel als een AMD64.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien nog een handig item voor in de topicstart:
het tooltje SpeedSwitchXP om snel (vanuit de systray) te kunnen schakelen tussen max performance, max battery of dynamic switching (ook te koppelen aan wel of geen AC power).
het is hier te downloaden:
versie 1.4:
http://www.diefer.de/software/sswitchxp14.exe
versie 1.3:
http://www.diefer.de/software/sswitchxp130.exe

(er zitten wat verschillen tussen de twee versies waardoor de current speed niet altijd correct wordt weergegeven bij een bepaalde versie. dus ff uitproberen welke het beste werkt bij jou ;) )

Dit tooltje is bijvoorbeeld erg handig wanneer je games wilt spelen die niet overweg kunnen de wisselende cpu freq. Bijvoorbeeld classic Unreal Tournament. Je kunt dan simpelweg eerst naar max performance schakelen voordat je de game start.

Dit tooltje doet trouwens zelf niks engs met je laptop, het is meer een soort frontend voor het systeem dat in windows zit om dit te controleren en waarvoor je normaal gesproken met de energieschema's moet kloten, maar dit is dus een stuk praktischer imho.

offtopic:
dit werkt trouwens ook voor andere mobile processoren en ook met de amd64 met cool 'n' quiet (ondanks dat deze laatste niet genoemd wordt op de site van dit progsel)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2004 19:32 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 09 juni 2004 @ 19:22:
huh?
Pentium M
735
1.70 Ghz
2 Mb cache
Deze 4 kenmerken geven weg dat je een Centrinodingetje krijgt. Tenminste, als er een intelWifi-chip in de PC zit, dan heet het een echte Centrino. Maar dat zal tegenwoordig wel.

Die Dothan is overigens een verdomd interessante chip aan het worden. Clock2clock ongeveer evensnel als een AMD64.....
Dus de Dell Latitude D505 is al een Dothan! _/-\o_

Nu ga ik hem zeker halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:39
Iemand ervaring met de
Siemens AMILO Pro V2000?

Zou graag deze kopen aangezien deze binnen mijn budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Joppe schreef op 04 mei 2004 @ 16:41:
De enige centrino met 14 inch scherm die ik zo even snel kan vinden is de Sony Vaio Z1 maar die krijg je niet voor onder de 2000 euro, dan heb je nog de Travelmate 252 met 14 inch scherm maar dit is geen centrino
de Dell Latitude D600 is ook verkrijgbaar als 14".
En het lekkerste is ook dat ie een resolutie van 1400x1500 ondersteunt.
En een andere notebook die dat ook heeft is de IBM Thinkpad T serie.

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Om een nieuw topic aan te maken voor een simpele vraag, leek me ook wat overdreven.

Ik ben van plan mijn Compaq Evo n1015v in te ruilen voor een HP Compaq nx5000 met een Centrino CPU.

Mijn huidige EVO heeft een Amd Athlon XP 1500+ en ga ik qua snelheid er nog wat op vooruit met een 1,4ghz Centrino?

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 10-06-2004 21:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Een 1,4 Ghz Centrino doet geloof ik ongeveer hetzelfde als een P4 2,2 GHz (zie ook topicstart). Dus dat mag je wel een verbetering noemen ja

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Gunner schreef op 10 juni 2004 @ 21:43:
Om een nieuw topic aan te maken voor een simpele vraag, leek me ook wat overdreven.

Ik ben van plan mijn Compaq Evo n1015v in te ruilen voor een HP Compaq nx5000 met een Centrino CPU.

Mijn huidige EVO heeft een Amd Athlon XP 1500+ en ga ik qua snelheid er nog wat op vooruit met een 1,4ghz Centrino?
Als je nou de FAQ van dit subforum of de startpost had gelezen dan had je dit ook terug kunnen vinden.

En het is GEEN Centrino CPU !!! Maar een Pentium-M (Banias)
Centrino = Pentium-M + 855 chipset van intel + 2x00 wlan

Lees de startpost voor meer info.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Van mij mag je Centrino CPU zeggen hoor :) ik weet wat je bedoelt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FongWan schreef op 10 juni 2004 @ 23:15:

Als je nou de FAQ van dit subforum of de startpost had gelezen dan had je dit ook terug kunnen vinden.

En het is GEEN Centrino CPU !!! Maar een Pentium-M (Banias)
Centrino = Pentium-M + 855 chipset van intel + 2x00 wlan

Lees de startpost voor meer info.
Niet zo overspannen reageren aub. Ik heb echt wel je (prima) start post gelezen. maar een tabel zegt vrij weinig over gebruikers ervaringen

En btw, als je op z'n minst de link had gekeken, en de specs had gezien, had je helemaal niet geblaat, want die NX5000 is wel degelijk een Centrino laptop.

Beetje flauw om over een term te vallen terwijl iedereen weet wat ik bedoel

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 11-06-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Sorry als ik een aanvallend overkwam. Was niet de bedoeling.

Had een beetje een $%^& dag achter de rug. Ik haalde ook niet echt uit je post dat je de openingspost had gelezen en eigenlijk meer naar gebruikerservaringen aan het zoeken was.

Maar als je verder nog meer gebruikerservaringen wilt hebben over de Centrino CPU ;) Neem even een kijkje in de topics die ik genoemd heb, vooral de M2400 review topic. Ik denk dat je daar wel wat houvast aan hebt.

Tevens ziet de nx5000 er leuk uit. Vind hem alleen wel een beetje aan de zware kant met +/- 3kg. Ik neem aan de je jouw oude hp alleen voor een nieuwe hp mag inruilen? Anders kan je misschien nog naar een Acer of Asus kijken. Zoals de Asus M2400N, M3700N, M3400N, M5200N, S5200N series. Die zijn volgens mij een stuk lichter qua gewicht en hebben dezelfde specs.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FongWan schreef op 12 juni 2004 @ 01:29:
Sorry als ik een aanvallend overkwam. Was niet de bedoeling.

Had een beetje een $%^& dag achter de rug. Ik haalde ook niet echt uit je post dat je de openingspost had gelezen en eigenlijk meer naar gebruikerservaringen aan het zoeken was.
Nee niets aan de hand, ik ben ook geen newbie hier zoals je kan zien.
Maar ik kan voorstellen dat je aan mensen kan irriteren die niet alles (willen) lezen.
Maar als je verder nog meer gebruikerservaringen wilt hebben over de Centrino CPU ;) Neem even een kijkje in de topics die ik genoemd heb, vooral de M2400 review topic. Ik denk dat je daar wel wat houvast aan hebt.
Zou je misschien een link kunnen geven naar zo'n topic? Ik kan hem niet in de topic list vinden van de afgelopen 3 maanden voor CSL :?
Tevens ziet de nx5000 er leuk uit. Vind hem alleen wel een beetje aan de zware kant met +/- 3kg. Ik neem aan de je jouw oude hp alleen voor een nieuwe hp mag inruilen? Anders kan je misschien nog naar een Acer of Asus kijken. Zoals de Asus M2400N, M3700N, M3400N, M5200N, S5200N series. Die zijn volgens mij een stuk lichter qua gewicht en hebben dezelfde specs.
Nee ik mag hem voor alles inruilen, het is gewoon een prive kwestie, ik ben op een vreemde manier een beetje verknocht aan HP, vindt het gewoon een top-merk, wat misschien wat meer kost, maar in mijn ogen heb je dan ook wat.

Ik kijk eigenlijk helemaal niet naar een ander merk, en imho heeft Asus niet dezelfde 'feel' als HP/Compaq.

Maar mijn oude Evo heb ik voor 99% verkocht en dinsdag ga ik waarschijnlijk de NX5000 aanschaffen

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 12-06-2004 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein schopje

Ik ben op zoek naar een Laptop met een Dothan cpu. Nu heb ik er een paar gevonden maar die draaien nog steeds op FSB 400 :? Deze bijv.

Ik kan ook maar bar weinig laptops vinden die en de Dothan ondersteunen en een Radeon 9700 videochip hebben. Die Diabloo is 1 van de weinigen, maar dat is een huismerk van die zaak, ik heb liever een "echt" merk.

heb trouwens gezocht in het vorige topic maar niets specifiek hierover gevonden.
edit:
zie nu pas dat plaatje met de roadmap 8)7 O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele laptop op de markt heeft op dit moment een Dothan met 533mhz FSB.
Want die 533mhz FSB is een eigenschap die toebehoort aan het nieuwe Sonoma-Centrino platform, dat in Q4 van die jaar zal uitkomen.
Een laptop met een Dothan cpu en een straffe videokaart is trouwens de Asus M6000n reeks of de Dell Inspiron 8600c.
By the way, weet je hoe groot de kans is dat die Diabloo, die Asus, en die Dell laptop, allemaal in hetzelfde Taiwanees fabriek worden gemaakt? Heel groot hoor :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:17:
klein schopje

Ik ben op zoek naar een Laptop met een Dothan cpu. Nu heb ik er een paar gevonden maar die draaien nog steeds op FSB 400 :? Deze bijv.

Ik kan ook maar bar weinig laptops vinden die en de Dothan ondersteunen en een Radeon 9700 videochip hebben. Die Diabloo is 1 van de weinigen, maar dat is een huismerk van die zaak, ik heb liever een "echt" merk.

heb trouwens gezocht in het vorige topic maar niets specifiek hierover gevonden.
Check dit eens :) (Reviewtje van je 'kandidaat').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:42:
[...]

Check dit eens :) (Reviewtje van je 'kandidaat').
Hm dit is geen centrino meer als ik het zo zie, wel een pentium-m.

Leuke laptop (SXGA+ :9~ ) maar wat zijn de voor/nadelen t.o.v. de Acer 2012WLCi?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centrino is de benaming van het "platform" (chipset + cpu + wifi controllers), terwijl Pentium-M de benaming is van de CPU. Een "centrino-processor" bestaat namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Die nieuwe 17" A-serie van Sony heeft ook dothans processor + ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700

http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

En natuurlijk X-black lcd :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freelancer schreef op 19 juni 2004 @ 13:35:
Die nieuwe 17" A-serie van Sony heeft ook dothans processor + ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700

http://vaio.sony-europe.c...+Series&product=VGN-A117S

En natuurlijk X-black lcd :9~
Hij ziet er zeker mooi uit maar volgens mij is dat niet echt "mobiel" meer te noemen (17 inch, bijna 4 kilo enm 2.5 uur op z'n batterij) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Maar dat ding is echt een desktop replacement notebook.
Wel mooi dingetje als je het geld ervoor wilt uitgeven, eindelijk komt sony echt met iets wat nog enigzins het geld waard is?

Heb dat ding in het echt gezien en ik moet zeggen, het ziet er wel erg nice uit. Alleen inderdaad 4kg meezeulen is niet echt leuk voor je rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren mijn Dell Latitude D-505 met een 1.7 Ghz Centrino config.
Momenteel gaat de accu maar 2 uur mee. hij is nog nieuw dus het zal nog wel beter worden maar ik betwijfel of hij de 3 uur gaat halen.

Is dit normaal voor iets wat ze bij Dell Centrino noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nee, dat is extreem kort. Maar het gaat er meer om wat je doet. Als ik een spel speel met Asus m6000 dan haalt ie 1 uur 45 minuten. Doe ik office werk, dan haal ik makkelijk 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje gezocht maar kan geen vergelijkingsmateriaal tussen de 1.7dothan en de 1.5(eerste pentium-m) vinden.

Als ik een notebook neem is het dan heeeeel erg de moeite waar om er een 1.7 in te zetten ipv een 1.6ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Enjoy :)

Tom's hardware vergelijking Banias 1,7GHz vs. Dothan 2,0GHz vs. Banias 1,6GHz vs. LV Mobile AMD Athlon-XP-M 1700+
Conclusie:

Conclusion

In a direct comparison between the old Pentium M 1.7 GHz and the new Dothan with 2.0 GHz, the newcomer clearly manages to gain the upper hand. In some of the benchmarks, the mobile CPU produced with 90-nm technology is up to 22% faster. Even if you only consider the difference in clock speed between the two CPUs, Dothan still offers a 5% advantage.

The results of the battery life benchmarks show the benefits of 90-nm process technology. The two test systems were identical, except for the CPUs, and gave nearly the same results.

Intel's newcomer can accommodate business and gaming notebooks, as the Winbook W gaming benchmarks clearly prove. At the same time, however, a Dothan CPU doesn't offer any advantage over its Banias predecessor with regard to gaming performance. Still, the Winbook W with the Dothan CPU, which offers excellent features and good performance, can firmly hold its own against competing notebooks.

And again, we applaud Intel's decision to end its marketing strategy of emphasizing gigahertz clock speed specifications as the true measure of processor performance. Nevertheless, it remains to be seen whether the new processor-number style nomenclature will really make it easier for end users to find the right product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 23 juni 2004 @ 09:15:
Nee, dat is extreem kort. Maar het gaat er meer om wat je doet. Als ik een spel speel met Asus m6000 dan haalt ie 1 uur 45 minuten. Doe ik office werk, dan haal ik makkelijk 3 uur.
Ik heb het dus ook pur over een beetje internetten en office gebruik, echt waar maximaal 2:15, ik baal daar echt van want ik heb de notebook gekocht om " mobiel" te kunne werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Misschien je speedstep settings of power settings van XP op maximaal staan waardoor je niet langer dan 2:15 uur haalt?

Ik doe ook maar een wilde gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 24 juni 2004 @ 12:03:
Misschien je speedstep settings of power settings van XP op maximaal staan waardoor je niet langer dan 2:15 uur haalt?

Ik doe ook maar een wilde gok.
dat staat wel goed want als ik de stekker eruit trek dan gaat de cpu naar 600 mhz en wordt de circa 50% display minder fel.

Ik ben echt ongelukkig met mijn aankoop momenteel. Ik ben nu een week verder en het blijft een krappe 2 uur, dit mogen ze toch niet verkopen onder de noemer Centrino :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 20:17:
klein schopje

edit:
zie nu pas dat plaatje met de roadmap 8)7 O-)
IK heb dus vandaag die Diabloo V3100 besteld. Ik wilde eerst ook liever een Dell oid, maar dat viel echt ver buiten mijn budget met de eisen die ik eraan stelde. Dit zijn gewoon erg goed betaalbare laptops met mega specificaties. Ik zal nog even laten weten hoe het ding is :)

Heb de volgende configuratie:

Dothan 1.7ghz
1024mb pc2700
60gb 4200rpm (ja, expres 4200rpm)
54mbit wifi
pixelgarantie

verder standaard config.

Jullie horen het wel :)

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Nou laat zeker even je bevindingen horen, ben wel benieuwd hoe de bouw van de behuizing is en de afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die z'n Banias vervangen heeft door een Dothan? En zodoende een Banias over heeft? :) Zit nu met een Celeron M (Banias), en die wordt zonder speedstep irritant warm, wat resulteert in heel irritant fan-gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Dothan echt stukken sneller? Ik wil nl. een laptop kopen met een Dothan, maar die zijn natuurlijk weer stukken duurder.
Waarvoor ik het gebruik? Fotobewerking/videobewerking, officewerk, grafisch werk e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

adamvansanten schreef op 04 juli 2004 @ 23:16:
[...]

IK heb dus vandaag die Diabloo V3100 besteld. Ik wilde eerst ook liever een Dell oid, maar dat viel echt ver buiten mijn budget met de eisen die ik eraan stelde. Dit zijn gewoon erg goed betaalbare laptops met mega specificaties. Ik zal nog even laten weten hoe het ding is :)

Heb de volgende configuratie:

Dothan 1.7ghz
1024mb pc2700
60gb 4200rpm (ja, expres 4200rpm)
54mbit wifi
pixelgarantie

verder standaard config.

Jullie horen het wel :)
En, heb je 'em inmiddels al? Heb zelf onlangs ook een Compal CL56-besteld, niet de Diablo; wel dezelfde barebone dus. Als ik 'em heb zal ik m'n ervaringen posten :)

Waarom een 4200rpm-hdd? Lees de reviews, b.v. op tomshardware, maar eens na; de 7200 is verbruikt bijna geen tot helemaal geen extra stroom... qua geluidsproductiei, zoals op www.notebookforums.com te lezen is, standaard iets meer dan een 4200/5400rpm hdd. Echter met acoustic-management kan je 'em wat stiller maken (max 1% a 2% prestatie-verlies!) en dan hoor je 't verschil niet meer! Wel VEEL sneller in gebruik!

mijn specs: P-M 715 (Dothan dus), 1024MB PC2700, 60GB/7200rpm, 128MB Mobility Radeon 9700 (M11), Intel 2200BG 54mbit wireless. _/-\o_

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

ik heb ook een centrino

dell latitude d600

met een 1,5 proccesor erin..

maar las ik mee werk zie ik hem altijd op 1500 mhz staan.. het is toch de bedoeling dat zich automatisch aanpast aan de snelheid

maar bij mij blijf tie continu op 1500 mhz staan .. moet ik het misschien aan passen in de bios oid..? zoja welke optie moet ik pakken dan?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

DancePlaza schreef op 24 juli 2004 @ 15:20:
ik heb ook een centrino

dell latitude d600

maar las ik mee werk zie ik hem altijd op 1500 mhz staan.. het is toch de bedoeling dat zich automatisch aanpast aan de snelheid

maar bij mij blijf tie continu op 1500 mhz staan .. moet ik het misschien aan passen in de bios oid..? zoja welke optie moet ik pakken dan?
waarschijnlijk heb je je laptop ingesteld op 'altijd aan', in je configuratiescherm onder energiebeheer kan je dat instellen. zet 'em op draagbaar, dan zou speedstep automatisch geactiveerd moeten worden.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

De videochip binnen de Centrino - in mijn geval de 855GM - enig idee wat voor kwaliteit hij afgeeft en waarmee hij te vergelijken is?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

DancePlaza schreef op 24 juli 2004 @ 15:20:
ik heb ook een centrino

dell latitude d600

kijk eens hier: [rml]Orion84 in "[ Laptops] Het Centrino topic deel 2"[/rml]
(is inprincipe de zelfde oplossing als al werd aangedragen (energieschema), maar dan makkelijker imho ;) )
Verwijderd schreef op 19 augustus 2004 @ 19:27:
De videochip binnen de Centrino - in mijn geval de 855GM - enig idee wat voor kwaliteit hij afgeeft en waarmee hij te vergelijken is?
Qua 3D prestaties ongeveer een geforce 2 (en dan niet bepaald de duurste). Mijn 1.4 centrino met extreme graphics 2 (855GM) presteerd ongeveer even goed alss mijn thunderbird 1100 PC met een geforce 2 MX.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 19-08-2004 19:37 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op 19 augustus 2004 @ 19:34:
[...]

Qua 3D prestaties ongeveer een geforce 2 (en dan niet bepaald de duurste). Mijn 1.4 centrino met extreme graphics 2 (855GM) presteerd ongeveer even goed alss mijn thunderbird 1100 PC met een geforce 2 MX.
Ik heb op dit moment een AMD Thunderbird 1.4 ghz met Geforce 2 MX 64 mb ram. Dit zou dus ongeveer het zelfde moeten wezen als de 855GM.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

hmm, mijn GF2 MX heeft maar 32MB ram, dus ik ben bang dat jou PC het beter gaat doen dan je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit druk te zoeken omdat ik tussen een dillema zit:

Is het interresant om een centrino laptop te kopen met:
1.70 of een 2.0 Ghz

Ik ben daardoor druk wezen zoeken op tweakers maar de tabelen kwamen nooit verder dan 1.7. Allebij natuurlijk Dothan.

Weet iemand waarmee een 2.0 Ghz Dothan te vergelijken is?
Als het weinig scheeld met de 1.7 dan ga ik lkkr voor de goedkope 1.7, maar als het veel scheelt neem ik namelijk de 2.0.

Dus waarmee is de 2.0 Ghz te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij kun je de tabel uit de ts gewoon doortrekken, dan tel je er vervolgens zo'n 5% (omdat het banias tabel is) bij op en dan weet je waarmee de 2.0Ghz mee te vergelijken is.

Verschil tussen 1.7 dothan en 2.0 dothan is gewoon lineair, dus zal zo'n 17-18% zijn.

Let er wel op dat er in die tabel vergeleken wordt met een P4-M en Athlon-M, dus niet hun "niet-M" broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens ook een benchmark ofzow te vinden over de prestaties van AMD-M 64 vs. Centrino? Ik kan er namelijk niks van vinden, ook niet bij tomshardware...lijkt me namelijk best interessant... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:54
Hallo,

Ik ben van plan om snel voordat pc-privé afloopt nog een laptop te halen.
Nu heb ik m'n oog laten vallen op een Diabloo Centrino platform (1.7GHZ, 1x512MB mem, 7200rpm HD, ATI9700, etc.) maar zit nog een een vraagje over het Centrino platform.

De Dothan processors hebben allemaal een FSB van 400 maar het gebruikte geheugen is allemaal PC2700 en heeft dus een FSB van 333. Dit is overigens het geval in alles laptops met het Centrino platform en niet enkel de Diabloo's.

Waarom is dit, zo benut je toch nooit alle beschikbare bandbreedte van de processor? Er zijn op pricewatch wel SO-DIMMS PC3200 (400fsb) verkrijgbaar.

Ik hoor het graag

[ Voor 15% gewijzigd door german8 op 25-08-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@klaashof
Er is een apart Diabloo topic, volgens mij over die laptop die jij bedoeld. Ik denk dat je daar je vraag even moet stellen. Is er trouwens al sneller geheugen dan die ddr333?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:17
Fkes een vraag.
Ik ben zelf op zoek naar een laptop met een Intel Pentium Mobile 'Dothan' LV maar het enige wat ik kan vinden zijn de standaard Mobiles. Weet iemand welke laptop een LV heeft?

code:
1
2
3
Intel Pentium M 'Dothan' 1,3GHz LV 728
Intel Pentium M 'Dothan' 1,4GHz LV 738
Intel Pentium M 'Dothan' 1,5GHz LV 758
De LV heeft als laatste cijfer in de aanduiding een 8 (standaard Mobile heeft 5 en ULV heeft 3).

Of zijn die dingen nog niet verkrijgbaar?

* NitroX infinity heeft door de bomen nog nooit het bos gezien :'(

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

LV staat voor low voltage, ULV voor ultra low voltage. De xx5 reeks is dus een middenklasser qua energieverbruik. Overigens kan ik zelf ook nergens een laptop met een LV of ULV cpu vinden. Losse cpu's zijn zo te zien ook alleen maar in het xx5 model beschikbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Arioch op 05-09-2004 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

Ik heb gisteren een Centrino laptop geinstalleerd (Alpha 3000 van computerland) met een 1.7 Ghz Dothan CPU. Nu vraag ik me alleen af of er wel wat met het terugschroeven van de snelheid gebeurd.

Via SiSoft Sandra krijg ik te zien dat het een 1.7 Dothan CPU is, maar de snelheid blijft op 1500 Mhz staan. Ook werkend op de accu. Ook via eigenschappen van Deze Computer staat er dat er een 1,5Ghz Pentium M proc in zit. Ik dacht zelf aan speedstep software maar die zit schijnbaar geinstalleerd al in WinXP. Ook het spelen met de energiesettings veranderd hier niks aan.

Wat kan de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik wil een Dell Inspiron 9200 kopen, en daar zit (als ik het goed zie) ook dus de Centrino in. Is dat wat of niet? Voornamelijk voor schoolwerk en audiobewerking. (ben nogal veel op reis met de band).
Just checking... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 21:07
Ik heb een vraag over de geheugen bandbreedte van het Centrino platform (of beter de Intel 855PM chipset).

Volgens de specs van de chipset op de Intel site support de 855PM een fsb van 400 Mhz, maar nergens kom ik een Centrino laptop tegen die geheugen heeft hoger dan DDR333. Ook geeft intel zelf aan dat de 855PM-Chipset tot max. DDR333 gaat.

Dus ben ik eigenwijs of heb ik het bij het rechte eind als ik zoek naar een laptop met DDR400 geheugen ipv. DDR333.

Misschien moet ik mijn ondertitel wel veranderen in "Eigenwijs is ook Wijs" :+ .

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
De FSB van de proc loopt op 400MHz (2005: 533MHz YAY! :D).
De chipset ondersteund echter maximaal DDR333 geheugen dus heeft het geen nut om DDR400 in een laptop te smijten. Het geheugen loopt a-synchroon aan de FSB (3 (mem) op 4 (cpu) als ik me niet vergis).

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 01-12-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_B
  • Laatst online: 16-09 21:07
Aha dat verklaart, had ik acheraf ook zelf moeten kunnen verzinnen.
Is het al bekend waneer de 533Mhz precies uitkomt en welke chipset intel daarvoor in petto heeft, aangezien dat de 855PM maar tot 400 Mhz FSB gaat.

Discoveries are made by not following instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Op BalusC z'n server staat dat de eerste CPU's met 533MHz FSB al in dit kwartaal (Q4/2004) in de schappen horen te liggen. linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
NitroX infinity schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:14:
Op BalusC z'n server staat dat de eerste CPU's met 533MHz FSB al in dit kwartaal (Q4/2004) in de schappen horen te liggen. linkje
Oorspronkelijk zou het Sonoma Platform al --massaal-- verkrijgbaar zijn in Q4 2004 inderdaad, maar zoals met Intel wel vaker het geval is, is de introductie uitgesteld tot Q1 2005. Hier en daar wordt al een releasedatum van 17 januari genoemd, maar in hoeverre dat reëel is, is nog onduidelijk.

De eerste notebooks zouden al komende decembermaand verkocht worden:Geen pressreleases van andere (wat grotere) fabrikanten, vooralsnog. Afwachten dus.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potver, ik wil zo'n Eurocom configuratie nu al hebben!
Weet iemand al wat af van merken die in NL te koop (zullen) zijn?
Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen de Jewel 2500 en nog fff een maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om binnen nu en een paar maand een nieuwe laptop aan te schaffen. Het wordt een iBook of een Centrino.

Nou heb ik allerlei sites (de-laptopper, google, computerpirates) lopen af te zoeken naar het volgende: een Centrino laptop MET een Nvidia GPU EN een SXGA scherm (1400 x 1050). Kennelijk bestaat deze combinatie niet, maar wordt deze enkel door Ati aangeleverd. Of weet iemand toch nog zo'n laptop?

Dit omdat ik in ieder geval linux (evt. dual boot) ga draaien en de linux drivers van ATI naar horen zeggen om te huilen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat dacht je van de Dell 8600c :?

Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
WSXGA 1680x1050

En ik weet van andere forums dat die resolutie onder de Linux ook werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door CycloneX op 15-01-2005 13:42 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:41:
Wat dacht je van de Dell 8600c :?

Intel® Pentium® M Processor 735 ( 1.70 GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB )
64MB DDR nVidia® GeForce™ 5200 Go 4x AGP grafische kaart
WSXGA 1680x1050

En ik weet van andere forums dat die resolutie onder de Linux ook werkt.
Thnx, ik had al op vele webshops gezocht, maar daar verkopen ze uiteraard geen Dell :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Morgen komt ie dus binnen, mijn W2600 van de-laptopper.
Als ik hem binnen krijg, moet ik 'm eerst een paar uur aan de accu hangen voordat ik de accu in gebruik neem? Mij lijkt van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 08:37
ik heb nu ook een (tweedehands) centrino laptop :D 8)

HP NC6000

• Pentium M 1500mhz (Banias, dus 1mb cache)
• 512mb 333mhz geheugen
• 80gb 5400rpm hdd van samsung
• Mobility radeon 9600 met 32mb (haalt rond de 5700 in 3dmark 2001se)
• DVDspeler
• 14.1" tft, 1024x768
• USB 2.0 (2x)
• Gigabit LAN
• Wireless LAN 54mbit
• Bluetooth

Helaas geen brander, maar kan me desktop pc daar wel voor gebruiken :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 08:36

netblade

Sunrise

Ik zit ook nog leuk te wachten op mijn Centrino notebookje.
Die celly van me gaat slechts 1,5 uur mee en dat is veel te weinig (naar mijn zin >:) )
Bovendien is een R9700M erg leuk :9

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Volgens de review op de FP komt er binnenkort de Sonoma Centrino proc. eraan, in Q1 2005, betekend dit dat wij in NL ook tussen nu en Maart deze Centrino's tegen komen, met een PCI-E vid. kaart in het systeem plus DDR2 en een SATA hdd :?

Want dan w8 ik nog wel ff met het aanschaffen van een notebook, of gaat dit sowieso pas tegen Q2, Q3 duren dat we deze in NL mogen gaan verw8ten :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Tekn0z schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:52:
Volgens de review op de FP komt er binnenkort de Sonoma Centrino proc. eraan,
Het is geen Sonoma Centrino proc. het is een platform dat bestaat uit:
1) Pentium-M, Banias of Dothan core.
2) Chipset, op dit moment de 855GM of 855PM en wordt aangevuld met de 915 chipset als ik goed heb.
3) Intel 2100B of 2200BG wireless kaart.

Deze drie onderdelen tezamen geven recht op het Centrino logo.

Anyway, Sonoma is net gelanceerd en gepresenteerd aan de buitenwereld. Van wat ik weet zijn er al enkele OEM bedrijven die al wat modellen klaar hebben liggen.

BTW Sonoma is gewoon een interne benaming voor de opvolger van het Centrino platform, voor de buitenwereld zal het gewoon Centrino blijven voor zover ik begrepen heb, anders moet intel weer een marketing stunt uithalen net nu Centrino een beetje ingeburgerd is.

Echter dit zal denk ik alleen voor Azie (where else ;) ) het geval zijn op dit moment. Dus reken maar dat de eerste nieuwe Centrino's met de 533FSB Dothan's, DDR2, S-ATA, pci express rond maart zo niet later pas in Europa te leveren zijn.

Dus ik schat zelf inderdaad half of eind Q2 dat deze notebooks goed leverbaar zullen zijn. Tegen die tijd zullen de huidge modellen wel in prijs zakken. Dus of je wilt wachten op de Centrino 2 / Sonoma notebooks of voor Centrino 1 gaat moet je zelf bepalen. Als je kan wachten zou ik gewoon nog even wachten. Dan heb je zoiezo voordeel, of goedkopere Centrino 1 notebooks of een nieuwe Centrino 2 / Sonoma notebook.

[ Voor 21% gewijzigd door FongWan op 23-01-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij duidelijk uitleggen wat nou precies het verschil is tussen Pentium M en Pentium M Centrino ? Deze 2 dus...

Afbeeldingslocatie: http://de-laptopper.nl/image.php?item_id=2780 VS Afbeeldingslocatie: http://www-1.ibm.com/shop/br/readytobuy/images/pent_m_logo.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Dat wordt boven je toch al uitgelegd?

Centrino houdt in > Pentium M, intel 855 of 915 chipset en een intel wireless adapter

Maar als je een laptop hebt die alleen een Pentium M heeft met of een andere chipset of een andere wireless adapter dan mag het niet de naam Centrino dragen van intel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En misschien ten overvloede:
Ik zag verder terug al enkele verbaasde reacties met betrekking tot de beperkte batterijduur met een >1.6 proc....
Ja, natuurlijk ga je er in batterijduur op achteruit!
hogere specs > meer energieverbruik, dus minder lang batterijduur. Douw er nog een 9600 of een 9700 in en je trekt nog meer power weg.

Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Je zal ten allen tijde de afweging moeten maken tussen prestatie en verbruik.
Wil je top mobiel, pak dan niet een highend proc + dikke videokaart.

* alt-92 heeft een 1.5Ghz banias / 512MB Benq 5100 met een ati 9000 die dik 4 uur doet @ batterij.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 weken terug een alpha 3000 laptop als centrino versie:

1.5ghz (1mb)
intel pro wireless 2200BG
768mb intern (256mb pc2100, 512mb pc2700)
shared video
40gb 5400rpm hdd
15" XGA
4 cell-33Wh Lithium batterij
windows XP

Nu is het zo dat mijn batterij ongeveer maar 2 uur meegaat (gewoon msn-en en surfen op het net, met wireless disabled (dus gewoon via netwerk kabel)... ik had echt gedacht dat ik nu wel makkelijk 3 uur zou moeten kunnen doen met mn laptop :(

Ik heb hierover gesproken met de fabrikant, en wat andere mensen die die laptops verkopen, en nu hoor ik verschillende dingen. De een zegt dat het komt omdat het een Jewel laptop is... de ander zegt dat het door mn 4 cell-33Wh Lithium batterij komt, en dat ik voor wat bijbetaling mn batterij kan omruilen voor een 8 cell-65Wh.

Mijn vraag is nu of dit echt komt door bovengenoemde beweringen, of dat ik nu ook gewoon makkelijk 3 uur met mn laptop zou moeten kunnen doen, en dat er dus iets aan mankeert.

Ook heb ik bij anderen gezien dat hun energiemeters in de taakbalk aangeven hoelang de batterij nog meegaat. Ik zie alleen het aantal procent. Ik zou ook graag willen zien hoe lang hij nog mee gaat ipv alleen het aantal procent, is dat mogelijk, of is dat alleen bij bepaalde types/merken?

Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven op mijn 2 vragen (vooral de eerste vraag), zodat ik niet onnodig extra geld ga uitgeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 15-09 16:18
ik denk dat het nogal wat verschil maakt die 2 batterijen :o
zou me niet verbazen als die 8 cell 2maal zo lang mee gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, dan is de keuze snel gemaakt: gewoon ff mn batterij omruilen voor een 8 cell :) bedankt voor je antwoord, nu hoop ik dat iemand nog antwoord kan geven op mijn 2e vraagnou, dan is de keuze snel gemaakt: gewoon ff mn batterij omruilen voor een 8 cell :)
Bedankt voor je antwoord, nu hoop ik dat iemand nog antwoord kan geven op mijn 2e vraag:
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:04:
Ook heb ik bij anderen gezien dat hun energiemeters in de taakbalk aangeven hoelang de batterij nog meegaat. Ik zie alleen het aantal procent. Ik zou ook graag willen zien hoe lang hij nog mee gaat ipv alleen het aantal procent, is dat mogelijk, of is dat alleen bij bepaalde types/merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52
Heb hier een 2dehands laptop.

Fujitsu-Siemens M1425:

1.6 GHz Centrino (725 dacht ik typenummer).
512 DDR
80 gb
128 MB 9700 Mobility Radeon (clocks weet ik nie)

Ding haalt in standaardtrim (powerplay op max prestaties, de rest standaard) 10.700 3dmarks in 2001...

Niet slecht dacht ik voor een laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb ook een centrino laptop op de kop getikt en ik snap het even niet.
Overal staat dat het 1,6GHz processor is (Intel Pentium M 725) behalve in Windows, daar staat ie overal op 600MHz (ook in CPU test programma's ed.)
Nu weet ik ff niet meer hoe het zit, klopt het dat ie standaard op 600MHz draait en als ie meer nodig heeft (intensieve programma's) dat ie dan automatisch meer MHz-en pakt ofzo?
Kan iemand me ff updaten? Ik kon het niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

oZner schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:08:
Ik heb ook een centrino laptop op de kop getikt en ik snap het even niet.
Overal staat dat het 1,6GHz processor is (Intel Pentium M 725) behalve in Windows, daar staat ie overal op 600MHz (ook in CPU test programma's ed.)
Nu weet ik ff niet meer hoe het zit, klopt het dat ie standaard op 600MHz draait en als ie meer nodig heeft (intensieve programma's) dat ie dan automatisch meer MHz-en pakt ofzo?
Kan iemand me ff updaten? Ik kon het niet vinden :(

Je geeft zelf antwoord :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

THW Arie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:10:
Ik had even bevestiging nodig B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Klopt als een bus, mijn 1.6 Pentium-M Dothan, 2 mb cache processortje doet 591 mhz als je niks doet, internet enzo, en als je een zware spelletje/app start knalt ie naar 1.6 ghz.

Wat ik me afvraag, met wat kan ik een 1.6 Pentium-M Dothan (2mb cache) mee vergelijken?

Superpi haalt hij in 48 seconden (1 mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Roflmao schreef op maandag 16 mei 2005 @ 03:17:
Klopt als een bus, mijn 1.6 Pentium-M Dothan, 2 mb cache processortje doet 591 mhz als je niks doet, internet enzo, en als je een zware spelletje/app start knalt ie naar 1.6 ghz.

Wat ik me afvraag, met wat kan ik een 1.6 Pentium-M Dothan (2mb cache) mee vergelijken?

Superpi haalt hij in 48 seconden (1 mb)
http://www.google.com/sea...pentium+benchmark&spell=1 :?

Als ik me niet vergis viel een 1.5 Ghz Dothan met een P4 3.2Ghz te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een raar soort probleem:

Ik heb een asus M6V Notebook met een Intel Mobile Centrino processor 1.73 ghz. In windows zijn op dit moment wat rare dingen aan de hand.

1: Als ik naar systeem ga (config scherm) geeft hij een kloksnelheid van tussen de 400~600 mhz aan. Dit verandert keer op keer
2: Bij het programma CPU-z geeft hij een kloksnelheid aan van 1296.7 mhz, dit verandert ook niet als ik de cpu belast of juist niet.

In de bios geeft hij wel netjes een kloksnelheid van 1730 mhz aan! In windows dus niet!

Mijn computer loopt op moment ook best sloom bij sommige programma's wat eerst veel sneller ging.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:22:

Ik heb een asus M6V Notebook met een Intel Mobile Centrino processor 1.73 ghz. In windows zijn op dit moment wat rare dingen aan de hand.

1: Als ik naar systeem ga (config scherm) geeft hij een kloksnelheid van tussen de 400~600 mhz aan. Dit verandert keer op keer
2: Bij het programma CPU-z geeft hij een kloksnelheid aan van 1296.7 mhz, dit verandert ook niet als ik de cpu belast of juist niet.

In de bios geeft hij wel netjes een kloksnelheid van 1730 mhz aan! In windows dus niet!

Mijn computer loopt op moment ook best sloom bij sommige programma's wat eerst veel sneller ging.

Kan iemand mij helpen?
Gebruik de search dude, dit is overal te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:22:

Kan iemand mij helpen?
WinXP is gewoon crap met uitlezen van de clockspeed, gebruik gewoon een extern proggie zoals CPU-Z die geeft het wel goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

THW Arie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:10:

Heb ik toch nog even een vraag... Ik vind het hele gedoe een beetje vaag namelijk. En ik heb het idee dat mijn systeem nooit boven de 600 uit komt.
Als ik in PC Wizard 2005 een CPU benchmark geef dan report ie 600 MHz.
Ik maak gebruik van Power4Gear (zat bij mijn asus laptop).
Ik vraag me nu alleen af hoe ik (1) kan zien dat hij boven de 600MHz werkt (bijvoorbeeld als ik een spelletje speel) en (2) of ik instellingen kan wijzigen voor dit geheel?!

Ik geloof dat het handiger is als ik mijn power profile op "always on" zet >> 1,6Ghz

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 08-07-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

oZner schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:24:
[...]

Heb ik toch nog even een vraag... Ik vind het hele gedoe een beetje vaag namelijk. En ik heb het idee dat mijn systeem nooit boven de 600 uit komt.
Als ik in PC Wizard 2005 een CPU benchmark geef dan report ie 600 MHz.
Ik maak gebruik van Power4Gear (zat bij mijn asus laptop).
Ik vraag me nu alleen af hoe ik (1) kan zien dat hij boven de 600MHz werkt (bijvoorbeeld als ik een spelletje speel) en (2) of ik instellingen kan wijzigen voor dit geheel?!

Ik geloof dat het handiger is als ik mijn power profile op "always on" zet >> 1,6Ghz
Ook op netstroom schakelt mijn centrino terug naar 600 Mhz. Wanneer er CPU intensieve programma's draaien schakelt ie naar 2 Ghz.

Als je altijd op max snelheid wilt draaien moet je even kijken naar een programma als Centrino Hardware Control.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
THW Arie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Ook op netstroom schakelt mijn centrino terug naar 600 Mhz. Wanneer er CPU intensieve programma's draaien schakelt ie naar 2 Ghz.

Als je altijd op max snelheid wilt draaien moet je even kijken naar een programma als Centrino Hardware Control.
Late reactie maar toch:

Dit hoeft helemaal geen programma.

Wil je dat je CPU altijd max speed doet ?

Rechtermuisknop op die netsnoer/batterij pictogrammetje rechtsbeneden van je scherm. Kies dan "Altijd aan", dan gaat alles op fullspeed draaien namelijk :)

Verder als je die pictogram niet hebt, start > instellingen > configuratiescherm > energiebeheer > tabblad geavanceerd openen > "pictogram in systeemvak weergeven" aanvinken...

[ Voor 12% gewijzigd door Roflmao op 25-07-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou als vervanger van mijn G3 iBook 12" binnen afzienbare tijd een nieuw laptopje willen kopen.De opties die ik voor ogen heb: iBook G4 12" (~€1000(+RAMuitbreiding)), een Samsung X20 XVM1730 (~€1450).

Die iBook is dus duidelijk goedkoper en minder qua componenten. Ik zou echter graag wat meer willen horen over die Pentium-M notebook weten, ben echter op het moment niet zo thuis op dat gebied(de Samsung lijkt me op het eerste gezicht en met enig gegoogle wel een goede prijs/prestatieverhouding te hebben).

Zijn mbt de componenten van de Samsung bij de "experts" nog opmerkingen over zwakke/sterke punten die ik over het hoofd zou kunnen zien? Zijn problemen met FreeBSD/GNU-Linux te verwachten? (op de bekende sites niets over dat model gevonden helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 19:23
Jammer dat er geen leven meer in dit topic zit.

Ik ben namelijk zeer benieuwd naar een nieuwe tabel tussen de Dothan processoren en de P4-M bijvoorbeeld :) Ik weet dat hij ongeveer gelijk staat aan de AMD Athlon 64 3000+ :9

Zoals een Pentium m 740 (1,73GHz, 2MB). Met welke P4-M is die nu te vergelijken?

Daarnaast is de 915PM nu ook algemeen goed...

[ Voor 11% gewijzigd door _Brake_ op 17-01-2006 01:21 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

Beetje een schop, maar het gaat over dit onderwerp en een nieuw topic openen is ook weer zo...

Mijn vriendin heeft vanmiddag de Acer Aspire 1642 aangeschaft welke een centrino 1,7 ghz processor heeft.. nu hebben we de laptop vanmiddag even opgeladen tot 100%, maar Windows gaf aan dat hij maar 2.30u meeging op de accu?? Dit lijkt mij zeer weinig aangezien centrino normaal zuinig is?

Moet de accu gewoon nog even goed opgeladen > ontladen etc worden? Of is er iets mis met de installatie van Windows ofzo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 09:09

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
of windows geeft gewoon een verkeerde tijd aan ;) Heb het nooit echt een betrouwbare indicatie gevonden. Test het gewoon uit door te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
hoe lang moet hij mee kunnen gaan volgens specs?

daar komt bij:
als er een grafische kaart in zit slurpt die stroom als die niet langzamer gaat draaien (ati heet het powerplay)
helderheid van beeldscherm maakt redelijk wat uit

En als je een OC topic zoekt naar centrino is er een topic over undervolten. Daar wordt hij een stuk zuiniger van, geen prestatie verlies, en geen kans de processor te slopen zoals bij overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Dennahz schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:51:
Beetje een schop, maar het gaat over dit onderwerp en een nieuw topic openen is ook weer zo...

Mijn vriendin heeft vanmiddag de Acer Aspire 1642 aangeschaft welke een centrino 1,7 ghz processor heeft.. nu hebben we de laptop vanmiddag even opgeladen tot 100%, maar Windows gaf aan dat hij maar 2.30u meeging op de accu?? Dit lijkt mij zeer weinig aangezien centrino normaal zuinig is?

Moet de accu gewoon nog even goed opgeladen > ontladen etc worden? Of is er iets mis met de installatie van Windows ofzo.
Heb je misschien usb apparaten aangesloten? Het Centrino platform kampt met een usb bug i.c.m. Microsoft Windows XP. Zie ook nieuws: Ook Sonoma-platform gevoelig voor usb-bug Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

In de winkel zeiden ze 4 tot 5 uur, bij 2 verschillende zaken zelfs.

Undervolten ga ik zeker eens proberen ja, hoeveel zuiniger wordt ie daar van? Klinkt wel interessant... als je je BIOS niet hoeft up te daten en het gewoon in Windows kan? :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 22-08 01:21
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het feit dat je accu net nieuw is. Pas na een aantal laad-ontlaad cyclussen levert een accu tegen de maximale capaciteit.

Undervolten is zeker een goed idee om je accu langer mee te laten gaan. Ik gebruik zelf Notebook Hardware Control. Die kan ook meteen je fans en je videokaart aansturen en draait gewoon onder windows.
Verder zoals al is gezegd je brightness omlaag zetten. Dat is ook een behoorlijke accuverbruiker.
Pagina: 1 2 Laatste