[ac3] Licht kraken achtergrond geluid.

Pagina: 1
Acties:

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb een probleem waar ik geen oplossing voor heb gevonden op GoT en Google.
Als ik een film met ac3 geluid afspeel, hoor ik een zacht krakend achtergrondgeluid. Het geluid overheerst niet, maar is wel ergerlijk. Het geluid hoor ik alleen als ik in het ac3 config menu de instellingen zet op 5.1. Als ik het op stereo zet, heb ik dit achtergrond geluid niet meer. Verder heb ik het geluid ook niet met mp3 tjes of met films zonder ac3 geluid.
Dingen die ik heb geprobeerd:
-nforce drivers eraf gegooid en er weer op gezet
-ALLE codecs eraf gegooid en er weer op gezet, dus ook divx en xvid. Heb ac3 als laatste van de codecs geinstalleerd.
-andere en oudere ac3 codecs geprobeerd. Het werkte steeds niet. Of je hoorde geen ruis, maar kwam het geluid alleen in stereo. Of je hoorde wel ruis, en het geluid was surround.
-heb ook mn cpu load in de gaten gehouden. Deze komt niet boven de 20% uit bij het afspelen van een film.
-heb natuurlijk eindeloos lopen kl*ten met de ac3 instellingen.

Ik heb ac3 versie 0.70b. Verder is mijn computer aangesloten op een geaard stopcontact.
Weten jullie waar het aan kan liggen, of wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 2% gewijzigd door lrietveld op 31-01-2004 20:46 . Reden: typo ]

System Specs

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22

• lrietveld
Nee, daar heb ik niet gekeken. Maar dat komt ook omdat deze een ander probleem heeft.
Bij mij heb ik alleen last van een krakend geluid als ik een ac3 film afspeel op surround mode. Als ik niets afspeel, een mp3-tje afspeel, of een non-ac3 film afspeel, dan heb ik geen last van dit krakend geluid. Dat geeft dus aan dat het een codec/software fout is, en niet een mogelijke hardware fout.

System Specs

• lrietveld
*KICK*
Is er echt niemand die me kan helpen? :P

System Specs

• blibby1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:04
Probeer eens andere audio-drivers, misschien ligt het daar aan.

• lrietveld
Mja, dat heb ik dus al gedaan. Ik heb onboard sound (a7n8x deluxe), en heb de nforce drivers al een keer geherinstalleerd. Daar ligt het dus in elk geval niet aan.

System Specs

• lrietveld
Ik ga het nog voor een laatste keer proberen, omdat tot nu toe niemand mij heeft kunnen helpen...
Dus hier komt ie: KICK :P

p.s. 1 ding die ik vergeten was te vertellen, is dat als ik een dvd in surround afspeel met windvd, ik geen ruis krijg. Dit gegeven sluit volgens mij dus ook een hardwarematig probleem uit.

System Specs

Verwijderd

Heb ook zo een probleem, bij mij is er ook een krakend probleem. Vooral bij stormgeluiden en dergelijke. Bij Mp3's en audio geen kraakje te horen (tenzij de mp3 van k*t kwaliteit is).

Audigy platinum EX op p4 3.0 MSI 875 Fisr en athon 1400 zelfde probleem

• lrietveld
Voor mensen die ook mijn probleem hebben. De nieuwe ac3 versie verhelpt dit probleem :). Dus snel downloaden ;) :
meuktracker: AC3filter 1.01a RC1
http://ac3filter.sourcefo...d/ac3filter_1_01a_rc1.exe

System Specs

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 22-05-2004 23:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1