Toon posts:

monitor geeft 9 knipperende beeldjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een aantal spellen die raar doen met mijn monitor. Het is een 15" monitor. De resolutie kan niet hoog. (Meschien is dat t probleem, maar dat weet ik dus niet.) Hoger dan 1088 bij 612 kan niet en hoger dan 800 bij 600 geeft al problemen. Maar ik werk toch met 800 x 600. Nu als ik starsky & huts speel moet ik deze spelen met 720x480 16 kleuren anders werkt t spel niet omdat ik dan een flikkerend beeld krijg. 800 x 600 gaat niet maar waarom niet? Onder wijndows zelf gaat t wel goed?
Nu heb ik pas fast line bowling geinstalleerd. Deze heeft alleen de keuze 640x480 of 800x600. Bij 800x600 zie ik een flikkerend beeld (allemaal strepen) en bij 640x480 heb ik 9 beelden die ook soms flikkeren. Nu heb ik wat met de frequentie van windows beeldscherm zitten klooien maar dat helpt ook niet. weet iemand waar het aan licht?
Kan t zijn dat mijn monitor mijn videokaart niet aan kan? Het is een FX5600 van asus. Weet iemand een oplossing???? :'( 8)7 _/-\o_

Verwijderd

Wat moet ik mij voorstellen bij '9 beelden die ook soms flikkeren'? Ik bedoel het niet boos, maar ik begrijp echt geen snars van het laatste stuk van je verhaal.

Het enige wat ik kan bedenken bij 'monitor' en 'probleem' is dat het spel een te hoge refresh rate vraagt, die je monitor niet kan leveren. Probeer eens een refresh rate fix (zie hier)

Verwijderd

Wellicht dat je desktop op 16Bits en je spel op 32bits staan?

Om welke monitor (merk, type, model) gaat het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet alleen dat het een Targa monitor is en dat i oud is. Met negen beeldjes bedoel ik 3 bij 3 beeldjes met in ieder het zelfde beeld. Dus net of windows negenmonitoren op een monitor probeert te krijgen. deze staan eigenlijk continu te knipperen maar ik heb dan wel beeld bij 640x480 met 800x600 is het niet te onderschijdent wat er staat het zijn dan allemaal lijnen. Hoop dat het zo wat duidelijker is. En over die frequentie die kan ik bij fast line bowling niet instellen net zoals de kleur diepte niet.

Mechien dat t type monitor TM 3820 PNLD is maar dat weet ik niet zeker.
En voor fast line bowling nog ff deze edit: als ik de instelling op die 800x600 zet is het precies het zelfde beeld als dat je een monitor boven zijn resolutie uit zet. Dus als je monitor bv 1024 x 768 maximaal aan kan en je zet m hoger dan krijg je meestal ook zon steepbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 21:04 . Reden: type monitor toegevoegd? ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 08:46
voor fast line bowling: probeer eens om de visual/virtual sync aan te zetten, dikke kans dat die 'strepen' veroorzaakt worden door een verschil in fps t.o.v. je refresh rate :)

Verwijderd

Koop een 17 inch monitor, dan zijn al je problemen opgelost. Die 15 inch van je kan die resoluties die je videokaart probeert te trekken niet aan. Een 2e handsje is maar 50 euro op iedere beurs. Of kijk op www.marktplaats.nl Uiteindelijk zul je toch een 17 inch moeten kopen wil je meegaan met de ontwikkelingen van alle games. Dus kun je net zo goed nu al doen.
Pagina: 1