Toon posts:

HTPC, uitleg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij in het kort uitleggen wat een HTPC nog meer doet dan het goed comprimeren van beeldinformatie naar de juiste resolutie?
Hoe zit deze geschakeld, tussen bijv. DVD en in mijn geval beamer?

(heel iets anders, hoe verander ik mijn inlog-info? ivm een typfoutje) :D

Verwijderd

Een HTPC oftewel hometheatrepc is een vervanging voor video en dvd speler en daarnaast kan je ook nog eens DivX / Xvid films bekijken. Met een TV kaart erin kan je dus dingen opnemen.

Het is leuk om te bouwen met wat oude(e) hardware, minimaal een Pentium III 600 ofzo om alles lekker te doen, al kan je al DivX kijken op een PII 400 met de juiste player (niet WMP gebruiken maar BSplayer etc)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik zat namelijk met het idee te spelen om via de pc een introfilmpje af te laten spelen voordat de film van de dvd begint. Zoals DTS of Dolby Surround introotje oid. Alleen maar spielerei natuurlijk, maar dat is HT zowiezo. ;)

En dan te bedenken dat ik de beamer zelf nog moet kopen!! :P

Verwijderd

Ik heb een beamert op mijn PC, waar ik alles op doe (is ook verbonden met hifiset etc etc) en als er mensen komen die voor het eerst mijn thuisbioscoop aanschouwen, doe ik eerst een dolbydigital trailertje, dan een reclame van Heineken (met de skihut: biertjahh!!) dan een trailer van terminator 3, dan een trailer van Comedian (omdat die zo grappig is), en dan de film.

Je hebt een bios of je hebt het niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
in dat geval zou je ook een pauze in moeten lassen waar iedereen altijd een hekel aan heeft.. en een barretje om cola en popcorn :Y) te halen. Een trailer van omniversum misschien? of is dat te goedkoop.. :)

Verwijderd

Pauzes heb ik sowieso bijna altijd, de meeste DVD-rips zijn in 2CD-formaat he >:)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:24
Trailers kun je makkelijk met Zoomplayer gebruiken. Moet je een trailer definition file voor maken, die opgeven in het configuratiemenu, en bij het afspelen van een DVD laat ie dan eerst je trailer zien.
http://www.inmatrix.com/zplayer

Sowieso is dat programma buitengewoon geschikt als pc DVD speler :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 22:50:
Pauzes heb ik sowieso bijna altijd, de meeste DVD-rips zijn in 2CD-formaat he >:)
Nee das lekker, heb je een mooie setup ga je dvdrips kijken. Download dan de dvdr uitvoering... Of beter, koop gewoon de films die je goed vind zodra de dvd normaal geprijsd is (max 15 euro).

Verwijderd

Topicstarter
een officiele DVD gaat natuurlijk altijd boven elke andere illegaal verkregen DVD, omdat je geen compressie-verlies hebt. Maar wie kan de verleiding weerstaan om voor 3 eurootjes een DVD te bemachtigen als ie minimaal 15 euro kost legaal :9 (dit moet dan wel een behoorlijk gedateerde film zijn overigens, voor dat geld) 8)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

Ik gebruik meestal eerst kopietjes/downloads en als ik de film echt goed vind wacht ik gewoon tot ie voor max 15 euro te koop is en ga ik hem halen. Ik vertik het om die achterlijke prijzen voor een nieuwe dvd te betalen.

Verwijderd

^^ idem

Er zijn gewoon films die ik op DVD moet hebben, puur voor de heb. Maar soms wil ik een film zien die hier nog niet eens op DVD uit is, en dan zijn er al prima 2CD rips te krijgen in Xvid en AC3 5.1...
Pagina: 1