Ik was zo eens een beetje aan het rondsurfen op GOT, en ik zag wat leuke draadjes over PC stats op je Pocket PC... Ik dacht meteen: DAT WIL IK OOK! Na alle draadjes uitvoerig bekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk nog geen goed systeem voor bestaat, dus ik ben meteen aan de slag gegaan...
Het systeem is gebaseerd op een webserver en een internetpagina die zich elke 10 seconden ververst, simpel doch doeltreffend. Het is getest op Pocket PC Version 4.20.1081 (Build 13100) en werkt op en tip top
.
Wat plaatjes:

Zoals de Pocket PC erbij staat

Close-up van de display *kwijl*
(Alvast excuses voor de langzame download van de plaatjes, langzame server
)
Het programma is geschreven in VB (nou niet gaan zeuren plz) en ik ben bereid het open source vrij te geven... De temperatuurwaarden worden opgehaald doormiddel van MBM dat los geinstalleerd moet worden.
Project, gecompiled en source
(De virtuele server draait btw op: http://(ipvanserver):1337/ Het is de bedoeling dat je dit in Internet Explorer van je Pocket PC opent
)
Realtime voorbeeld: http://rezz.no-ip.com:1337
UPDATE 1!
Er zaten een paar kleine foutjes in... *schaamt zich* bij deze de gerepareerde versie, een versienummer en een begin van een instellingen systeem (je kan alleen nog maar de refresh timer instellen hoor
)
Plaatje:

Update van paar dingetjes, en nu schermvullend
Filmpje: van het refreshen bij mij
Download: ppc-v013.zip
Versie: v0.1.3
De refresh timer kan je instellen door het bestand settings.ini te editten!
UPDATE 2!
Deze keer geen fouten maar een kern update, in plaats van een statische pagina is het nu mogelijk je eigen layout te maken! Wanneer het bestand layout.html niet bestaat wordt nog wel gewoon de standaard layout gebruikt, en de pagina wordt elke keer als hij wordt aangevraagd geladen, dus je kan hem gewoon aanpassen onder het werken!
Documentatie:
Download: ppc-v020.zip
Versie: v0.2.0
UPDATE 3!
Deel layout, deel kern, en nu ook een GUI
Plaatje:

Versie 0.3.2, met HD info en compactere layout
Documentatie:
Download: ppc-v032.zip
Versie: v0.3.2
UPDATE 4!
Bug die ervoor zorgde dat het programma niet opstartte verholpen! Excuses voor alle ongemakken...
Documentatie:
Download: ppc-v033.zip
Versie: v0.3.3
UPDATE 5!
Meer variablen en de bijgevoegde layout beetje veranderd, documentatie upgedate met extra variablen en let op dat de uptime variable enigszins veranderd is! Je kan nu je eigen formaat meegeven, alles uitgelegd in docs\layout.doc
Plaatje:

Versie 0.3.6, met meer variablen gebruikt en nieuwe layout
Documentatie:
Download: ppc-v036.zip
Versie: v0.3.6
UPDATE 6!
Uptime werkt nu goed, hij telt aantal dagen gewoon door ipv. elke week opnieuw te beginnen. En het programma heeft nu een systray icoontje, geen irri taakbalk innemend ding meer dus
Documentatie:
Download: ppc-v037.zip
Versie: v0.3.7
UPDATE 7!
Programma start nu geminimaliseerd in de tray, CPU load toegevoegd en bijgevoegde layout veranderd...
Plaatjes:

Versie 0.3.9, met andere layout en CPU load

Zoals alles er nu bij staat
Documentatie:
Download: ppc-v039.zip
Versie: v0.3.9
TODO:
- Systray icon met stats (hoe vaak opgehaald enz)
- Meer variablen (komt nooit een eind aan
)
- Interne layout
- Meerdere pagina's
- Service... misschien ooit
Het systeem is gebaseerd op een webserver en een internetpagina die zich elke 10 seconden ververst, simpel doch doeltreffend. Het is getest op Pocket PC Version 4.20.1081 (Build 13100) en werkt op en tip top
Wat plaatjes:

Zoals de Pocket PC erbij staat

Close-up van de display *kwijl*
(Alvast excuses voor de langzame download van de plaatjes, langzame server
Het programma is geschreven in VB (nou niet gaan zeuren plz) en ik ben bereid het open source vrij te geven... De temperatuurwaarden worden opgehaald doormiddel van MBM dat los geinstalleerd moet worden.
Project, gecompiled en source
(De virtuele server draait btw op: http://(ipvanserver):1337/ Het is de bedoeling dat je dit in Internet Explorer van je Pocket PC opent
Realtime voorbeeld: http://rezz.no-ip.com:1337
UPDATE 1!
Er zaten een paar kleine foutjes in... *schaamt zich* bij deze de gerepareerde versie, een versienummer en een begin van een instellingen systeem (je kan alleen nog maar de refresh timer instellen hoor
Plaatje:

Update van paar dingetjes, en nu schermvullend
Filmpje: van het refreshen bij mij
Download: ppc-v013.zip
Versie: v0.1.3
De refresh timer kan je instellen door het bestand settings.ini te editten!
UPDATE 2!
Deze keer geen fouten maar een kern update, in plaats van een statische pagina is het nu mogelijk je eigen layout te maken! Wanneer het bestand layout.html niet bestaat wordt nog wel gewoon de standaard layout gebruikt, en de pagina wordt elke keer als hij wordt aangevraagd geladen, dus je kan hem gewoon aanpassen onder het werken!
Documentatie:
Download: ppc-v020.zip
Versie: v0.2.0
UPDATE 3!
Deel layout, deel kern, en nu ook een GUI
Plaatje:

Versie 0.3.2, met HD info en compactere layout
Documentatie:
Download: ppc-v032.zip
Versie: v0.3.2
UPDATE 4!
Bug die ervoor zorgde dat het programma niet opstartte verholpen! Excuses voor alle ongemakken...
Documentatie:
Download: ppc-v033.zip
Versie: v0.3.3
UPDATE 5!
Meer variablen en de bijgevoegde layout beetje veranderd, documentatie upgedate met extra variablen en let op dat de uptime variable enigszins veranderd is! Je kan nu je eigen formaat meegeven, alles uitgelegd in docs\layout.doc
Plaatje:

Versie 0.3.6, met meer variablen gebruikt en nieuwe layout
Documentatie:
Download: ppc-v036.zip
Versie: v0.3.6
UPDATE 6!
Uptime werkt nu goed, hij telt aantal dagen gewoon door ipv. elke week opnieuw te beginnen. En het programma heeft nu een systray icoontje, geen irri taakbalk innemend ding meer dus
Documentatie:
Download: ppc-v037.zip
Versie: v0.3.7
UPDATE 7!
Programma start nu geminimaliseerd in de tray, CPU load toegevoegd en bijgevoegde layout veranderd...
Plaatjes:

Versie 0.3.9, met andere layout en CPU load

Zoals alles er nu bij staat
Documentatie:
Download: ppc-v039.zip
Versie: v0.3.9
TODO:
- Systray icon met stats (hoe vaak opgehaald enz)
- Meer variablen (komt nooit een eind aan
- Interne layout
- Meerdere pagina's
- Service... misschien ooit
[ Voor 101% gewijzigd door rezjeh op 01-02-2004 01:37 ]