Digital Media Junkie
Verwijderd
Als dit niet lukt, is volgens mij de enige manier om in win XP naar display te gaan en daar de resolutie aan te passen.
Trouwens : krijg jij bij het opstarten je boot comands te zien?. Ik heb dezelfde kaart en heb daar net een topic voor opgestart.
Digital Media Junkie
Digital Media Junkie
Leg ff wat uitgebreider uit als je wilt, heb nog wel wat ideeen maar weet niet of die bij jou van toepassing zijn.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Digital Media Junkie
Had dit probleem ook met die kaart.Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 14:31:
Trouwens : krijg jij bij het opstarten je boot comands te zien?. Ik heb dezelfde kaart en heb daar net een topic voor opgestart.
Heb m'n monitor maar op dvi aangesloten en nu zie ik wel het bios-scherm e.d.
Zoek ook nog een oplossing..
Klopt, thnks voor deze oplossingNovah schreef op 01 februari 2004 @ 15:45:
Dat je je volledige desktop niet ziet heeft niets met je tvout resolutie te maken maar met de ingestelde windows resolutie. Zet je resolutie in windows maar eens op 1024x768, dan zie je je desktop perfect op je tv. Als je je tvout resolutie op 800x600 zou zetten zou je alleen nog maar minder van je windows desktop kunnen zien.
Digital Media Junkie
Verwijderd
TV Tool is inderdaad een goede oplossing maar ondersteunt TVTool ATi kaarten? Ik weet niet bij welke versie ze nu zijn maar in versie 8 ondersteunde ze alleen maar NViDiA kaarten.Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 20:14:
Probeer het anders eens met het programmaatje TV-Tool. Zitten ook handige sneltoetsen bij.
TVTool is echt een uberprogramma voor je tvout. Beter bestaat niet gewoon maarjah... ff kijken of het dus ATi kaarten ondersteunt.
-edit- Alleen voor NViDiA dus... vreemd... nu het marktaandeel van ATi en NViDiA gelijk zijn.Het programma TVTool is ooit begonnen als een tooltje om de lelijke zwarte balken die op de televisie verschenen wanneer het beeld uit de TV-Out van een computer kwam weg te werken. Tegenwoordig biedt de software bijna elke denkbare feature die nuttig kan zijn voor het gebruiken van je TV met je PC.
[ Voor 33% gewijzigd door Novah op 01-02-2004 23:18 ]
Gisteravond mee geprutst op 9600 Pro alles was perfect met beetje zoeken/logisch denken
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
nou, wat extra opties voor de ati tv-outs zou ook niet verkeert zijn..BiG-GuY schreef op 02 februari 2004 @ 17:15:
nvidia heeft het vaker nodig door de brakke tv-out, ik moest hem ook gebruiken op mijn Geforce 3 Ti200...
zo kan het wel ja, want zo stuurt die gewoon 2 beelden tegelijk aan dus ook verschillende resoluties en refreshrates... als het ware een 2e desktop alleen dan zonder start balk enzonero355 schreef op 02 februari 2004 @ 17:22:
Je moet voor je TV-Out aanklikken bij de resolutie eigenschappen (waar je dus ook die voor je primaire monitor instelt) aanclicken dat je op je Tv-Out je Desktop wil uitbreidenDan kan je het ook nog eens op 800x600 zetten
Gisteravond mee geprutst op 9600 Pro alles was perfect met beetje zoeken/logisch denken
Nee klopt maar je wou toch ook een 2de Desktop of kan ik niet lezenBiG-GuY schreef op 02 februari 2004 @ 17:26:
[...]
zo kan het wel ja, want zo stuurt die gewoon 2 beelden tegelijk aan dus ook verschillende resoluties en refreshrates... als het ware een 2e desktop alleen dan zonder start balk enzo, klonen kan op die manier denk ik niet...
Bovendien kan je daarop ook gewoon een 2de START balk maken op een of andere manier waar ik niet mee bekend ben
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 02-02-2004 17:35 ]
Helemaal ok, werkt en je moet inderdaad alleen even bureaublad uitbreiden met selecteren. Nu moet ik er nog achter komen hoe ik een programma als myhtpc standaard op dat scherm kan laten draaien.nero355 schreef op 02 februari 2004 @ 17:22:
Je moet voor je TV-Out aanklikken bij de resolutie eigenschappen (waar je dus ook die voor je primaire monitor instelt) aanclicken dat je op je Tv-Out je Desktop wil uitbreidenDan kan je het ook nog eens op 800x600 zetten
Digital Media Junkie
Dan moet je die als Primaire aanvinkenGaer schreef op 02 februari 2004 @ 17:43:
[...]
Helemaal ok, werkt en je moet inderdaad alleen even bureaublad uitbreiden met selecteren. Nu moet ik er nog achter komen hoe ik een programma als myhtpc standaard op dat scherm kan laten draaien.
Digital Media Junkie
Hehe weet ik je kan amper iets lezen maar Filmpie skijken is gewoon OKGaer schreef op 02 februari 2004 @ 18:02:
krijg ik nog een kromme nek zodra ik een spelleke wil spelen of als ik in word bezig moet
Maar ik hoop hier ook wat op te vinden, dat zou in ieder geval super zijn, want dan kan mijn htpc gewoon blijven draaien op de achtergrond
![]()
![]()
Nu alleen maar een tv-gids (dankzij samurize op de tv zichtbaar)
Gaaf he Dual Head ohh...........sorry Hydra Vision ofzo
* nero355 komt van een GF2 TI vandaan
Digital Media Junkie
Dit is idd een oplossing, maar niet de oplossing die ik graag zou willen gebruiken. Ik wil net als met TVTool bij de nvidia kaarten, mijn desktop overswitchen naar mijn TV, en dan een filmpje kijken op mijn TV op de passende resolutie (800x600 bijv). Ik heb eens gezocht op de ATi website en vond dit:nero355 schreef op 02 februari 2004 @ 17:22:
http://www.ati.com/suppor...nxpconfigenabletvout.html
Ik heb een ATi Sapphire Radeon 9800Pro 128Mb 256bit en ik draai WinXP pro NL.
Ik had dit probleem dus ook al vanaf het begin, en zoek al een tijdje naar een goede oplossing. Daarom heb ik ATi eens geschreven, hier volgt hun reactie op mijn eerste vraag en mijn reactie dáárop.
Mijn reactie:> The information you are requesting regarding the PC2TV (TV out) feature may be addressed by our online frequently asked questions (FAQ's). For information on this topic please visit:
>
> http://www.ati.com/support/faq/pc2tv.html
>
> If this link does not answer your question(s) or resolve any issue(s) you are experiencing,
> you may also consider using the SEARCH ATI function on our web site. It can be found at:
>
> http://www.ati.com/search/index.html
>
> To output the computer display to the TV or VCR for recording purposes, you will want to play your video file Full Screen and enable PC2TV.
>
> If you would also like to output sound from the computer to the TV, then please visit:
>
> http://www.ati.com/suppor...on/connecttvoutaudio.html
>
> 1024 X 768 TV Output is available using the All-in-Wonder Radeon 7500 and the Radeon 8500 ONLY ( Not the AIW Radeon 8500DV). You will need to ensure that most current display driver is installed. The Radeon 8500 display driver can be found at http://www.ati.com/suppor...00/radeon8500drivers.html
>
> All other products ONLY support 800 x 600 TV Output.
>
> If your desktop is set to a higher resolution, you may experience a "virtual desktop"
> (screen size is larger than the actual screen size and the mouse is needed to scroll around to see everything). To eliminate this, either disable PC2TV, disconnect the TV, or lower the resolution to a maximum of 800 X 600.
>
> If you are watching a DVD on your television and the picture appears BRIGHT and then DIM, please refer to:
>
> http://www.ati.com/support/infobase/3095.html
>
>
> Regards,
>
> Customer Care
> ATI Technologies, Inc.
> http://www.ati.com
Ik wacht nog op antwoordDear Customer Care,
Thank you for your quick reply. I'm still a bit unclear on your solution though.
I have been through your FAQ a couple of times, even before I first wrote you. Your solution, as I pointed out, wasn't very clear to me. I would like to go through your suggestion once again:
First the part that is very clear and also the source of my problem:
"To navigate the large desktop, move your mouse to the edge of the screen. The display should pan across the desktop in the direction you move the mouse."
So far this is clear. On to how to avoid this, so I can watch a movie full screen.
"To avoid this effect:
Open Display Properties (from Control Panel)
Select the Settings tab
Reduce the "screen area" to the maximum TV OUT resolution of the card or less"
I can't find anything in my display settings anywhere that relates to "reducing the "screen area" to the maximum TV OUT resolution of the card or less". Is there supposed to be an option there I can (de)select?
Now your email has a different solution, which even baffles me more:
"To eliminate this, either disable PC2TV, disconnect the TV, or lower the resolution to a maximum of 800 X 600."
How will disabling PC2TV solve my problem? Now I can't watch anything on TV at all... I don't see how this can help.
Secondly, "disconnecting my TV" will also result in me not being able to watch anything on my TV. This is not really helping me here.
The last solution of lowering my desktop (monitor) resolution to a lower one that WILL fit my TV will work, but I do NOT consider this a good solution, because I didn't buy an expensive 17" TFT monitor to have it running on 800x600.
My old GeForce 2Ti from nVidia didn't have a built-in PC2TV option, so I always used a little tool called TV Control Center. This worked like a charm. It would switch video output from my monitor, which runs 1280x1024, to my TV which then would run on 800x600. Though I think my TV can handle resolutions up to 1024x768. In any case, the screen would fit perfectly. Now I've tried using this tool with my ATi Radeon 9800Pro, but it doesn't seem to work. It tells me it cannot detect a TV-encoder, so I've tried using your built in PC2TV option, but as told before, this results in a too large "virtual desktop".
Please tell me there is a valid solution to this increasingly annoying problem. Maybe I'm reading your suggestions wrongly here, in which case I would kindly ask you to please explain them to me in very simple laymans terms, including the steps I have to take and the buttons/options I have to use in the screen properties menu. If not, then please try to find a good solution. You can imagine that reading that "disconnecting my TV" is a solution somewhat makes me disappointed.
I thank you again in hopes of finding a way to solve this problem.
Best regards.
Sjeng aon de geng!!!
systeemgegevens
huidige driver: Catalyst 04.7 / 2D versie 6.14.10.6458 / 8.03.040610a.016126c
Sjeng aon de geng!!!