[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.802 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

huh? dus dit ding is gelijk aan een pentium 1.8 ghz? =|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:05
@RiCk

Die 3000+ wijst op geen enkele wijze richting Intel. Het is een standaard die in het leven geroepen is om een vergelijk te trekken met een processor die zij zelf in het verleden maakten (Ik meen de 1GHz Athlon).

Wellicht is er een verborgen boodschap die richting de processoren van Intel wijst, maar de officiele uitleg van AMD is bovenstaande (het schept natuurlijk wel verwarring, dat ben ik met je eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:09
AnotherFruitcake schreef op 14 april 2004 @ 16:04:
@RiCk

Die 3000+ wijst op geen enkele wijze richting Intel. Het is een standaard die in het leven geroepen is om een vergelijk te trekken met een processor die zij zelf in het verleden maakten (Ik meen de 1GHz Athlon).

Wellicht is er een verborgen boodschap die richting de processoren van Intel wijst, maar de officiele uitleg van AMD is bovenstaande (het schept natuurlijk wel verwarring, dat ben ik met je eens).
Ja oke, je hebt gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Het verbaast me steeds weer dat mensen dingen kopen, zonder dat ze eigenlijk weten wat ze kopen |:(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

of je maakt je druk om grote-mensen-dingen?
als ik een auto koop weet ik ook niet alle technische details... zoals iemand anders hiervoor al zei; het is verwarrend..

ik weet niet waarmee ik m'n snelheid ongeveer kan vergelijken met die 3000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

apNia schreef op 14 april 2004 @ 17:40:
of je maakt je druk om grote-mensen-dingen?
als ik een auto koop weet ik ook niet alle technische details... zoals iemand anders hiervoor al zei; het is verwarrend..

ik weet niet waarmee ik m'n snelheid ongeveer kan vergelijken met die 3000+
Ik maak me nergens druk over... het is immers jou eigen probleem :+ . Met wat research had je dat namelijk ook kunnen weten voordat je dat koopt. Als je een auto koopt weet je toch meestal ook wel hoeveel PK's die heeft!

Maar een 3000+ kun je grofweg vergelijken met een P4 3 Ghz, soms is ie sneller, soms langzamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 14 april 2004 @ 17:52:
[...]

Ik maak me nergens druk over... het is immers jou eigen probleem :+ . Met wat research had je dat namelijk ook kunnen weten voordat je dat koopt. Als je een auto koopt weet je toch meestal ook wel hoeveel PK's die heeft!

Maar een 3000+ kun je grofweg vergelijken met een P4 3 Ghz, soms is ie sneller, soms langzamer...
en die 1mb cache maakt veel verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Zo :)
Heb um!!! en hij voelt goed. De dikte viel nogal mee. Hij is lekker snel en bevalt mij tot nu toe goed. Het scherm is super. De resolutie ook. Hij is lekker scherp. De USB poorten zijn idd wat stroever. Maar goed, dat lijkt mij verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al bij Acer gekeken , de 1501 is verdwenen en daar voor in de plaats:

Aspire 1511LMi
AMD Athlon 64 bit 3000+, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 15TFT XGA, 512MB RAM (2x 256), 60GB HDD, Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, 4 in 1 card reader, nVidia 64MB Geforce FX Go5700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Idd, de ati is voor een nvidia ingeluild, de DVD drive zit aan de andere kant, en er is nu een 4 in 1 card reader. Doe mij toch maar liever de ati versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn idee , ook is het de oude Apire kast en geen SXGA scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, de wlan werkt hier ook bagger zeg :(

Ik heb vanmiddag een conceptric wireless AP gehaald. Als ik WEP uit zet dan ziet ie steeds een netwerk maar connect ie maar amper, en als ie geconnect is dan heb ik roundtrip times van 300ms gemiddeld. Met WEP aan werkt het wel goed, maar zodra ie even de verbinding kwijt is is ie echt letterlijk 10 minuten bezig met zoeken naar een netwerk :/

Iemand tips oid?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien eens nieuwe drivers proberen? Ik heb er op dit moment alleen linux opstaan, dus kan niet testen. Vanavond ga ik er nog XP prof op zetten, dan zal ook ook eens checken.

BTW, gebruiken jullie allemaal b of g ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen, zit er op de aspire 1501lmi nou een floppy-drive EN een 3-in-1 cardreader of een van beiden? mijn voorkeur gaat uit naar de cardreader, maar een floppy erbij kan ook nog wel eens handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijns inziens hebben ze met de aspire 1511 een stapje terug gedaan, ik krijg volgende week mijn 1501lmi, ben dr blij mee! kameraad moest voor de ati kaart 120 eur bijlappen om hem in zijn dell inspiron 8600 te krijgen. Ik koop de laptop hier voor 1299! :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Een floppy drive en een card reader zitten er beiden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's netjes
heb nogeens geneusd op de site van acer, snap niet waarom die nieuwe 1511 nou meer moet kosten, het enige dat echt beter is, is de snellere brander. Tsjee heb geduld mensen. Als je een snelle brander wil koop die dan voor <100 euries in je desktop. Ook het mooie sxga scherm hebben ze eruit gehaald, zonde! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heren wat ik heb gedaan wil misschien helpen met WLAN!

Bij mij op school (Hogeschool van Amsterdam, bij Amstel) gebruiken ze SecureW2 encryptie shit.. dat werkte niet icm die standaard meuk rond de 802.11g kaart. Wat ik heb gedaan is de 802.11g pc nogwat verwijderd, driver mietert ie er bij weg, en dan van de site de drivers afhalen, update drivers en dan dus uit die drivermap de juiste file pakken. Dus niet die lamme setup runnen met dat appje erbij =)

Werkte als een tierelier! Misschien helpt dat bij anderen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
huh wat wazig dat ze dat hebben gedaan :|
was dit geplanned? dat ze daarom de 1501 zo goedkoop hebben gemaakt? is het product niet goed oid? ik vindt dit echt een vreemde zaak.

Heb ze gemailed.
Ik vindt dit echt té weired!!!

op asus.de staan er nog wel 2.

Bij een importeur staat de 1501 en de 1511 in het systeem. De 1511 kost rond de 1350 inclusief BTW.

[ Voor 36% gewijzigd door RiCk op 14-04-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat heb je nou precies weggehaald, oude driver? of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

nou voor de 802.11g is er een progje die je bij je acer krijgt, ook op de boot CD ofzo zit ie... als je die setup runned knalt ie er de drivers op en een progje voor config en statistieken purposes....

dat progje wil er nog wel eens voor gaan zitten en zich gaan bemoeien met dingen...

dus je uninstalled dat proggie (die kwakt de drivers er ook gelijk uit) en je gaat bij apparaatbeheer de drivers updaten van die 802.11g (uit de drivers/ dir binnen die setup dir) ennnn hatsa, drivers er aan, maar niet beheerd door dat teringproggie ;)

Hoop dat 't helpt

@rick >> wat ik hoorde is dat ze zo goedkoop zijn omdat er een nieuwe aankwam.. de 1502LMi, maar dat kan ook deze 1511 zijn... either way scheelde 't niet veel met de 1501, alleen qua prijs.. ze willen die 1501's kwijt nu voordat ze de 1502/1511 in stock hebben denk ik... zodoende... en ik kan niet anders zeggen dan dat ik supertevreden er mee ben.. I'm in loooove 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]apNia schreef op 14 april 2004 @ 21:40:

?????

quote]

Ik snap geen bal van je verhaal. Probeer eens logische constructies te maken en begin je zin met een hoofdletter en eindig dezelfde zin met een punt. Dat zou waarschijnlijk een hoop helpen.

Voor de rest vind ik het wel vreemd dat de nieuwe duurder is maar geen sxga scherm heeft. Misschien dat de inkijkhoek van het scherm verbeterd is? Gelukkig heb ik, als ik aan mijn bureau zit mijn crt er op aangesloten. Al met al blijft het een apart verhaal. Enfin, we zullen zien hoe lekker werkend we het met de juiste drivers kunnen krijgen...

Welke videodrivers hebben jullie trouwens geïnstalleerd? Ik ga nu die omega drivers eens proberen.

Heeft iemand de gigabit ethernet drivers van de viatech site al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey apNia thanx voor je uitleg, als ik hem van de week krijg ga ik het proberen, ik zit hier op de Universiteit Twente bij ons is de hele campus gedekt met een 54 Mbit Wlan netwerk, dus we zullen het zien.
ik ben ook blij dat ik er nog een heb kunnen "bemachtigen". wilde eerst de Aspire 1357MLi-Ati halen, maar deze werd nu even duur/goedkoop en is wel stukken sneller. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het nu ook wat beter werkend... Ten eerste heb ik "Bluetooth collaboration" uitgezet, en ik heb het kanaal vast ingesteld op het kanaal van de AP. Meestal scannen adapters zelf de kanalen af, maar het hielp blijkbaar om 'm alvast op de goede te zetten :)
Deze settings zijn te vinden bij het advanced tabblad van de settings van je wireless device (dus config panel -> netwerk -> wlan -> eerste tabblad (mits niet verbonden, anders moet je nog even eigenschappen oid kiezen) -> configure -> advanced tabblad)

Hij is alleen niet al te gevoelig, jammer dat je niet een externe antenne aan kunt sluiten :/ Als ik de AP beneden heb staan en ik loop naar mijn kamer dan valt de verbinding al weg, en dat is dus maar 1 verdieping :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff over die 1,8 ghz
amd kijkt blijkbaar niet naar de klokfrequntie van de processor, maar naar de CPU-performance, deze is per model CPU verschillend , ook al hebben ze eventueeel de zelfde frequentie.

De CPU-performance (uitvoertijd van een taak) wordt gegeven door:
CPU-TIME(seconds) = aantal instructies * (cycles/instructie) * (seconds/cycle)

een lijstje benchmarks:
(hoger is beter)
P4 @1,5 Ghz: 164
P3 @ 1,0 Ghz: 167
AMD Athlon @ 1,2 Ghz: 180

(PC World MAgazine nov 2000)

Bij een P4 kost een instructie meer clockcycles dan bij een Amd athlon, daarom heeft de P4 een hogere frequentie nodig dan de Athlon, bvoor de zelfde prestatie.
Daarom noemt Amd zijn athlon van 1,8 Ghz een 3000+, gewoon omdat ie dezelfde prestatie levert als een P4 op 3 Ghz.

Snaps?

Zulk soort dingen leren wij nu op de Uni! ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[quote]Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 22:38:
apNia schreef op 14 april 2004 @ 21:40:

?????

quote]

Ik snap geen bal van je verhaal. Probeer eens logische constructies te maken en begin je zin met een hoofdletter en eindig dezelfde zin met een punt. Dat zou waarschijnlijk een hoop helpen.

Voor de rest vind ik het wel vreemd dat de nieuwe duurder is maar geen sxga scherm heeft. Misschien dat de inkijkhoek van het scherm verbeterd is? Gelukkig heb ik, als ik aan mijn bureau zit mijn crt er op aangesloten. Al met al blijft het een apart verhaal. Enfin, we zullen zien hoe lekker werkend we het met de juiste drivers kunnen krijgen...

Welke videodrivers hebben jullie trouwens geïnstalleerd? Ik ga nu die omega drivers eens proberen.

Heeft iemand de gigabit ethernet drivers van de viatech site al aan de praat gekregen?
Mijn God, kijk eens rond op je bak en lees m'n verhaal nog maar eens freakshow..
Verwijderd schreef op 14 April 2004 @ 23:28:
Snaps?

Zulk soort dingen leren wij nu op de Uni! ;)
Hogere Informatica = teh sux :(
Ik wil ook Uni!

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 14-04-2004 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je last hebt van een te klein bereik kan je altijd nog van die externe setjes halen met antenne.

edit:

Deleted de moraal ridder die mensen wijs op onjuist taalgebruik, zoals geen hoofdletters en punten aan respectievelijk het begin en het einde van een zin. Met gevolg dat in de toekomst bepaalde stukken tekst voor iedereen snel te volgen is. Hierbij inbegrepen; mensen die niet het probleem hebben maar toch in de kennis willen delen zonder daar onnodig meer tijd aan kwijt te raken. :P

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 21:58

pietje63

RTFM

Hmm, ik maak me toch wel een beetje zorgen over het onverwacht uit de handel halen van producten. Van mijn verkoper begreep ik dat deze laptop erg goed liep (ze had het over 15 stuks per dag!) en dan wordt hij opeens uit de handel gehaald, dat duidt waarschijnlijk op problemen...
Misschien waren er erg veel DOA (zoals mijn eerste; kapot scherm) of er slijten dingen onverwacht snel.. Als bij de 1511 de brander opeens aan de andere kant zit lijkt het een heel re-design te zijn, iets dat je ook niet zo snel doet bij een product dat EN goed is EN goed verkoopt.

Nou, ik ga er voorlopig maar gewoon blij mee zijn en hopen op geen problemen :D.

ps. Fate en apNia, liev doen, geen ruzie maken

[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 15-04-2004 00:25 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Fate? >> de andere persoon die zich blijkbaar er meer in had verdiept begreep 't blijkbaar wel... misschien wat meer research, dan weet je waarover het gaat... waarschijnlijk omdat je nergens last van hebt he =)

Pietje >> volgens mij is 't gewoon omdat ze dat de handel uit willen als de nieuwe komt... kheb beetje de hele thread afgelopen week gevolgd, nauwelijks verkeerde woorden, dus denk dat 't wel koosjer is hoor =)
Maak je niet druk!

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 15-04-2004 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Ik volg de tread ook al van het begin (en je bent mij vast wel vaker tegen gekomen als je hem doorgelezen hebt) maar ik vind de 1511, zoals ook al meer mensen zeggen, niet echt klinken als een opvolger.

Wat ik nu zie is dat de 1510 serie een nvidia chipset heeft terwijl de 1500 serie een via chipset heeft. Ik weet niet welke beter is.
Verder is de cardreader 4 in 1 geworden, ben benieuwd wat er bij gekomen is..

Iemand merkte op dat de DVD sneller geworden is, dit zie ik echter niet terug op de acer site. En hij is 400 gram zwaarder van 3,4 naar 3,8 KG. Waar komt dat extra gewicht vandaan??

Verder zie ik niet veel veranderingen, maar ik zou dit niet echt een opvolger noemen, dat is de 1502 die volgens mij in Oostenrijk al te verkrijen was. Deze serie staat volgens mij los van 150x serie, maarja waarom verwijderen ze die dan....

edit:
http://www.acer.nl/acereu...-13-Apr-2004-notebook.xls geeft iets meer duidelijkheid:
Hier staan ze naast elkaar; de 1511 is 125 euro ex btw DUURDER
Verschillen die ik nog niet genoemd had:

Afmetingen:
De 1511 is breder en hoger (3.86 tegen 4.9 cm!) maar iets minder diep
De 1511 heeft geen fdd
Bij de 1511 leggen ze veel nadruk op de dvd brander, iets dat bij de 1510 niet vet is gedrukt (bij de 1510 wel de video kaart en het scherm).

Dus less for more:D

[ Voor 25% gewijzigd door pietje63 op 15-04-2004 01:15 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 15 april 2004 @ 00:49:

Iemand merkte op dat de DVD sneller geworden is, dit zie ik echter niet terug op de acer site. En hij is 400 gram zwaarder van 3,4 naar 3,8 KG. Waar komt dat extra gewicht vandaan??
Waarschijnlijk komt dat door de grotere afmeting. De batterij is daarentegen niet gegroeid. Die gaat nog maar 2 uur mee :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1501 :
95Wh Li-Ion battery pack
3-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration);

1511:
63Wh Li-Ion battery pack
2-hour battery life (actual battery life might vary, depending on usage and configuration)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

En dat allemaal voor de support van multi media kaartjes
- duurder
- 400 gram zwaarder
- geen fdd
- groter
- mindere batterij
- mindere monitor (ok, er zijn mensen die liever 1024*768 hebben)

* pietje63 snapt Acer niet tenzij ze gewoon hun marges erg willen verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 00:06:
Als je last hebt van een te klein bereik kan je altijd nog van die externe setjes halen met antenne.
Mja, dat vind ik een beetje loos, er zit tenslotte wlan op, dan ga je het er niet nog eens extra bij kopen. Ik heb het nu wel aardig voor elkaar overigens, ik heb de AP zelf vrij hoog gezet met de antenne's onder een hoek van ongeveer 45 graden (wel parallel aan elkaar!). Ik kan nu iig door het hele huis internetten (deze post is gedaan met mijn laptop lekker op de bank :P)

Ik was net trouwens bij een vriend van mijn pa die hier in de wijk woont, hij is zendamateur en heeft dus een joekel van een antenne op z'n dak staan. Daar staat ook een richtantenne op voor wlan, en het geheel kan ie 360 graden draaien. Hij pikt iets van 30, 40 netwerken op door de hele wijk (niet tegelijk aangezien het een richtantenne is), gratis internet alom :D
We kwamen trouwens een pc tegen die open stond voor het publiek, met een gedeelde printer. Ik heb maar even met kladblok een tekstje geprint op z'n printer dat z'n netwerk open stond en dat ie dat dicht moest gooien voordat er wat minder vriendelijke mensen langskwamen :)

offtopic:
apNia: ik weet toevallig wel waar je het over hebt, maar Fate heeft wel gelijk dat er aan je post maar moeilijk een touw vast te knopen is. Spreektaal zonder interpunctie is nou eenmaal vrij moeilijk leesbaar. Misschien ben je dyslectisch, alle respect daarvoor, maar het loont allicht als je ietwat meer moeite steekt in het plaatsen van een post. De andere mensen zeggen er niet iets van om je af te zeiken, maar omdat ze willen begrijpen wat je zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb de 1501LMi nu ook(net op tijd zo te zien) en ik hoorde met geluid dat de rechter speaker stukken harder gaat dan de linker, dus heb de rechter nu een stuk zachter gezet zodat ze ongeveer even hard gaan maar is dat normaal of moet ik ergens iets veranderen?
Ik heb al de nieuwste via sound drivers erop gezet maar dat hielp ook niets.

edit: wel jammer dat hier maar de 3-in-1 inzit, heb zelf namelijk Smart Media kaartjes :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Murtceps op 15-04-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Acer over het plotseling uit de handel nemen van haar product de 1501;
Er is geen specifieke reden dat de Aspire 1501LMi end-of-life is gegaan.
Er zijn geen bekende technical issues of wat dan ook.
Het product is eigenlijk gewoon uitgefaseerd. Er is wel een directe
opvolger op, met voor het overgrote deel dezelfde componenten c.q.
specificaties.

De prijsverlaging heeft hier ook mee te maken, zodra een product
uitgefaseerd is wordt het aantrekkelijker gemaakt om de overgebleven
voorraad verkocht te krijgen.

Ik hoop dat ik uw "twijfel" weg heb genomen, u heeft geen ondeugdelijk
product aangeschaft waar we "even snel" van af wilden. Het product leeft
zogezegd voort als de Aspire 1511LMi, met deze verschillen:
1024*768 scherm i.p.v. een 1400*1050 scherm, GeForce FX Go5700 i.p.v. een
ATi Radeon Mobility 9600, en een 4-in-1-card reader (Secure Digital,
MultiMedia Card, SmartMedia en MemoryStick) i.p.v. een 3-in-1-card reader
(Secure Digital, MultiMedia Card en MemoryStick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we het hopen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik blijf het wazig vinden, dat van dat 1024x768 beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

.oisyn schreef op 15 april 2004 @ 14:09:
Ik niet 100% in Windows vind ik het super werken, maar als je een spel gaat spelen dan ondersteunt dat spel zelf bijna nooit de 1400*1050 resolutie waardoro je een minder scherpt beeld krijgt. OK, een notebook is niet om te gamen maar toch...

Verder kan het ook een kosten technische kant hebben dat het veel scheelt in productie kosten en 'te' weinig aan toegevoegde waarde voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Hmm, heb net XP Prof. geinstalleerd. Krijg alleen nog een overig apparaat (USB-controller) niet goed. Iemand idee waar die driver staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Rick >> ik ook niet, misschien de FTP van Acer? Sowieso heb ik geen USB problemen, dus ik laat 't maar for the time being..

.oisyn >> geniaal die zender =D
Gratis internet galore indeed ;)

maar idd jammer van die 3-in-1 reader, ik gebruik geen van 3 =P
Alleen die platte krengen heb ik idd =(

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 15-04-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

.oisyn schreef op 15 april 2004 @ 14:09:
Het is een reden voor mij om het nieuwe model helemaal niet te kopen :(
Ik baal als een stekker, ik heb mijn oude laptop nog niet verkocht en ik heb een declaratie van 1000 euro nog niet binnen :(

Als ik één van die twee binnen had gehad dan had ik het oude model nog kunnen kopen.... met mijn mazzel is de oude serie helemaal uitverkocht voordat ik er aan toe ben :(

[ Voor 1% gewijzigd door Pim. op 15-04-2004 14:58 . Reden: typo ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pietje63 schreef op 15 april 2004 @ 14:14:
[...]

Ik niet 100% in Windows vind ik het super werken, maar als je een spel gaat spelen dan ondersteunt dat spel zelf bijna nooit de 1400*1050 resolutie waardoro je een minder scherpt beeld krijgt. OK, een notebook is niet om te gamen maar toch...
Dan is er ook nog 1280x1024 (5:4 weliswaar) of 1280x960. Bovendien kun je stretching uitzetten, maar dan krijg je natuurlijk wel zwarte randen om je beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Het model is inmiddels (in 1 dag) van de meeste webshops verdwenen... Ik heb er op het laatste moment nog 2 besteld (ook 1 voor een collega) maar ik twijfel er een beetje aan of ze uiteindelijk nog geleverd kunnen worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Zijn er op dit moment nog geen alternatieven voor dit mooie laptoppie ??
Voor mij blijft 1280x1024 een eis namelijk

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ik vind de koeling trouwens wel lekker, krijg altijd koude poten van computeren ;)

edit: ik liet vaak m'n desktop de hele dag aan, hoe slim is dat met m'n laptop nou? (ik ruk wel altijd m'n batterij er uit omdat dat volgens de handleiding niet slim is als je 'm oplaadt terwijl ie al vol is)

[ Voor 57% gewijzigd door apNia op 15-04-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mensen nog een verschilletje met het nieuwe model:
de 1501 heeft een VIA Apollo K8T800 met 800Mhz frontsidebus, de nieuwe 151x heeft een NVIDIA nForce3 Go150 met een frontsidebus van 1,6 gig, das dus 2x zoveel. En daar zit dus waarschijnlijk ook wel een stukje prijsverschil in. De athlon 64 kan ook tot 1,6 Ghz dus met het nieuwe model trek je alles uit je CPU, dus toch wel zijn geld waard.
maja heb de mijne al besteld, vraag me na al die berichten hiervoor eigenlijk ook af of ik er nog een kan krijgen hoop het wel, die is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 17:52:
hey mensen nog een verschilletje met het nieuwe model:
de 1501 heeft een VIA Apollo K8T800 met 800Mhz frontsidebus, de nieuwe 151x heeft een NVIDIA nForce3 Go150 met een frontsidebus van 1,6 gig, das dus 2x zoveel. En daar zit dus waarschijnlijk ook wel een stukje prijsverschil in. De athlon 64 kan ook tot 1,6 Ghz dus met het nieuwe model trek je alles uit je CPU, dus toch wel zijn geld waard.
maja heb de mijne al besteld, vraag me na al die berichten hiervoor eigenlijk ook af of ik er nog een kan krijgen hoop het wel, die is snel genoeg.
Een Athlon64 heeft geen front side bus! Hij is via een hypertransport link verbonden met de chipset, en deze link heeft een vaste snelheid (800 Mhz DDR, 3,2 GB/sec). De 1,6 Ghz is gewoon 800 Mgz DDR. Verder heeft de Via K8T800 twee chips, die door een eigen link V-link (533MB/sec) verbonden zijn. Dit is niet erg spannend, aangezien het geheugen direct aan de athlon 64 hangt en AGP door de hypertransport link gaat (tot de eerste chip). Door de V-link gaat dus niet zoveel data.

Verder zegt de snelheid weinig. Belangrijk is nog hoeveel bits per clockcycle er door de bus/point-to-point verbinding heen gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 15-04-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

apNia schreef op 15 april 2004 @ 16:52:
edit: ik liet vaak m'n desktop de hele dag aan, hoe slim is dat met m'n laptop nou? (ik ruk wel altijd m'n batterij er uit omdat dat volgens de handleiding niet slim is als je 'm oplaadt terwijl ie al vol is)
Als je batterij vol is zou ie niet op moeten laden, of ie oplaadt kun je zien aan dat oranje batterij-LEDje onder het scherm. Als bij mij de batterij nog niet helemaal vol is en ik draai hem op netstroom, dan is dat lampje aan. Op een gegeven moment gaat het lampje uit, wat wil zeggen dat ie vol is, en dus laadt ie dan niet meer op. Het lijkt me dus niet schadelijk om zowel je batterij als de net adapter aangesloten te hebben als je batterij vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar wat is het verschil tussen fsb en deze dan?

en als ik de site van via check zie ik dat eigenlijk alle andere data van hardware wel via die v-link gaat. duss toch wel vrij belangrijk dacht ik zooo??? :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

FSB staat voor front side bus, Het is dus een bus. Hypertransport is echter slechts een point-to-point verbinding, verbind dus slechts twee chips met elkaar, terwijl je aan een bus meerder apparaten kunt hangen. Point-to-point is meestal stukken sneller en efficienter omdat er veel minder overhead is. Het is ook nog eens een duplex verbinding.

Ach, Wat gaat er nu via die V-link: PCI crap. Die heeft genoeg aan 133 MB/sec, dus al helemaal aan 533!

Bij de Nforce heeft Nvidia alles in een chip geduwd voor zover ik kan zien. Hoe dat intern in elkaar zit weet je dus niet.

Kwa performance zullen de twee weinig verschillen, aangezien de belangrijkste dingen toch in de CPU gebakken zitten (AGP en memcontroller).

[ Voor 60% gewijzigd door voodooless op 15-04-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ergens een stuk terug is er al wat te doen geweest over WIN XP-64, aangezien dit al enige tijd geleden is en MS hopelijk niet stil zit, wilde ik es vragen of er al mensen zijn die WIN XP-64 netjes hebben draaien, en ook overal de goede drivers voor kunnen hebben vinden.

Dus wie gebruikt WIN XP-64 en wat zijn de ervaringen, veel lelijk blauw of een nog soepeler lopend machientje?
En pleur je dat over de 32 bit versie heen, of moet je eerst alles wissen?
Welke Fat gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
apNia schreef op 15 april 2004 @ 14:47:
Rick >> ik ook niet, misschien de FTP van Acer? Sowieso heb ik geen USB problemen, dus ik laat 't maar for the time being..
zo :)
gefixed.

Heb nu alles draaien. De USB2 drivers moet je via Via installeren :D

http://www.viaarena.com dan naar drivers > USB > USB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:08:
ergens een stuk terug is er al wat te doen geweest over WIN XP-64, aangezien dit al enige tijd geleden is en MS hopelijk niet stil zit, wilde ik es vragen of er al mensen zijn die WIN XP-64 netjes hebben draaien, en ook overal de goede drivers voor kunnen hebben vinden.

Dus wie gebruikt WIN XP-64 en wat zijn de ervaringen, veel lelijk blauw of een nog soepeler lopend machientje?
En pleur je dat over de 32 bit versie heen, of moet je eerst alles wissen?
Welke Fat gebruik je?
Dual boot doen de meeste mensen, xp-64 is nog erg in beta fase en er zijn nog niet overal drivers voor, verder ontbreken er aardig wat dingen zoals system restore. Ik houdt op het moment de xp-64 nieuwsgroep op de microsoft server actief bij en ongeveer de helft van de vragen gaat over ontbrekende drivers.

Ik verwacht binnen nu en 1 a 2 maanden een nieuwe beta (vooral door geluiden in de nieuwsgroep en doordat er al aardig wat dingen verandert zijn in niet aan iedereen uitgebrachte builds) ik ga die er denk ik dual boot opzetten. Hij is echter nog niet zo stabiel dat ik hem als main os wil gebruiken. Als hij final is wil ik wel overstappen.
.oisyn schreef op 15 april 2004 @ 15:52:
[...]

Dan is er ook nog 1280x1024 (5:4 weliswaar) of 1280x960. Bovendien kun je stretching uitzetten, maar dan krijg je natuurlijk wel zwarte randen om je beeld
Die stretching optie ben ik nog nergens tegengekomen, maar ga ik wel even proberen dan. Vind het toch jammer dat vooral de filmpjes bij Age of Mythology een beetje vaag zijn (verder vind ik het knap dat het 100% cpu trekt).

Ik zit nu trouwens voor het eerst met mijn laptopje buiten en in de zon is het scherm echt niet leesbaar :'( ook niet als je de laptop op de zon richt (en scherm dus geen direct zonlicht heeft) maar de schaduw is toch veel gezonder voor een tweaker B) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die stretching optie staat geloof ik in een van de tabbladen van de geavanceerde display properties (jeweetwel, op "geavanceerd" klikken daar waar je de resolutie kunt wijzigen)

.edit: ah, doe idd display properties -> laatste tabblad -> geavanceerd -> displays tabblad -> klik op die knop boven de laptop

Daar heb je een vinkje "scale image to panel size"

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 16-04-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Op www.hd.nl is zowel de 1501 als de 1511 verkrijgbaar. De 1501 is daar in prijs gestegen (!) van 1300 naar 1400 euro :) (de prijs die ik ook betaald heb) de 1511 is 1342 euro, dus in tegenstelling tot de acer prijslijst goedkoper! Verder is de 1501 niet op voorraad maar staat er als verwachte leverdatum 30-4-4 dit is OF een fout OF betekent dat Acer ze nog steeds maakt aangezien hd.nl direct samenwerkt met de distributie centra van Acer...

1501 http://hd.nl/product_info...RAM+%282x+256%2960GB+HDD+

1511: http://hd.nl/product_info...ess+Lan+802.11g+3+in+1+ca

Verder nog een keer gekeken en de levertijd van de 1511 is daar begin mei dus niet veel beter.

Over die ander chipset in de 1511 heb je daar niet alleen wat aan bij sneller geheugen? En is het bij iemand bekend of dat er in zit?
.oisyn schreef op 16 april 2004 @ 13:17:
Die stretching optie staat geloof ik in een van de tabbladen van de geavanceerde display properties (jeweetwel, op "geavanceerd" klikken daar waar je de resolutie kunt wijzigen)

.edit: ah, doe idd display properties -> laatste tabblad -> geavanceerd -> displays tabblad -> klik op die knop boven de laptop

Daar heb je een vinkje "scale image to panel size"
Ik had het ook net (op ongeveer dezelfde manier) gevonden. De eerste keer zorgde het voor een echt systeem crash (scherm werd heel donker en hij reageerde nergens op). Computer opnieuwe opgestart en nog een keer geprobeerd en het werkt en ziet er echt strak uit :) reuze verschil. En die zwarte balkjes overleef ik dan ook wel.

[ Voor 39% gewijzigd door pietje63 op 16-04-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te lang gewacht om zo'n ding te kopen en nu overal uitverkocht.

Weet iemand een adresje waar ze nog wel te koop zijn want het is toch een super notebook van Acer.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 23:09:
Te lang gewacht om zo'n ding te kopen en nu overal uitverkocht.

Weet iemand een adresje waar ze nog wel te koop zijn want het is toch een super notebook van Acer.

alvast bedankt
Roep mij dan ook direct.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

De Aspire 1501LMi AMD Athlon 64 is te koop bij de volgende leverancier:
Take it Now Shop survey
De laptop

Alleen niet in voorraad zie ik nou opeens.... |:(
Hij staat wel als eerste in de top 10 ... Dus zal vreemd zijn als hun de Notebook ook niet meer bijbestellen

Nog 6 bij computer pirates:
http://www.computerpirate...rt_id=00009062&ab_agid=48

[ Voor 34% gewijzigd door Facer op 17-04-2004 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

2004-04-15 13:31 dit model is niet meer leverbaar

staat op de site van take it now

Het lijkt er toch op de dat voorraad of heel snel opgegaan is of dat Acer ze geforceerd uit de handel heeft genomen.

spuit sqrt(121)

[ Voor 5% gewijzigd door pietje63 op 17-04-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een iets ander berichtje als de laatste 10-tal(?) post over het niet meer verkrijgbaar zijn van deze laptop waarmee ik nu dit type.
Mijn ervaringen met deze laptop zijn zeer positief.
Wat ik wel een beetje irritant vind is dat als je "via het stopcontact" werkt (en je batterij wil sparen dus ZONDER accu!) je zo'n lelijk onafgewerkt "gat" aan de voorkant/onderkant hebt.
Maar daar kan ik mee leven.
Ook de video kaart is goed genoeg voor de nieuwste spellen (niet alles op very high ofzo).
Maar daar heb ik nu een vraag min of meer over ik heb gelezen dat je deze laptop kan upgraden tot (werkgeheugen) 2 gb.
Heeft iemand dit al gedaan en waar vind je goedkoop geheugen is nl. volgens mij best wel duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens ik heb mijn laptop bij Dynabyte (Breda) gekocht voor 1299 euro daar hadden ze volgens mij nog een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 23:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Ik heb er gelukkig nog 1 kunnen bemachtigen bij computerpirates. Als ik de berichten zo lees, is het een best ding. Hoop alleen maar dat M$ snel met het 64 bit platform komt. Maarja dat is afwachten. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilo2710 schreef op 17 april 2004 @ 15:13:
Ik heb er gelukkig nog 1 kunnen bemachtigen bij computerpirates. Als ik de berichten zo lees, is het een best ding. Hoop alleen maar dat M$ snel met het 64 bit platform komt. Maarja dat is afwachten. ;)
Ik hoop dan dat je hem eerder dan vandaag besteld hebt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 13:14:
Maar daar heb ik nu een vraag min of meer over ik heb gelezen dat je deze laptop kan upgraden tot (werkgeheugen) 2 gb.
Heeft iemand dit al gedaan en waar vind je goedkoop geheugen is nl. volgens mij best wel duur...
Volgens mij heb je idd het dure geheugen nodig want heb al mensen gehoord die problemen hadden met ander. Verder kan het tot max 1Gb volgens de specificaties.

Over de batterij, als hij helemaal vol is kan het geen kwaat om hem erin te laten zitten, als hij niet helemaal vol is gebruiken op batterij tot hij leeg is en dan de de stekker er in steken. Dan laadt hij op tot hij vol is en gebruikt netstroom, als de batterij vol is dan stopt hij met opladen. Volgens mij gebruik je de batterij dan goed genoeg.

Weet iemand trouwens of je de extra garantie overal kan kopen of dat het alleen bij je levarancier kan ofzo?

OVer leverbaarheid: ik kreeg vandaag een folder van de zaak in den Bosch waar eerst de Vobis zat en daar stond hij in, een gewone winkel dus meestal hebben ze daar wel een voorraad hij was er overigens 1299.

[ Voor 11% gewijzigd door pietje63 op 17-04-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pietje63 schreef op 17 april 2004 @ 16:09:
[...]

Volgens mij heb je idd het dure geheugen nodig want heb al mensen gehoord die problemen hadden met ander. Verder kan het tot max 1Gb volgens de specificaties.

Over de batterij, als hij helemaal vol is kan het geen kwaat om hem erin te laten zitten, als hij niet helemaal vol is gebruiken op batterij tot hij leeg is en dan de de stekker er in steken. Dan laadt hij op tot hij vol is en gebruikt netstroom, als de batterij vol is dan stopt hij met opladen. Volgens mij gebruik je de batterij dan goed genoeg.

Weet iemand trouwens of je de extra garantie overal kan kopen of dat het alleen bij je levarancier kan ofzo?

OVer leverbaarheid: ik kreeg vandaag een folder van de zaak in den Bosch waar eerst de Vobis zat en daar stond hij in, een gewone winkel dus meestal hebben ze daar wel een voorraad hij was er overigens 1299.
Enig idee hoe die zaak heet? Vobis zelf heeft namelijk geen Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

[...]
Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen? Ik vind dat gat aan de voorkant ook geen porrem namelijk, maar wil de batterij natuurlijk wel een beetje sparen.

Net ontdekt, als je bij je screensaver tabblad (schermbeveiliging voor de NL punks ;)) bij power management kijkt kan je verschillende schemes selecteren. Zo kan je 'm instellen op presentation, zodat 't minder stroom kost. Kijk bij je properties maar even naar het aantal Mhz =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er werd een tijdje terug ook gepraat in dit forum over de 4200 rmp van de hd. Nu na een tijd gebruik.. zijn er mensen die hier tegenaan lopen en zeggen... damn.. moet echt wel sneller?

En zijn er mensen die nu daadwerkelijk 7200 rmp hebben?

Hoop het snel te horen.. ga hem namelijk maandag halen..(heb nog een 1501 kunnen bemachtigen, wilde nog de oude.. hoge resolutie toch wel fijn.. en 3 uur batterij... ook ZEKER fijn).. en zou dit graag toch nog ff checken..
Het enigste wat me namelijk nog niet lekker zit is die snelheid van die schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 20:23:
Er werd een tijdje terug ook gepraat in dit forum over de 4200 rmp van de hd. Nu na een tijd gebruik.. zijn er mensen die hier tegenaan lopen en zeggen... damn.. moet echt wel sneller?

En zijn er mensen die nu daadwerkelijk 7200 rmp hebben?

Hoop het snel te horen.. ga hem namelijk maandag halen..(heb nog een 1501 kunnen bemachtigen, wilde nog de oude.. hoge resolutie toch wel fijn.. en 3 uur batterij... ook ZEKER fijn).. en zou dit graag toch nog ff checken..
Het enigste wat me namelijk nog niet lekker zit is die snelheid van die schijf.
Ik zag hier vantevoren ook erg tegenop, ik heb nog overwogen om een met een 7200 RPM schijf te kopen, bijv bij De Laptopper, maar gelukkig heb ik dit toen niet gedaan. Een 7200 RPM schijf produceert namelijk meer warmte, waardoor de fan van de laptop ook vaker aan zou slaan. Ik merk ook eigenlijk helemaal niet dat de schijf nu 'maar' 4200 RPM is. Er gaat (bij mij tenminste) niet iets merkbaar langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb in mijn M6000 een 7200Rpm schijf, maar dat mijn notebook daardoor warmer wordt en dat de fan daardoor vaker aanslaat is volgens mij onzin. Op de plek waar de HD zit is de notebook niks warmer dan ergens anders. Verder zit de HD niet echt dichtbij de proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynabyte leiden heeft ze ook nog staan. voor 1299 dus ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar tips:

-De accu uit de laptop halen als je op netspanning werkt. Dit levert wat extra performance en het loste mijn probleem met mijn Audigy 2 NX op (af en toe klikken in het geluid).

- De nieuwste omega drivers werken lekker, dus ook zeker een aanrader. Daarnaast zit hier een refresh lock tooltje bij, al heb ik deze nog niet getest. (Voor als je, zoals ik, voor niet mobiel gebruik een crt gebruikt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:38:
[...]

Enig idee hoe die zaak heet? Vobis zelf heeft namelijk geen Acer.
Ik kan echt even niet op de naam komen en ben nu niet thuis, maar in Maastricht dus het krantje ook niet... iedereen in omgevind Den Bosch heeft hem bij die geplastificeerde reclame krantjes gehad
apNia schreef op 17 april 2004 @ 20:13:
[...]

Iemand die dit met zekerheid kan bevestigen? Ik vind dat gat aan de voorkant ook geen porrem namelijk, maar wil de batterij natuurlijk wel een beetje sparen.

Net ontdekt, als je bij je screensaver tabblad (schermbeveiliging voor de NL punks ;)) bij power management kijkt kan je verschillende schemes selecteren. Zo kan je 'm instellen op presentation, zodat 't minder stroom kost. Kijk bij je properties maar even naar het aantal Mhz =)
fn-F3 al geprobeerd?

>>4200 cq 7200

Ik merk af en toe wel dat 4200 niet super is, vooral toen ik op de uni 4 linux cd's in 5 minuten had gedownload was windows vervolgens 25 minuten bezig om deze van de tijdelijke internet bestanden map naar mijn desktop te kopiëren... Dat werd hem echt even te veel, toen hij 3 van de 4 cd's naar mijn desktop gekopieerd had ging de 4e opeens weer wel erg snel, maar de seek time lijkt dan toch een probleem, verder nauwelijks last van (maar ik doe niet aan filmbewerking op mijn laptop :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je echt last hebben van de "langzame" (wat wel meevalt vind ik ) hd kan je ook een externe schijf aanschaffen (gelijk wat extra schijfruimte).
Maarre in het boekje bij mijn 1501 stond achterin: werkgeheugen 512 mb uitbreidbaar tot 2 gb!?? geheugen moet wel jedec compliant(?) zijn.
Een kennis van mij heeft in de laptop ook altijd en de accu en de netwerk adapter d'r in zitten en nu gaat de accu na een paar maanden nog maar een uur (ongeveer) mee, dus volgens mij toch wel schadelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 01:39:
Een kennis van mij heeft in de laptop ook altijd en de accu en de netwerk adapter d'r in zitten en nu gaat de accu na een paar maanden nog maar een uur (ongeveer) mee, dus volgens mij toch wel schadelijk...
Dat zou opgelost moeten kunnen worden door de laptop een paar keer helemaal leeg te laten lopen en dan weer op te laden. Als het goed is is dat "geheugeneffect" dan wel weer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabel-Tie
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Eindelijk stond mn keus voor een laptop vast,nemen ze m uit de handel :( Morgen maar ff op jacht of ze m nog ergens hebben in Rotterdam.
Ff over een alternatief voor de laptop, de 1511 valt af ivm met de resolutie. Is er een alternatief , die zowel SXGA als een dual dvd-brander heeft? Hebt al heel wat specs gelezen maar nog niets gezien wat daaraan voldoet (in dezelfde prijsklasse als de Acer 1501lmi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

eyoor schreef op 18 april 2004 @ 10:14:
Eindelijk stond mn keus voor een laptop vast,nemen ze m uit de handel :( Morgen maar ff op jacht of ze m nog ergens hebben in Rotterdam.
Ff over een alternatief voor de laptop, de 1511 valt af ivm met de resolutie. Is er een alternatief , die zowel SXGA als een dual dvd-brander heeft? Hebt al heel wat specs gelezen maar nog niets gezien wat daaraan voldoet (in dezelfde prijsklasse als de Acer 1501lmi).
dei vraag is denk ik al 3x gestelt (ook door mij ;) ) en ik ben nog geen vervanging tegen gekomen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 01:39:
Mocht je echt last hebben van de "langzame" (wat wel meevalt vind ik ) hd kan je ook een externe schijf aanschaffen (gelijk wat extra schijfruimte).
Maarre in het boekje bij mijn 1501 stond achterin: werkgeheugen 512 mb uitbreidbaar tot 2 gb!?? geheugen moet wel jedec compliant(?) zijn.
Ok externe hd is een idee... maar wordt toch weer wat extra 'sleurwerk'. Maar is het mogelijk een andere hd er in te laten zetten? Zoja, gaat dit niet tenkoste van de garantie (hoe lang is deze eigenlijk? jaar?) en is dit een betaalbare optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens het instructie boekje bij de 1501 is dit mogelijk.
"de computer gebruikt een 9.5 mm 2.5-inch Enhanced-IDE harde schijf"
Hmmm ik weet alleen niet precies tot welke snelheid rpm de 1501 ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 13:27:
Volgens het instructie boekje bij de 1501 is dit mogelijk.
"de computer gebruikt een 9.5 mm 2.5-inch Enhanced-IDE harde schijf"
Hmmm ik weet alleen niet precies tot welke snelheid rpm de 1501 ondersteunt...
Zal zowiezo wel tot 7200 rpm gaan, omdat ze dit bij de laptopper ook als optie hadden. Wel goeie zaak! Kan dat altijd nog wanneer ik me er aan zal irriteren. (misschien ook nog wel grotere.. bijv 80 of 120) Maandag dus echt wel zon fijne 1501 halen :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even op alternate.nl gekeken onder harddisks 2,5 inch staan er een stel snelste geloof ik 5400 rond de 200-250 euro voor +- 60/80 gb Toshiba en Hitachi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week hadden ze de Aspire 1500 op voorraad

http://www.degreef.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yepz, maar hij komt niet meer binnen staat er nu
;(

hoop dat ik hem nog wel krijg heb hem afgelopen woensdag laten bestellen bij de itshop op de uni, morgen maar es ff vragen 8)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in het weekend er 4 uur op 1 batterij gewerkt :> wel alleen msn en een beetje internetten en winamp aan. Ik zet hem dan wel op Max Battary in Speedswitch xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de totale levensduur van deze batterij (met een minimale resterende werktijd van 1 uur met normale belasting -> office applicaties bijv.)? Gaat hij langer als 3 jaar mee of is zo'n laptop batterij al eerder op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de acer-bijbel gaat een standaard laptop accu ongeveer 500x volladen en gebruiken mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Heren, probeer eens http://www.computerpirate...rt_id=00009062&ab_agid=48

Weet niet of ze 't daadwerkelijk ook op voorraad hebben, maar mail of bestel en je weet 't snel zat =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilo2710

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:05:
[...]

Ik hoop dan dat je hem eerder dan vandaag besteld hebt. :?
Donderdag eind van de middag. Zag hoe hard het ging en had maar besloten
om hem te kopen. Spul toen vast laten houden totdat het geld er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pilo2710 schreef op 18 april 2004 @ 20:15:
[...]

Ok, dat is wel fijn! Dus je bent er verzekerd van een.. en nog voor weinig geld ook! Das goei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

pilo2710 schreef op 18 april 2004 @ 20:15:
[...]

Same here....

Vrijdag verzonden dus ik verwacht ze vandaag :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Phrenetic op 19-04-2004 12:18 . Reden: Meneer van UPS wilde er 1 zelf houden, leuk speelgoed! Maar nu moet er eerst gewerkt worden ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik krijg mijn WLAN niet meer aan de gang onder XP :(. Ik weet dat het het in het begin gedaan heeft, maar ik heb de orginele XP eraf gegooit en er Prof op gezet, maar nu krijg ik geen contact meer met bij Acces point (11 mbit). Iemand een idee of dat ergens in de instellingen kan liggen :?

Ook heb ik al enkele keren meegemaakt dat het ding reboot (als in: valt uit), zonder enige reden. Dat gebeurde mij in XP, maar ook in linux. Het is pas 3 keer gebeurt, maar ik blijf het toch in de gaten houden. Heb gelukkig drie jaar garantie ;) Verder erg tevreden. Ik zal binnenkort wel een reviewtje posten met wat pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booten deed hij bij mij ook. Maar alleen als winXP (pro) net geïnstalleerd was. Na drivers en settings geoptimaliseerd te hebben doet hij dat niet meer. Dus gelukkig een softwarematig probleem :) . Met welk onderdeel het precies mee te maken heeft weet ik ook niet, omdat dit bij mij meestal massa werk is ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

deepspace check m'n post paar dagen geleden... misschien helpt dat..
dus: uninstall de 802.11g shizzle bij Add/remove software, in apparatenbeheer ff update drivers van dat ding, pak dan de drivers uit de /Driver dir (dus niet die setup runnen, anders krijg je dat kuttooltje erbij)

Hoop dat dat werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

apNia schreef op 19 april 2004 @ 13:26:
deepspace check m'n post paar dagen geleden... misschien helpt dat..
dus: uninstall de 802.11g shizzle bij Add/remove software, in apparatenbeheer ff update drivers van dat ding, pak dan de drivers uit de /Driver dir (dus niet die setup runnen, anders krijg je dat kuttooltje erbij)

Hoop dat dat werkt!
Dat had ik al lang gelezen natuurlijk, en helaas werkt dat niet. Ik had de zooi namleijk al zonder dat tooltje geinstalleerd, maar dat werke niet...

Maar ik heb het nu wel aan het werken... weet niet hoe, maar het doet het gewoon :) toch niet :(

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 19-04-2004 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

deepspace schreef op 19 april 2004 @ 11:51:
Ik krijg mijn WLAN niet meer aan de gang onder XP :(. Ik weet dat het het in het begin gedaan heeft, maar ik heb de orginele XP eraf gegooit en er Prof op gezet, maar nu krijg ik geen contact meer met bij Acces point (11 mbit). Iemand een idee of dat ergens in de instellingen kan liggen :?

Ook heb ik al enkele keren meegemaakt dat het ding reboot (als in: valt uit), zonder enige reden. Dat gebeurde mij in XP, maar ook in linux. Het is pas 3 keer gebeurt, maar ik blijf het toch in de gaten houden. Heb gelukkig drie jaar garantie ;) Verder erg tevreden. Ik zal binnenkort wel een reviewtje posten met wat pics.
Bij mij was het probleem opgelost toen ik mijn router instelde op channel 9 of 11 ipv 10 (overige kanalen niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wireless verbinding op school echt super traag! snap er niets van, thuis gewoon een maximale verbinding (chello classic, +-240kbps download) en op school, waar ik minimaal 800kbps download zou moeten kunnen halen, haal ik maximaal 20kbps :?
op school moet ik wel een verbinding maken via een certificaat en ik moest een heleboel windows updates instaleren, de verbinding is er dus wel maar super traag.
Heb ook al die tool verwijderd, maar dat had geen effect.
Heb ook al een externe pcmcia kaart (asus wireless 802.11G) gebruikt, maar hierbij was de verdinding even traag.
wie weet de oplossing???

upate: probleem opgelost! netwerk adapter configureren, geavanceerd, IBSS 54g(tm)mode, waarde veranderen naar 54g performance, in het zelfde rijtje rate, veranderen naar 54.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf was ik ook van plan over een maandje de aspire 1501 LMi aan te schaffen. Nadat ik acer had gemaild kreeg ik vandaag dit terug:

Geachte heer/mevrouw van den Berg,

De Aspire 1500-serie is in zijn geheel vervangen door de Aspire 1510-serie. De modellen die nu beschikbaar zijn, zijn de Aspire 1511LMi.
Er is op korte termijn geen bekendheid over het verschijnen van een ander model.

De prijzen zullen zeker wel dalen, maar in welke mate en wanneer kunnen wij u geen uitsluitsel over geven.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Nederland

Europalaan 89
5232 BC s-'Hertogenbosch
Phone: +31(0)73-645 96 45
Telefax: +31(0)73-645 96 93
E-Mail: Benelux@acer-euro.com
http://www.acer.nl/www.acer.be

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste Acer,

Ik volg al een redelijk lange tijd een aantal topics over de Acer Aspire 150X. Nu las ik dat de 1501LMi uit de handel is en de des betreffende notebook trof ik ook niet meer aan op jullie site. Wel kwam ik daar een ander model tegen de 1510 die erg veel op de 1500 lijkt.
Daarna kijk ik nog eens rond op de site van Duitsland en tref daar de Aspire 1502 al aan en ook opvolgers van de 1510. Vanaf welke datum kunnen we deze notbooks in Nederland verwachten en zullen die prijzen daarvan ook rond de 1300 euro schommelen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

J. van den Berg

-------------------------------------------------

We hoeven dus ook niet meer te hopen op de echte opvolger de 1502 die wel het zelfde mooie schermpie heeft als de 1501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilo2710

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Had nog een vraagje over het WiFi kaartje van de Acer 1501.
Ondersteund hij ook WPA? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een mooi stukje 1501LMi weten te bemachtigen!!!
bij mij werkt de tip van apNia wel, bij ons op de UT gebruiken ze nl ook dat programma voor de beveiliging, ff ouwe driver dr af, nieuwe van acer ftp dr op en vliegen maar,morgen nog ff me vaste lijn (100 Mbit) aansluiten, en dan gaan we weer! 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

apNia schreef op 17 april 2004 @ 20:13:
[...]

Had je mijn reactie eerder hierover al gelezen? [rml].oisyn in "[ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook"[/rml]
Dat was idd de manier om de oudere batterijen goed te onderhouden (NiCd batterijen enzo), maar volgens mij hoeft dat bij Li-Ion batterijen niet meer, die kun je gewoon altijd opladen, hoe vol ze ook zijn, zonder dat ze slechter worden.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.