Toon posts:

Help! Versterker aan pc brom.... (ja ik heb aarde)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds vandaag een koda 1068A versterker gekocht. Mijn pc is geaard, nu heb ik de versterker aan de praat op mijn standalone divx speler van H&B. Maar als ik hem aan me pc wil hangen bromt het gigantisch :'( Me pc is geaard, ook als ik hem niet aard heb ik hetzelfde probleem. De aarde draad werkt wel dat heb ik al gecontroleerd. Het helpt niet om de versterker op een andere groep te hangen. Iemand een oplossing???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 22:11 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij kwam het omdat ook mijn TV en Radio kabels aangesloten waren op de versterker. Twee scheidingsfilters van de locale electro-winkel deden wonderen (kosten: 18 euro totaal). Ook het handmatig aarden van de coax aan een aardpool van een stekkerdoos hielp, maar dat leek me toch niet helemaal de veilige oplossing ;)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

versterker ook aarden wil vaak ook nog wel helpen (moet dat wel kunnen natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had me tv al los gekoppeld maar toen bleef het probleem volgens mij komt het door een domme graftak in een bejaarde te huis naast me. Want ik had net even een duitse zender op staan :? behoorlijk fucked up allemaal :'( Ik denk dus dat een stoorzender het probleem is

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 23:38

HKS-Skyline

Vroooom ?

je kabels isoleren is dan misschien een optie

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik heb nu na wat kutten alleen nog maar wat ruis maar dat ligt aan de versterker. Ik ga die aldi boksjes denk ik kopen :P Misschien doen die t wel aardig :)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:35

Movinghead

ing.

DI box tussen je pc en de versterker en je probleem is verholpen

Verwijderd

Movinghead schreef op 31 januari 2004 @ 23:01:
DI box tussen je pc en de versterker en je probleem is verholpen
DI box ? Leg uit . . .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 23:03:
[...]

DI box ? Leg uit . . .
ja hij bedoelt zo'n 1 : 1 transformator zodat er geen direct contact is. Maar ik heb de oorzaak al gevonden.. Een graftak met een opgevoerde hoofdtelefoon, ik zal eens kijken wat ik hieraan kan doen :P

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik had eens hetzelfde. Mijn oplossing was een ander stopcontact gebruiken(eentje aan de andere kant van de kamer). Probeer dat eens en kijk dan of de brom weg is.

In een ander geval bleek de brom juist door de aarding ontstaan te zijn. Vervolgens hebben we de aardingsconnector afgeplakt. Toen werkte het wel perfect.

Proberen van deze twee dingen kan nooit kwaad lijkt me. Succes!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 23:06:
[...]

ja hij bedoelt zo'n 1 : 1 transformator zodat er geen direct contact is. Maar ik heb de oorzaak al gevonden.. Een graftak met een opgevoerde hoofdtelefoon, ik zal eens kijken wat ik hieraan kan doen :P
Want ik wil dat graag weten, want bij mij is het probleem dat èn m'n Pc op de kabel zit aangesloten (tv-tuner) èn m'n receiver (radio). Daarnaast lopen er kabels terug naar m'n receiver (video èn audio). Een grote lus dus, en daardoor loopt er zelfs stroom rond in de kabels (vonken als je alles aansluit) en dat is errug |:( !!

Ben nu bezig met een nieuwe muur-doos voor de kabelaansluiting (aarde scheiden van de rest van de wereld). En ik wil ook de PC scheiden van de receiver. Misschien dat een DI-dinges dè oplossing is.
Pagina: 1