Toon posts:

[win2k] Terminal Services Howto

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem:
:9

Het gaat om een W2k adv server met ts installed.
Ik zit met het probleem dat er een maximum van 2 concurrent sessions is.
Hoe en waar kan ik dat maximum eventueel opvoeren, dat als op mijn server een sessie actief is, ik toch nog met een andere sessie in kan loggen.

Hopelijk kan iemand mij helpen. 8)7

Verwijderd

Daar heb je user-licentie voor nodig. 2 connecties = administrative mode = gratis.

De modes kun je aanpassen bij add/remove software. Dezelfde plaats waar je TS in administrative mode hebt gekozen

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk door middel van een simpele register sleutel aan te passen?
Klinkt raar maar ik vermoed dat het ergens opgeslagen wordt toch? :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Terminal server in application mode instellen en dan Terminal Server Licensing installeren (dit moet dus, anders kan je maar 90 dagen werken)

dan activeer je je Terminal Server licensing server bij microsoft (jaja dit moet)

volgende stap is het kopen van licenses (als je 98 gebruikt als clients) 2000 en xp hebben al cals voor TS2000 (niet voor 2003!!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding d.m.v. ts is meer bedoeld in onze situatie voor remote controll dus als er problemen zijn of er moet een nieuwe gebruiker aan gemaakt worden dan bellen we in.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:19:
De verbinding d.m.v. ts is meer bedoeld in onze situatie voor remote controll dus als er problemen zijn of er moet een nieuwe gebruiker aan gemaakt worden dan bellen we in.
en daarom zit er dus ook een 2 user limit in voor remote control

of wil je met 10 man remote controllen :?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:01:
Ik zit met een probleem:
:9

Het gaat om een W2k adv server met ts installed.
Ik zit met het probleem dat er een maximum van 2 concurrent sessions is.
Hoe en waar kan ik dat maximum eventueel opvoeren, dat als op mijn server een sessie actief is, ik toch nog met een andere sessie in kan loggen.

Hopelijk kan iemand mij helpen. 8)7
Je moet:

1. License server installeren
2. De server in application-mode gaan draaien.

Hiervoor heb je voor alle clients, behalve W2K Pro en XP Pro ook nog één een client license nodig; heb je die niet, dan krijgt je client een license die 90 dagen werkt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Dit alles weet ik al,
Maar het is bedoeld voor particulier gebruik en ik heb niet echt zin om te betalen voor dit alles. Vind licenties voor w2k adv serv wel genoeg kosten eerlijk gezegt.

Wat wordt er doorgestuurd naar mijn server als ik geregistreerd ben met die licenties dan, die moeten toch ook anders te zetten zijn?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 15:39:
Dit alles weet ik al,
Maar het is bedoeld voor particulier gebruik en ik heb niet echt zin om te betalen voor dit alles. Vind licenties voor w2k adv serv wel genoeg kosten eerlijk gezegt.

Wat wordt er doorgestuurd naar mijn server als ik geregistreerd ben met die licenties dan, die moeten toch ook anders te zetten zijn?
Hier vraag je dus om hun activatie te omzeilen. Dit is nog altijd illegaal.
Voor zo een licence moet je gewoon betalen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Dit alles weet ik al,
Als je Win2K advanced server kan betalen dan zijn die licenties ook wel te doen.
Heb je advanced perse nodig omdat je een quad processor bak hebt?

If not had je beter Win2K server kunnen nemen met een paar licenties.
Toch krijg ik het idee dat je thuis aan het hobbyen bent en hier illegale dingen vraagt...

Alle proemn in n drek

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

zwelgje schreef op 31 januari 2004 @ 15:13:

.... het kopen van licenses (als je 98 gebruikt als clients) 2000 en xp hebben al cals voor TS2000 (niet voor 2003!!)
2000 en XP hebben wel degelijk licenties voor TS 2003. Een 2003 licensing server heeft alleen geen built-in license pool van waaruit hij licenses voor 2000 of XP kan 'leveren'. Je moet deze licensies dus apart installeren met behulp van je licentieinformatie die bij de 2000/XP clients zat. (heb dit toevallig afgelopen week uitgevoerd).

Het grote verschil tussen 2000 License server en 2003 License server is dus het ontbreken van een built-in pool voor 2003.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zwelgje
Dit alles weet ik al,

particulier en je neemt Advanced server :? volgens mij loop je te zwammen maar goed

advanced server kost 4000 dollar voor 5 users :D

dan had je beter standard kunnen kopen en nog zat geld over kunnen houden voor licenties

• Zwelgje
Question Mark schreef op 31 januari 2004 @ 15:47:
[...]

2000 en XP hebben wel degelijk licenties voor TS 2003. Een 2003 licensing server heeft alleen geen built-in license pool van waaruit hij licenses voor 2000 of XP kan 'leveren'. Je moet deze licensies dus apart installeren met behulp van je licentieinformatie die bij de 2000/XP clients zat. (heb dit toevallig afgelopen week uitgevoerd).

Het grote verschil tussen 2000 License server en 2003 License server is dus het ontbreken van een built-in pool voor 2003.
ik bedoel te zeggen, vroeger had je met 2000 en xp een **gratis** cal voor Terminal server 2000,

met windows 2003 heb je dit niet, en zul je ook als je XP en 2000 hebt gewoon een license moeten kopen bij MS

of heb je het over die terminal server licensing transition plan, dan moet je voordat 2003 uitkomt in de USA (juni 2003) XP hebben om hieraan deel te nemen, als je die dingen achteraf pas koopt dan niet..

To participate in the Terminal Server Licensing Transition Plan, a customer must own use rights to Windows XP Professional on the date that Windows Server 2003 is publicly released in the United States.

* Zwelgje wordt soms gek van dat licensing gebeuren van MS

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 31-01-2004 16:07 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Goed, het is wel duidelijk dat je gewoon 2 keuzes hebt:
- of je laat het voor wat het is
- of je koopt licenties

En omzeilen van dit gaan we je hier niet mee helpen.
Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.