Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tuimelschakelaars ?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
hallo allemaal . dit is mun eerste post op het forum . ben van plan om actief te zijn op het forum .

maargoed mijn vraag was hoe een tuimelschakelaar in een frontje kan bouwen . ik heb natuurijk al het forum afgezocht en ik vond er topics over . maar geen van die waren echt helemaal helder .

de schakelaartjes wil ik graag voor :
1)mijn aan/uit knop (dus zo eentje die terugveert , geen puls)
2)licht fans aan/uit
3)om ook mischien het voltage van de fans van 8 naar 12 te regelen .

hopelijk kan ik een antwoord krijgen ,en mischien kan iemand mij vertellen wat ik dan precies nodig hebt ,en hoe het werkt .

Alvast bedankt , Evert van Rossum

Verwijderd

Gaatje boren en er in schroeven ?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24
Voor de aan uit knop heb je juist wel een puls schakelaar nodig. Hij moet even contact maken, en dan weer uitgaan.
Om je fans in 2 standen te zetten heb je een 3-polige schakelaar nodig.

Tuimelschakelaars duw je gewoon in een gaatje en schroef je aan de achterkant vast met een moertje.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
En vooral rustig boren en in een paar stapjes van klein naar groot als je in plastic boort. Want anders trekt je boor het plastic stuk en krijg je lelijke randen die onder het ringetje doorkomen.

Soms is het handig om een stuk plastic wat in je bay zit te gebruiken zodat als het fout gaat je niet je kast verziekt hebt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door -=bas=- op 27-01-2004 16:42 ]

Senile! Senile Oekaki

• 3V3RT
ik bedoel hoe de bedrading gaat lopen .

• 3V3RT
bij de aan/uit schakelaar hoef je toch alleen 2 draadjes te verbinden ?

enne dan blijft de schakelaar omhoog staan . als je de computer uit wilt doen dan moet je gewoon weer naar beneden zodat ie weer een puls geeft of doet hij dat dan niet als je hem naar beneden douwt ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Over 8 (7 volt) en 12 volt schakelaars zijn al genoeg topics geweest. :)

De aan/uit schakelaar is gewoon de 2 draadjes aan de drukschakelaar hangen die nu aan de huidige schakelaar zitten.

De lampen aan en uit schakelen is gewoon een kwestie van de voedingsdraad onderbreken.

Senile! Senile Oekaki

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Dat staat allemaal in de Faq. Zelfs eentje alleen over de Baybus :P

edit: kiek es aan, de Baybus How-to

Als je dan nog vragen hebt, mag je ze hier stellen :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door brinkdinges op 27-01-2004 16:54 ]

Casemod: Cubeleon

Verwijderd

Welkom op Gathering of Tweakers!

Wat betreft je vragen:
1) ATX poweron switch: momentschakelaar, 1 polig (2 pennen)
2) Licht aan/uit: tuimelschakelaar, 1 polig (2 pennen)
3) Baybus: tuimelschakelaar, 2 polig (6 pennen)

Neem eerst een kijkje hier: [rml][ How-to] Baybus - met schakelaars en leds[/rml]

De werking van een schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.fujisoku.co.jp/switch/appendix/image/momentary.gif

Verschillende uitvoeringen
[img]p://www.tpub.com/neets/book3/32NE0296.GIF[/img]

Tuimelschakelaars verkopen ze bij Conrad, Display, Okaphone etc: Links: electroshops of in je lokale electronicazaak.

Als je nog meer info nodig hebt over schakelaars: loop eens een electronicazaak binnen. Die hebben oa boeken van schakelaarfabrikanten die telefoonboek dik zijn met foto's en specificaties.

Tip:
Conrad heeft soms rare benamingen voor onderdelen. Momentschakelaars worden door hun bijv. ook impuls, puls genoemd. Bij de tuimelschakelaars, bijv. van Miyama/Marquant word het aangeduid door het tussen haakjes te zetten: aan/uit is een normale schakelaar, terwijl (aan)/uit/(aan) een moment schakelaar is die vanzelf weer terugspringt naar de middenstand [uit dus]. Bij de Apem tuimelschakelaars wordt het weer aangeduid met toets/uit/toets.
Even mailen/bellen met Conrad is meestal veel sneller/concreter als GoT.

Kortom, neem dat eerst genoemde topic eerst eens door. Mocht je het daarna toch niet begrijpen kun je wat concreter om hulp vragen - tenslotte hebben wij een enkel idee wáár het precies fout gaat of iets niet helder genoeg is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 17:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.