[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.794 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:19
Geen matches
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 15:35:
Gaat hard met die prijzen, nu bij partshop.nl nog maar 1229 !
Jeetje ja zeg binnen paar dagen al 170 euro goedkoper :9

Ben ook van plan deze laptop te gaan kopen over paar maanden dus die prijsdaling is zeer mooi meegenomen.

Vind het echt een hele mooie complete laptop zeker voor dat geld

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Matched: 1501
Kunnen de mensen die de 1501lmi al hebben niet een review maken, wegens een tekort aan reviews op het web? Ik denk dat er onder een paar jullie wel een goed getalenteerde reviewer schuilt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57

pietje63

RTFM

greenlizzard schreef op 04 april 2004 @ 18:37:
Kunnen de mensen die de 1501lmi al hebben niet een review maken, wegens een tekort aan reviews op het web? Ik denk dat er onder een paar jullie wel een goed getalenteerde reviewer schuilt. 8)
Ik ga morgen met Acer bellen dat ik toch een nieuwe eis ipv dat mijn eigenlijk gerepareerd wordt en als ik heb binnen heb dan wil ik best een review schrijven en op die got-notebook-review site met benchmarks posten.

Heb het zelf nog niet eerder gedaan dus post even wat jullie belangrijk vinden.

Verder over de benchies; is het dan gebruikelijk om alle achtergrond processen (een msn een virusscanner) en services uit te schakelen of juist niet? Verder ben ik niet van plan om overclock dingen te testen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Geen matches
Even een vraag over dat Powernow! van AMD, ik heb deze laptop nu een dag of 5 maar als ik in het begin niks speciaals aan het doen was, klokte mijn cpu terug naar 800 Mhz.
De laatste 2 dagen doet hij dat niet meer, zonder dat ik iets aan de config heb veranderd.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
(maakt niet uit of hij op netstroom loopt of op de batterij en ook als hij uit stand-by stand komt)

Zijn er inmiddels meer die xp pro er succesvol op hebben gekregen? Ik wil dit namelijk ook gaan doen, maar ben voorzichtig omdat ik niet weet of ik alle drivers hebal is het maar omdat het fat32 partities zijn :? Beetje raar als je het mij vraagt als je wel een dvd fikker hebt?

@greenlizzard:

Ik heb inmiddels mijn benchmarks toegevoegd op de site van aikeleer:

http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
boots schreef op 05 april 2004 @ 16:23:
is het maar omdat het fat32 partities zijn
Zit bij winxphome dan niet fat32 to ntfs oid? bij win2k en xp pro zit dat volgens mij wel.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 23:40

BzR

Geen matches
Ik heb winxp pro erop zonder problemen, als je de drivers download van de acer ftp(staat wat post terug een linkje) en die installed dan werkt alles zo als het hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: aspire, 1501
ben er eindelijk uit, ik ga morgen de Acer Aspire 1501LMi bestellen bij de laptopper. (met de 7200 rpm 60 gb schijf 8) ) (http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2454)

geen verdere vragen, bedankt niels99 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
pietje63 schreef op 05 april 2004 @ 17:11:
[...]
Zit bij winxphome dan niet fat32 to ntfs oid? bij win2k en xp pro zit dat volgens mij wel.
Ja ik geloof dat het ook heel simpel met Dos kan, maar dan doe ik het gelijk wel als ik pro erop gooi, bedankt.
BzR schreef op 05 april 2004 @ 17:20:
Ik heb winxp pro erop zonder problemen, als je de drivers download van de acer ftp(staat wat post terug een linkje) en die installed dan werkt alles zo als het hoort te werken.
Bedankt voor de info, zal het van de week zelf ook gaan doen, heb jij er gelijk ntfs van gemaakt, en heb jij die D:\ ook verwijdert?
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:50:
ben er eindelijk uit, ik ga morgen de Acer Aspire 1501LMi bestellen bij de laptopper. (met de 7200 rpm 60 gb schijf 8) ) (http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2454)

geen verdere vragen, bedankt niels99 8)
Stuk beter die 7200 rpm, ik had alleen ergens gelezen dat ze het niet gauw zo verkochten vanwege hitteproblemen, misschien kan jij dat ons laten weten?

Ik heb trouwens ineens geen last meer van het Powernow wat niet meer werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door boots op 05-04-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De prijs is wel flink aan het dalen vanmorgen @ pricewatch goedkoopste 1250 nu bij de laptopper al 1125 met 7200 toeren schijf ik wacht denk ik nog effe met de aanschaf er van of gaat deze snel uit de handel dat de prijzen zohard dalen ?

Oeps de laptop bij delaptopper is excl btw :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
boots schreef op 05 april 2004 @ 19:46:

Stuk beter die 7200 rpm, ik had alleen ergens gelezen dat ze het niet gauw zo verkochten vanwege hitteproblemen, misschien kan jij dat ons laten weten?
dat zal ik zeker doen
ik heb hem net besteld, en hoop hem deze week nog binnen te krijgen _/-\o_

en wat betreft het OS, kan iemand me helpen met het installeren van WinXP Pro?
heb de cd (legaal :9) maar weet idd niet welke drivers ik nodig heb etc :)

bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Het is een prima notebook. Alleen die onboard geluidskaart is echt brak. En de via drivers nog brakker. Deze deden mijn laptop vastlopen als ik mijn canon 676u scanner ging gebruiken.

Anyway, nu heb ik zo'n audigy2 NX. Prima geluid nu. Alleen heb ik nog wel een beetje last van pops en kliks. Vooral bij het dvd kijken.

Moet ik wel zeggen dat dat er een scanner op zit zonder power suply, een optical muis en een keyboard. Ook is er een externe monitor op aangesloten.

Verder gebruik ik windows xp pro op een ntfs partitie ook staat er suse 9.0 linux op. Al is dit meer om een beetje bekend te raken met linux.

Al met al een vrij volgepropte laptop. Hoeveel apparaten kunnen die usb poorten eigelijk aan wat power consumptie betreft?

Edit:

Ik heb de laptop bij Dynabyte gehaald. Hoe kom ik te weten wat voor harddisk er in zit? -> al gevonden. De harddisk specificatie in google gezet. (toshiba mk6021gas)

Deze is dus 4200rpm. Hmm dan moet ik voor het snellere werk toch even een extern apparaatje op de kop tikken :) .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
aantal apparaten hangt af van de consumtie van het betreffende apparaat, theoretisch maximum is 255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 22:17:

[...]

nu bij de laptopper al 1125 met 7200 toeren schijf,

[...]

Oeps de laptop bij delaptopper is excl btw :P
jep, die is € 1338,75 inclusief btw, wat ik geen geld vindt voor zo'n laptop. Die heb ik dus besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Geen matches
Bedankt voor de info, zal het van de week zelf ook gaan doen, heb jij er gelijk ntfs van gemaakt, en heb jij die D:\ ook verwijdert?
Ik heb alles verwijderd en opnieuw ingedeeld, was zelfs zo erg dat ik niet eens,me latop had opgestart om te zien hoe winxp home erop draaiden, dus uit de doos, first boot op cdrom gezet, winxppro erin, partities verwijderen en opnieuw aanmaken, format als NTFS, winxp installen drivers installen en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door BzR op 06-04-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BzR schreef op 06 april 2004 @ 11:13:
[...]

Ik heb alles verwijderd en opnieuw ingedeeld, was zelfs zo erg dat ik niet eens,me latop had opgestart om te zien hoe winxp home erop draaiden, dus uit de doos, first boot op cdrom gezet, winxppro erin, partities verwijderen en opnieuw aanmaken, format als NTFS, winxp installen drivers installen en klaar.
zo gaat het bij mij denk ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wat zijn de voordelen van windows xp pro en NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
BzR schreef op 06 april 2004 @ 11:13:
[...]

maar alles doet het nu wel gewoon? ook met gamen enzo? want die map drivers wordt ik niet echt veel wijzer uit
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:16:
[...]

maar alles doet het nu wel gewoon? ook met gamen enzo? want die map drivers wordt ik niet echt veel wijzer uit
|:(
80211ag.zip : WLAN a+b+g mini-PCI Module Version=1.03.0120
80211g.zip : WNC wireless G (Broadcom)"WLAN 802.11g mini-PCI Module" 2K/XP 3.30.15
audio.zip : VIA AC'97 PCI Audio Device for DOS/Win98/Win98SE/Win40/Win2000/WinME/WinXP 6.14.01.3870
chipset.zip : VIA Hyperion 4in1 Chipset Driver for 2K/XP v 4.47 (INF:1.80a, AGP:4.41, IDE:1.2, IRQ:1.3a)
cpu.zip : AMD Athlon64 CPU Driver for XP 1.1.0
fir.zip : IR Supplement for WindowsXP 1.02
lan.zip : Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet for WinXP 6.64.0.0
launch.zip : Launch Manager for WinXP/2000/98/me 1.0.5.4
medicard.zip : Winbond Card Reader Driver for 98/WinMe/Win2k/WinXP SD Card :2.0.2002.1128,Memory Stick : 2.0.2002.1107
modem.zip : Ambit Agere MDC/BMDC Modem WinXP Driver for VIA VT8235 Chipset 2.1.32
touchpad.zip : Touchpad driver for Win2K/XP 7.5.5
vga.zip : ATI Mobility M10/M9+ VGA driver for WinXP/Win2K 7.96.9-031113a-012350C

in de txt file staat toch alle uitleg over wat elke zip doet ..

Dat in het rood corrupt heb ik er niet bij gezet vreemd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als je die Omega video drivers installeert zoals al eens eerder is vermeld; hoeveel beter is dat ten opzichte van de standaard geleverde video drivers?

Nog steeds tevreden. Alleen de fan staat wel vakaer aan terwijl ik gewoon rustig aan het internetten ben, dat is best wel irritant. Toch geen van de instellingen veranderd. Beetje vaag, weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 14:40:
[...]

launch.zip : Launch Manager for WinXP/2000/98/me 1.0.5.4

Dat in het rood corrupt heb ik er niet bij gezet vreemd.
Er staat niet corrupt maar C0rrupt; toevallig jouw nick :D volgens mij stond er / me van windows Me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Dus er zijn wel 1501lmi laptops waarvan de HD draait op 7200 rpm? En maakt dat echt veel uit het veranderen van de geluidskaart? Heb je die zelf erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
7200rpm -> er zijn enkele winkels die dat zelf doen, Acer levert ze asaik en volgens de site niet.
geluidskaart -> ligt eraan wat je er mee wilt maar ik schat dat voor gewoon wat mp3's afluistert via ingebouwd speakers of hoofdtelefoon ze goed genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Nog effe wat vraagjes O-) :

1 - Hoe duur zou dat moeten zijn dan om zo'n nieuwe geluidskaart erin te laten zetten zoals die audigy?

2 - Kan die wlan nou enkel het "g" type aan, of ook het "a" en "b" type?

3 - Is het aan te raden om het geheugen te laten upgraden naar de 1024 of kost dit de laptop teveel accu-duur?

4 - Is het wel goed om zo'n 7200 ding in je laptop te stoppen, de fan zal wel erg vaak aan slaan en hij zal ook wel merkbaar meer warmte produceren, maarja vertel maar hoe dat zit zodra je hem hebt.

5 - Klopt het dat het scherm van een laptop eigenlijk alleen maar het mooist draait op één resolutie welke het scherm aan kan, in geval van de 1501lmi 1400x1050?

6 - Wat zijn precies alle snelheden van de interne DVD RW?

7 - Wat is er precies beter aan NTFS ipv. fat32?

8 - Gaat de garantie van Acer er niet af als onderdelen als geluidskaart,geheugen en/of harde schijf zijn vervangen door andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb de laptop zelf niet. Twijfel nog tussen deze en een ASUS S5200 en een ibook... moeilijke keuze... Maar goed, ik kan de meeste vragen wel beantwoorden (had je zelf ook gekunt met wat googelen):
greenlizzard schreef op 06 april 2004 @ 21:00:
Nog effe wat vraagjes O-) :

1 - Hoe duur zou dat moeten zijn dan om zo'n nieuwe geluidskaart erin te laten zetten zoals die audigy?
Dit gaat niet, je kunt hoogstens een externe kaart aansluiten
2 - Kan die wlan nou enkel het "g" type aan, of ook het "a" en "b" type?
Ik denk alleen g, a zeker niet! Ik zag ergens staan op een vage website dat ie ook b kan.
3 - Is het aan te raden om het geheugen te laten upgraden naar de 1024 of kost dit de laptop teveel accu-duur?
Tja, ligt eraan wat je ermee wil doen natuurlijk... Van de ene kant kost het meer accu, van de andere kant vervuikt windows minder swap, dus het zal denk ik weinig uitmaken.
4 - Is het wel goed om zo'n 7200 ding in je laptop te stoppen, de fan zal wel erg vaak aan slaan en hij zal ook wel merkbaar meer warmte produceren, maarja vertel maar hoe dat zit zodra je hem hebt.
Als je naar de specs kijk, dan zie je dat ze kwa stoomverbuik hetzelfde zijn. Ik vermoed dus ook dat de warmteproductie gelijk is. Het maakt we een beetje meer herrie.
5 - Klopt het dat het scherm van een laptop eigenlijk alleen maar het mooist draait op één resolutie welke het scherm aan kan, in geval van de 1501lmi 1400x1050?
Duh! Dat is altijd zo bij LCD's
6 - Wat zijn precies alle snelheden van de interne DVD RW?
Volgens de spec van de drive (pioneer DVR-K12RA als ik me niet vergis): Branden: 2x DVD-R(W), DVD-R(W), tot 16x CD-R, tot 10X CD-RW. Lezen: 8x DVD, 24x CD-ROM
7 - Wat is er precies beter aan NTFS ipv. fat32?
Zoek maar op het de search...
8 - Gaat de garantie van Acer er niet af als onderdelen als geluidskaart,geheugen en/of harde schijf zijn vervangen door andere?
Ligt eraan. Als je het al in de winkel laat doen natuurlijk niet. Als je het zelf doet, dan moet je goed letten op de stikkers e.d, of ff aan Acer vragen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Geen matches
Zolang je er zelf bij kunt zonder de laptop helemaal open te halen mag / kun je onderdelen vervangen, modificaties aan bijvoorbeeld het moederbord mogen niet. Je mag wel de spullen waar bij je vanaf de buitenkant bij kunt vervangen, dus bij de Tm-800 is dat de: HDD, CD-RW, 1x 256mb, Mini Pci kaartje.

Als je intern gaat rotzooien dan ben je je garantie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatse weken aan het zoeken naar een leuke laptop om een tijd mee te werken. Me oog viel wel op de Aser 1501 lmi omdat deze een snelle proc heeft een een van de beste videokaarten voor een laptop van dit moment en dat tegen een aantrekkelijke prijs. Of is er nog een andere laptop die gelijke / betere prestatie neerzet als deze met dezelfe prijsklasse. De laptop moet me huidige workstation gaan vervangen dual amd mp 1800+ een gf4 ti 4200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
De drivers die op die acer ftp staan zijn voor een groot gedeelte al verouderd.

Kijk hier voor up to date drivers:

http://www.viaarena.com/

(Let op:

Een nieuwe driver versie hoeft niet altijd beter te zijn!
Proberen dus :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
deepspace schreef op 06 april 2004 @ 21:27:

Volgens de spec van de drive (pioneer DVR-K12RA als ik me niet vergis): Branden: 2x DVD-R(W), DVD-R(W), tot 16x CD-R, tot 10X CD-RW. Lezen: 8x DVD, 24x CD-ROM
Heb ik het woord dual dan verkeerd begrepen en is dit niet een +/- brander maar sloeg dat dual alleen op 2x??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
Geen matches
pietje63 schreef op 07 april 2004 @ 01:32:
[...]

Heb ik het woord dual dan verkeerd begrepen en is dit niet een +/- brander maar sloeg dat dual alleen op 2x??
+ brand hij op 2.4 x en - op 2 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb vanmorgen de aspire 1501 lmi binnen gekregen. :D
prachtig ding, typt heerlijk, fan slaat af en toe aan, niet echt irritant ofzo :)
ik install nu even 3dmark2001 en ga em zo draaien :D

edit : maar 9670 3dmarks met 2001 :o is dat niet laag? :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 19:30
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 16:19:
heb vanmorgen de aspire 1501 lmi binnen gekregen. :D
prachtig ding, typt heerlijk, fan slaat af en toe aan, niet echt irritant ofzo :)
ik install nu even 3dmark2001 en ga em zo draaien :D

edit : maar 9670 3dmarks met 2001 :o is dat niet laag? :S
lol, voor de mensen die dat serieus nemen:
Nee, dat is juist hoog. Kijk ter vergelijking maar eens hier: http://app2.pcmweb.nl/pcm/extra/notebook_nr4_result.htm of hier: http://www.hardware.info/reviews.php?id=457&page=4

[ Voor 5% gewijzigd door mathijsv op 08-04-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik wil gebruikers van deze laptop met een audigy 2 NX even attent maken op deze thread:

Plops en kliks met audigy2 NX

Ondanks dat niet alle modellen gelijk zijn en mijn laptop aardig uitgebreid is met externe apparaten, vroeg ik mij af of er meer gebruikers zijn met dat probleem of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Zo, ik heb hem vannacht besteld. Hij was op voorraad dus ben benieuwd waneer hij komt...

Ik heb direct 3 jaar garantie erbijgenomen. Vind ik toch wat prettiger dan 1 jaar, vooral omdat ik hem nogal veel heen en weer ga sleuren!

Ik heb ook alvast de x86-64 live-cd van gentoo gedownload, kan ik straks direct beginnen met de installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Waar heb je hem besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
De Greef Computers, zag er prima uit en goede ervaringen op pricewatch + gratis tas. Ze hadden er nog iets van 22 toen ik gisteravond gebeld heb en ze gingen hard, heb dus nog ff nagedacht en besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn testresultaten met de Acer Aspire 1501LMi:

3DMark2001: XPhome 9712 (Omega driver), XP64 8292 (Radeon 9600 Family)
3DMark2003: XPhome 2632 (Omega driver), XP64 1572 (Radeon 9600 Family)
AquaMark3: XPhome 21.955 (Omega driver), XP64 - (AquaMark3 start niet)

De testprogramma's zijn 32-bit en draaien onder XP64 dus niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Geen matches
Gekke vraag misschien, maar heeft iemand misschien een (close-up) afbeelding / foto van de keyboard layout?
Foto in het eerste topic is net niet duidelijk genoeg...

[ Voor 27% gewijzigd door Phrenetic op 08-04-2004 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb hem net ook besteld bij De Greef eerst effe gebeld en er waren er nog maar 15 :P Ze zouden hem morgen versturen en hij zou zaterdag / dinsdag binne zijn omdat het natuurlijk pasen is maandag :r . Ik heb wel de exta garantie van 3 jaar + verzekering genomen voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Phrenetic schreef op 08 april 2004 @ 11:11:
Gekke vraag misschien, maar heeft iemand misschien een (close-up) afbeelding / foto van de keyboard layout?
Foto in het eerste topic is net niet duidelijk genoeg...
Ik heb een paar foto's gepost op pagina 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
Geen matches
edit: sorry had antwoord over het hoofd gezien 8)7

Maar qua prestaties, merk je veel verschil tussen 512 en 1024? Want het stroom verbruik schijnt het dan wel mee te vallen. Weet het niet zeker maar had ook ergens gelezen dat windows met groter intern geheugen eerder foutjes maakt, klopt dat?

[ Voor 151% gewijzigd door greenlizzard op 08-04-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door Berro39 - Thursday 08 April 2004 15:07

Ik heb de Acer Aspire 1501 LMi AMD 3000+ ... besteld bij Beat-it voor maar 1176 euries. Weet er iemand al wat voor hardeschijf er nu eigenlijk in zit? 7200 toeren zie ik bij verschillende aanbieders staan n.l. Kan ik de laptop meteen opstarten? Wat is er al geinstalleerd? Zit de recovery erbij. Moet ik nog ergens rekening meehouden. Nou ik wacht rustig af tot de bel gaat hiero en ik eindelijk met mijn eigen ogen kan zien wat dit stukje speelgoed in huis heeft. Succes allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:10:
Door Berro39 - Thursday 08 April 2004 15:07

Ik heb de Acer Aspire 1501 LMi AMD 3000+ ... besteld bij Beat-it voor maar 1176 euries. Weet er iemand al wat voor hardeschijf er nu eigenlijk in zit? 7200 toeren zie ik bij verschillende aanbieders staan n.l. Kan ik de laptop meteen opstarten? Wat is er al geinstalleerd? Zit de recovery erbij. Moet ik nog ergens rekening meehouden. Nou ik wacht rustig af tot de bel gaat hiero en ik eindelijk met mijn eigen ogen kan zien wat dit stukje speelgoed in huis heeft. Succes allemaal.
Ik kon em niet meteen opstarten, maar je krijgt er een bootable winXP home bij.
maar ik had een cd van XP pro liggen en heb die geinstalleerd, met alle drivers die op de acer site staan, en nu werkt hij perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 15:40:
[...]

Ik kon em niet meteen opstarten, maar je krijgt er een bootable winXP home bij.
maar ik had een cd van XP pro liggen en heb die geinstalleerd, met alle drivers die op de acer site staan, en nu werkt hij perfect :)
Ok bedankt in iedergeval. krijg net te horen dat ik hem waarschijnlijk pas na de Pasen krijg geleverd. Jammer want ik heb helaas wel een spoedbetaling gedaan en zou hem eigenlijk vandaag al krijgen afgestuurd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
greenlizzard schreef op 08 april 2004 @ 14:46:
Is het aan te raden het intern geheugen van 512 mb te verhogen naar 1024?
Waarom stel je vragen twee keer :? Antwoord was al gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:45

LithoMan

Toemaar

Matched: aspire
Ik volg dit topic met veel belangstelling. Ik wil namelijk binnen 3 weken een laptop in huis hebben en dacht eerst aan een Asus M6000N maar die is slecht leverbaar las ik. Vergelijkbaar met de Asus is de Aspire 2023WLMI. Echter heb een vraag hierover. Er staat nergens bij met hoeveel toeren deze harde schijf draait. Ik denk namelijk zelf aan 5400 tpm, maar wie heeft daar nou een antwoord op? Het lijkt me een prachtig apparaat en hij is het goedkoopst bij computerpirates.com. En wie heeft hem al in huis?
Groet,

Willem

Zie net dat ik het in de verkeerde topic heb geplaatst |:(
Dit kan zeker niet worden weggehaald?

[ Voor 9% gewijzigd door LithoMan op 08-04-2004 16:24 ]

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geen matches
Kan je XP professional gewoon er op knallen? niet gewend met dit soort opgedrongen OSjes ;)
Geeft dat problemen met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
apNia schreef op 08 april 2004 @ 21:46:
Kan je XP professional gewoon er op knallen? niet gewend met dit soort opgedrongen OSjes ;)
Tuurlijk kan dat. Het OS opzich is hetzelfde, echter heeft prof gewoon wat extra dingen!

@greenlizzard: Kan gebeuren natuurlijk :) . Of extra geheugen ook sneller is ligt eraan wat je doet. Als je gewoon wat internet en office doet, is 512 prima. Wil je video bewerken, of sommige games spelen, heb je wel baad bij 1024. Eerder foutjes bij meer geheugen... Dat is onzin! Kijk dus zelf of je extra geheugen het geld waard vind. Ik heb die van mij besteld met 768 MB, net iets meer dan 512. Denk dat dat kwa prijs/prestatie het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op 08 april 2004 @ 21:46:
[rml]EggXzaB in "[ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook"[/rml]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen matches
De laptopper heeft nu een aanbieding met een 7200toeren hd erin, zou ie dan erg warmer worden?
Ben zo bang dat de fan veel gaat blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Check ff de specs op de hitachi website! Als je de 5400 en 7200 vergelijk zie je dat ze beiden net zo veel stroom vreten, dus zullen ze ook wel even warm worden denk ik. Echter maakt de 7200 wel meer herrie volgens de specs.

Edit: Woot! Hij is net binnnen :D . Eergisternacht besteld, nu binnen :). Super service De Greef!

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 09-04-2004 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Geen matches
deepspace schreef op 09 april 2004 @ 10:05:
Check ff de specs op de hitachi website! Als je de 5400 en 7200 vergelijk zie je dat ze beiden net zo veel stroom vreten, dus zullen ze ook wel even warm worden denk ik. Echter maakt de 7200 wel meer herrie volgens de specs.

Edit: Woot! Hij is net binnnen :D . Eergisternacht besteld, nu binnen :). Super service De Greef!
picsssssssss! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://paintedover.com/uploads/1/img_2151.jpg
foto van gisteravond in m'n geile vieze pyjama ;)

'k Moet zo er maar ff XP Pro op knallen =)
Is het trouwens iemand opgevallen dat dat BlueTooth knopje er voor ruk opzit? Zal wel zijn omdat 't (volgens Acer althans) een optie is.... jammer, bluetooth was wel fijn geweest =(

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 09-04-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dolby schreef op 09 april 2004 @ 09:47:
De laptopper heeft nu een aanbieding met een 7200toeren hd erin, zou ie dan erg warmer worden?
Ben zo bang dat de fan veel gaat blazen.
valt enorm mee, gaat om de 10 minuten heel even aan als je hem normaal gebruikt om te surfen etc. je hebt er bijna geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Voor diegenen die de drivers zoeken, net ff Acer gebeld. Er is een link bij support naar de FTP van Acer met drivers... Op de site zelf kan je (momenteel) nog niet bij de 1500 drivers. Maar op de FTP op notebook/aspire_1500/drivers kan je de hele bups downloaden =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op 09 april 2004 @ 13:40:
Voor diegenen die de drivers zoeken, net ff Acer gebeld. Er is een link bij support naar de FTP van Acer met drivers... Op de site zelf kan je (momenteel) nog niet bij de 1500 drivers. Maar op de FTP op notebook/aspire_1500/drivers kan je de hele bups downloaden =)
klopt, hier dus 8)

ben overigens erg enthousiast over dit lappie, heb er geen moment spijt van, en zit er veel vaker achter als achter mijn desktop :P
en 1400x1050 werkt echt goed met photoshop en 3dsmax enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
overigens zei die dude dat op de website volgens hem niks nieuws stond dan op een van die CD's (dit is die boot CD met papiertje van Recovery CD ervoor)

Prop die er in, autostart, werkt stukken makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
BTW, die ATI demo's zijn erg cool! Ook de 9700 demo werken gewoon, hoewel er staat dat je minimaal 256 MB videogeheugen nodig hebt ;). Echt super, vooral die met de balletjes en de geluidsinstrumenten..

Maar windows is er alweer af, moet plaats maken voor linux :P . Ik zal nog wel wat pics maken binnenkort. Mij valt op dat de laptop heel er degelijk is en goed is afgewerkt. Stukken beter dan mijn oude asus! Ik zal over een weekje ofzo ook nog wel een reviewtje schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Geen matches
deepspace schreef op 09 april 2004 @ 15:26:
BTW, die ATI demo's zijn erg cool! Ook de 9700 demo werken gewoon, hoewel er staat dat je minimaal 256 MB videogeheugen nodig hebt ;). Echt super, vooral die met de balletjes en de geluidsinstrumenten..

Maar windows is er alweer af, moet plaats maken voor linux :P . Ik zal nog wel wat pics maken binnenkort. Mij valt op dat de laptop heel er degelijk is en goed is afgewerkt. Stukken beter dan mijn oude asus! Ik zal over een weekje ofzo ook nog wel een reviewtje schrijven...
Heb jij al drivers voor onder linux ism dit dingetje dan ?? (zou mooi zijn)
Ik kan me niet voorstellen dat je het wifi gedeelte al aan de gang hebt e.d ??

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Pim. schreef op 09 april 2004 @ 16:02:
[...]

Heb jij al drivers voor onder linux ism dit dingetje dan ?? (zou mooi zijn)
Ik kan me niet voorstellen dat je het wifi gedeelte al aan de gang hebt e.d ??
Het meeste zou het gewoon moeten doen. Ben echter nog niet zover (gentoo :+ ).

Wlan doet het idd niet, maar ik heb gelezen dat het met de NDIS wrappers wel zou moeten werken.. Ben dus erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Ik heb hem nu binnen met mijn nieuwe scherm en ben er tot nu toe tevreden mee, fan is wel beetje luidruchtig als hij aanslaat maar verder lekker ding :D.
Daarnaast heb ik nu 2 keer gehad dat ik half achter een toets bleef hangen, als ik op de n klikte en omhoog ging achter de h bleef hangen, beetje bang zo een keer toets eraf te slopen.

Verder moest ik bij GoT inloggen :( ik moet ook wennen aan het touchpad waar ik vaak onterecht tegenaan staan (nooit eerder notebook gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Laatst online: 03-09 15:18
Geen matches
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/matthi/lp2.jpg
Ik zie bij dit toetsenbord een vage indeling van de special tekens (; , ', ")
Dit is van een belgiër, maar is dit ook zo bij de nederlandse versie....?

Oh ik zie nu dat het een azerty toetsenbord is. Wij nederlanders hebben een qwerty toetsenbord toch bij deze laptop hoop ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Havocnl op 10-04-2004 11:34 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Ja, ik heb een gewoon qwerty I(he dat woord typt leuk) toetsenbord.

Wat ik trouwens wel jammer vind is het beperkte volume van de boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
wat ik me afvroeg zit er nu een sata hd in of ide? En klopt het dat in alle 150x laptops een gig netwerk adaptor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:44:
wat ik me afvroeg zit er nu een sata hd in of ide? En klopt het dat in alle 150x laptops een gig netwerk adaptor zit?
enhanced ide en gigabit ethernet staat idd in de handleiding...

het enige minpunt tot nu toe aan deze laptop is het scherm vind ik... de resolutie is wel ok, maar die kijkhoek... :/ als ik dat scherm goed zet zodat de kleuren vanonder op het scherm perfect zijn, dan is het vanboven te donker, en omgekeerd... en ik zit er recht voor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:27:
[...]

het enige minpunt tot nu toe aan deze laptop is het scherm vind ik... de resolutie is wel ok, maar die kijkhoek... :/ als ik dat scherm goed zet zodat de kleuren vanonder op het scherm perfect zijn, dan is het vanboven te donker, en omgekeerd... en ik zit er recht voor!!!
dat merkte ik inderdaad ook, maar ondervindt er weinig last van verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Geen matches
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:27:
[...]

lijkt bijna srandaard worden bij acer, mijn 661lmi heeft het ook :|

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hello folks,

Heb sinds vrijdag dit nieuwe mobieltje, het is mijn eerste ervaring met AMD, maar wat voor een!!!:) Prachtig toestel met ongeloofelijke prestaties, mijn vooroordelen betreffende AMD zijn nu voorgoed van de baan.
Bij deze gelegenheid wil ik de mensen van de onlineshop "takeitnow.nl" eens in de bloemetjes zetten, woensdagavond om 17hr00 toestel besteld, vrijdagmiddag 12hr30 telefoon gekregen dat hij klaarstond, puike prestatie (moest nog wel 150km rijden, woon namelijk in België, daar leveren zij niet)

Toch heb ik een probleempje waar ik op dit forum nog niets over teruggevonden heb, namelijk met de 54Mbs draadloze netwerkverbinding.
Ik heb mij een Wireless broadbandrouter van het merk SMC aangeschaft, ( http://www.smc-europe.com...cts/wirel/2804WBRP_G.html ), de netverbindingen met kabel werken perfect, ook die met de laptop, enkel als ik de draadloze verbinding wil gebruiken, loopt het mis, de netwerkverbinding wordt wel degelijk herkend, signaalsterkte ; uitstekend (54Mbs), doch de prestaties zijn bar slecht, surfen is onmogelijk, downloadsnelheid 1 kb/sec, als ik de kabel insteek 850 kb/sec, als ik naar mijn router ping met de netwerkkabel in;tijd <1ms, draadloos; doelhost is niet bereikbaar.
Heb nieuwe firmware in router geinstalleerd, helpt niets.
Moet ik iets specifiek veranderen aan de instellingen van mijn router of laptop? Kan het zijn dat de ingebouwde wi-fi kaart niet compatibel is met de router?
Heeft er iemand ervaring met dit soort spullen, ik weet het niet meer, misschien een wi-fi kaartje kopen van SMC? Doch het zou zonde van het geld zijn als het aan een software-instelling ligt.

Komaan tweakers, wie kan mij uit de nood helpen??

Alvast bedankt,

Dirk

PS;
enkele benchmarks
3DMark2001SE 9794
3DMark03 2625

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik heb ook problemen met het wireless. ik heb thuis de wireless adsl modem die kpn levert. normaal internetten is geen probleem tot ik met steam bezig ga. als ik steam start knalt me cpu belasting naar 100% en valt de verbinding weg. ook kon ik op een etech wireless adsl modem router geen verbinding krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Geen matches
Beide problemen klinken als een softwarematig probleem, drivers/firewall enz enz.
Mischien helpt het om hier: Network Troubleshooting een topic er over te beginnen.

Zo heb ik het rare euvel dat als ik mijn windows opgestart heb, ik steeds mijn wifi verbinding verlies (ben ook de enige) maar als ik even uitlog en inlog (niet herstarten) dan houdt ie de verbinding mooi vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
je zal wel 3625 bedoelen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
de brander die erin zit doet het bij mij niet op de een of andere manier..
ik probeerde een cd te branden mbv nero, maar die gaf alleen een image recorder aan als recorders, dus geen dvd brander..
iemand dit probleem ook gehad / opgelost? voor de rest doet ie het wel, speelt cd's/dvd's goed af :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Geen matches
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 22:11:
ik probeerde een cd te branden mbv nero, maar die gaf alleen een image recorder aan als recorders, dus geen dvd brander..
iemand dit probleem ook gehad / opgelost? voor de rest doet ie het wel, speelt cd's/dvd's goed af :?
Ik neem aan dat je de nieuwste versie (of bijgevoegde) hebt ??? (welke versie heb je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Ik heb sinds ik de laptop voor het eerst meegenomen heb in mijn laptop tas ook een probleem, hij ziet mijn dvd brander helemaal niet meer! Ook niet in bios, iemand een idee of dit makkelijk zelf te maken is of via Acer moet?

EDIT:
Na een keer extra ver open trekken en daarna extra hard aanduwen terwijl hij uit stond heeft het euvel verholpen, hopelijk voor eeuwig maar ik vrees een niet goed genoeg aangesloten ide kabel (stromm reageerde namelijk wel) en als je hem dan zelf niet open mag maken....

EDIT2:
Nu is hij er weer wisselend wel en soms valt hij weg terwijl ik bezig ben in Windows, zoals net 2x achter elkaar toen ik een DVD wilde branden.. Het zit me niet mee

[ Voor 54% gewijzigd door pietje63 op 12-04-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 22:11:
Nero 5 herkent de brander niet meer. Nero 6 wel. Je kan die dus veilig kopen en hij werkt nog beter ook als 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 00:22:
[...]

Nero 5 herkent de brander niet meer. Nero 6 wel. Je kan die dus veilig kopen en hij werkt nog beter ook als 5.
ik heb idd 5.9.9.0 dus ik zal even een nieuw proggie kopen idd, bedankt :)

maar aangezien deze versie wel werkte op mijn desktop, nam ik aan dat het daar niet aan lag :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik ben ook zeer te spreken over degreef computers donderdag 13.00 betaald savonds gebeld dat ie verstuurd was vrijdag avond had ik hem thuis :>
! vraagje over dat powerstep of hoe dat ook heet ik heb hem nu bij confugratie scherm op laptop gezet bij batterij en dan loopt ie soms op 800 mhz en somsop 1800mhz maar zijn er nog meer proggies omdat in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
Ik heb 'm afgelopen zaterdag ook bij De Greef gekocht. Vrijdag besteld, zaterdag-ochtend opgehaald.

Ik heb er nu alleen XP Pro overheen gezet dmv een update, maar tijdens de setup vroeg ie om vgaagp1.sys, die ik dus niet had (niet op de win xp cd en ook niet tussen de drivers voor de laptop). Goed, dan maar skippen en na afloop ATI's setup draaien, dacht ik. Mooi niet dus, hij geeft een error tijdens de setup. Hij kan 'm niet installeren zegt ie, maar waarom staat er niet bij :{ En het gekke is, ik zie de huidige standaard vga driver ook niet in de device manager staan. Ik ben nu een windows update aan het doen, misschien helpt dat 8)7

.edit: woei, via 4-in-1 drivers geinstalleerd en het werkt nu _o_

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 13-04-2004 01:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 20:38:
Ik ben ook zeer te spreken over degreef computers donderdag 13.00 betaald savonds gebeld dat ie verstuurd was vrijdag avond had ik hem thuis :>
! vraagje over dat powerstep of hoe dat ook heet ik heb hem nu bij confugratie scherm op laptop gezet bij batterij en dan loopt ie soms op 800 mhz en somsop 1800mhz maar zijn er nog meer proggies omdat in te stellen ?
Ik geloof dat speedswitch xp dat kan.
http://www.diefer.de/speedswitchxp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58
Geen matches
weet iemand oftie bij Beat-IT atm op voorraad is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
RiCk schreef op 13 april 2004 @ 19:08:
weet iemand oftie bij Beat-IT atm op voorraad is??
Ik zou zeggen, bel of mail... Maar nog beter: lees eerst ff de shopservey: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2487 , daar staan namelijk niet zo'n leuke dingen in, zeker m.b.t het op voorraad zijn e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Geen matches
deepspace schreef op 13 april 2004 @ 19:12:
[...]

Ik zou zeggen, bel of mail... Maar nog beter: lees eerst ff de shopservey: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2487 , daar staan namelijk niet zo'n leuke dingen in, zeker m.b.t het op voorraad zijn e.d
dat heb ik gezien
maar wou ze sowieso bellen en afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn acer aspire 1500,

hoe kan het dat mijn wireless lan verbinding de hele tijd wegvalt,
of helemaal niet aanwezig is,

is dit een hardware of software probleem,

en heeft iemand dit al eerder gehad,

alvast thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:48:
Hallo,

alvast thnx
Hoi, welkom op GoT, we willen je graag helpen, maar geef ons dan meer info, over het os, de hardware, en wat je zelf allemaal al hebt gedaan, en de preciese klacht. en ook is het raadzaam om de verschillende faq's te lezen, en een groet aan het begin of het eind, is op dit forum niet nodig, we zijn allemaal bekenden en vrienden van elkaar !

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een acer aspire 1500 lmi,
win xp home, 512 mb intern, amd 3000+ 64 bits,

we kunnen geen verbinding krijgen met onze Sweex Wireless Router/Accespoint
802.11g, we hebben een firmware upgrade geprobeerd, was niet succesvol,

zelfde probleem,

Met een usb wireless lan pen krijgt hij wel direct verbinding maar de interne wireless lan krijgt heel af en toe verbinding, en als hij verbinding heeft is het heel erg traag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ff een paar vraagjes voordat ik hem toch wel ga kopen, ten eerste: zou je voor deze laptop nog iets van een basestation kunnen aanschaffen, of een of ander generic kastje ofzo? Wil er voor thuis gebruik namelijk fijner toetsenbord/muis, tweede monitor, printer en USB-meuk aan hangen zonder elke keer alle kabeltjes eraan te moeten kopelen,...(yup ik ben lui :) )

ten tweede ben ik een beetje de weg kwijt in al die W-lan standaarden, heeft deze laptop alleen de IEEE 802.11 "g" variant? of houdt dat in dat ie atumatisch ook met de "a" versie kan communiceren? en/of "b"? en is "b" nou de meest gebruikte variant bij wifi hotspots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:47:
ff een paar vraagjes voordat ik hem toch wel ga kopen, ten eerste: zou je voor deze laptop nog iets van een basestation kunnen aanschaffen, of een of ander generic kastje ofzo? Wil er voor thuis gebruik namelijk fijner toetsenbord/muis, tweede monitor, printer en USB-meuk aan hangen zonder elke keer alle kabeltjes eraan te moeten kopelen,...(yup ik ben lui :) )
Nope, een dockingstation kan er niet aan, je zult dus moeten ompluggen.
ten tweede ben ik een beetje de weg kwijt in al die W-lan standaarden, heeft deze laptop alleen de IEEE 802.11 "g" variant? of houdt dat in dat ie atumatisch ook met de "a" versie kan communiceren? en/of "b"? en is "b" nou de meest gebruikte variant bij wifi hotspots?
Hij heeft b en g (dus 11 en 54 Mbit/sec). De a ondersteunt ie niet, aangezien dit eigenlijk nooit een officiele standaard is geworden en ook op een andere frequentie werkt. b en g doen het dus wel beiden. b is idd op dit moment de meest gebruikte (11 Mbit/sec), maar g komt steeds meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ok thnx, ik kan wel alles op een USB hubje aansluiten (behalve de monitor) toch of trekt ie dat niet denk je? (muis, toestenbord, printer, Ipaq link en evt. scanner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Een USB hub heeft een eigen voeding, dus dat trekt ie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 21:48:
Hallo,

alvast thnx
ik heb precies het zelfde probleem. en het gebeurt iedere keer als er veel cpu gebruik is (starten steam gamen pifast) :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:50 . Reden: touchpad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
Heeft iemand die cardreader eigenlijk al eens uitgeprobeerd? Mijn ouders hebben een Sony DSC P5 digicam, en ik stopte voor de grap een memory stick in de cardreader. Zonder de stick erin zegt ie "insert disk bladiebla" als je naar F: kijkt (standaard is dat dus de drive voor een memory stick), maar als ie erin zit zegt ie dat ie niet geformat is (hij ziet dus wel dat er iets in zit).

Dat vind ik nogal raar, er zou volgens mij gewoon FAT12 op moeten staan, en via een USB kabel op de camera zelf leest ie hem wel. Hij vraagt ook of ik 'm wil formatteren, maar als ik dan ja kies dan zegt ie dat ie niet geformatteerd kan worden :?

Is dit een probleem met die sony memorysticks of is mijn cardreader stuk? Ik heb hier in totaal 3 sticks (van resp. 8, 64 en 128 mb), en hij leest ze alle drie niet

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 14-04-2004 03:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Geen matches
.oisyn schreef op 14 april 2004 @ 03:10:
Heeft iemand die cardreader eigenlijk al eens uitgeprobeerd? Mijn ouders hebben een Sony DSC P5 digicam, en ik stopte voor de grap een memory stick in de cardreader. Zonder de stick erin zegt ie "insert disk bladiebla" als je naar F: kijkt (standaard is dat dus de drive voor een memory stick), maar als ie erin zit zegt ie dat ie niet geformat is (hij ziet dus wel dat er iets in zit).

Dat vind ik nogal raar, er zou volgens mij gewoon FAT12 op moeten staan, en via een USB kabel op de camera zelf leest ie hem wel. Hij vraagt ook of ik 'm wil formatteren, maar als ik dan ja kies dan zegt ie dat ie niet geformatteerd kan worden :?

Is dit een probleem met die sony memorysticks of is mijn cardreader stuk? Ik heb hier in totaal 3 sticks (van resp. 8, 64 en 128 mb), en hij leest ze alle drie niet
Iheb wel vaker meegemaakt dat een sony stick niet leesbaar meer was. Een collega van mij was niet echt blij toen hij terug kwam uit Schotland en zijn stick bleek niet meer bereikbaar (zelfde sympthomen als jij nu schetst).
Die stick kon uiteindelijk wel geformateerd worden en daarna werkte hij wel weer goed.

Je hebt de stick al in een andere reader geprobeerd ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de 1501 enkele dagen kunnen testen en kwam tot de volgende conclusie:
De specificaties zijn super, zeker voor z'n prijs.
De afwerking is minder.
Het beeldscherm is de eerste domper.
Een hoge resolutie, maar een brakke kijkhoek.
Verder vond ik het toestel toch redelijk warm worden (maar wat wil je met zo'n kracht).
De ventilator stoorde mij in het begin, maar daar ben ik dan weer aan gewend geraakt.
Wat me echt irriteerde was de losse aansluiting van de netstroomadapter.
Zodra je het toestel beweegt krijg je een "kassa-bieptoon" te horen om je te waarschuwen. En als je niet uitkijkt, valt de aansluiting er zelfs gewoon uit.
De USB-aansluitingen waren dan weer overdreven stroef.

Dus eindoordeel:
Na 5 minuten redelijk teleurgesteld.
Na een paar uur toch gehecht geraakt aan dit toestel.
Dit is een super toestel aan een super prijs, maar ik heb jammer genoeg m'n twijfels over de duurzaamheid.
Dus ik raad in ieder geval de Acer garantieverlenging aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Over de wlan problemen -> hier werkt het goed, het zou hardwarematig kunnen zijn vooral als je zegt dat je wel EEN verbinding hebt (maar niet snel genoeg) en dat het met een usb stick wel werkt.

OVer de cardreader, helaas heb ik die niet kunnen testen, mijn cam heeft CF en ik heb verkeerd gegokt dat deze dat ook zou accepteren, kan wel van het weekend even proberen met de kaart van de cam van mijnva der.

USB poorten zijn idd overdreven stroef, dat probleem heb ik ook al gemerkt de problemen met de netadapter heb ik niet.

En de verlengde garantie moet ik idd kopen, heb er nog maar 2 weken voor, dus niet vergeten :D.

Verder heb ik af en toe problemen met het touchpad, maar dat kan ook aan mij liggen. Als ik er een tijdje mee aan het werken ben dat hij niet meer goed reageert, dat ik een stuk beweeg en als ik dan mijn vinger er af haal hij meteen terug schiet, erg vervelend. Heb gister uitgevonden dat fn+f7 (touchpad aan/uit) even uit en aanzetten helpt. Maar heb er ook maar een Logitech optical usb muisje bijgekocht voor het gamen.

Verder ben ik wel tevreden over het scherm, alleen jammer dat Age of Mythology geen 1400*1050 resolutie ondersteunt.(wat met trouwens wel opviel, tijdens het spelen contine 100% cpu, vind ik best knap :D want de systeem eisen zijn een stuk lager).

[ Voor 36% gewijzigd door pietje63 op 14-04-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Geen matches
pietje63 schreef op 14 april 2004 @ 11:35:
Over de wlan problemen -> hier werkt het goed, het zou hardwarematig kunnen zijn vooral als je zegt dat je wel EEN verbinding hebt (maar niet snel genoeg) en dat het met een usb stick wel werkt.

OVer de cardreader, helaas heb ik die niet kunnen testen, mijn cam heeft CF en ik heb verkeerd gegokt dat deze dat ook zou accepteren, kan wel van het weekend even proberen met de kaart van de cam van mijnva der.

USB poorten zijn idd overdreven stroef, dat probleem heb ik ook al gemerkt de problemen met de netadapter heb ik niet.
Wat is stroef? hard drukken dus?
Hoe gaat het verder ermee?

ik was redelijk positief dus heb ik er 1 besteld. Die gedachte wordt nu al minder als ik dit zo lees hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BzR

BzR

Geen matches
Ik heb nog nergens last van en ik gebruik 'm best wel intensief, wireless werkt prima, ik speel wireless CS (steam) zonder problemen 100 fps op 800x600 geen schokken of last van uitvallend wireless netwerk. Zelfs Farcry draaide redelijk schokte wat maar dat is memory tekort ik ga eind van de maand dan ook 512mb bij prikken. Mijn touchpad werkt prima er is niks wat stroef gaat met indrukken of wat dan ook, ook hoog cpu verbuik heb ik nog niet echt meegemaakt.

Ik kijk tv via de schotel ik laat me decoder streamen naar me laptop en kijk zo tv wirelles door het het hele huis heen, het programma die de stream opvangt is bets wel zwaar ook dit draaid zonder problemen. Alleen bij het branden van een dvdeetje wil die nog weleens sputteren als je bijvoorbeeld IE opstart ofzo. Dus ik ben nog steeds heel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik gebruik een SD memory kaartje.. En heb hier geen problemen mee.. Gewoon insteken, secondje wachten, en dan het kaartje openen..

Wat de netstroomadapter betreft: Hier heb ik geen problemen mee.. Ik mag er zoveel aan draaien als ik wil, hij blijft stroom geven.. Als ik hem uittrek hoor ik wel een biep..

Conclusie: Superlaptopje!!!!!!!! :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:06
Geen matches
BzR schreef op 14 april 2004 @ 12:19:
Ik heb nog nergens last van en ik gebruik 'm best wel intensief, wireless werkt prima, ik speel wireless CS (steam) zonder problemen 100 fps op 800x600 geen schokken of last van uitvallend wireless netwerk. Zelfs Farcry draaide redelijk schokte wat maar dat is memory tekort ik ga eind van de maand dan ook 512mb bij prikken.
Dat bijprikken kun je vergeten, je zult je 2 x 256 moeten vervangen door 2 x 512. Duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
weet iemand waarom er 1.79ghz bij m'n properties? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
Geen matches
apNia schreef op 14 april 2004 @ 15:46:
weet iemand waarom er 1.79ghz bij m'n properties? :'(
Mja, dat is AMD. Het is ' gelijk ' aan de snelheid van Intel (3000+) maar draait eigenlijk maar op 1.80Ghz. 3000 is niet het aantal Mhz aanduiding maar een productnummer en dat van Intel.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.