radeon 9600XT +ZM80C-HP + of - ZM-OP1

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Weet dat het een gevaarlijk topic is want ik heb al een hoop gelezen dat in de buurt komt maar nog niet exact wat ik zoek.

Heb dus een asus radeon9600XT en wil daar een ZM80C-HP op zetten.
Alleen vraag ik me af of alleen de heatsink genoeg is of dat ik er ook nog een koeler op moet zetten.
Hij wordt nu met de originele koeler nooit erg warm maar dat zegt mij verder weinig (38 tot 45 graden)

Dus even terug naar de kern: wel of geen koeler erop zetten?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

mvds

Totally awesome!

Beetje afhankelijk van wat je verder in je kast hebt zitten aan koelers. Als je een casefan voorin hebt zitten die over de kaart heenblaast KAN dat genoeg zijn. Ik zou zeggen, probeer het gewoon even uit. Je kan altijd nog die koeler kopen. (of je moet teveel kwijt zijn aan verzendkosten, dan zou ik hem gewoon kopen en dan erop zetten, extra koeling kan nooit kwaad.)

Verwijderd

JA

• navyseal44
Heb net even situatie PC bekeken en heb die fan eigenlijk helemaal niet nodig aangezien precies voor mijn grafische kaart een blowhole naar buiten zit, heb die alleen tot nu toe nooit in gebruik genomen...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb een paar maanden geleden iemand hier precies met zo'n zelfde vraag geholpen (maar dan gf4 + hp80a). Net zoals toen verwijs ik je naar de zalman site
Note 1 |
| If used with NVIDIA GeForce FX 5800 or higher model, or Matrox Parhelia, the noiseless fan (ZM-OP1) must be used.
Note 2 |
| If used with ATI Radeon 9800 Pro, using the noiseless fan (ZM-OP1) is recommended.
Als het bij een 9800pro niets verplicht wordt (zoals in note 1), dan zal het met een 9600xx wel helemaal lekker lopen, maargoed dat had je zelf ook kunnen vinden :/

• navyseal44
Herr Muller schreef op 28 januari 2004 @ 15:17:
Ik heb een paar maanden geleden iemand hier precies met zo'n zelfde vraag geholpen (maar dan gf4 + hp80a). Net zoals toen verwijs ik je naar de zalman site

[...]

Als het bij een 9800pro niets verplicht wordt (zoals in note 1), dan zal het met een 9600xx wel helemaal lekker lopen, maargoed dat had je zelf ook kunnen vinden :/
Had ik zelf ook al gelezen maar ben niet helemaal bekend met de verhoudingen voor wat betreft de verhoudingen 9800/pro/XT ten opzichte van de 96oo serie en omdat er hier zoveel kennis aanwezig is vraag ik het hier in het forum (daar is een forum ook voor volgens mij)

Verwijderd

met degelijke airflow en als je niet (heel erg) wilt overclocken is het waarschijnlijk niet nodig. Hangt beetje van situatie af.. airflow/positie kaart/case-temp.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
Mss moet je kijken voor een Artic cooling VGA silencer, deze komt zeer goed uit de revieuws en is zeer stil (bij saphire wordt de 9800pro zelfs met dat ding)
of een Giant II van thermaltake, komt beter dan de Zalman uit is is 4€ meer (wel met fan)

• navyseal44
Nou ik wil gewoon voor de zalman gaan.

Alleen, zou iemand die hem heeft even op kunnen meten wat de afstand in mm is tussen de kaart en de heatsink (de plaat dus) aan de bovenkan?

Asus heeft nl. nog een aparte heatsink op de geheugen modules gelijmd en ik weet dus niet of die er tussen past...

En weet iemand of mijn arctic silver 2 nog goed genoeg is om te gebruiken voor die kaart?

En kan iemand me vertellen waarom er 2 front en 2 back blokjes bij zitten? (Dus waar de heatpipe in komt te liggen zeg maar?)

[ Voor 30% gewijzigd door navyseal44 op 29-01-2004 16:38 ]

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ik heb een Asus Radeon 9800XT en daar zit gewoon één koelblok op, als je die eraf haalt dan zit er op de geheugen ook geen koeling meer. Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Er zitten twee blokjes bij voor verschillende videokaarten.. de 9600xt heeft de kleine blokje nodig (9800xt ook).. als het goed is hebben de geforce 4 ti kaarten de grote blokken nodig, maar die heb jij dus niet :)

• navyseal44
Xof schreef op 29 januari 2004 @ 16:52:
Ik heb een Asus Radeon 9800XT en daar zit gewoon één koelblok op, als je die eraf haalt dan zit er op de geheugen ook geen koeling meer. Dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
Kan op dit moment even geen fotootje online zetten maar als je even op de site van asus kijkt zul je zien dat de 9600XT voor de geheugen modules nog een aparte heatsink heeft

• Xof

Xof

Het lijkt erop alsof het aan elkaar hoort.. zit het niet vast met een plaat aan de onderkant? Want ik denk niet dat ze er allemaal apart opzitten eigenlijk.
En die blok gaat sowieso niet passen over de koeblok met asus erop.. dat kan ik je nu al vertellen.

• navyseal44
Gelukkig, heb net even uitgebreid gekeken en die "asus" heatsink zit er gewoon aan vast...

Alleen nog even die koelpast: kan ik arctic silver 2 nog goed gebruiken?

[ Voor 69% gewijzigd door navyseal44 op 29-01-2004 17:10 ]

• Xof

Xof

Ja dat is geen probleem, maar je kunt het spul van zalman ook gebruiken hoor :)

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik heb dus gister de zalman80c-hp gekocht.. nu heb ik een vraagje:
er zijn 2 koelblokjes bijgeleverd de ene is wat langer dan de andere.. welke zou ik moeten pakken of maakt dat nix uit (9600XT van asus)
en ik wil die bijbehorende fan helemaal niet maar een uv fannetje erop hangen.. moet ik die op de HP laten blazen of lucht weg laten zuigen?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Verwijderd

Waarschijnlijk moet jij de korte gebruiken, die heb ik ook op mn 9800 pro@xt.
Hij moet goed passen op dat vierkant waar de GPU in het middel van zit, als je die lange gebruikt steekt ie waarschijnlijk iets uit bij aan de zijkant.

Die fan moet je eroverheen laten blazen, dan koelt ie (beter).

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Er zitten een viertal blokjes in totaal bij voor verschillende kaarten. GF4 kaarten hebben bijv. gaten die ver van de chip zitten, dan heb je de grotere blokjes nodig, bij ati is dat weer net andersom.

1 tip, loop niet de zalman fan, je kan er zelf een 80mm of 92mm fan aanhangen naar keuze. Een maat van mij en ik hebben dat ook gedaan. Hij heeft een 92mm papst eraan hangen (volop goede koeling!) en ik heb zelf een 80mm coolermaster led fan aan gehangen (ook goed ;) ).

Ik kan vanmiddag wel wat pics voor je schieten als je wil...Die fan is maybe wel stil, maar als je een papst erop zet istie ook stil en zal ook nog veel beter koelen dan die zalman fan!

Ik raad de zalman echt aan iedereen aan, werkt perfect! Owja, ik heb zelf een gf4ti4200, die maat van mij een 9800se aiw @ 9800pro

[ Voor 10% gewijzigd door aramdin op 01-02-2004 14:47 . Reden: more info ]

Instagram / YouTube

Pagina: 1