Toon posts:

win xp 30 dagen voorbij wat nu

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb win xp gekocht in de winkel deze heb ik op mijn eigen pc geinstalleerd.
nu heb ik deze cd ook geinstalleerd op een andere pc, en nu zijn de 30 dagen voorbij en nu moet ik activeren. nu lukt dat dus niet.
ik heb alles al doorgelezen hier maar kom er niet uit.
hoe krijg ik nu bestanden van die pc die nu om de code loopt te mekkeren af. ik kom windows niet meer in

alvast bedankt

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Dat komt omdat je maar één licentie hebt aangeschaft :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
klok terug zetten :+

knoppix gebruiken :9

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
klok terug zetten
Dat werkt natuurlijk niet!
Het simpelst is de hardeschijf uit de computer te slopen, en die in de andere computer te plaatsen, en dan de data te kopieren.
Je kan zoals ascona zegt oook knoppix gebruiken om een cd'tje van je data te fikken. Of een windows 98 opstart diskette maar dan kan je alleen op diskettes kopieren...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
kijk wil best een nieuwe lecentie kopen maar dat komt me nu even niet uit maar ik ehb die bestanden echt nodig dus hoe kan ik het fiksen, ben tamelijk een newb maar harde schijf verwisselen enzo kan ik wel dus ..

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:33
Tijd terugzetten helpt niet, daar waren ze bij MS te slim voor. Wel zal je met behulp van je installatiecd een recovery console kunnen starten, waarbij je in ieder geval IETS kunt.
Andere mogelijkheid: boot van een DOS flop met NTFSDOS erop, zodat je in dos bij je NTFS partitie kunt (ik ga ervanuit dat 't NTFS is, als het FAT32 werkt een DOS flop zonder NTFSDOS ook).

Hardeschijf overzetten naar je andere bak is wellicht de snelste methode.

Mod-break:
*knip* aanzet tot gebruik van warez zien we ook liever niet ;)

Mogelijkheden te over...

devvy

[ Voor 27% gewijzigd door momania op 30-01-2004 11:15 ]

https://photune.blogspot.com/

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 30 januari 2004 @ 10:57:
[...]
Dat werkt natuurlijk niet!
Het simpelst is de hardeschijf uit de computer te slopen, en die in de andere computer te plaatsen, en dan de data te kopieren.
Je kan zoals ascona zegt oook knoppix gebruiken om een cd'tje van je data te fikken. Of een windows 98 opstart diskette maar dan kan je alleen op diskettes kopieren...
maar als ik die hd eruit haal gaat de pc met de juiste lecentie dan niet mekkeren vanwege hardware veranderingen

• devvy
Nee, 'n harde schijf extra daar doet XP niet moeilijk over

Verwijderd

devvy schreef op 30 januari 2004 @ 10:58:
knip
Mogelijkheden te over...

devvy
dat is dus niet de bedoeling hier op GOT

Mag ik jullie allemaal even wijzen op onze faq

Verwijderd

Ook lekker handig he?

Je krijgt 30 (!) dagen de tijd om te activeren, en wat doe je, je laat deze 30 dagen verlopen.

Verder probeer je je OS met 1 licentie op twee machines te installeren, niet echt het beleid van MS. Ik zou ze gewoon opbellne, en het verhaal uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je ik zal het vanavond ff gaan proberen ben nu op het werk :)
jesus de hulp hier is echt nakend snel

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Alles wat je al wilde weten over activatie.
http://support.microsoft....n-us;307890&Product=winxp

Wat je kan doen is (aangezien je maar 1 licentie hebt) je harde schijf formateren van je werkende XP PC en dan ben je gerechtigd om XP op de andere PC te gebruiken. Aangezien je activatie niet meer werk moet je ff met MicroSoft bellen en mede delen dat je wilt activeren.

Als ze je om een reden vragen dan zeg je gewoon dat je een nieuwe PC hebt en dat je je oude hebt geformateerd.

offtopic:
Je moet natuurlijk niet echt je HD formateren, gewoon doen als of ;)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• devvy
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:00:
[...]

dat is dus niet de bedoeling hier op GOT

Mag ik jullie allemaal even wijzen op onze faq
Het probleem met het gequote deel snap ik niet helemaal, maar ik ga ervanuit dat je het illegale karakter van de Reset tool bedoelt - dat heb ik er nu bij gezet ;)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Hoewel je volgens mij iemand van die minderheid bent die een officiele windows licentie heeft vraag ik me af of dit soort requests wel mogen op GoT..
Registreren van 1 licentie op 2 pcŽs moet in pricipe geen probleem zijn heb ik begrepen, het gaat er alleen om dat er niet 20 pcŽs oid worden geregistreerd op 1 licentie. Je moet immers ook je hardware kunnen aanpassen.
Maar krijg je nu helemaal niet meer de mogelijkheid om je serienr in te vullen ed.? Dat vindt ik dan wel een hele rare actie van MS! Er zijn genoeg mensen die zoiets vergeten lijkt me.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor data overzetten inderdaad gewoon uitschroeven en kopieren (aangenomen dat je geen encryptie gebruikt en nooit een backup hebt gemaakt van de key).
nu heb ik deze cd ook geinstalleerd op een andere pc
Een tweede licentie kopen is de nette oplossing :P

Lees Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden #copyright even goed door.

Dat er geen manier is om je data weer terug te halen (of ook goed: een reminder een week van te voren komt - geen idee of dit gebeurt eigenlijk) is idd apart maar dat is weer een andere discussie, het gaat hier even te veel over cracks om open te houden :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.