[Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 4.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

g3

Geen matches
Hallo heb ook sinds 3 dagen deze super laptop.

Twee dingen die me wat negatief opvallen:
-nogal grote en lompe lader. Hij is ook van Lite-On, en levert volgens mij 20V.
Is het mogelijk om een 18.5v lader erop aan te sluiten of vernachel ik daarmee mijn laptop?

-WLAN is beetje raar. Heb linksys WRT54G maar hij pakte verbinding perfect de eerste dag maar sinds gister continu problemen. ik post nog wel mijn bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Matched: 1501
Bij ons is de 1501LMi (met Belgisch AZERTY keyboard) nog op voorraad aan 1299,-
Dus als er iemand geïnteresseerd is, laat het dan maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:18
Geen matches
GVD de leverancier van mijn winkel heeft hun voor de gek gehouden, 1,5 week geleden besteld en nu kan ie ineens niet meer geleverd worden :(
Weet iemand nog ergens in Nl waar ik kan bestellen????

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 10:20

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 08:07:
in de acer handleiding staat duidelijk dat het aangeraden wordt bij langdurig gebruik op het lichtnet de accu lostekoppelen. :Z
Loose the :Z, het siert je niet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
Dus veel mensen last van problemen met wlan... Iemand acer al over gecontacteerd? Ik heb vandaag op de Uni geprobeert, maar daar werkt het ook al niet :(. Ik straks nog eens wat dingetjes proberen... Dit moet toch een driverprobleem zijn lijkt me zo..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

Geen matches
Over het wlan; bij mij werkt hij (zoals ook al eerder gezegd) wel goed op kanaal 9 (het beste) en 11 (valt na ca 250 MB weg en dan moet ik router resette :S), maar niet op kanaal 10 bij mijn sitecom router.
Bij de Sweex router van mijn vader altijd goed (weet niet op welk kanaal die ingesteld staat).

Misschien even kijken of dit bij jullie ook scheelt?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3

g3

Ik zal vanavond even op een ander kanaal proberen.
Ik blijf het raar vinden want zaterdag kocht ik dat ding en na 20 min prutsen (even SSID openbaar maken, herkennen, en weer SSID hiden) had ik em aan de praat en toen deed ie het gewoon goed (ook bij rebooten enzo)

Maar nu wil ie nauwelijks connecten, zowel niet via de config tool als via Windows.

ANder vraagje, weet iemand of je andere laptop adapters (met dezelfde aansluiting) op deze laptop kunt aansluiten? Ik heb een HP adapter maar die levert wel minder stroom, 18,5 v tov de 20v van die LiteOn adapter die bij de 1501 zit.

[ Voor 5% gewijzigd door g3 op 20-04-2004 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hey mensen nog ff iets over de verbinding maken, bij mij stond alles ingesteld via een netwerkbrug, toen ik wlan aan de praat had, was deze hieruit gehaald. Aangezien mijn Lan het ook niet deed heb ik deze er handmatig uitgehaald (configscherm>netwerkverb>rechtermuis op LAN>uit brug halen) toen deed ie het ineens wel. Ik weet eigenlijk niet eens wat ze met die brug bedoelen, maar maybe dat het bij jullie ook een oplossing kan zijn vvor je problemen met Wlan?
zie maar ik ben iig blij met me 100Mbit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Voor die sommige mensen met de Wlan problemen waar de signaal sterkte perfect is en dan na 5 sec weer weg. Ik heb dit ook gehad met een desktop pc van mijn schoonbroer, had lang kunnen zoeken maar de oorzaak was dat de virusscanner een ingebouwde firewall had en dacht dat de router een cookie attack deed en daarom de verbinding verbrook. Bij jullie zal het ook wel zoiets zijn.

Ik heb de laptop ook besteld :) morgen zou die er zijn maar ik vraagde mij af of er nu bluetooth inzit of nie? Op de acer website bij specs staat dus echt niks over bluetooth maar in de handleiding die ik gedownload heb van de FTP van acer staat in
• IEEE 802.11g en IEEE 802.11a/g Wireless LAN (optie).
• Bluetooth (optie).
Dus nu wou ik is weten of er bluetooth inzit of niet. En welke Wlan zit er nu in? 802.11g of 802.11a/g?

Nog een vraagje: als er bleutooth inzit dan kan ik toch in deze kamer waar mijn andere Desktop pc staat draadloos op internetten? Ik heb op deze Desktop PC een MSI bluetooth apdapter zitten van 100m buitenhuis. Maar als in de standaard laptop bluetooth zit kan ik met mijn laptop op internet via deze PC, zou ik daar 4Mbits mee kunnen halen? Ik ga soms op internet met mijn Pocket PC via deze PC draadloos via bluetooth en de snelheid valt mee.

Ik betaal voor de laptop in België waar ik woon €1333 maar dat is dus alleen de PC er zit dus geen draagtas bij en het is geen promotie. Ik vind de prijs uitstekend want in een andere winkel waar ik vroeger mijn Desktop PC ben gaan halen daar koste de laptop €200 meer :r , ik heb nu ook een draagtas besteld van €34. Vinden jullie ook dat ik moet proberen die draagtas gratis te krijgen of zeker een korting te krijgen op alles? Ik ken die verkoper een beetje en hij kent mij :P en heb er ook al een paar dingen gekocht.

Voor mensen en ik denk dan Belgische mensen of mensen van Nederland die de laptop niet kunnen vinden en die graag willen hebben en er niks mee inzitten dat het een azerty toetsenbord is (je kan altijd de letters eruit doen en een qwerty toetsenbord maken :*) ) die kunnen de laptop io deze winkel zeker nog bestellen

http://www.xedoscomputers.be

De plaats van de PC is België - Limburg - Beringen. Redelijk kort bij Neerpeld of Overpelt.

De leverancier heeft die laptops nog in voorraad en woensdag avond word er geleverd dus als ge woensdag of donderdag besteld moet ge nog een week wachten, besteld ge die vandaag nog dan is die morgen avond daar en kunt ge die dan nog gaan halen ofwel als het te ver is donderdag of vrijdag _/-\o_

Ik denk voor die batterij dat het toch beter is hem ook volledig te ontladen en dan weer op te laden, dat is voor elke batterij nog het beste, en als ge thuis zijt in huis kan je echt beter op lichtstroom werken en de batterij eruit halen. Als de batterij al opgeladen is zou ik toch is 1x om de maand die is terug gebruiken en zo ontladen en terug opladen want als je de batterij te lang in de kast laat liggel als hij opgeladen is is ook niet goed.

Als ge de batterij eruithaald en op lichtstroom werkt is er dan een grote opening vanonder aan de laptop of is er een afschermplaatje?

Bedankt bij voorbaat, ik hoop dat ik jullie wat geholpen heb en dat jullie mij ook gaan helpen.

mvg, Snake Boots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
pietje63 schreef op 20 april 2004 @ 15:45:
Over het wlan; bij mij werkt hij (zoals ook al eerder gezegd) wel goed op kanaal 9 (het beste) en 11 (valt na ca 250 MB weg en dan moet ik router resette :S), maar niet op kanaal 10 bij mijn sitecom router.
Bij de Sweex router van mijn vader altijd goed (weet niet op welk kanaal die ingesteld staat).

Misschien even kijken of dit bij jullie ook scheelt?
Vraagje, stel jij het kanaal ook in op je laptop? Zo ja, waar precies?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3

g3

Geen matches
-standaard geen bluetooth
-Wifi is standaard b/g (dus geen a)

als je de batterij eruit laat (wat volgens mij ook beter is) dan heb je wel een enorm gat over de breedte van je laptop. Ik heb geen afdekplaat gezien en eerlijk gezegd betwijfel ik of die wel bestaan. De enige optie is een extra batterij (al dan niet defect) erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
.oisyn schreef op 20 april 2004 @ 17:23:
[...]

Nee, niet op de notebook ingesteld (wel gezocht naar de optie omdat ik hoorde dat je dan scantijd bespaarde).

Alleen op de router dus.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Als er standaard geen bluetooth opzit waarom staat da lichtje dan wel standaard op de laptop? Heb da lichtje gezien op fotos en ook de handleiding zei dat da lichtje bleutooth was dus denk ik dat het er wel standaard inzit, anders zou da lichte niet op die laptop staan. Of ben ik echt mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 17:47:
Als er standaard geen bluetooth opzit waarom staat da lichtje dan wel standaard op de laptop? Heb da lichtje gezien op fotos en ook de handleiding zei dat da lichtje bleutooth was dus denk ik dat het er wel standaard inzit, anders zou da lichte niet op die laptop staan. Of ben ik echt mis?
BT kan je achteraf nog laten inbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
pietje63 schreef op 20 april 2004 @ 17:44:
[...]

Nee, niet op de notebook ingesteld (wel gezocht naar de optie omdat ik hoorde dat je dan scantijd bespaarde).

Alleen op de router dus.
ah ok
ja, dat dacht ik idd, maar volgens mij doet of de laptop of de AP zelf het gewoon erg brak met kanalen onder de 8... Ik heb het net getest, 10 t/m 12 waren het best, en op 6 was er dus gewoon amper een verbinding te maken. Die setting waar ik het toen over had maakte verder niet echt een verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoeveel kost da extra ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen matches
.oisyn schreef op 20 april 2004 @ 17:23:
[...]

Het vreemde is dat je idd bij de hardware opties het kanaal kan instellen. Vreemd genoeg kun je dat niet op auto zetten... Ik heb echt al vanalles geprobeerd, andere kanalen (ook op de AP), hidden ESSID, open ESSID, verschillende driver instellingen... helpt allemaal niet, hij ziet mijn AP gewoon niet (en op de uni ook niet).

Ik ga eens op zoek naar andere drivers, misschien heb ik daarmee meer geluk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
Gebruik je network stumbler? Daarmee kun je zien welke AP's er allemaal zijn en wat hun signaalsterkte is, en nog meer van dat soort informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 17:37

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Geen matches
khad net ad-hoc internet tussen een laptop binnen m'n (wired) lan en m'n nieuwe laptop =)

edit: moest gewoon ff m'n blijheid uiten, niet om ogen uit te steken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door apNia op 20-04-2004 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 23:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Geen matches
Nou, ik heb hem binnen en meteen wireless gemaakt! Echt een superding! Wifi was ook eenvoudig te installen. Echt een toplaptop! :D

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
.oisyn schreef op 20 april 2004 @ 14:58:
[...]

Loose the :Z, het siert je niet
drammen ook niet, als mensen zo'n boekje niet ff doorlezen en vervolgens het forum volkladden met zo'n vraag, dan krijg je zo'n antwoord!
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is wel handig als je de handleiding online kunt downloaden, dan kan je het al lezen voordat je het product hebt :*)

Maar nu even een vraagje is het nu echt beter om FAT32 naar NTFS te zetten en is het ook beter om win XP pro erop te zetten inplaats van windows XP home?

Wie raad het echt aan om win XP pro erop te zetten? En moet ik dan de ingedeelde schijf 1 schijf van maken en daar winxp op zetten of moet ik alleen de windows xp partitie dan in NTFS zetten en de rest laten staan?

Zou bluetooth snel gaan om als tijdelijk draadloos internet te gebruiken?

Hebben jullie misschien al negatieve dingen over de laptop ontdekt buiten het geluid, of is alles nog positief 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ik vind het bgeluid helemaal niet zo negatief, het kan hard en het klinkt ook nog, alleen bassen hoef je nl niet te verwachten.
ik heb me laptop daarom op me audioversterker aangesloten,en dat werkt perfect. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
ik moet weten hoe ik m'n Roland keyboard er nou op ram, gezien ik dat vroeger deed op de joystickport van m'n SB Live! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilo2710
  • Laatst online: 23-07 23:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Geen matches
apNia schreef op 21 april 2004 @ 01:41:
ik moet weten hoe ik m'n Roland keyboard er nou op ram, gezien ik dat vroeger deed op de joystickport van m'n SB Live! :o
Je kan voor bijna nix een USB naar Midi convertortje kopen bij feedback voor weinig. ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nu al voor de 2de keer gehad dat wanneer ik Battlefield Vietnam speel dat ie na een tijdje gewoon spontaan reboot :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:15
Geen matches
g3 schreef op 20 april 2004 @ 11:58:
Hallo heb ook sinds 3 dagen deze super laptop.
...

-WLAN is beetje raar. Heb linksys WRT54G maar hij pakte verbinding perfect de eerste dag maar sinds gister continu problemen. ik post nog wel mijn bevindingen!
Hier hetzelfde. Ook met een nieuwe Linksys WRT54G. De eerste dag werkte alles prima, nu niet meer... De laptop pikt geen DHCP adres op en krijgt dan een 169.*.*.* adres. Als ik hem vervolgens een vast IP voer, dan kan ik het (de?) router pingen, maar ik kom met geen mogelijkheid in de webinterface.
Ik heb alle encryptie-niveau's geprobeerd, de meeste kanalen, bluetooth-grap staat uit, etc etc maar ik krijg geen data over die verbinding.

Van welke router is trouwens bekend dat deze draadloos goed werkt met deze laptop?

[ Voor 6% gewijzigd door Gophlin op 21-04-2004 15:19 ]

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Geen matches
Ik moet en zal deze laptop krijgen! Die nieuwe versie is echt :S Vooral de maat (aardig dik...)
Als iemand hem voor rond de 1200 of meer euro aan mij wil verkopen dan hoor ik het wel ;) (mail me maar op havocnl@hotmail.com)
Is er misschien ook een optie om de laptop in een ander land te halen (wel een qwerty indeling erop)???:?

Weet iemand misschien een plek in Engeland waar ik deze zou kunnen kopen??
Daar hebben de ze 1502lmi ook, dus neem aan deze ook wel.

[ Voor 28% gewijzigd door Havocnl op 21-04-2004 17:57 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3

g3

Geen matches
Ik wilde gister dus even een ander kanaal proberen (hij staat nu op kanaal 8 ). Maar had laptop aangezet, even tv kijken, en hij had (wel na 10 minuten ofzo) zelf het WLAN signaal opgepakt en vervolgens deed ie het weer gewoon. Ik zal straks weer kijken of ie het nog doet.

Shit zeg, wordt er nu gewoon1500 euro op die laptop geboden :+ ??

Weet iemand trouwens of je die partities gewoon zonder meer eraf kunt gooien voor het installeren van XP Prof, dus ook die hidden partition van 8mb ofzo? wat staat daar eigenlijk op?

[ Voor 29% gewijzigd door g3 op 21-04-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Bij mij werkt draadloos internet echt PERFECT!!!!!!!

Ik gebruik de Belkin 54mbps -> http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=136493
- En voor €117 _/-\o_

Heb altijd een "Excellent" verbinden van 54mbps.. :9~ :9~ :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gophlin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:15
Geen matches
Ik heb ook wel een prima verbinding (54 Mbit door 2 lagen beton), maar ik krijg geen IP toegewezen via DHCP.... En als ik een adres instel komt er geen verkeer overheen... :'(

majime-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gophlin schreef op 21 april 2004 @ 18:49:
Ik heb ook wel een prima verbinding (54 Mbit door 2 lagen beton), maar ik krijg geen IP toegewezen via DHCP.... En als ik een adres instel komt er geen verkeer overheen... :'(
probeer wlan es uit je brug te halen
netwerkeigschap>rechtermuis op wlan>eigenschappen>uit brug halen
evt nog nieuwe driver van acer ftp halen, bij mij deed ie het toen wel, had eerst ook excellent signaal, maar geen ipadres, nu wel!
maybe it works 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Matched: aspire, 1501
Ik had deze uitgebreide mail naar Acer gestuurd en kreeg gelukkig ook redelijk uitgebreid antwoord.

Mijn mail:

Geachte heer/mevrouw van Acer,

Ik heb een paar vragen waar u mij waarschijnlijk wel antwoord op kan geven ivm. oa. de Aspire 1500 reeks.
Ik vraag me af waarom de 1501lmi niet meer door Acer Nederland geleverd wordt, want hij scheen nogal goed te verkopen en bevatte behoorlijk wat hoogstaande techniek. Jullie hebben nu wel de nieuwe 1510 serie, maar die vind ik persoonlijk minder aantrekkelijk qua techniek. Ik wil ook graag weten waarom er in landen als Engeland, Duitsland, Frankrijk, etc. van de 1500 en de 1510 reeksen meerdere modellen zijn verschenen en worden aangeboden dan in Nederland, wij hadden bijvoorbeeld geen 1502lmi terwijl deze landen hier wel van mochten genieten. Acer was afgelopen jaar nummer 1 in Nederland op het gebied van notebooks, dus aan een slechte afzet kan het niet liggen. De Aspire 1500 reeks is in Nederland verdwenen van jullie site, maar in bovengenoemde landen staat ie nog gewoon op jullie site, waarom hebben hun hem nog wel en wij niet? Ik ben van plan om voor eind julie/begin augustus een laptop aan te schaffen. Ik wil dat deze een 64-bit processor bevat en vooral ook aan de hoogste eisen voldoet qua geheugen, graphics, harddisk, beeldscherm, etc.( oftewel een mobiele krachtpatser). Ik ben momenteel erg geïnteresseerd in Acer en zou dan ook graag willen weten of er binnen die periode ( juli/augustus) nog nieuwe modellen/series worden uitgebracht, die aan mijn eisen zouden kunnen voldoen.
Tegenwoordig worden laptops nogsteeds standaard geleverd met een harddisk die op 4200 rpm draait, waarom wordt er niet gewoon overgestapt op 7200rpm, er is gebleken uit verschillende tests dat deze niet meer warmte produceerd of stroom verbruikt en het geluid neemt amper toe. Ook vraag ik me af waarom de beeldkwaliteit van de verschillende Aspire series zo variëerd. Als laatst wil ik graag weten of de nieuwe generatie grafische kaarten van Ati die deze lente/zomer uitkomen al op korte termijn als mobile versies verwerkt zullen worden in de Acer notebooks, aangezien jullie een goede contacten hebben met Ati.
Ik hoop dat u al mijn vragen zal kunnen beantwoorden, ik zou dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,
............

Hun antwoord:

geachte, ............

Wij hebben de vraag omtrent de Aspire 1500 reeks al vaker gehad. Waar het in feite op neerkomt is dat er op Europees nivo wordt beslist welke notebooks voor welke afzetmarkt per land ingezet worden. Men stelt een bepaalde verwachting aan de verkoop van een notebook, en als deze niet gehaald wordt, wordt hij end-of-life, oftewel niet meer leverbaar, gemaakt. Dit betekent niet automatisch dat het notebook niet verkoopt, maar dat een bepaalde gestelde target niet gehaald wordt. Dit is een beslissing waar wij als Acer Benelux weinig tot geen invloed in hebben.
Wij weten dat er klanten zijn die dit notebook zakelijk gebruiken of wilden gaan gebruiken met toepassingen die minder makkelijk werkbaar zijn met een 1400*1050 scherm dan met een 1024*768 scherm. Wij hebben van meer klanten positieve respons over deze verandering gekregen dan negatieve. Het scherm is niet slechter, het ondersteund alleen een minder hoge resolutie (SXGA=Super eXtended Graphics Array, XGA=eXtended Graphics Array).

Er komen zeker nieuwe notebooks uit, wellicht ook een opvolger van de 1511LMi. Welk model dat gaat zijn, en met welke specificaties, kan ik u nu nog niks over mededelen.

Ik weet (persoonlijk) dat het verschil in warmte of energieverbruik van 7200rpm schijven t.o.v. 4200rpm schijven nihil is, echter ben ik niet de persoon die hierover kan beslissen.
Ik ben er van overtuigd dat de productontwikkelaars bij het hoofdkantoor in Taiwan deze informatie ook tot hun beschikking hebben, en conform die informatie een goede beslissing nemen conform de groeiende marktvraag daarvan.

Ik kan u tot slot vertellen dat er op zeer korte termijn nieuwe notebooks uitgebracht worden, die ook weer nieuwe technologiën bevatten, onder andere VGA-chipsets.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen wij deze graag.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

ook ik ben sinds een week bezitter van de 1501 en ik moet zeggen...toppie!
Als ik zo de laatste posts mag geloven, dan is het bijna niet meer mogelijk om m in NL te bestellen. Dat is wel raar ja, want ik zie en lees overal veelal positieve berichten over deze laptop.
In eerdere posts is ook te lezen dat men niet precies weet wat te doen met het gebruik van de batterij. Mijn ervaring tot nu toe; laad de batterij eerst op voordat je m de eerste keer gaat gebruiken, ga dan zitten werken totdat ie helemaal leeg is, laad m weer op en laat m nog een keer helemaal leeg trekken. Ik kan nu 3 uur werken (internetten, muziek afspelen en bewerken) voordat ie helemaal leeg is. Als de batterij echter opgeladen is en ik moet gewoon heel de dag op school/werk of thuis aan de slag, dan haal ik de batterij eruit en werk ik gewoon op netstroom. Dit wordt aangeraden door acer zelf en is ook te lezen in de handleiding.
Rest mij alleen nog maar te zeggen dat ik super tevreden ben met de laptop tot nu toe en ik binnenkort thuis een wireless netwerkje aan ga leggen. Ben benieuwd of dat ook een succes wordt, maar dat laat ik t.z.t. wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
damn heb volgens mij nu al een probleem.
Wanneer ik een floppy in de drive doe, maakt het apparaat een ratelend geluid en geeft aan "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:"
weet iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik dit softwarematig oplossen? ik vrees namelijk dat ik een nieuw floppydrive nodig heb want ik heb de drivers voor deze drive ook al opnieuw geinstalleerd maar dit hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 11:30:
damn heb volgens mij nu al een probleem.
Wanneer ik een floppy in de drive doe, maakt het apparaat een ratelend geluid en geeft aan "plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:"
weet iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik dit softwarematig oplossen? ik vrees namelijk dat ik een nieuw floppydrive nodig heb want ik heb de drivers voor deze drive ook al opnieuw geinstalleerd maar dit hielp niet.
niet lullig bedoelt, maar al andere flop geprobeerd?
floppy's zijn nl niet al te betrouwbaar
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:48:
Hallo iedereen,

ook ik ben sinds een week bezitter van de 1501 en ik moet zeggen...toppie!
Als ik zo de laatste posts mag geloven, dan is het bijna niet meer mogelijk om m in NL te bestellen. Dat is wel raar ja, want ik zie en lees overal veelal positieve berichten over deze laptop.
In eerdere posts is ook te lezen dat men niet precies weet wat te doen met het gebruik van de batterij. Mijn ervaring tot nu toe; laad de batterij eerst op voordat je m de eerste keer gaat gebruiken, ga dan zitten werken totdat ie helemaal leeg is, laad m weer op en laat m nog een keer helemaal leeg trekken. Ik kan nu 3 uur werken (internetten, muziek afspelen en bewerken) voordat ie helemaal leeg is. Als de batterij echter opgeladen is en ik moet gewoon heel de dag op school/werk of thuis aan de slag, dan haal ik de batterij eruit en werk ik gewoon op netstroom. Dit wordt aangeraden door acer zelf en is ook te lezen in de handleiding.
Rest mij alleen nog maar te zeggen dat ik super tevreden ben met de laptop tot nu toe en ik binnenkort thuis een wireless netwerkje aan ga leggen. Ben benieuwd of dat ook een succes wordt, maar dat laat ik t.z.t. wel horen.
hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:09:
[...]

Hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_ .
Niet helemaal acer heeft het over 3X :P . En als je de batterij een lange tijd niet gebruikt hebt moet het weer. Veel werk... ik denk dat ik maar voor een reserve batterij ga >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:08:
[...]

niet lullig bedoelt, maar al andere flop geprobeerd?
floppy's zijn nl niet al te betrouwbaar
;)
yup

iemand een id hoe je dit apparaat open krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb je geen garantie?

Kan je anders gelijk even kijken of de harddisk er makkelijk uit kan ... :Y)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
ja gewoon de standaard garantie 1 jaar geloof ik, maar is het uberhaubt wel mogelijk om een floppydrive zelf te vervangen? anders moet ik hem inderdaad laten repareren door acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:57:
Heb je geen garantie?

Kan je anders gelijk even kijken of de harddisk er makkelijk uit kan ... :Y)
De HD gaat er supermakkelijk uit.
Verwijder de accu, in het lege gat steekt aan de achterkant een plastic lipje naar buiten. Trek hier voorzichtig aan en je trekt zo de HD naar buiten. De HD zit in een soort simpele slede en kan eenvoudig vervangen en teruggeplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ah bedankt :) . Mocht ik t.z.t. een sneller model willen dan weet ik waar ik alvast moet kijken. De 4200rpm loopt wel snel tegen zijn max op vind ik. Ook in normale desktop applicaties. Doe je een paar dingen tegelijk dan krijgt hij het al snel flink moeilijk.

Tot nu toe heb ik er nog niet echt problemen mee gehad, omdat het slecht om pieken gaat. Maar mocht ik t.z.t video dat willen gaan bewerken (er zit immers niet voor niets een dvd brander op :+ ) dan ben ik bang dat er toch een nieuwe in moet. Ik kan eventueel een externe hdd aanschaffen maar dan moet ik weer een extra apparaat meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:09:

hehe eindelijk nog iemand die wel de handleiding leest _/-\o_
in de praktijk blijkt nog weleens een verschil tussen wat in de handleiding staat en de werkelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een Acer Aspire 1501LMi (in België is dit toestel nog heel vlot te verkrijgen!). Ik wil deze notebook gebruiken om op verplaatsing te draaien als dj. Ik heb een speciale externe controller (Hercules dj console) die ik gebruik om muziek te mixen. Na installatie van Windows XP heb ik onmiddellijk de drivers, firmware en software geïnstalleerd van de Hercules console.

Een paar tests en telkenmale om de 1,5 à 2 minuten krijg ik een "tic" in de muziek. Ik dacht: even de basissoftware (Win XP) updaten en misschien is het probleem opgelost. Niets is minder waar. Toen ik verder testte blijkt dat ik deze "tic" ook in mindere mate heb bij het gewoon afspelen via Mediaplayer. Het komt een pak minder voor, maar het is er wel aanwezig. Als ik de mediaplayer gebruik is de externe Hercules console niet ingeplugd noch geactiveerd. Het moet dus een processor of memory probleem zijn? (chipset eventueel?)

Aan wat kan dit liggen? Ik heb de laatste DirectX driver gedownload (is nodig), ik heb zelfs een aantal tips geprobeerd (DMA activatie van de harddisk - Win XP services afzetten - hardware accelartie afzetten - Clear type enabling).

:( Wou ik nu net volgende week in de discotheek dit even uittesten... voel ik zo dat dit niet zal lukken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: aspire
Ik blij, jij ook blij (hoop ik).

Misschien moet je dit eens proberen:

[rml]Fate? in "[ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook"[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: aspire
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:11:
Ik blij, jij ook blij (hoop ik).

Misschien moet je dit eens proberen:

[rml]Fate? in "[ Ervaringen] Acer Aspire 150x notebook"[/rml]
Ah? De batterij eruit halen? Dat ga ik deze avond eens proberen!!!
Fate?, bedankt voor deze tip alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
??? Dit lijkt te werken... maar dit moet toch een bekende bug zijn bij Acer?
Ik kan toch moeilijk met een half-open notebook werken? Het is ook niet zo ideaal om met de chipset in "open lucht" te zitten. Wie weet welke stofdeeltjes komen zo binnen. Morgen eens bellen met de helpdesk van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:49:
hey mensen nog ff iets over de verbinding maken, bij mij stond alles ingesteld via een netwerkbrug, toen ik wlan aan de praat had, was deze hieruit gehaald. Aangezien mijn Lan het ook niet deed heb ik deze er handmatig uitgehaald (configscherm>netwerkverb>rechtermuis op LAN>uit brug halen) toen deed ie het ineens wel. Ik weet eigenlijk niet eens wat ze met die brug bedoelen, maar maybe dat het bij jullie ook een oplossing kan zijn vvor je problemen met Wlan?
zie maar ik ben iig blij met me 100Mbit! 8)
Hetzelfde verhaal hier, werkt nu perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 19:59
Ik heb nu nog de mogelijkheid om aan deze acer te komen. Ze hebben er nog 1 op voorraad (zeker weten, ik ben er langs geweest). Deze moet 1299 euro's gaan opleveren voor hun.

Ik wil wel kunnen gamen op mijn Laptop. Het is een investering voor dit ding, en ik zie mijzelf zo niet weer een nieuwe pc halen. Mijn PC (met TI 4200) kan de momentele games nog wel trekken (FarCry/CMR4/UT2004).

Ik heb deze laptop eigenlijk pas in september nodig voor een studie.

Mijn twijfel is dus of ik nu moet toehappen of nog wachten op een beter aanbod. Deze 1501LMi scoort vrij goed in 3D Mark (gemiddeld zo'n 2600 punten). Maar de ATI M11 (Radeon 9700, 3300-3600 punten) is nu wel in opkomst. Zou deze dan snel (binnen 4 maand) in prijs zakken? Ik wil toch eigenlijk echt wel onder de 1500 euro blijven. Is het reeel om te wachten op de M11? En is het dan ook houdbaar qua prijs?

Deze laptop is verder vrij :9~ .

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 18:32:
Bij mij werkt draadloos internet echt PERFECT!!!!!!!

Ik gebruik de Belkin 54mbps -> http://catalog.belkin.com...pcount=&Product_Id=136493
- En voor €117 _/-\o_

Heb altijd een "Excellent" verbinden van 54mbps.. :9~ :9~ :9~
Ik de Linksys WAP54g in combinatie met een draytek vigor router en werkt naar behoren. Ge moogt alleen de firmware van de Linksys NIET upgraden naar 2.06 want daar zijn serieuze problemen mee (Blijf op 1.08).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op 22 april 2004 @ 22:00:
Ik heb nu nog de mogelijkheid om aan deze acer te komen. Ze hebben er nog 1 op voorraad (zeker weten, ik ben er langs geweest). Deze moet 1299 euro's gaan opleveren voor hun.

Ik wil wel kunnen gamen op mijn Laptop. Het is een investering voor dit ding, en ik zie mijzelf zo niet weer een nieuwe pc halen. Mijn PC (met TI 4200) kan de momentele games nog wel trekken (FarCry/CMR4/UT2004).

Mijn twijfel is dus of ik nu moet toehappen of nog wachten op een beter aanbod. Deze 1501LMi scoort vrij goed in 3D Mark (gemiddeld zo'n 2600 punten). Maar de ATI M11 (Radeon 9700, 3300-3600 punten) is nu wel in opkomst. Zou deze dan snel (binnen 4 maand) in prijs zakken? Ik wil toch eigenlijk echt wel onder de 1500 euro blijven. Is het reeel om te wachten op de M11? En is het dan ook houdbaar qua prijs?

Bestel deze laptop zo vlug mogelijk (als hij nog op voorraad is) 8)7 Voor zo een lage prijs geraak je nooit meer aan zo een laptop!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ok nu sinds 20 april ook de trotse bezitter van deze ZEER fijne TOP laptop, zelf sinds een verse installatie vandaar (ja nu alweer.. had ff iets fout gedaan) lijkt de WIFI het ook fijn te doen (met de wifi g driver, niet de a b g).

Echter krijg ik nog ff niet die knoppen naast de powerbunton geinstalleerd. Iemand hier die me ff helpt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Geen matches
als iemand nog weet waar ze deze laptop nog op voorraad hebben zeg het a.u.b!(liefst onder de 1250 euro dan).

thx, ik hoop dta ik hem norg ergens kan krijgen voor deze prijs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
DeSire schreef op 22 april 2004 @ 23:46:
als iemand nog weet waar ze deze laptop nog op voorraad hebben zeg het a.u.b!(liefst onder de 1250 euro dan).

thx, ik hoop dta ik hem norg ergens kan krijgen voor deze prijs _/-\o_
In Belgie weet ik nog een adres.. Wel AZERTY..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 23:49:
[...]

In Belgie weet ik nog een adres.. Wel AZERTY..
post maar url :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
www.2compute.net

-> http://www.2compute.net/shop.aspx?prod=ACER22925

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
Ik heb soms (lijkt ergens ofzo icm USB te zijn) dat ie hangt. Helemaal freeze, niks doet 't meer; gewoon stilstaand beeld.
Een keer normaal, paar keer toen ik USB shizzle er in prikte.. iemand die dat ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 23:26:
Ok nu sinds 20 april ook de trotse bezitter van deze ZEER fijne TOP laptop, zelf sinds een verse installatie vandaar (ja nu alweer.. had ff iets fout gedaan) lijkt de WIFI het ook fijn te doen (met de wifi g driver, niet de a b g).

Echter krijg ik nog ff niet die knoppen naast de powerbunton geinstalleerd. Iemand hier die me ff helpt :) .
Driver voor de Launch buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ivm de "tics" in externe geluidskaarten (ik heb het probleem zelfs met de gewone Mediaplayer). Even de helpdesk bij Acer gebeld en blijkbaar is men op de hoogte van het probleem. Een aantal mensen zouden hierover reeds gebeld hebben.

Eén van de oplossingen is: de aarding van de adapter uitschakelen. Ondanks het feit dat je op netstroom werkt geeft de batterij toch impulsen naar het moederbord (een soort van "check power").

Aangezien ik geen flauw benul heb hoe dit moet heb ik een ander voorstel gedaan naar Acer: ik dj overal op verplaatsing en zal nooit de batterij nodig hebben. Ik vroeg of het niet mogelijk was om een dummy batterij of een afdekplaatje op te sturen. De vriendelijke helpdesk medewerker stuurt mij gratis een volledig nieuwe batterij op en ik mag die zelf demonteren om het plaatje te bekomen.

Zo heb ik zelfs nog een extraatje: de notebook zal nog een paar honderd gram lichter zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Geen matches
Dankje ik hoop dat ik hem zo nog kan krijgen :D
Je bent mijn held als dat zo is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 09:21:
Ivm de "tics" in externe geluidskaarten (ik heb het probleem zelfs met de gewone Mediaplayer). Even de helpdesk bij Acer gebeld en blijkbaar is men op de hoogte van het probleem. Een aantal mensen zouden hierover reeds gebeld hebben.

Eén van de oplossingen is: de aarding van de adapter uitschakelen. Ondanks het feit dat je op netstroom werkt geeft de batterij toch impulsen naar het moederbord (een soort van "check power").

Aangezien ik geen flauw benul heb hoe dit moet heb ik een ander voorstel gedaan naar Acer: ik dj overal op verplaatsing en zal nooit de batterij nodig hebben. Ik vroeg of het niet mogelijk was om een dummy batterij of een afdekplaatje op te sturen. De vriendelijke helpdesk medewerker stuurt mij gratis een volledig nieuwe batterij op en ik mag die zelf demonteren om het plaatje te bekomen.

Zo heb ik zelfs nog een extraatje: de notebook zal nog een paar honderd gram lichter zijn!
* pietje63 zit er sterk over te denken een soortgelijk verhaal te gaan verzinnen in ruil voor een extra batterij >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Ik vertelde gisteravond dat ik nog een laptopje had gevonden. Die ben ik vandaag wezen halen. Dit bericht typ ik vanaf mijn eigen Acer Aspire 1501LMi :) Voelt goed aan zo'n laptop op bed!

Ik ga nu maar eerst eventjes Windows opnieuw installeren...

btw. Ik had hem bij de DynaByte gevonden, demo model, dat is dan weer een beetje jammer, maar ja... Ik heber één 8)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Scooper schreef op 22 april 2004 @ 22:00:

Als je hem niet besteld zou je mij dan dat adres willen geven....
Dit is echt mijn droomlaptop

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Geen matches
Wat hebben jullie voor een garantie genomen? Ik 1 jaar, maar schijt er wel een beetje voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
alleen de standaard garantie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Geen matches
Havocnl schreef op 23 april 2004 @ 11:43:
[...]

Als je hem niet besteld zou je mij dan dat adres willen geven....
Dit is echt mijn droomlaptop
Hmm, sorry, kijk maar eens één bericht boven de jouwe, daar vertel ik dat de laptop bevalt. Misschien dat meerdere dynabytes de laptop nog wel op voorraad hebben, ik had toevallig net het laatste (demo)model.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Geen matches
hm ik zal eens gaan kijken.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Apsire 1501LMI te koop!
Dus voor wie snel is kan met www.hd.nl bellen en hem bestellen (of ophalen bij hun kantoor in Amsterdam).
Verkoopprijs: € 1400
Zie ook www.hd.nl en dan zoeken op 1501lmi.

p.s. Is aldaar op voorraad omdat ik hem geannuleerd hem nadat ik hem vorige week ergens goedkoper kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In België is één distributeur al uitverkocht, de andere had er deze morgen nog 41 stuks, deze namiddag nog 33 stuks. Retail/resellers kunnen 'm nog bestellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 15:47:
1 Apsire 1501LMI te koop!
Dus voor wie snel is kan met www.hd.nl bellen en hem bestellen (of ophalen bij hun kantoor in Amsterdam).
Verkoopprijs: � 1400
Zie ook www.hd.nl en dan zoeken op 1501lmi.

p.s. Is aldaar op voorraad omdat ik hem geannuleerd hem nadat ik hem vorige week ergens goedkoper kon krijgen.
Bestelling geplaatst. Nu nog hopen.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Ja ik ga toch voor een andere laptop. Ik kan niet echt een laptop met haast bestellen(van wegen eerst een aanvraag op een pcprive), dus ben toch maar op een laptop overgegaan die wat meer op vooraad, is de asus a2500D.
De acer aspire 1501's die nog over zijn zitten toch net wat boven mijn budget.. :(
Nouja in die asus zit een 9600 pro dus dat is wle mooi en verder is ie iets dunner. :7

en btw ik hoop voor je mee havocnl :*) wnat het blijft een mooie laptop :D })

[ Voor 13% gewijzigd door DeSire op 23-04-2004 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
DeSire schreef op 23 april 2004 @ 20:23:
...
De acer aspire 1501's die nog over zijn zitten toch net wat boven mijn budget.. :(
...
en btw ik hoop voor je mee havocnl :*) wnat het blijft een mooie laptop :D })
Uhm waar heb je er dan nog meer gevonden als ik mag vragen (ben me rot aant zoeken)
enuh thanx ;)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Scooper schreef op 23 april 2004 @ 12:52:
[...]

Hmm, sorry, kijk maar eens één bericht boven de jouwe, daar vertel ik dat de laptop bevalt. Misschien dat meerdere dynabytes de laptop nog wel op voorraad hebben, ik had toevallig net het laatste (demo)model.
Toevallig in Zwolle gekocht? Of in Amesfoort. Ik had nummer twee uit Zwolle, stond na mij nog 1 showmodel. In Amesfoort stond toen ook nog een (ook showmodel). In Roosendaal nog twee. (dit was afgelopen zaterdag, ik heb die van mij dinsdag in Zwolle opgehaald, stond daarna dus nog 1 showmodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Chips.... zit ik me net 2 dagen in te lezen in Laptops, want wil er nu eindelijk ook 1 kopen, eindelijk de goede gevonden, de Acer 1505... blijkt ie overal uit verkocht te zijn.

Nu deze allemaal uitverkocht zijn danwel alleen nog maar als test-model te krijgen bij de diverse Dynabyte's; is de HP 56243EA een vergelijkbare laptop ? Of toch beter gaan voor de 1511 van Acer ?

HP Pavilion ze5624EA
(ongeveer 1200 Euro)

Specificaties
Geïnstalleerde besturingssystemen
Microsoft® Windows® XP Home Edition

processor
snelheid2,4 GHz
ProcessorMobile Intel® Pentium® 4

productgeheugen
Standaard geheugen512 Mb
Interne vaste schijf 60-Gb
Snelheid vaste schijf 4200-rpm
Combo dvd+r/rw en cd-writer drive

systeemfuncties
Externe I/O-poorten
1 VGA-poort
3 USB 2.0-poorten
1 IEEE-1394
1 infraroodpoort
1 parallelle poort
1 poort replicator connector
1 PS/2-poort
1 RJ-11 modemconnector
1 RJ-45 Ethernet-connector
S-video tv-uitgang
Hoofdtelefoonuitgang, microfooningang

Videoadapter
4x AGP Enhanced video met 3D-prestaties

Afmetingen scherm 15-inch XGA TFT-display

ToetsenbordStandaard toetsenbord met 88 toetsen 5 sneltoetsen
Muis/pointing deviceTouch-pad met aan/uit en aparte scroll op/neer zone
Volumeknop en dempknop

WireLess LAN
modemV92-compatibel modem
Netwerkinterface10/100 LAN Ethernet geïntegreerd
type voeding 90-W netadapter
afmetingen en staat van het product
Afmetingen (b x d x h)329 x 272 x 45 mm
Gewicht3.4 kg (7.5 lb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen matches
Scherm van die hp is XGA --> 1024x768 en van Acer is SXGA+ --> 1400x1050

Alleen dat al zou ik reden genoeg vinden om voor Acer te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Geen matches
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 23:44:
[...]

Toevallig in Zwolle gekocht? Of in Amesfoort. Ik had nummer twee uit Zwolle, stond na mij nog 1 showmodel. In Amesfoort stond toen ook nog een (ook showmodel). In Roosendaal nog twee. (dit was afgelopen zaterdag, ik heb die van mij dinsdag in Zwolle opgehaald, stond daarna dus nog 1 showmodel).
Lol, inderdaad bij de Dynabyte in Zwolle. Heb ik nog geluk gehad dat hij vanaf dinsdag niet meer is verkocht!!

Lig nu trouwens in bed lekker te gotten, heerrrrlijkkkk, echt waar, een waar genot!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 09:56
Zozo gisteren deze Aspire 1501 gekocht, bevalt me prima tot nu toe.

Positieve punten tot nu toe:
Snel
Rijkelijk uitgerust
Prijs

Minpuntjes tot nu toe:

Ik heb de indruk dat het scherm een redelijk kleine kijkhoek heeft. Afhankelijk hoe je voor het scherm zit, zit er een witte schijn in vooral op de onderste helft van het beeld. Het stoort mij niet echt, ik vraag me gewoon af dat normaal is.

Wireless lan heb ik nog niet kunnen testen.

BTW:
Deze laptop is nog heel vlot te verkrijgen in België :D
IK heb de mijne gekocht in de Fnac (ik koop er anders nooit iets), maar hij was daar het goedkoopst en in voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem me niet kwalijk voor de volgende vraag.

als acer een opvolger model voor deze labtop al uitgebracht heeft en bijna voor hetselfde geld ,waarom wil men dan de oude model nog kopen.

Ik mag in de loop van volgende week mijn eerste labtop gaan kopen(pc project).

en Ik had de 1501 lmi al als keuze , maar de 1511 is al uit en eerlijk gezegd snap Ik niet helemaal waarom is de oude model beter is dan e nieuwe.

een nieuwbie vraag misschien maar wat voorlichting is erg gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:50:

als acer een opvolger model voor deze labtop al uitgebracht heeft en bijna voor hetselfde geld ,waarom wil men dan de oude model nog kopen.

en Ik had de 1501 lmi al als keuze , maar de 1511 is al uit en eerlijk gezegd snap Ik niet helemaal waarom is de oude model beter is dan e nieuwe.

De meeste mensen op dit forum willen de hogere scherm resolutie van het oudere model.
Als je dat niet veel uitmaakt kun je beter voor de nieuwste revisie kiezen, design technisch leert men toch van de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dolby schreef op 24 april 2004 @ 12:03:
[...]

technisch leert men toch van de oudere modellen.
dat bedoel Ik juist ,

Ik heb ook begrepen at de beste resolutie om games probleemloos te kunnen spelen is 1024x768 , of zie Ik dat verkeerd?

als ja waar is de hoge resolutie dan voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Geen matches
De belgische laptops van dit model hebben toch een azerty indeling he :?
Kun je die zelf veranderen en zijn de rest van de toetsen (de ; ". > enzo) ook te verwisselen voor een standaard qwerty toetsenbord ???
Keyboard modding ;)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Geen matches
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 12:13:
[...]

dat bedoel Ik juist ,

Ik heb ook begrepen at de beste resolutie om games probleemloos te kunnen spelen is 1024x768 , of zie Ik dat verkeerd?

als ja waar is de hoge resolutie dan voor nodig ?
Voor betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:45

LithoMan

Toemaar

Heb er nog een Acer 1501 zien staan bij de Fascom in Leiden. Dus wie zoekt moet snel zijn. Ik heb hem niet gekocht.

Groet,

Willem

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zijn er al mensen die het aandurven om een AZERTY versie te kopen in belgie? Ik twijfel of ik het zal doen, er zijn er zat te koop ik belgie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren had hij er nog maar 4 meer in voorraad.. Nu 25 :P
Heb mn 1501 ook daar gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g3

g3

Geen matches
Ik blijf problemen met WLAN ondervinden. Meestal duurt het zeker 15 minuten totdat ie de verbinding pakt, dan kan ik internet op en netwerk benaderen. Echter hij kan dan zomaar weer disconnecten...en dan begint het hele verhaal weer opnieuw.

Gebruik gewoon de windows XP Home van acer, nog geen prof geinstalleerd. Mijn AP is een Linksys WRT54G (fw 1.42.2)
Enige posts geleden werd gerept over een netwerkbrug die je moest verwijderen maar die heb ik hier nog niet gezien binnen netwerk connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 11:50:

Naast resolutie:
- gewicht/ afmetingen gaan er niet op vooruit
- videokaart (ik weet niet precies hoeveel het scheelt)

Zie ook een paar pagina's terug waar we alle verschillen opgenoemd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Geen matches
Is die Nvidia kaart van de 1511 nou beter of slechter dan die Ati M10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-08 09:56
Geen matches
Vraagje: welk programma gebruiken jullie om de snelheid van de cpu uit te meten?
Ik bedoel: ik zoek zo een programmaatje dat continu bijhoudt / weergeeft hoe snel uw cpu draait. Ik had op de site van amd zo'n programmaatje gevonden, maar dat meet enkel de cpu speed bij het starten van het programma en past het dus niet realtime aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Geen matches
Ik denk dat mbm (motherboard monitor) dat wel kan. Ik kon daarvoor alleen niet de juiste moederbord instellingen vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 22:12:
[...]

Eergisteren had hij er nog maar 4 meer in voorraad.. Nu 25 :P
Heb mn 1501 ook daar gekocht..
GEWELDIGE TIP!!!!! Ik ga ze morgen ochtend meteen bellen hoe en wat. Als ze hem daar echt nog hebben (OP STOCK (25 stuks op 25/04 08u30)) dan si het echt geweldig!!! En ook nog eens niet duur. En je kunt er garantie bijkopen en ze hebben me een zoot accesoires daar zeg :) (sorry ben een beetje blij en actief :P)
edit:
He kut, in mijn enthousiastme niet gemerkt dat het een belgiesche winkel is... :(
Deze leverd ook niet in Nederland... :(

[ Voor 14% gewijzigd door Havocnl op 25-04-2004 16:15 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Geen matches
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 16:30:
Zijn er al mensen die het aandurven om een AZERTY versie te kopen in belgie? Ik twijfel of ik het zal doen, er zijn er zat te koop ik belgie...
Als je op de site van http://www.2compute.net kijkt en dan bij accesoires dan zie je dat je ook toetsenbord indeling dingen kan kopen. Er staat er 1 van de asprie 1600 (is die er dan al :P) maar die heeft zo ver ik weet de zelfde buitenkant als de 1500. Misschien is het een id.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Havocnl schreef op 25 april 2004 @ 15:45:
[...]

Als je op de site van http://www.2compute.net kijkt en dan bij accesoires dan zie je dat je ook toetsenbord indeling dingen kan kopen. Er staat er 1 van de asprie 1600 (is die er dan al :P) maar die heeft zo ver ik weet de zelfde buitenkant als de 1500. Misschien is het een id.
De 1600 is een oude serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik had een vraagje: Ik krijg mijn beeld van de laptop niet op mijn tv. Ik heb trouwens een Acer Aspire 1501 LMi en ik heb kabels gehaald om 'm aan te sluiten op de televisie, maar nou werkt dit gewoon niet. Ik heb ook bij beeldscherm eigenschappen gekeken en dan weergaven, maar daar staat "niet aangesloten" Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en zo ja als je dit verholpen hebt, hoe???
Voor de rest bevalt de laptop goed.

MVG Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
LithoMan schreef op 24 april 2004 @ 15:12:
Heb er nog een Acer 1501 zien staan bij de Fascom in Leiden. Dus wie zoekt moet snel zijn. Ik heb hem niet gekocht.

Groet,

Willem
Ik heb er eentje besteld bij hun op de site, leiden ligt een beetje ver weg voor mij :+
Hopen :) (heb hem nu denkik op 3 plekken in bestelling staan :D)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:42:
Hallo iedereen,

Ik had een vraagje: Ik krijg mijn beeld van de laptop niet op mijn tv. Ik heb trouwens een Acer Aspire 1501 LMi en ik heb kabels gehaald om 'm aan te sluiten op de televisie, maar nou werkt dit gewoon niet. Ik heb ook bij beeldscherm eigenschappen gekeken en dan weergaven, maar daar staat "niet aangesloten" Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en zo ja als je dit verholpen hebt, hoe???
Voor de rest bevalt de laptop goed.

MVG Lars
ik heb wel beeld op mijn Tv, gebruik een SVHS kabel die in zo'n verloop stekker op mijn scart gaat, kan het beeld ook mooi afstellen, alleen heb donders irritante verkleuringen rondom witte stukken, bv ondertitels en gewoon witte objecten in de film.
Er komen dan allemaal kleuren omheen, zoals olie in een plas water. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
ik heb al geprobeerd:
- laptop op accu
- laptop op lichtnet, met en zonde accu
-allerlei afstellingen voor de kleuren
- beeldformaats pal B t/m pal L en Ntscm
overal blijven die kleuren, terwijl mijn pc met een nvidia kaart dit niet had
de kleuren verdwijnen alleen als ik SVHS scherpt afstel op monochroom, maarja daar heb je ook weinig aan.
Iemand een Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zou AA daar niet iets mee te maken kunnen hebben?

Ik weet alleen niet hoe je het uit kan schakelen :( . De ati drivers laten dit niet toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen matches
En we zitten inmiddels al net over de 500 posts, waarbij een groot topic op slot gaat. :) Jullie mogen een nieuwe openen. :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.