Vanaf floppy booten en inloggen op Windows 2000 Terminal...

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, hier staan verschillende pc's (oudere) die ik wil laten inloggen op een windows 2000 terminal server.
Nu is mijn vraag : Is het mogelijk om een soort van bootflop te maken met daarop de drivers voor de netwerkkaart en vidoekaart, zodat de pc automatisch verbinding maakt, zonder dat er een besturingssysteem op staat?
(Of minimale besturing)
Doel is om de pc's zonder HD te laten draaien. Ik heb de search gebruikt maar niks gevonden. Iemand enig idee?

Verwijderd

knoppix kan je misschien proberen???

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

je bedoelt dat je een soort remote desktop functie krijgt?
of alleen dat je over het netwerk de bestanden kunt bereiken.
i
n het eerste geval zul je met een soort windows pe versie moeten gaan werken van cd af. op diskette zul je dit niet klaarkrijgen

In het tweede geval zal een drivemappings diskette die je met de northon ghost bootwizzard kunt maken met de bijbehordende netwerkdrivers kunnen volstaan.
maar dan kun je aan een aantal bestanden.... en dan? (dus denk ik vrij overbodig)

Meneer 1000 has spoken......

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vind het wel een grappig idee.

[google=remote desktop dos] geeft het programma DOSRDP. TCP/IP drivers erbij op een diskette en gaan maar :) (gok ik dan he, nog nooit gedaan ;)) Als het niet op een diskette past zal je een bootcdtje moeten maken.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 15:36:
knoppix kan je misschien proberen???
Ja dat is wel leuk maar kan je dan met een Linux OS een HT sessie opzetten met een Windows bak en dan dus met beeld ??

* nero355 is ook nieuwsgierig :Y)

Informatief Topic :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor Citrix heb je ica-client voor dos. Hebben we draaiend hier op p60 pc's ;)

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 27 januari 2004 @ 15:47:
Voor Citrix heb je ica-client voor dos. Hebben we draaiend hier op p60 pc's ;)
:( Citrix is ons helaas te duur, we hebben gewoon een Windows 2000 Terminal Server...

Maar ik zoek dus idd een DOS client ... bootable, en waar ik nog drivers bij kan laden voor monitor e.d.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
DOSRDP
Download: DOSRDP Download
Publisher: Terminalsoft
License: Shareware
DOSRDP is the only RDP Client available for the DOS platform. Many features like multiple keyboard layouts, remote boot and so on are now available.Any 486 machine with a 512KB video card can be used as a client, connecting to a Windows 2000 Terminal Server (or NT 4.0 TSE and even Windows XP Professional). This is the fastest and easiest way to Terminal Services! Works under Linux (in a DOS session) and with Windows 95/98/XP boot disks!Use DOSRDP recycling old computers as terminals means that you preserve the environment while saving money.

Download DOSRDP today and get started with your server today
Wunderbar! Zoiets moet ik dus hebben :D
Nu nog ergens de Full versie "vinden"... ;)

Ohwja, meer tips en ideeen zijn natuurlijk welkom!

Verwijderd

vanuit linux kun je rdesktop gebruiken, te vinden op www.rdesktop.org.
dan heb je gewoon een terminal sessie draaien met beeld

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Woei, DOSRDP werkt echt als een trein, zeer handige wizard, waarin je het IP opgeeft van de Terminal Server en je kunt kiezen uit een lijst met zeer standaard netwerkkaarten... (denk aan realtek 8139 series etc.) Alleen zijn die lui niet echt bereikbaar voor een volledige versie :(

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Een nadeel van dos is dat de meetse videokaarten dan op 60Hz gaan draaien. NIet echt leuk als je een beeldbuismonitor hebt (CRT). Met TFT uiteraard geen probleem.

En andere oplossing is booten van netwerk en daar alles vanaf starten.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
jongentje schreef op 02 februari 2004 @ 15:49:
En andere oplossing is booten van netwerk en daar alles vanaf starten.
Lijkt mij de beste optie. Geen gekut met trage en rotte floppies, centraal geregeld net als bij TS.

Verwijderd

Er zijn genoeg Linux based "thin client"oplossingen die ook te gebruiken zijn voor de Terminal Services van MS.

http://www.freshmeat.net
Effe zoeken op Thin client!.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 16:48:
Er zijn genoeg Linux based "thin client"oplossingen die ook te gebruiken zijn voor de Terminal Services van MS.

http://www.freshmeat.net
Effe zoeken op Thin client!.
Hej, zou je misschien een direct linkje kunnen posten? Kan hem zo niet drect vinden... In principe is het niet erg als de PC op linux moet draaien, als ie maar kan connecten naar Win2000 Advanced Server. Ik zal ook even een kleine uitleg geven waar het voor bedoeld is :

Ik loop momenteel stage in een verzorgingscentrum voor ouderen, als (hulp) systeembeheerder. Nu is daar een ruimte met zo'n 10 Pc's (486 enz) die nu nog op 3.11 draaien, maar we willen deze als terminal inzetten, om bejaarden e.d. te leren mailen, en een beetje wegwijs te maken in de computerwereld. Gezien we eigenlijk geen budget hebben, valt Citrix enzo al af, ik dacht dat ik iets leuks had gevonden, DOSRDP, maar deze knupt zich vast aan een mac adres :( Dus moeten we 10 x 50 dollar betalen, dat zit er dus ECHT niet in. Iemand een goede linux oplossing? Mijn dank is groot...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kom op freshmeat anders genoeg tegen hoor, o.a. deze : http://freshmeat.net/projects/winconnect/?topic_id=156
WinConnect is a software solution that enables Linux-based PCs and Thin Client devices (such as terminals, Internet/information appliances, and PDAs) to connect to a Windows server to run Windows applications over a network or via the Internet. The low-data transmission bandwidth required by WinConnect will even allow a remote connection over a dial-up or wireless connection to access data and run Windows applications wherever the user may need it.
Is het zo genoeg voorgekauwd, of kun je het zelf wel vinden nu :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Koffie schreef op 02 februari 2004 @ 19:55:
Ik kom op freshmeat anders genoeg tegen hoor, o.a. deze : http://freshmeat.net/projects/winconnect/?topic_id=156

[...]

Is het zo genoeg voorgekauwd, of kun je het zelf wel vinden nu :?
Gezien we eigenlijk geen budget hebben, valt ....
Ik vind 99 dollar per computer niet echt geheel gratis moet ik zeggen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor niets gaat de zon op he ;)
Again, dit was 1 van de eerste die ik vond, de rest kun je zelf wel zoeken lijkt me.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://freshmeat.net/sear...n+client&section=projects

http://freshmeat.net/proj...c_id=150%2C156%2C55%2C158
DIET-PC (DIskless Embedded Technology Personal Computer) is an open source software kit that enables IT professionals to build generic or special-purpose thin clients based on commodity x86 PC hardware, using an embedded Linux methodology. Supported protocols include X11/XDMCP, ICA, RDP, and RFB.
http://freshmeat.net/proj...tion/?topic_id=1011%2C158
Thinstation is a mini Linux distribution that enables you to convert standard PCs into full-featured, diskless thin clients supporting all major connectivity protocols like Ica, Windows terminal services (RDP), X, telnet, ssh, etc. It can be booted from the network using Etherboot/PXE or from standard media like floppy/CD/hd/flash-disk etc. The configuration is centralized to simplify terminal management.
De rest kun je zelf wel lijkt me.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.