Toon posts:

Ineens internet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hèèèèèl vaag probleem, althans vind ik.

Situatie:
Netwerkje achter een router (E-Tech). Internet via @home. Twee windowsXP dozen en twee Windows98 dozen en èèn Windows 2003 doos. Draait al een jaartje ofzo en werkte perfèkt zo.

Ik was aan het internetten op de Windows XP doos en mijn vriendin op de Windows98 doos. Na een tijdje was plots de internetverbinding weg op alle machines. Verbazing alom, maar ik dacht al van: "@home zit weer te klooien". Maar dat was niet het geval, want alle PC's hadden ineens 169.254.x.x adressen gekregen. Effe renewen en internet werkte weer. We hadden weer allemaal 192.168.1.x adressen gekregen van de router, behalve dat ène Windows98 doosje waar mijn vriendin op zat te werken. Met geen mogelijkheid kon ik dat Windows98 doosje ervan overtuigen dat hij een 192.168.1.x van de Router kan krijgen.
Het volgende gedaan:
- 100000 keer ipadres getracht te releasen en renewen;
- Ip protocol weggeknikkerd en weer toegevoegd;
- Netwerkkaart uit de hardware gegooid (Controlpanel, system, hardware);
- IP op vast (en vrij) ip-adres gezet en ingesteld zodat de pc kan internetten;
- UTP kabels vervangen door die van een machine te pakken waar internet wèl werkt;
- Netwerkkaart fysiek vervangen;
- Bij Localhost pingen krijg netjes reply;
- Router zowel software- als hardwarematig gereset, zodanig dat ik alles weer in moest stellen.
- En hèèèèèèl veel gescholden en gevloekt (ook dit hielp niet)

In al deze gevallen krijg ik gewoon zo'n 169.254.x.x adres.

Ik weet het; het is een lang verhaal, maar ik hoop eigenlijk dat er iemand is, die nog een suggestie heeft, want ik zit in de fase dat ik waarschijnlijk iets hèèèl simpels over het hoofd zie. Als iemand een tip heeft, ik hou me aanbevolen :)

Thanks in advance.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
ook in de router al een andere poort geprobeert? :?

Verwijderd

Topicstarter
ascona schreef op 29 januari 2004 @ 16:30:
ook in de router al een andere poort geprobeert? :?
Yep

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien kun je in de DHCP van de router vaste IP's aan de MAC-adressen van de netwerkkaarten toekennen. En met de leasetijd op oneindig zullen je adressen niet zo gauw verlopen...

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:16

JdM

Humbled

Ik vind het vreemde nog steeds dat het een jaar heeft gewerkt............
Kun je die machine die het niet doet niet eens vers maken?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
als de kabel en de kaart goed zijn,en de rest van de com heeft ook geen problemen ,lijkt het wel een software probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door ascona op 29-01-2004 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
misbehavingman schreef op 29 januari 2004 @ 16:32:
Misschien kun je in de DHCP van de router vaste IP's aan de MAC-adressen van de netwerkkaarten toekennen. En met de leasetijd op oneindig zullen je adressen niet zo gauw verlopen...
Helaas kan ik vrij weinig wat betreft DHCP instellen op de router, maar ik kan wel even tijdelijk een ander DHCPservertje laten draaien om te kijken of ie van die DHCPServer een adres krijgt of dan dat vaste ipadres aan die netwerkkaart toekennen. Als dat wel goed gaat, dan weet ik in ieder geval wààr het probleem zit.
Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
PS:
Ook trouwens niet onbelangrijk om te vermelden is, dat ik ook met een Knoppix
Bootceedeetje ook geen ipadres van de router krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus fijn een DHCP server geinstalleerd, maar dat hielp dus ook niet. Nog eens wat extra Anti Spyware dingetjes geprobeerd, maar die vonden ook niets.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:33:
Nou, ik heb dus fijn een DHCP server geinstalleerd,
Je schrijft al dat een vast ip adres ook resulteerd in een 169* adres(of wat is dan het probleem?). En dat knoppix het ook niet doet.

Dan blijft alleen hardware over ... toch?

En aangezien je zegt de NIC en de kabel vervangen te hebben lijkt het dus de router.
Enige andere mogelijkheid die ik zie:
-Je hebt ook een onboard nic een daar probeert hij over te communiceren ipv de NIC :+
-Virus/rotte driver spul die de NIC vernaggelt

Dit klopt aardig met de symptomen die jij beschijft:
-router? heeft zelfde MAC adres. (of De server?) Eigenlijk alleen mogelijk als je dit met de hand forceert.

[ Voor 47% gewijzigd door leuk_he op 03-02-2004 17:07 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

En wat als je dat ding een vast IP geeft?
En branden de lampjes op de kaart / poort?

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 16:39:
En wat als je dat ding een vast IP geeft?
Idd... heb ongeveer zelfde probleem gehad laatst (wel met andere router) heb handmatig vaste IP gezet in netwerkkaartje (192.168.1.blabla) en het liep weer als een trein... misschien heb je dit allang gedaan hoor....tis maar een idee!

Sorry.. ik had niet goed gelezen...dit heb je dus al gedaan...

[ Voor 9% gewijzigd door Meastro1983 op 03-02-2004 16:49 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

kun je dhcp ook uitzetten in je router??
en dan de pc's een vast ip adres geven, de gateway instellen op het adres van de router, en ook de dns servers.

ik heb ook zoiets vergelijkbaars gehad en toen ik de ip's vast instelde, werkte het weer

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op 03 februari 2004 @ 16:38:
[...]

Dit klopt aardig met de symptomen die jij beschijft:
-router? heeft zelfde MAC adres. (of De server?) Eigenlijk alleen mogelijk als je dit met de hand forceert.
Ja, alleen dat ik er al een andere netwerkkaart in heb gedrukt, dùs ook een ander MAC-adres. Ik dacht ook ff dat dat het moest zijn.

Thanks

Verwijderd

Topicstarter
anti-XP schreef op 03 februari 2004 @ 17:19:
kun je dhcp ook uitzetten in je router??
en dan de pc's een vast ip adres geven, de gateway instellen op het adres van de router, en ook de dns servers.

ik heb ook zoiets vergelijkbaars gehad en toen ik de ip's vast instelde, werkte het weer
Ook met vaste IP's instellen werkt het niet. Ook niet dus met een andere DHCP, met de Router als Scope option.

Thanks voor je reactie.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb dit ook eens gehad. Helemaal kins van geworden :P
Ik stopte mijn NIC in een ANDER PCI slot en het werkte.

Misschien dat jij dat ook eens kan proberen. Je hebt em al vervangen maar probeer eens een ander PCI slot. Ander IRQ == nieuwe kansen :)

edit

Check maar eens:

Geen probleem maar waarom werkte het gister niet?
:)

[ Voor 17% gewijzigd door DeMoN op 05-02-2004 09:44 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• FCVD
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01-2024
Dit fenomeen heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen. Je kan ook je ip-adres niet renewen; dan begint ie te piepen over een socket fout oid.

The cure:

1)Deinstalleer je netwerkkaart (niet rebooten)
2)run het progje WinsockXPFix.exe (url: http://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe)
3)herstarten en netwerkkaart wordt opnieuw geinstalleerd

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 21:23

pistole

Frutter

je kan ook eens proberen je tcp/ip stack te reset door het volgende commando in de dos box te plakken:

code:
1
netsh int ip reset

Zie ook dit artikel op de MSKB

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Nou gelukkig is het opgelost. Dank aan iedereen die gereageerd heeft. Het probleem zat hem in het feit dat dit Windows98 doosje de enige in het netwerk was met een 10mb netwerkkaartje. Ik heb er nu een 10/100mb netwerk kaartje en hij pikt het ineens. Wel raar dat het voorheen wel werkte, maar ik ben eigenlijk al blij dat het werkt!

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 22:19

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Ik hebhet idee dat je win98 doosje het IP adres niet van je eigen DHCP haalde maar van daar buiten. Mooi dat het nu is opgelost, maar volgens mij draait er iemand in jouw buurt een server die ook op wan aan het uitdelen is.
Pagina: 1