[Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.777 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Kleintje, die "toevallig" online staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/xeonrunning.jpg

Er zit een centimeter of 3 ruimte tussen het moederbord en de streng flatcables van de harde schijven/DVD's.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 20-06-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 23:44
Anoniem: 41851 schreef op 15 juni 2004 @ 21:02:
Man, krijg je dat wel in een normale kast :o

Je hebt zo te zien 2 wolkenkrabbers gemonteerd. Met een beetje pech breken je beide sockets uit je moederbord :P
Ik heb zo'n koelblok thuis liggen en deze wegen vrijwel nix! De heatpipes en de bodem zijn van koper, de rest is allemaal gewoon aluminium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Heb je zo'n blok voor een Xeon cpu?
Als dat zo is laat me dan weten waar je die hebt gehaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:52
deze lijken wel op die intel heatsinks. Ze zijn van coolermaster, kan er alleen geen info over vinden op hun site...

Afbeeldingslocatie: http://www.orbitmicro.com/images/accessory%20images/thumbnails/E3W-NPTXC-01S.jpg

linkje: http://www.orbitmicro.com...u%20fans/E3W-NPTXC-01.htm

35 dollar valt ook wel mee

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik denk dat dat die nieuwe coolermaster cooler is.
hier heb ik nog een foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/eventpics/Jun04/Computex/Day02/CoolerMaster/DSCN0363.jpg
Alleen wachten tot ze in Nederland te verkrijgen zijn, heb nu standaart intel koelers gekocht voor 5 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
ziet er inderdaad hetzelfde uit. Hopen dat ze snel in NL te krijgen zijn voor een redelijke prijs :) passief koelen van xeons lijkt me ideaal :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Ik ben van plan deze koeler: MCX603-V™ heatsink for Intel® Xeon™processors (socket 603/604) op 3.06ghz Xeons cpus te zetten. Heeft iemand toevallig ervaring met deze koeler? Ik heb in dit en het vorige topic er niet echt iets over terug kunnen vinden.

En iemand op 2cpu.com kwam met:
"The Swiftechs are considered the best heatsinks for Xeon's without stepping up to watercooling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Anoniem: 40104 schreef op 21 juni 2004 @ 19:33:
Ik ben van plan deze koeler: MCX603-V™ heatsink for Intel® Xeon™processors (socket 603/604) op 3.06ghz Xeons cpus te zetten. Heeft iemand toevallig ervaring met deze koeler? Ik heb in dit en het vorige topic er niet echt iets over terug kunnen vinden.

En iemand op 2cpu.com kwam met:
"The Swiftechs are considered the best heatsinks for Xeon's without stepping up to watercooling."
Niet blaaten maar lezen. ;)

[rml]Tr1gg3R in "[ Ervaringen] Dual Xeon workstations - Deel2"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:13
HeHE,

Ik heb ze zelf ook (staat ook in het topic btw :) )

Zijn goed ja worden vrijwel niet warm, heb wel een probleem gehad dat ik een paar pinnetjes moest afbreken om ze naast elkaar te kunnen plaatsen(heb asus pc-dl mobo) worden gekoeld door twee papst @ 1500 rpm

Ik heb ook btw een paar dagen terug een zalman passieve vga koeler geplaatst, was echt ff passen en meten maar ook dat is gelukt. kostte wel weer een paar pinnen maar er blijven er imho nog genoeg over.

Heb ze bij fcpu besteld(per setje van twee had ik daar korting), cc zorgde voor de betaling . Verzending was lekker snel. Nu had ik er wtee waar je in NL er maar een en een paar pinnetjes voor kan kopen.

Dus als je een cc hebt raad ik je dat aan. ;)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Cybersijp, kun je misschien een pic plaatsen van hoe je die Zalman passieve cooler er op hebt zitten zo dicht bij de 80mm cpu fan's? Ik wil zelf ook wel zo'n Zalman er op schroeven alleen gaat dat hier zover ik kan zien nooit passen omdat de 80mm cpu's fans te dicht op het AGP slot zitten (en er volgens mij niet genoeg ruimte overblijft voor de Zalman heatsink die aan de bovenkant v.d. VGA kaart zit). Hoeveel mm ruimte zit er eigenlijk tussen je AGP kaart en de onderkant v.d. cpu fan (zie voorbeeld):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/vga_space.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
modje vraagt,

wij draaien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/36158/thumb.jpg

Tis wel ff klooien met de koeler en de videokaart koeler omdat er dus GEEN ruimte is. ik heb geen mm over, eerder de min in omdat ik wat heb veranderd.

Zoals ik al eerder aangaf Abbadon, heb ik "gelukkig" swiftech koelers, waar echt mega veel alu pinnen op zitten. deze zijn vrij makkelijk om te buigen. Dan breken ze af.

ik heb net zo lang pinnen afgebroken totdat het paste. was uiteindelijk maar iets van twee rijtjes was of zo. Van de twee buitenste ringen (aan de kant van de vga koeler natuurlijk ). stuk of vijftien twintig hooguit.

Op de swiftechs zitten om je koelers aan vast te maken een soort van afstandhouders/armen waar de schroeven van je koeler in kan doen om hem vast te maken. Deze heb ik wat naar binnen gedrukt. en met een taaie reep vast gemaakt. draait als een zonnetje.

Heb geen verschil in temperatuur gezien, effe getest met een flinke load erop. het is dus te doen, maar als ik naar jouw pic. kijk denk ik dat het moeilijk word. Je koeltorens zullen minder meegeven dan mijn swiftechs.

Succes iig, ik werd echt knetter van dat f***** hoge geluid van de (helaas) net aangeschafte ati 9800 pro 128 MB. Dag dag daar ging me garantie.......................

Enigste wat ik nou nog hoor zijn de raptors (twee) die wat meer geluid maken dan een ata of sata schijf. maar prestaties van de raptors zijn fijn. dat is dus weer een doekje voor het bloeden . >:)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Cijberslijp welke fans heb je op die swiftech gezet? Heb zojuist 2 swiftech blokken besteld maar deze komen zonder fan. Of iemand anders die suggesties heeft voor stille fans op deze blokken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Papst fans hebben erg stille fans.
Ook heb ik goede reacties gelezen over panaflo fans maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Kijk gewoon bij een aantal webshops wat de airflow van de fan is en hoeveel db ze maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Thnx voor de moeite Cijberslijp :) Zal nog eens het zaakje opmeten en overdenken.

Voor stille fan's kan ik ook Papst aanraden, heb nu 2050rpm 19dB fan's op m'n Xeon's omdat de langzamere 12dB varianten die ik er eerst op had zitten bij topbelasting toch tekort bleken te schieten met warmere dagen. Deze doen het prima (en da's met stock Intel heatsinks, met die Swiftechs zul je nog meer marge hebben) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gebruik je ook iets als fan-throttelling, zoals het Q-Fan op de PC-DL?

Mijn fans draaien nu continu op 1700 toeren (cpu's @ 30 graden idle), maar als de zooi boven de 55 graden komt (niet vaak), dan wordt de snelheid opgevoerd tot max 2450 toeren. Werkt lekker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:58
64-Bit Battle : Intel’s Xeon 3.4 GHz vs. AMD’s Opteron 250

Beetje foute titel imho, maar het is een van de eerste fatsoenlijke testen van het E7525 dual Xeon EMT64 (dus Lindenhurst + Nocona).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Abbadon schreef op 02 juli 2004 @ 11:54:
Cybersijp, kun je misschien een pic plaatsen van hoe je die Zalman passieve cooler er op hebt zitten zo dicht bij de 80mm cpu fan's? Ik wil zelf ook wel zo'n Zalman er op schroeven alleen gaat dat hier zover ik kan zien nooit passen omdat de 80mm cpu's fans te dicht op het AGP slot zitten (en er volgens mij niet genoeg ruimte overblijft voor de Zalman heatsink die aan de bovenkant v.d. VGA kaart zit). Hoeveel mm ruimte zit er eigenlijk tussen je AGP kaart en de onderkant v.d. cpu fan (zie voorbeeld):

[afbeelding]
beetje late reactie maar misschien heb je er nog wat aan. Ik heb nl ook die fanadapters plus een passive vga HS. Eerst paste het op zo'n 5 mm na niet. Toen ben ik gaan zoeken naar het probleem. Wat bleek nou, de fanadapters waren aan beide kanten zo'n 2-3mm breder dan de 80mm fans. Na deze stukken weggevijlt te hebben past het precies!! Ideaal is anders maar het werkt nu een 1/2 jaar probleemloos!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 26-06 21:49
Binnenkort ga ik ook aan de Xeon (eigenmlijk heb ik die al draaien: ML350 van HP, maar ben nu iets aan het samenstellen voor m'n workstation.
Het mobo is een Asus geworden: PP-DLW.
De proc's zijn al binnen: 3,06/533 tray versie.
Paar vragen:
Zowel het mobo als de proc's worden kaal geleverd. Nu heb ik wat gelezen over "legacy" RM's of de PWT RM's. Als ik het goed heb zijn dit de bevestigingsbuggels om de koeler aan het mobo vast te maken. Klopt dat?
Worden die bij het mobo of de koelers geleverd?
Als ik 2U Xeon koelers koop van Thermaltake zit daar dan alles bij om de proc's en koelers te monteren?
Iemand ervaringen met deze koelers? De boxed koelers van Intel zijn nogal lawaai dingen heb ik begrepen als je proc's continue 100% draaien (koetje).

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 14:54
wezep schreef op 15 juli 2004 @ 11:56:
Binnenkort ga ik ook aan de Xeon (eigenmlijk heb ik die al draaien: ML350 van HP, maar ben nu iets aan het samenstellen voor m'n workstation.
Het mobo is een Asus geworden: PP-DLW.
De proc's zijn al binnen: 3,06/533 tray versie.
Paar vragen:
Zowel het mobo als de proc's worden kaal geleverd. Nu heb ik wat gelezen over "legacy" RM's of de PWT RM's. Als ik het goed heb zijn dit de bevestigingsbuggels om de koeler aan het mobo vast te maken. Klopt dat?
Worden die bij het mobo of de koelers geleverd?
Als ik 2U Xeon koelers koop van Thermaltake zit daar dan alles bij om de proc's en koelers te monteren?
Iemand ervaringen met deze koelers? De boxed koelers van Intel zijn nogal lawaai dingen heb ik begrepen als je proc's continue 100% draaien (koetje).
Waarom geen PC-DL of de nieuwe Nocoma'chipset? Ik ben zomaar benieuwd.

Over de koelers, ik heb hier 2 standaard boxed koelers draaien met 2.4 cpu's op 800 Mhz. Pas als ze erg heet worden gaan de fans op volle snelheid. Dan maken ze inderdaad best wat geluid. Het valt erg mee wanneer je je comp niet continue stressed. Het is precies zoals Firepower een paar posts hierboven ook al schreef. Ook bij mij staan ze ingesteld op 55 gr. voor de hoogste versnelling. Op 45 heb ik een tussenfase zitten.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ik vraag me trouwens wel af of er een mogelijk is om je VDimm en VCore op een PC-DL op te hogen zonder soldeergedoe. Daar heb ik het namelijk niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Wel, ik heb m'n grafische kaart issue anders opgelost :) Heb er een Zalman 80*80*15 fan opgezet welke op 5v draait en zo niet meer dan 20dB(A) geluid maakt (ik hoor 'm dus ook niet). Kaart blijft zo koel genoeg :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/fan_vga.jpg

Ik weer blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116105

Ik ben ook bezig om een dual systeem in elkaar te zetten, ik heb over de nieuwe Nacona gelezen, maar kan deze nog nergens vinden. Weet iemand of ze al in Nederland verkrijgbaar zijn en zo ja, waar.

PS. Weet iemand hoeveel deze zullen gaan kosten, of is hierover nog niks bekend?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 116105 op 15-07-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Dual Xeon begint nu wel erg aantrekkelijk te worden:

http://www.asus.com/produ...v-mb/ncch-dl/overview.htm

Dus gewoon snel en goedkoop geheugen en 800 MHz FSB (eindelijk gelijk aan geheugen) en je oude AGP kaart meenemen. Bovendien gaat Nocona 2,8 GHz erg goedkoop worden.

Ik heb eigenlijk even 2 vragen hierover:

1) kan een standaard 20 + 4 voeding (400W) aangesloten worden op 24 + 8 connectors?

2) is ECC geheugen noodzakelijk of optioneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Dat NCCH-DL bord is idd erg sweet (wel, op de specs afgaand). ECC geheugen is feitelijk nooit een vereiste, de enige eisen die aan geheugen worden gesteld zijn of registered of unbuffered (sommige borden kunnen beide soorten aan trouwens, niet tegelijk though).

PSU, tja, zo'n 20+4 ATX wordt officieel niet ondersteund. Je kunt 't proberen maar gerede kans dat 'ie niet eens fatsoenlijk boot of al vrij snel onstabiel gaat worden. Vergeet niet dat een P4 al behoefte heeft aan een extra 12V lijn (die 4 pins connector), twee stuks (wat Xeon's in wezen zijn) vreten dus het dubbele, vandaar de 8 pinnen. En tegenwoordig heb je al voor een leuk prijsje een EPS voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Anoniem: 9449 schreef op 15 juli 2004 @ 22:14:
Dual Xeon begint nu wel erg aantrekkelijk te worden:

http://www.asus.com/produ...v-mb/ncch-dl/overview.htm

Dus gewoon snel en goedkoop geheugen en 800 MHz FSB (eindelijk gelijk aan geheugen) en je oude AGP kaart meenemen. Bovendien gaat Nocona 2,8 GHz erg goedkoop worden.

Ik heb eigenlijk even 2 vragen hierover:

1) kan een standaard 20 + 4 voeding (400W) aangesloten worden op 24 + 8 connectors?

2) is ECC geheugen noodzakelijk of optioneel?
Draait hier op een Aopen voeding. 300 W met 20 pins + 1x 4 pins aansluiting. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Johoo,

kan je dat uitleggen? het mobo waar je link overgaat,namelijk zeg maar de nieuwe versie van de pc-dl van asus. heeft toch echt een 8 pins plus een 24 pins voedingaansluiting nodig om te gaan werken.

Verder vreest ik dat je er met 300 W. niet mee komt. Ik heb zelf een 480 tagan.

De kast uit je sig, heeft naar mijn idee een extreme edition p4.En dat is dus geen xeon (socket 603 versus socket 478, al is de ee versie van de p4 wel een xeon verwant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Cybersijp schreef op 15 juli 2004 @ 23:06:
Johoo,

kan je dat uitleggen? het mobo waar je link overgaat, namelijk zeg maar de nieuwe versie van de pc-dl van asus. heeft toch echt een 8 pins plus een 24 pins voedingaansluiting nodig om te gaan werken.

Verder vreest ik dat je er met 300 W. niet mee komt. Ik heb zelf een 480 tagan.

De kast uit je sig, heeft naar mijn idee een extreme edition p4.En dat is dus geen xeon (socket 603 versus socket 478, al is de ee versie van de p4 wel een xeon verwant :) )
Als ik even voor Johoo mag spreken:

Het past wel (doordat er geen "omhulsel" om de 20- en 4-pins stekkers zit. De extra lijnen bij 24/8 zijn voor zover ik weet gewoon (extra) 12V (8-pins) en 3,3V en/of 5V en/of 12V (24-pins). De enige vraag is dus of er genoeg stroom geleverd kan worden door de 20/4 connectoren en dat zal ik wel proberen.

@abbadon: jij zegt:

"de enige eisen die aan geheugen worden gesteld zijn of registered of unbuffered"

Ik dacht: geregistreerd = gebufferd, dus registered is het tegengestelde van unbuffered.

Bij nader inzien een domme vraag van mij over ECC: dat kan je altijd aan/uitzetten in BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Grizzly,

tuurlijk kan het best werken maar ik heb het ff nagegoogled en voor een stabiele werking wordt er een eps aansluiting aanbevolen , een pc-dl boot naar mijn idee niet eens als er niet een eps aansluiting aan dan wel ingestoken zit.(niet nagekeken heb geen back-up psu meer over hier sinds een kameraad er op stel en sprong er eentje nodig had :P

Verder blijf ik erbij dat een 300watt aopen een dergelijk mobo plus add-ons vrijwel niet stabiel van stroom kan voorzien, imho that is. :)

Is zonde want waarom wil je dan een stabiel server platform mobo plus proccs. kopen? juist!! lijkt mij voor de rock stabiele prestaties toch :? of praat ik nou raar :P

[ Voor 46% gewijzigd door Cybersijp op 16-07-2004 03:38 . Reden: ff wat erbij geplakt :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Anoniem: 9449 schreef op 16 juli 2004 @ 02:33:
@abbadon: jij zegt:

"de enige eisen die aan geheugen worden gesteld zijn of registered of unbuffered"

Ik dacht: geregistreerd = gebufferd, dus registered is het tegengestelde van unbuffered.
Klopt, maar dat bedoelt hij niet. Het bord ondersteunt zowel registered als unbuffered geheugen, maar je kunt niet tegelijk registered én unbuffered reepjes in het bord prikken ;) Voor de rest wel een leuk bord, ja :) i875 met PCI64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Het systeem wat in mijn sig staat is mijn huidig werkstation. NU heb ik bijna 2 weken een andere config draaien. Een met een PC-DL en 2 Xeon's 2.4 Hierop zitten ook 2 raptors in raid0, een dvd speler en een SCSI cd brander. Video is een GeForce2Ultra. De 9800XT durf ik inderdaad nog niet over te zetten. IK had deze Aopen kast nog staan en was ook bang dat het met de voeding niet zou werken. Maar gewoon proberen dacxht ik. Kan niets stuk gaan toch.

Tot mijn verbazing werkt het gewoon hoor. Maar....een andere voeding komt er echt nog wel in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Wat ik met die zin van me bedoel is dat áls er überhaupt eisen zijn met betrekking tot geheugen (dit even los van welk bord dan ook) het nagenoeg altijd op registered of unbuffered slaat, niet op het al dan niet hebben van ECC functionaliteit :)

En ja, registered is zeg maar tegenovergestelde van unbuffered :) (eerste soort gaat trouwens niet op dat Asus NCCH-DL werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 25-06 23:44
idioteque schreef op 21 juni 2004 @ 01:20:
Heb je zo'n blok voor een Xeon cpu?
Als dat zo is laat me dan weten waar je die hebt gehaalt :)
Ik heb ze gehad van een medewerker bij UniSys. Maar heb hier verder geen bevestigingsmateriaal bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116105

Nog een review over de nieuwe Nocona(duitse site). http://www.hardwareluxx.d...bb=get_topic&f=3&t=000017
Er is ook nog een (kleine)vertaling in het Engels.
http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=53739
De 2,8 Ghz versies gaan $199,- kosten, wat een leuke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Jongens, ik heb net een paar posts verwijderd, jullie voelden 'm zelf al aankomen. En met al die quote's had ik geen zin de desbetreffende posts te editten :)

Kan erg attent zijn medetweakers een voordeeltje te gunnen maar doe dit dan via V&A, straks wordt het forum een grote uitverkoop en dat willen we niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Zijn er eigenlijk degelijk 3rd party coolers voor de Xeon's ?
Ik ben van plan een NCCH-DL met 2 Nocona's te halen als ze released zijn, airflow is in mijn CM stacker geen probleem, voeding met men aankomende Tagan 480W ook niet, maar die 60mm screamers die ik al heb moeten plaatsen op de PC-DL Deluxe van een klant staan me niet echt aan in deze vrij stille kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Ja, ze zijn er :)

http://www.tweakers.net/p...8&DB=Pricewatch&Query=604
http://www.tweakers.net/p...8&DB=Pricewatch&Query=603 » So603 koelers passen ook op So604, echter dan zit je wel onder de spec (So604 Xeon's worden warmer dankzij een hogere FSB).

Je zou ook op de websites van de grotere koelerfabrikanten kunnen rondstruinen (coolermaster.com, zalman.co.kr, swiftnets.com, www.micforg.co.jp/en (alpha), etc.. merken kun je op de pricewatch terugvinden) en mocht je een leuke vinden, stuur dan mailtjes naar webshops die ook meer koelers van dezelfde fabrikant verkopen. Misschien kunnen ze wat voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Desolation Angel schreef op 20 juli 2004 @ 02:57:
Ik heb toevallig gisteren een mailtje naar Coolermaster gestuurt voor de E3W-NPTXC-01 ben benieuwt wanneer deze in nederland te verkrijgen is.
Afbeeldingslocatie: http://ecd.coolermaster.com/upload/P_img_4.JPG
Deze koeler kan geloof ik tot 3,6GHz passief koelen.
Review

[ Voor 6% gewijzigd door idioteque op 20-07-2004 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
idioteque ...

code:
1
[img=600,,1]http://blaat.com/plaat.jpg[/]

Zo moet het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik weet het het is nog een beetje vroeg voor mij :)
Maar ik ben erg benieuwt naar de prestaties van deze koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Die review is veelbelovend! ik hoop dat die koeler snel naar NL komt! (en dat ie enigzins betaalbaar is ;))

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik heb hem al in een amerikaanse winkel gevonden voor $35.10 dat is nog niet zo heel erg duur. Ik heb een mailtje gestuurt naar CoolerMaster om te kijken of hij in nederland al te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9722

[behoorlijke noob vraag]
Hoeveel koelers moet je dan in je kast hebben om die passieve koelers te gebruiken?
[/behoorlijke noob vraag]

Mn dual p3 733 wil ik binnenkort vervangen en ik wil een beetje stiller "leven".
Overclocken interesseerd mij niet, dus er hoeft niet maximaal gekoeld te worden.
Dat ding moet het gewoon een paar jaar blijven doen.
En zo geruisloos mogelijk.

Specs voor ogen:

Dual Xeon 2.8ghz
ASUS PC-DL-Deluxe
2 x 1gb ram of 4 x 1gb ram

qua harddisk zit ik nog te twijfelen.
Ik ben benieuwd naar de geluidsproductie van de Raptor WD740.

De machine gaat gebruikt worden om meerdere virtual servers te laten draaien.
Puur als testomgeving.
Vandaar de hoeveelheid geheugen.

Wanneer komen de nieuwe Xeons uit, met 1mb cache?
Ik zie alleen nog de 3.06 xeons in pricewatch staan.
Zelfs bij newegg in de usa staat ze nog niet op de prijslijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 17:22
Anoniem: 9722 schreef op 21 juli 2004 @ 08:13:
[behoorlijke noob vraag]
Hoeveel koelers moet je dan in je kast hebben om die passieve koelers te gebruiken?
Je moet zorgen voor een goede airflow, ik zou zelf voor dmv een baybus gestuuurde fans gaan, bv Papst 19db. Je zou ook een tunnel kunnen maken zoals de Apple G5 dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Anoniem: 9722 schreef op 21 juli 2004 @ 08:13:
[behoorlijke noob vraag]
Sja, ligt er maar net aan hoe groot je kast is, hoeveel lucht de koelers kunnen verplaatsen en wat de omgevings/kasttemperatuur is. Ik zou zeggen, begin met één 80/120mm fan voorop en met één of twee voedingfannen. Bevalt de temperatuur je, zo houden. Anders gewoon een extra intakefan plaatsen. Simpel, niet? :Y)
qua harddisk zit ik nog te twijfelen.
Ik ben benieuwd naar de geluidsproductie van de Raptor WD740.
Ze zijn niet de stilste schijven, maar ze zijn gemiddeld genomen wel stiller dan de meeste schijven. Zie ook de database van www.storagereview.com :)
Wanneer komen de nieuwe Xeons uit, met 1mb cache?
Ik zie alleen nog de 3.06 xeons in pricewatch staan.
Zelfs bij newegg in de usa staat ze nog niet op de prijslijst.
Eind augustus - begin september gok ik :) Dan komen de eerste Nocona-serverchipsets ook uit (E7520, E7320).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot september kan ik niet helaas niet wachten.

Weapon of choice:

Dual Xeon 2.8 ghz
ASUS PC-DL-Deluxe.
4 gb ram
2 x Raptor WD740GD

Alleen ik zit alleen nog met de koeling.
Kan je makkelijk de standaard fans eraf halen en daar aftermarket fans op zetten?
Zoals de genoemde Papst 19db?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Bang dat je geheugen tekort gaat komen? :+ Wel, kijk eens in deel één van dit topic, heb ik uitgelegd hoe ik zulke Papst fan's op de standaard koelers heb gezet (ook nog met pics). Zullen vast ook andere manieren zijn maar deze werkt perfect voor mij :)

[rml]Abbadon in "[ Ervaringen] Dual Xeon workstations"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Kijk eens wat Abbadon heeft gedaan :) Staat diverse malen in dit topic (en het vorige deel) genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Omg, 2 zielen, 1 gedachte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon

Echt net aan qua geheugen, serieus.
Ik ga 8 virtual servers op het systeem draaien.
Een volledige active directory structuur simuleren.
Met servers die exchange, mom, sus etc draaien.
Per server 512mb. Dat is voor sommige servers wat krapjes.

Ja stom, ik had al een keertje de hele thread doorgelezen.
Heb het net weer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Vergeet niet dat je onder Windows niet zomaar al die 4GB's ziet hè. Standaard worden er maar 3,25~3,5GB's van gezien (ook afhankelijk van de hardware die je er in hebt zitten). Het kan wel met \PAE ingeschakeld (gewoon in boot.ini doen) maar mijn ervaring is dat er wel eens wat applicaties moeilijk kunnen doen met PAE enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zien stuk voor stuk maar 512mb.
Ik ga VMware ESX gebruiken
Ik draai boven ESX 8 servers die ieder 512mb krijgen toegedeelt.

Bedankt voor de tip iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hij bedoelt dat al heb je er 4 GB in zitten, windows maar 3.25 - 3.5 gieg voor je programma's geeft. Dus 4gb zul je niet hebben in windows.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik heb 't idd niet over de virtual machines maar over het host OS waar ESX op draait :) Maar volgens mij doet ESX niet moeilijk met PAE enabled, heb ESX al eens op die manier gedraaid (maar pin me d'r niet op vast, is alweer paar maandjes geleden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gladiool.

ESX is geen windows OS.
ESX is een OS opzich.
Binnen ESX kan ik een hoeveelheid geheugen toewijzen aan een instantie.
Bv 512mb
Dus als ik dan een windows 2003 server draai, dan ziet die server maar max 512mb. De server weet niet beter.
Ik moet dus alleen rekening houden met ESX, die moet die 4GB wel zien.

Abbadon, bedankt voor de tip.
Ik ga even kijken of esx het geheugen aan kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien niet de meest ideale plaats om het te vragen, maar wie weet :)
Ik twijfel of ik voor een nieuw te bouwen servertje (meeste hw heb ik er al voor) zal kiezen voor (linux) software raid (raid1) of een intel (adaptec meen ik) ZCR kaartje op het bord zal gooien. Er komen 2*2 disks aan, in 2 raid1 setjes, en ik vraag me af wat sneller is, niet dat het om de snelheid gaat, maar ik heb al eens gehoord dat ZCR huilen met de pet op is, is inderdaad software raid sneller of???
edit:
Ah, mijn leverancier weigert hem te leveren omdat het toch wel erg ruk moet zijn :P Tja, dan dus toch maar linux software raid :P

[ Voor 14% gewijzigd door Kippenijzer op 23-07-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op 23 juli 2004 @ 08:31:
Bang dat je geheugen tekort gaat komen? :+ Wel, kijk eens in deel één van dit topic, heb ik uitgelegd hoe ik zulke Papst fan's op de standaard koelers heb gezet (ook nog met pics). Zullen vast ook andere manieren zijn maar deze werkt perfect voor mij :)

En ik moet zeggen dat dat zaag-hak-beitel beleid inderdaad wel aardig werkt, mits je die gleufjes op exact de goede plaats maakt. (Ik heb trouwens gaatjes geboord van precies de juiste grootte, omdat mijn fan-adapters te hard waren om in te zagen zonder dat de zaag vast ging zitten / uitschoot. Die gaatjes werken ook perfect :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo het systeem is besteld.

Ik hoop het volgende week binnen te krijgen.
Ik heb 4Gb aan geheugen besteld.
Toch vroeg ik mij nog iets af.
Abbadon schreef op 23 juli 2004 @ 10:21:
Vergeet niet dat je onder Windows niet zomaar al die 4GB's ziet hè. Standaard worden er maar 3,25~3,5GB's van gezien (ook afhankelijk van de hardware die je er in hebt zitten). Het kan wel met \PAE ingeschakeld (gewoon in boot.ini doen) maar mijn ervaring is dat er wel eens wat applicaties moeilijk kunnen doen met PAE enabled.
Abbadon, over welke versie van windows heb jij het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Gewoon XP Pro. Wist niet zeker of de PAE zou werken, dacht namelijk dat dit alleen bij de server varianten werkte (vond de MS site er nogal vaag over m.b.t. XP Pro) maar ik probeerde het gewoon en het werkte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aha, ik was gelukkig niet van plan om op de machine Xp te installeren.

IIG bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
johoo schreef op 15 juli 2004 @ 20:29:
Waarom geen PC-DL of de nieuwe Nocoma'chipset? Ik ben zomaar benieuwd.
Beetje late reactie :)
Wat dacht je van 179 euro voor een PP-DLW bordje. Dat gaf de doorslag.

Maar nu nog even een vraag over het bevestigen van de koelers.
Heb alles in huis, maar ik mis volgens mij wat.
Bij het moederbord zat helemaal niets. Verder heb ik los de boxed koelers van Intel gekocht. Dit heb ik dus: http://crew.tweakers.net/BalusC/BoxedXeon2.jpg

Hoe monteer ik nu de koeler vast? Op dit plaatje van BalusC: http://www.tweakers.net/ext/f/9820/full.jpg
zitten de 'brackets' vast, maar ik heb dit bracket wel en de boutjes, maar kan de boutjes nergens in vast draaien.
Hoort dat bij het moederbord te zitten? Of kan ik ook gewoon losse moertjes halen bij de Gamma?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

wezep schreef op 28 juli 2004 @ 21:08:
[...]

Beetje late reactie :)

Maar nu nog even een vraag over het bevestigen van de koelers.
Heb alles in huis, maar ik mis volgens mij wat.
Bij het moederbord zat helemaal niets. Verder heb ik los de boxed koelers van Intel gekocht. Dit heb ik dus: http://crew.tweakers.net/BalusC/BoxedXeon2.jpg

Hoe monteer ik nu de koeler vast? Op dit plaatje van BalusC: http://www.tweakers.net/ext/f/9820/full.jpg
zitten de 'brackets' vast, maar ik heb dit bracket wel en de boutjes, maar kan de boutjes nergens in vast draaien.
Hoort dat bij het moederbord te zitten? Of kan ik ook gewoon losse moertjes halen bij de Gamma?
Bij mijn moederbord asus pc-dl zaten de backplates er wel bij.
Dit zijn plaatjes die je achter plaatst en daar je schroeven in vast draai.
Ik zou niet weten waar je deze los kunt kopen denk wel dat dit mogelijk is.
Maar volgens mij moet je deze gewoon bij je moederbord krijgen net aps bij de PC-DL die ik bezit.

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/server/srv-mb/pc-dl/pc_dl_acc.jpg
Die dingen in het midden. dit zat bij mijn moederbord erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door idioteque op 28-07-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Je bedoeld waar je de schroeven in vast moet draaien? Die dingen horen geloof ik bij het moederbord. Bij mij zaten ze er niet bij dus ik heb op de achterkant van die metalen moederbord stand-off's gebruikt en helemaal platgebogen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/mobo_standoffs.jpg

Beetje fröbelen dus :P Punt was dat er bij mij van die plastic dingen bij zaten ('boutjes' waren ook plastic) en naast dat ik die dingen niet vertrouw miste ik er ook een paar, dus dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Wezep,

UIt mijn hoofd hetmontage-advies;

De metalen platen die bij je mobo zatten aan de achter/onderkant van je mobo t.p.v de cpu's. Aan de voorkant komen die zwarte kunststof driehoekvormige steunen. DEze 2 spulletjes kun je vastzetten met de schroeven die in het zakje zitten waar ook de koelpasta bij zit. Zijn koperkleurige schroeven. De normale pc-schroefjes werken overigens ook zonder problemen. ALs je dit in elkaar gezet hebt kun je de cpu plaatsen koelpasta en de metalen koeler. Hoeroverheen komt de tunnel. A|Ls je de fan bovenop wil plaatsen dan dien je die sparing die gemaakt is even open te breken. Tunnel dus plaatsen, met een klik zit e.e.a vast. Daarboven op komt dan nog de fan. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
idioteque schreef op 20 juli 2004 @ 11:13:
Ik heb hem al in een amerikaanse winkel gevonden voor $35.10 dat is nog niet zo heel erg duur. Ik heb een mailtje gestuurt naar CoolerMaster om te kijken of hij in nederland al te krijgen is.
Heb je al bericht gehad van coolermaster over die blokken ?

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Bij een aantal kasten heb je de plaatjse niet nodig, omdat er gaten voor in de moederbord tray zitten. Zodoende misschien een idee om in V&A om die dingen te vragen, met enige goede wil heeft iemand met een PC-DL en een "goed" chassis, ze nog liggen. Sowiezo kosten die dingen maar een paar euro, maar dat is spam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Sander0105 schreef op 29 juli 2004 @ 10:36:
[...]

Heb je al bericht gehad van coolermaster over die blokken ?
Ja heb een reactie gehad.
Coolermaster zei dat Acal.nl ze kon leveren, dit omdat het een koeler is van de ECD (electronic cooling devision) dit is een onderdeel van coolremaster die alleen high end server koelers maken.
En heb net een mailtje gehad van Acal.nl dat ik het aan informatique of eynstein moest vragen omdat deze de koeler waarschijnlijk konden leveren.
Dit heb ik nu gedaan, nu wachten op een berichtje van die 2 webshops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
oeh oeh spannend ;) beter leveren ze ze!!

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Sander0105 schreef op 29 juli 2004 @ 14:54:
oeh oeh spannend ;) beter leveren ze ze!!
Bericht gehad van eynstein:

Hallo,

Nee, deze kunnen wij helaas niet leveren (niet op korte termijn tenminste),
onze leverancier kan ze niet leveren.

Mvgr,

Eynstein Computers

Dat is jammer nu even wachten op informatique maar ik vrees het ergste :'(

Bericht van informatique:
Helaas hebben wij deze informatie niet direct beschikbaar. Ik heb uw
vraag voorgelegd aan onze inkoop afdeling, zodra ik hier een antwoord op
heb, zal ik u direct op de hoogte stellen.

Alvast bij voorbaat bedankt voor uw geduld.

Dus nog even wachten dus maar denk niet dat ze hem kunnen leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door idioteque op 29-07-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
maar bij eynstein zeggen ze niet dat ze hem helemaal inet kunnen leveren, alleen dat het niet op korte termijn is. Kan op zich wel kloppen met wat ik net in 2cpu heb zitten lezen over levertijd (lang :(). hopen dat Inf. ze kan leveren dan :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

wezep schreef op 28 juli 2004 @ 21:08:
[...]
Waar heb je die gevonden? Of was dat 2e handS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Kippenijzer schreef op 31 juli 2004 @ 15:29:
[...]

Waar heb je die gevonden? Of was dat 2e handS?
Ebay Duitsland: koopje. Verzendkosten 15 euro voor 2 bordje.
Een kennis heeft hem al draaiend.
Ik zit met het probleem van monteren (zie een paar postings hierboven) en tijd :)

Iemand enig idee waar je die plaatjes los kunt kopen?
Ga het nu met boutjes en moertjes proberen, maar een plaatje lijkt me toch de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien gewoon Intel mailen?

Zeggen dat je het bord hebt overgenomen van iemand, en dat hij niet de originele Intel sinks heeft gebruikt en de plaatjes heeft weggegooid omdat hij ze niet nodig had, of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
wezep schreef op 31 juli 2004 @ 15:35:
[...]

Ik zit met het probleem van monteren (zie een paar postings hierboven) en tijd :)

Ga het nu met boutjes en moertjes proberen, maar een plaatje lijkt me toch de beste oplossing.
Aha, ebay.de daar haal ik ook veel vandaan. Veel goedkoper en als je een beetje uitkijkt ook best betrouwbaar.

Nu lees ik dat je die achterplaten er niet bij had. Heb je wel 2 zwarte kunststof railtjes erbij gekregen? Hiermee kan het namelijk ook. DIe hoeft je niet te schroeven maar kan je, net als de vroegere slot1 brackets, er gewoon in klikken. Daarna kun je gewoon de koelblokken met de retentionclips hier aan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

wezep schreef op 31 juli 2004 @ 15:35:
[...]

Ah, dan moet ik die misschien ook maar in de gaten gaan houden. Overweeg tzt mijn dual amd door een dual xeon te vervangen (2,4/533 als ik ze durf te verwijderen (een pinnetje zit nogal los) of anders 2,8/533). Maar omdat ik nog een bultje reg ecc heb liggen is een pc-dl geen optie :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
johoo schreef op 31 juli 2004 @ 15:55:
[...]
Heb je wel 2 zwarte kunststof railtjes erbij gekregen? Hiermee kan het namelijk ook.
Helaas, die heb ik ook niet. Het mobo is echt kaal geleverd, maar werkt prima.
Op dit moment maak ik gebruik van M4 boutjes en moertjes.

2 andere vragen:
Tot nu toe alleen maar ervaring met processoren met 'kleine' core.
Op de Xeon proc zit een vrij grote 'plaat' die contact maak met de koeler.
Is het nodig dat deze volledig van pasta wordt voorzien? Uiteraard een dun laagje.

Verder ben ik op zoek naar een geode vervanger van de boxed Intel fan's: deze maken een kleine 6000 rpm en dat is iets teveel van het goede. Moeten dus 60x60mm zijn. Graag stil en niet duur.

BTW het mobo doet het goed met een standaard ATX voeding (Enermax 430W), maar heb al wel een Tagan besteld om later niet voor verrassingen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
zo net even mijn nieuwe pc besteld

Dual Xeon 3.06ghz
4gb ram (4x1gb)
Asus pch-dl (met 64bit pci erop), dus niet zijn kleine broertje de pc-dl

en mijn scsi setup komt erin (15k diskjes :P ) (vandaar ook het bord met de 64bit slots erop, mijn scsi controller kan daar dan mooi in)

wat ga ik er mee doen :? er komen een aantal VMware machines op te draaien (512mb per stuk) voor wat simulaties thuis, ter vervanging van de huidige p4 1.6ghz met 1gb rimm ram, hierin zat gewoon te weinig ram.

[ Voor 53% gewijzigd door Zwelgje op 02-08-2004 18:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik ben nu al paar dagen bezig maar t lukt me maar niet om mijn 2 nieuwe raptors (36gb) in een raid 0 op mn pc-dl te krijgen. Ik wil dit in combi doen met een 160gb sata schijf voor opslag. weet iemand welke instellingen ik in mn bios moet zetten? En weet iemand of ik de driver van de raid controller ook via mijn memorystick reader kan uploaden ipv een diskette station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
STN: neem eens de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers door onder o.a. "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?". Daarin staat ook het e.e.a. over BIOS instellingen en drivers. Verder heb je nog altijd de handleiding van je moederbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennovb
  • Laatst online: 26-06 00:01

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Een goede plek om eens te kijken is op de www.2cpu.com fora of anders een pc-dl only website http://www.datamine.tk/
Hier vind je heel veel info over de pc-dl en probs

-edit-

wat was het probleem dan, BIOS?

als je systeem de cardreader als A:\ ziet lukt het waarschijnlijk wel
anders heb je weinig kans en moet je een flopy drive gebruiken
je kunt wel je installatie-cd customizen, waardoor alle specifieke drivers automatisch meegeinstalleerd worden, zie hier
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/895551

[ Voor 54% gewijzigd door bennovb op 03-08-2004 11:05 ]

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

THX. na veel gekloot ben ik er gisteravond laat toch uit gekomen. heb alleen niet kunnen vinden of ik ook met mijn cardreader de driver van de controller kan installeren tijdens de XP install.

Die sites zal ik snel bij mijn favorieten zetten want dat is altijd erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Oke een update van die Coolermaster koeler:

Wij hebben deze koelermaster koeler op bestelling leverbaar. De levertijd is ongeveer twee weken.
130390 CoolerMaster 3U Passive Heatpipe Cooler, S-603/604 € 49,00
U kunt de bestelling via onze website plaatsen maar e-mailen is ook mogelijk.

Dus informatique kan hem op bestelling leveren op de website staat hij nu ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Dat is goed nieuws!!!
49 euro is ook nog wel te betalen! iig goedkoper dan die swiftechs!

Denk dat ik ze maar ga bestellen, moet toch binnenkort alles in mijn niuwe kast gaan bouwen.

Zo besteld :) nu maar afwachten tot ze binnen komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Sander0105 op 03-08-2004 16:16 ]

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
STN schreef op 02 augustus 2004 @ 19:36:
Ik ben nu al paar dagen bezig maar t lukt me maar niet om mijn 2 nieuwe raptors (36gb) in een raid 0 op mn pc-dl te krijgen. Ik wil dit in combi doen met een 160gb sata schijf voor opslag. weet iemand welke instellingen ik in mn bios moet zetten? En weet iemand of ik de driver van de raid controller ook via mijn memorystick reader kan uploaden ipv een diskette station?
Wat lukt er niet ? het aanmaken van een raid array of het installeren van je OS?

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
weet iemand trouwens hoe zwaar die coolermaster dingen zijn :P kan het nergens vinden :)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Sander0105 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:30:
weet iemand trouwens hoe zwaar die coolermaster dingen zijn :P kan het nergens vinden :)
Even via google en 2cpu.com (http://forums.2cpu.com/sh...d.php?s=&threadid=50140):
http://www.coolerfan.com/technology/allen/e3w-n85xc-03.htm

720 gram p/s dat is bijna anderhalve kilo aan je mobo hangen !!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door wezep op 04-08-2004 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
hmmm misschien toch maar extra ondersteunen dan :P

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
Zelf overweeg ik om de Asus PCH-DL aan te schaffen...

De reden hiervoor is eigenlijk omdat ik wil weten of een PCI-X slot de performance van mijn RaidCore 8xSata config ten goede komt. (Nu draait dit op een A7N8X Deluxe in een normaal PCI slot)
Huidige bursttransfer in HDTach komt op maar 120Mb/s met 8 x Maxtor 200Gb Sata in Raid 5 en de continous transfer staat op 92Mb/s. Lijkt me aan de lage kant en misschien is de oplossing een PCI-X board.

Maar goed wat ik me afvraag is of hier ook oude socket 603 Xeons in werken (1400MP versie, want die heb ik nog liggen)? Maar goed niemand weet of dit gaat werken, en van Asus zelf nog geen reactie... misschien dat iemand hier een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
PCI-X biedt 4x tot 8x meer bandbreedte dan PCI, de conclusie lijkt me duidelijk B)

Of Socket603 Xeon's ook op het bord werken ligt er maar aan of de PCH-DL een FSB van 100MHz ondersteunt. Even in de (online) handleiding kijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Sang-Drax of X schreef op 04 augustus 2004 @ 11:57:
Zelf overweeg ik om de Asus PCH-DL aan te schaffen...

De reden hiervoor is eigenlijk omdat ik wil weten of een PCI-X slot de performance van mijn RaidCore 8xSata config ten goede komt. (Nu draait dit op een A7N8X Deluxe in een normaal PCI slot)
Huidige bursttransfer in HDTach komt op maar 120Mb/s met 8 x Maxtor 200Gb Sata in Raid 5 en de continous transfer staat op 92Mb/s. Lijkt me aan de lage kant en misschien is de oplossing een PCI-X board.

Maar goed wat ik me afvraag is of hier ook oude socket 603 Xeons in werken (1400MP versie, want die heb ik nog liggen)? Maar goed niemand weet of dit gaat werken, en van Asus zelf nog geen reactie... misschien dat iemand hier een idee heeft?
als het goed is heb ik vanavond dat bord in mijn bezit, ik zal dan gelijk mijn scsi setup testen (kleine indicatie voor je eigen config)

ik heb hem nu ook in een pci 32bit slot zitten en heb vergelijkbare lage performance

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
BalusC schreef op 04 augustus 2004 @ 12:07:
PCI-X biedt 4x tot 8x meer bandbreedte dan PCI, de conclusie lijkt me duidelijk B)

Of Socket603 Xeon's ook op het bord werken ligt er maar aan of de PCH-DL een FSB van 100MHz ondersteunt. Even in de (online) handleiding kijken dus :)
Kijk dat had ik natuurlijk al gedaan en dat zou het probleem niet moeten zijn, board kan op FSB400 werken en dat is dus een quadpumped bus en dus 100Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Welke Raid (0) controller op een PC-DL is nu eigenlijk de snelste, de ICH5R of de Promise? Iemand al uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
johoo schreef op 06 augustus 2004 @ 13:22:
Welke Raid (0) controller op een PC-DL is nu eigenlijk de snelste, de ICH5R of de Promise? Iemand al uitgeprobeerd?
De Intel ICH5R S-ATA RAID is zeer snel, zoniet de snelste op de markt van onboard s-ata raid, dus ik zou zeker voor de ICH5R oplossing kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70670

Domme vraag maar op ASUS staat een bordje met volgende specs.

.5V AGP 8X slot, 32-bit / 33 MHz 5V PCI slot, 3V PCI-X 133MHz sloten / 3 x 3V PCI-X 66MHz sloten

Kan je hierin 2 Geforce 6800 kaartjes in SLI setup gooien?
(gezien de 3 PCI-X sloten...)

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/server/srv-mb/pp-dlw/pp-dlw_l.jpg

*** edit ***

Ondersteunt deze 3,06Ghz Xeons met 512Cache?
Op asus staat: De ASUS PP-DLW ondersteunt de Intel® Xeon 2.8 GHz+ processor en 8 GB geregistreerde DDR DRAM.

http://nl.asus.com/produc...rv-mb/pp-dlw/overview.htm

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 70670 op 07-08-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

1) Ehm, PCI-X = Serverversie van PCI. Jij bedoelt PCI express, en dat zit niet op deze borden, daarvoor moet je als je Xeon wilt, een van de nieuwe 64bit xeon borden nemen, en nee, daarop kun je maar 1 6800 met pci express aansluitiing kwijt (dit is basic, lees je eens wat in in deze materie, kan soms best intressant zijn).
2) Ja, 2,8+ dus hij ondersteund ook CPU's hoger dan 2,8GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, vergiste me in het verleden al eens tussen beiden :X
Zou het nog de moeite zijn 2 * 3.06Ghz te kopen met AGP slotje en een 6800 ultra erin?
Het systeem moet nu eenmaal een jaartje meekunnen.
Wat mij weerhoudt isde afwezigheid van 64-bit.

Jullie mening? aangezien ik toch leek ben op dit vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anoniem: 70670 schreef op 07 augustus 2004 @ 13:44:
Wat mij weerhoudt isde afwezigheid van 64-bit.
Laat je dan rustig tegenhouden. Op dit moment is vooral in NL de leverbaarheid van 64 bit xeon stuff nog wat lastig (maar het is wel al leverbaar), maar dat verandert snel zat. Koop dan gewoon een 64bit nocona bord met 2 64bit xeon's, als je 64bit wilt en geen opteron wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ding is dat die CPU's weer een pakje duurder zijn, ben maar doorsnee studentje :)
De instapmodelletjes zijn niet echt een optie aangezien ik graag nog eens een game meepik.

De 3.06Ghz met 512Kb wordt verkocht aan €370 euro incl en dat vind ik toch wel een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zelf ben ik er op het moment nog steeds niet uit hoe de backwards compatibiliteit van de nocona borden is. Ik kan me voorstellen dat de E7320/E7525 borden enkel 800MHz EM64T CPU's ondersteunen, maar denk dat de i875 gebasseerde borden (zoals de Iwill die hierboven wordt genoemd) ook de non-64bit cpu's ondersteunen. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
In dat geval zou het voor jou, denk ik, iig intressant kunnen zijn om _wel_ een nocona bord te kopen, maar met de "goedkopere" 32-bit cpu's. Echter maken dual cpu in games niets uit, dus kun je ook als tijdelijke oplossing single gaan, zodat je sneller het geld voor 2 64-bitters hebt. Maar dit is dus allemaal op voorwaarde dat de nocona borden ook met de oude xeon's overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alvast bedankt voor de info.
Zal even wat opzoekwerk verrichten naar het nieuwe xeon platform.

Enig idee wanneer het er aan zou komen?

** edit **

Ik kwam uit bij dit bordje van Asus: http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=NCCH-DL&langs=10

CPU support:
Supported CPUs: Dual Intel® Nocona
FSB: 800 / 533MHz
Maximum CPU Frequency: 3.6GHz+
L2 Cache: 1MB

Met deze zit ik in principe safe?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 70670 op 07-08-2004 14:04 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.