Toon posts:

Radeon vivo 64 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment de Radeon Vivo 64 MB en deze voldoet nog steeds, hoewel er steeds meer spelletjes uitkomen , waar die wat meer moeite mee heeft.

1e Ik heb een P4 op 800 Mhz en DDr geheugen van 400 Mhz, volgens hem vertraagd mijn oudere videokaart mijn systeem? kan dat, geloof er niks van.

Hoop dat ik gelijk heb.

Mocht ik wel een nieuwe videokaart willen kopen welke raden jullie aan.
ik denk zelf aan de Nvidia 5600 fx of ati radeon 9600 gewoon. volgens de
zoekopdracht heb ik wel gemerkt dat er veel problemen zijn met de radeon.
Terwijl iemand anders deze weer de hemel in prijst, lekker duidelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:57:
Ik heb op dit moment de Radeon Vivo 64 MB en deze voldoet nog steeds, hoewel er steeds meer spelletjes uitkomen , waar die wat meer moeite mee heeft.

1e Ik heb een P4 op 800 Mhz en DDr geheugen van 400 Mhz, volgens hem vertraagd mijn oudere videokaart mijn systeem? kan dat, geloof er niks van.

Hoop dat ik gelijk heb.

Mocht ik wel een nieuwe videokaart willen kopen welke raden jullie aan.
ik denk zelf aan de Nvidia 5600 fx of ati radeon 9600 gewoon. volgens de
zoekopdracht heb ik wel gemerkt dat er veel problemen zijn met de radeon.
Terwijl iemand anders deze weer de hemel in prijst, lekker duidelijk :)
Eerst eff duidelijk weten wat je hebt ...

een p4 800 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ja een pentium 4 HT 2,6 Ghz op 800 mhz en het werkgeheugen is DDR 3200 op 400 Mhz, wat eigelijk de vraag is of een oudere videokaart als de ATI RADEON 64 MB VIVO een systeem dat nieuw is kan vertragen in zijn snelheid. volgens mijn vriend wel, die zegt dat ik een nieuwe moderne kaart moet kopen. maar heb met hem gewed dat dat onzin is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:07:
Ja een pentium 4 HT 2,6 Ghz op 800 mhz en het werkgeheugen is DDR op 400 Mhz, wat eigelijk de vraag is of een oudere videokaart als de ATI RADEON 64 MB VIVO een systeem dat nieuw is kan vertragen in zijn snelheid. volgens mijn vriend wel, die zegt dat ik een nieuwe moderne kaart moet kopen. maar heb met hem gewed dat dat onzin is.
Wat denk je nou zelf?

Tuurlijk gaat jou pc met games veel harder met een nieuwe kaart!
Kan je die 64 Mb VivO kaart ook een naam geven?

Welke Radeon serie ...??

Verwijderd

Topicstarter
Games begrijp ik, maar waar het omgaat kan een videokaart je systeem vertragen bij gewoon gebruik. hij zegt dat die oude videokaart qua geheugen mijn eigen geheugen in het systeem vertraagt zodat mijn systeem daardoor trager loopt in normaal gebruik.

De videokaart heet nu eenmaal zo. ATI Radeon 64 MB VIVO, volgens XP RADEON 7200

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een Radeon 7500 hebt, heb je een videokaart die DirectX 7 volledig ondersteunt. Dat is voor de huidige generatie games niet meer voldoende, aangezien die spellen gebruikmaken van DirectX 9.

Het lijkt me inderdaad nuttig dat je je videokaart vervangt. De prestaties in je PC nemen zeker wat toe.

Het is niet zozeer dat je videokaart je systeem vertraagt. Die Pentium 4 2,4 Ghz HT met 800 FrontSideBus komt alleen wel wat beter uit de verf als je een nieuwere videokaart erin zet.

Een Radeon 9600 Pro zal het goed doen en een Nvidia Geforce FX 5600 ongetwijfeld ook. Lees de vele reviews en maak een keuze. Volgens mij heb je nu een All-In-Wonder videokaart. Als je actief gebruikmaakt van de TV Tuner en Capturing mogelijkheden van de kaart kun je een kaart overwegen die die mogelijkheden heeft. Dus een Radeon 9600 Pro AIW of een NVIDIA Geforce FX 5600 Quadro.

TV Tuner maakt het geheel al wat duurder. Je kunt ook een XT versie van de Radeon kaart of een Ultra versie van de Geforce kaart overwegn voor nog wat meer power.

Hoger dan 9600 of 5600 voor ATI of NVIDIA zou ik nog even niet gaan, tenzij je binnen afzienbare tijd je processor wilt gaan upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
CHIP dus toch !! kost me een patatje morgen !

Maar toch wel raar, Ik denk dat ik de NVidia ga kopen, is goedkoper !!!

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Koop een 5900 XT!!!! Als je een beetje onderzoek zou doen, zou je dat al snel merken |:(

Everything is possible, until it's not.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nieuwe kaart geeft uiteraard meer snelheid in games, maar dat je ene oude kaart gebruikt heeft uiteraard geen invloed op internetten en office-werk bijvoorbeeld. Als het daarom ging heb jij dus gelijk :)

Voor vragen over welke kaart verwijs ik je overingens hiernaar en de vele beschikbare reviews :)

Verwijderd

Voor 2D toepassingen maakt het echter geen snars uit.
(edit:wat pollewob zegt dus)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 23:17 ]

Pagina: 1