ATI radeon 9700 refresh rate werkt niet onder Windows

Pagina: 1
Acties:

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Hallo Ik heb en ATI Radeo 9700.
Ik heb net Windows opnieuw geinstalleerd omdat mijn oude versie niet goed meer werkte.
1 van de dingen die niet meer werkte was de refresh rate. Deze bleef maar op 60Hz staan, ondankt dat ik hem met de Windows eigenschappen van het beeldscherm en de software bijgeleverd van Omega op hogere refresh rates zette.
Ik dacht dat het wel eens kon zijn gekomen omdat ik meerdere divers over elkaar heen had gedraaid e.d.
Nu na een format C en een nieuwe install van WinXP-SP1 heb ik gelijk dat probleem weer. Ik heb de door Windows Update aangeboden drivers nog geprobeerd, en de ATI Omega en DNA. Geen van allen geeft mij de refresh rate ook daadwerkelijk wat ze software matig wel weergeven. (Hij staat volgens Windows nu op 85Hz, maar als ik op de monitor zelf naar info ga, dan geeft hij nog vrolijk aan dat het 60 Hz is, wat ik overigens ook zelf merk.

Iemand een idee waar dit aan ligt? Is mijn kaart naar de Hardware hemel?

gr
Joost

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is die 60 Hz in Windows of in spellen?

Neem dit eens door :)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

monitor drivers installeren zou kunnen helpen.....

Verwijderd

Installeer de monitor .INF driver - Zet DDC aan en vink "verberg resoluties die deze monitor niet kan weergeven" aan.

Verwijderd

display properties -> advance, displays -> monitor en daar ff de resolutie omhoog gooien daarna kan je 1 van de voorgaande posts uitvoeren ( bij adapter res. omhoog zetten.) had t zelfde probleem, dit werkt.. met de ati drivers dus