Toon posts:

FM2L flitsmeter

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heeft iemand ervaring met de FM2L van falcon eyes?
het enige wat ie bij mij doet is -F- in het beeldscherm geven, en verder doet ie niets.

alvast dank je

Eva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai Eva! Welkom op GoT!

over je vraag kan ik je weinig vertellen maar ik wil je ten eerste even verwijzen naar onze FAQ. Hierin staan richtlijnen voor ons gedrag t.o.v. elkaar op GoT.

http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Zo sluit je bijvoorbeeld af met een groet, iets wat hier absoluut overbodig is, en zelfs niet wordt gewaardeerd. Wij GoTters groeten elkaar namelijk automatisch bij elke post. :D

Verder wens ik je veel plezier toe op ons veelzijdige en informatiefe forum!

:D

ps. ben jij dat in je avatar?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de wijze les :)
zal alles goed door lezen.

ja, dat ben ik op de avatar trouwens.

en dat groeten is een goede gewoonte van me,
maar zal hem afleren ( proberen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Eva, kan je wellicht iets meer info geven? Onder welke omstandigheden heb je getest en dergelijke? Ik heb zelf nu geen lichtmeter van Falcon Eyes meer, maar heb er wel een week of wat mee gewerkt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zou willen dat ik meer info kon geven :)

ik heb een goede batterij erin, als ik dan de power aan doe komt er op het lcd display een 'F' te staan, en verder doet ie helemaal niets.

ik kan geen instellingen wijzigen, als ik hem aansluit op de flitser doet ie niets, als ik de flitser probeer te laten flitsen gebeurt er ook niets. lijkt wel of ie gewoon vast zit.

ik heb er ook geen handleiding bij, het ding doet gewoon niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 20:22:

ja, dat ben ik op de avatar trouwens.
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik kan helemaal niks meer vinden over lichtmeters van Falcon Eyes, dat is wel even een tegenvaller. Ik weet ook niet meer precies hoe die exacte lichtmeter werkte die ik vast heb gehad vrees ik, heb er meerdere geprobeerd en vervolgens besloten dat ik er maar weinig aan heb. :X

Die "F" lijkt mij een foutmelding, maar daar was je zelf waarschijnlijk ook al wel achter. Gezien je geen boekje e.d. hebt, is het een beetje lastig allemaal, heb je misschien een foto van de lichtmeter?

Ik neig ernaar om te denken dat er in het apparaat zelf iets niet helemaal OK is, bijvoorbeeld de lichtsensor, of een los contactje ergens...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 08:44

wiewatwaar

whatever

Kijk hier eens:

http://www.imagez.nl/images/flashmeter.html

Normaal is het systeem:
Aanzetten
ISO eventueel instellen
voor het object plaatsen in de richting van de camera
flitsen
waarde uitlezen

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 14:35

Maartenvs

For Sale

Moet je dan niet de lichtsterkte van je lens 2,2 bijvoorbeeld opgeven. Had ik wel eens ergens gehoord.
edit:
Ik heb zelf nooit met zo'n ding gewerkt :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Maartenvs op 02-02-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Maartenvs schreef op 02 februari 2004 @ 12:07:
Moet je dan niet de lichtsterkte van je lens 2,2 bijvoorbeeld opgeven. Had ik wel eens ergens gehoord.
edit:
Ik heb zelf nooit met zo'n ding gewerkt :-)
Dat zou mooi zijn. Hoeft hij helemaal niks meer te doen. Aangezien je sluitertijd door de korte flits niet bepalend is voor de hoeveelheid licht moet die wel door je diafragma bepaald worden. En het is nu net de bedoeling dat de meter die aan de hand van een proefflits bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiewatwaar schreef op 02 februari 2004 @ 20:05:
[...]

Dat zou mooi zijn. Hoeft hij helemaal niks meer te doen. Aangezien je sluitertijd door de korte flits niet bepalend is voor de hoeveelheid licht.....
dat is niet helemaal waar natuurlijk, de sluitertijd samen met de diafragmastand en de isowaarde bepaald natuurlijk de hoeveelheid benodigd licht, niet alleen de diafragma opening :)
op de flitsmeter stel je normaal de isowaarde in, en de gebruikte sluitertijd, en dan geeft de meter aan welke diafragma stand je moet gebruiken voor een optimale belichting van de film of ccd.

maar dank je wel allemaal, ik ben er helemaal uit. hij was namelijk defect :)
heb hem al omgeruild bij de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor het compliment,
waarom zie ik mijn avatar niet trouwens??

edited : sorry mijn fout, had de instelling niet goed 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:06:
[...]

dat is niet helemaal waar natuurlijk, de sluitertijd samen met de diafragmastand en de isowaarde bepaald natuurlijk de hoeveelheid benodigd licht, niet alleen de diafragma opening :)
op de flitsmeter stel je normaal de isowaarde in, en de gebruikte sluitertijd, en dan geeft de meter aan welke diafragma stand je moet gebruiken voor een optimale belichting van de film of ccd.

maar dank je wel allemaal, ik ben er helemaal uit. hij was namelijk defect :)
heb hem al omgeruild bij de winkel.
Ah dan dacht ik toch goed :)

levatex: vind je het nou moeilijker om met latex te werken voor de foto's? Je hebt vaak toch te maken met glimmende oppervlakte en daarmee spiegelingen die je niet zo 1-2-3 verwacht, of heb ik het mis?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiewatwaar

wiewatwaar

whatever

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:06:
[...]

Ik liet de ISO waarde van het filmpje even buiten beschouwing omdat dat geen waarde is waar je normaal tijdens een sessie mee gaat varieëren. En wat wil je met je sluitertijd doen? (Er even van uitgaande dat je flits voor de verlichting zorgd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 09:07:
[...]

dank je wel voor het compliment,
waarom zie ik mijn avatar niet trouwens??

edited : sorry mijn fout, had de instelling niet goed 8)7 8)7
offtopic:
Helaas is er niet veel van te zien :( als je de foto nou ff op regular format postte...
O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wiewatwaar schreef op 03 februari 2004 @ 12:17:
[...]

Ik liet de ISO waarde van het filmpje even buiten beschouwing omdat dat geen waarde is waar je normaal tijdens een sessie mee gaat varieëren. En wat wil je met je sluitertijd doen? (Er even van uitgaande dat je flits voor de verlichting zorgd.)
je doet tijdens studiosessies niet veel met je sluitertijd, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niets met de belichting te maken heeft. tis maar net wat je kamera aan kan .....
en op je flitsmeter stel je de sluitertijd in, maar ook de isowaarde omdat die twee medebepalend zijn welke diafragmaopening optimaal is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Floris schreef op 03 februari 2004 @ 11:44:
[...]

Ah dan dacht ik toch goed :)

levatex: vind je het nou moeilijker om met latex te werken voor de foto's? Je hebt vaak toch te maken met glimmende oppervlakte en daarmee spiegelingen die je niet zo 1-2-3 verwacht, of heb ik het mis?
latex is niet zo moeilijk om te fotograferen hoor, je moet alleen zorgen dat je veel reflektieoppervlakken hebt tijdens een sessie, want tis wel de bedoeling dat je het ziet glanzen allemaal. dus ook een polarisatiefilter zou bij een buitensessie rampzalig zijn, haalt alle reflekties van het latex weg :)
het enige wat bij een buitensessie wel gebeurt is dat je de opvulflits soms in de kleding terug ziet, of de fotograaf zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 14:39:
[...]

offtopic:
Helaas is er niet veel van te zien :( als je de foto nou ff op regular format postte...
O-) O-)
offtopic:
kan ik ook :)>
hoe groot wil je hem hebben? en waar wil je hem zien?
nee zonder gekheid, deze stond nog bij mijn webhost, vind hem niet geweldig, maar goed genoeg :) ik heb wel mooiere foto's van mezelf, maar zie geen topic voor eigengeilerij, dus post hem maar niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2bad.. ben eigenlijk wel benieuwd.. :D

Anyway, even een tip, probeer niet op elk bericht afzonderlijk te quoten maar gebruik 1 bericht voor alle quotes. Met de UBB tags uit de FAQ kun je vanalles variëren.. zo ook
..1.
..2.
..3.
wordt wat meer gewaardeerd hier.

Ik ben btw wel erg benieuwd geworden naar die pic.. druk anders de url van de grote versie ff naar m'n mail.. staat wel in mn profile :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja pa........ zal minder quoten pa...........

en check je mail :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rslooten
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-10-2024
FALCONEYES FLASH METER FM-2L - SPECIFICATONS

FM-2L flash meter is designed for the convenience of photographers. Users can get directly from the LCD display of the flash meter for accurate data required.

Description of Parts:
1. ON/OFF switch
2. Incident Light measurement diffusor dome
3. LCD display
4. Reset Button
5. GN value button
6. Flash trigger button
7. Socket for PC cord
8. Battery compartment

Operations:
1. Flash metering
Press the power button on and the alphabet “F” will be shown on the LCD screen indicating the readiness. If a random f-number is shown, just press “Reset” key to start.

Face the white dome directly to the flash light, the proper f-number will be displayed when flash is on. The aperture range is from F2.8 to F22 (ISO 100). Please refer to the following table if the film used is not ISO 100. Under environment with relatively high light intensity, the result reading may be the addition of lighting from the flash and the environment.

ISO APERTURE
25 E E 2.8 4 5.6 8 11
50 E 2.8 4 5.6 8 11 16
100 2.8 4 5.6 8 11 16 22
200 4 5.6 8 11 16 22 E
400 5.6 8 11 16 22 E E
800 8 11 16 22 E E E

2. Flash with Sync cord
In addition to remote flash metering, you can also connect your flash and the flash meter with a 3m sync cord provided. Press the “Flash Button” on the flash meter to trigger the flash for the reading. The method of measurement is the same as the stated in “1”.

3. If the light intensity is out of the range of measurement in the flash meter, the alphabet “E” will be displayed. Just press the “Reset” key and the ready mode “F” will be on again.

4. GN Measurement
You can measure the Guide Number directly with the FM-2L. Flash the unit straightly to the white dome of FM-2L at a distance of 2m. Press down the “GN” button and then trigger the flash. The GN number will be displayed.

5. Energy savings feature
The readings will be off about 10 seconds for energy savings purpose though the ready mode “F” will still be on unless the power turned off.

Specifications:
1. Testing mode : Incident light measurement
2. Measurement Range : F2.8 ~ F22 (ISO 100)
3. Accuracy : ±0.1 f-Stop
4. Power source : 1 x 1.5V AA alkaline battery
5. Dimensions : 115x68x30mm
6. Weight (w/o battery) : 135g

Proper Care:
1. Do not switch on and off the unit in frequent.
2. Operating temperature at -10° to 50°C
3. Turn the power off and unload the battery after use.
4. Keep the units in dry and cool environment when not in use.
5. Do not open up the unit yourself. Take it to the technical agent for any repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk record, 15,5 jaar later. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:08:
Persoonlijk record, 15,5 jaar later. :+
Hij wil de full sized versie van haar pic ook gewoon in de mail :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Imnoa

Zo ver had ik het niet eens gelezen.
Iew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
TS is zo'n vijftien jaar niet meer op GoT geweest, ik vermoed dat het oprakelen van dit topic niet heel zinvol is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.