Toon posts:

Verschil back-up en jatten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorige topic werd gesloten omdat er "jatten" in voorkwam. Wat is nou het verschil tussen jatten en back-uppen?
Het topic: "beste manier om een back-up van een DVD te maken" kan toch evengoed noemen: "beste manier om een DVDtje te jatten"
Ik zie niet in waarom mijn topic daarvoor werd gesloten...
Zit hier nergens een of andere jurist die mij het verschil kan uitleggen?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

C:\>_

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Backup is voor eigen gebruik; je hebt de DVD al gekocht en hebt dus de rechten betaald. Jatten is gewoon diefstal.

Een "backupje" aan je buurman geven is ook gewoon diefstal, aangezien hij geen rechten betaald heeft.

Verder heeft Vinnie volledig gelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door sdomburg op 31-01-2004 21:31 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 20:48
Misschien kan je het beter 'rippen' noemen, dan hebben mensen wat minder snel de neiging om er negatief over te denken. En verder is het backuppen legaal, terwijl jatten gewoon altijd illegaal is.

The devil is in the details.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:24
Het grote verschil zit 'm in de benaming. Wanneer je een DVD backupt is dat je eigen DVD. Met de benaming een DVD "jatten" weet niemand wat je nu precies bedoelt. Als je het een beetje vlug doorleest kun je zelfs denken dat je gewoon DVD's jat uit een winkel en hier een afspeel probleem mee hebt.

Hoe dan ook, er is een topic waar je wat mij betreft prima het backuppen van DVD's mag bespreken. [rml]DVD's backuppen; de beste manier [ Deel 2][/rml]
Ik snap natuurlijk ook nog wel dat dat ook niet enkel voor het backuppen van DVD's is, maar ook om voor anderen te kopieren, ergens op internet te posten, een gehuurde DVD te kopieren of whatever. Maar in dat topic wordt het gedoogd.
Kom alleen niet met termen als "DVD's jatten", dat is het randje opzoeken. (tevens een apart topic had niet gehoeven, bespreek het liever in dat 'grote' topic zodat het in AV straks niet vol staat met DVD backup topics en dit forum straks op een kneuzenprogramma op tv in beeld komt als bron van illegaal kopieren)

voor eventuele verdere info kun je altijd mailen, dat gaat voor ons wat makkelijker en houdt de boel hier wat schoner

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.