IPAQ als LCD gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 12:49
Het volgende lijkt mij wel een aardig idee...

Ik heb een Compaq Ipaq 3950 met USB cradle. Nou is de bedoeling dat als dat ding in z'n cradle staat hij info gaat showen zoals PC status (temp fanspeed enz) en/of mp3 info.

Heeft iemand ooit al eens zo'n proggie voorbij zien komen? Of weet iemand hoe dit bewerkstelligd kan worden?

Ik heb de search al even gebruikt. Hieruit kwam 1 draadje wat er bruikbaar uitzag maar dat draadje is oud en er staan maar 2 reacties in. Bij deze een nieuwe poging dus. |:(

Ook heb ik al een ochtend googelen erop zitten maar ook daar nog niks bruikbaars kunnen vinden.... B)

Als dit nou gelukt is dan is de bedoeling dat ik een cradle in mijn kast mod (er bovenin ofzow) Maar dat is dus toekomstmuziek. ;)

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
je kan het programma Coolmon zo instellen, dat hij informatie doorgeeft via een netwerk...
http://coolmon.arsware.org/
wel zonde om zo gebruik te gaan maken van je Ipaq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
Hoezo zonde?

Dat ding staat toch al aan als jum in de cradle drukt. En als ik er niet ben staat die PC toch niet aan.

Coolmon is m.i. niet de oplossing ik kan daarbij volgens mij niet deze gegevens op m'n IPAQ showen, maar alleen op de Desktop.

[ Voor 36% gewijzigd door RefleCs op 08-01-2004 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RefleCs schreef op 08 januari 2004 @ 11:46:
Hoezo zonde?

Dat ding staat toch al aan als jum in de cradle drukt. En als ik er niet ben staat die PC toch niet aan.

Coolmon is m.i. niet de oplossing ik kan daarbij volgens mij niet deze gegevens op m'n IPAQ showen, maar alleen op de Desktop.
Dus, waarom zou je op je Ipaq stats will laten zien, als je pc er naast staat, die ook nog eens aan staat ?

Kijk nou maar eens met Coolmon... optie zit er echt tussen hoor !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Kan je als je die ipaq in die craddle zet en het netwerk via de computer ofzow? Je zou de pc een html pagina kunnen laten genereren en die elke 5 secs refreshen ofzow. of je moet echt een programmatje gaan schrijven voor de ipaq want ik geloof niet dat er al zo iets bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dit eens: http://www.pocketpc-club....ead.php?s=&threadid=16537

Gebruik ik ook in combinatie met mijn Ipaq 5550 en via wireless lan heb ik overal netwerk statistieken ter beschikking.
Je kunt ook vrij makkelijk andere gegevens uitlezen maar daar zal je zelf voor moeten googlen, op bijv. winsysinfo, die hoef je alleen nog een beetje te vermaken.

En anders TodayPlus is een Today plugin die je zelf helemaal kan bouwen, met een van deze twee manieren moet het gewoon lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan mij best voorstellen dat je tijdens het gamen een kijkje op je PC temps wil houden. Stoer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Motherboard monitor heeft allerlei leuke opties. Als je een beetje kan programmeren kun je een plugin maken voor MBM en een programma'tje voor op je PDA. Dat programma'tje op je PDA zou dan een verbinding kunnen maken met de MBM plugin en daar periodiek gegevens uit opvragen.

Je moet alleen even uitzoeken hoe je vanuit je PDA met je PC moet 'praten', maar daar zijn wel mogelijkheden beschikbaar. Het kan bijvoorbeeld via TCP/IP (kan ook via de serieele of USB verbinding namelijk).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
Hmmm... Lang geleden wel eens wat geprogrammeerd misschien moet ik dat maar eens weer oppakken.... Iemand anders nog suggesties hoe dit te doen of iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik wil dit EXACT!, en ik heb het geprobeerd. helaas zonder resultaat ;( ... dus als je van plan bent dat programma te schrijven (ik heb een HP iPAQ 1915, PPC2002) dan ben je er niet alleen blij mee ;) n.a.v. een vorige post zal ik coolmon nog een grondig doornemen/kijken wat er kan.
ik hoop echt dat je het gaat proberen!... ik w8 met smart op antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
Omdat het zo'n tijd geleden is dat ik wat geprogrameerd heb kan ik wel wat hulp gebruiken alle suggesties zijn dus welkom.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil wel helpen ik kan NIET programmeren of iets dergelijks... oja.. ik kan wel het scherm schoonmaken in batch'je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb even snel het topic doorgelezen en ik versta eruit dat jullie een programma willen die een boel statistieken toont van je PC op een IPAQ die aangesloten is via de cradle.

Ik heb geen PDA, maar als jullie kunnen uitleggen goe je informatie op die IPAQ krijgt kan ik wel een programma schrijven voor PocketPC besturingssystemen. Heb ik ooit nog een Uptime programma voor gemaakt enzo.

Dus met een Client programma die data op de IPAQ plaats en een programma op de IPAQ die de info om da x aantal seconden/minuten uitlees is het klaar ... toch ?

Het enige moeilijke hieraan is om de data werkelijk op die IPAQ te krijgen denk ik (ik ken echt NIX van PDA's). Als iemand dat uitlegt wil ik het wel proberen, lijkt me leuk zelfs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 11-09 23:32
Veel weet ik er nie van....

- Je kan rechtstreeks schrijven naar de pda via de verkenner van windows. (via "mobile device")
- Er is ook zoiets als activesync die data synchronised tussen oulook en de pda.
- Er was ook ooit een programmake voor palm, maar da werkte enkel als em via seriele poort aangesloten was. Is hier op got discussie over geweest, maar denk dat die site daarvan down is)
- Internet is ook doorgegeven als hij in de cradle staat (dus misschien iets met een server die draait op de pc en de pda als client?)

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 05-09 13:57
http://dialect.sourceforge.net

Cross-platform compatible scripting language (Win32 / WinCE).

daar kan je vrij makkelijk een programmatje mee maken die de gegevens van de pc ontvangt en deze op het display weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand hier programmeren/ heeft daar tijd voor/ wil het voor een onbekede doen?

zou je mezelf en reflecs errug blij mee maken denk ik zo....

iemand?
Pagina: 1