[Trillian] Kan niet connecten met IRC

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik Trillian Pro 2.01...
Ik wilde net even IRC op, maar wat ik ook probeer: ik kan niet connecten..

[28-01-2004|17:32] *** Connecting to port 6667 of server irc.eu.dal.net
[28-01-2004|17:32] *** Connection to irc.eu.dal.net failed.

Ik heb al meerdere servers geprobeerd, maar ik krijg steeds het zelfde. Het is een beetje jammer dat ik geen gedetailleerdere foutmelding krijg want ik heb geen idee waar het aan ligt...

Heb Windows 2000.SP4, Zit op een netwerkje achter een freesco routertje verbonden met het internet...

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voldoende poorten open gegooid op je router ?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Trillian + IRC + Router betekent poorten forwarden :) Anders duurt het echt super lang voordat ie connect ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• iAR
  • Niet online
Oke, maar ik heb poort 6667 en 6660 (daar ging ie daarna op connecten) geforward... Maar nog steeds niks! ;(
Of moet ik een hele rij open zetten? Hoeveel tot hoeveel dan? Hoe het moet weet ik wel, heb ik in [rml][ FreeSCO] Hoe en wat met Poorten...[/rml] geleerd! :+

En misschien een n00b vraag maar hoe kom je er achter wanneer je een port moet forwarden? Van Bit Torrent en Trillian/IRC weet ik het nu, maar hoe zit het met laat ik eens wat noemen: http, mail, msn of kazaa?

[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 28-01-2004 17:52 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
zerosignal schreef op 28 januari 2004 @ 17:51:
En misschien een n00b vraag maar hoe kom je er achter wanneer je een port moet forwarden? Van Bit Torrent en Trillian/IRC weet ik het nu, maar hoe zit het met laat ik eens wat noemen: http, mail, msn of kazaa?
Als het niet werkt :Y)

Maar anyway, heb je IRC al geprobeerd met een normale IRC client ?
mIRC, BorgIRC, whatever...

Werkt dat weer wel, dan ligt het duidelijk aan Trillian en kun je in hun FAQ wel vinden hoe het wel moet :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• iAR
  • Niet online
Zal het onthouden... als mijn PC dan weer eens niet wil opstarten dan ga ik eens ff flink wat poorten forwarden B)
Maar anyway, heb je IRC al geprobeerd met een normale IRC client ?
mIRC, BorgIRC, whatever...

Werkt dat weer wel, dan ligt het duidelijk aan Trillian en kun je in hun FAQ wel vinden hoe het wel moet :)
Nee, nog niet geprobeerd... is misschien wel handige optie, maar ik heb gezocht op problemen met Trillian en IRC en daar kon ik niet veel vinden... Daarom leek het me dat het ergens anders aan lag :z

• iAR
  • Niet online
een één-dag-één-uur-en-vier-minuten-later-schop... B)

[ Voor 4% gewijzigd door iAR op 29-01-2004 19:05 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
probeer is een andere server
probeer het is met mIRC
en probeer is poorten 6000-7000 open te doen

als het dan niet werkt weet je iig zeker dat het daar niet aan ligt
achteraf kan je ze altijd nog dicht gooien

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• iAR
  • Niet online
• mIRC gedownload
• met een DALnet server geconnect
• geen connectie
• uiteindelijk via mesra.kl.my.dal.net @ 7000 wel geconnect (vond mIRC zelf... :D )
• dit in trillian geprobeerd... works!

Maar waar ligt het aan? Kan het zo zijn dat veel servers down zijn? Aangezien ik die poort wel geforward had. Beetje weird ofnie?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

probeer eens de ident uit of aan te zetten,die maakt nl gebruik van poort 113 (geloof ik) en wil nog wel eens probs geven

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1